Waar zijn de allochtonen tijdens de dodenherdenking?

05-05-2015 09:44 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de plechtigheden op de Dam en op de Waalsdorpervlakte, beiden uitgezonden op televisie, was het weer druk. Met autochtonen welteverstaan.

Waarom zie je geen allochtonen? Geen hoofddoekjes en mannen met baarden? Als je bedenkt dat in Amsterdam en Den Haag 50% van de inwoners van niet westerse afkomst is, dan zijn ze behoorlijk ondervertegenwoordigd tijdens de dodenherdenking.

Zou dit aantonen dat dit land ze geen ruk kan schelen?
Gisteravond in onze huiskamer:



Wij kijken naar de herdenking op de Waalsdorpervlakte. De voice-over: 'Hier komen nabestaanden om te gedenken maar ook jongeren, en gezinnen die vrijheid heel belangrijk vinden.............' De camera zoemt in op twee jongetjes van hooguit 11 met een gezicht als een oorwurm. (Begrijpelijk want hoe weet je nou hoe je moet kijken bij zoiets) Zegt zoon van 15 hier op de bank: 'Nou, nou, wat een vrijheid als je door je ouders gedwongen wordt om naar die herdenking te gaan.' Uh, houd dan je gezicht maar eens in de plooi!
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 05 mei 2015 @ 11:15:

Willem,

Heb jij de Marokkaanse soldaten herdacht die gesneuveld zijn toen ze aan de kant van de Geallieerden meevochten om Zeeland te bevrijden?Dit is natuurlijk een retorische vraag Willem, we weten allemaal het antwoord.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Geestige zoon, Sandt
quote:Eleonora schreef op 05 mei 2015 @ 10:34:

[...]





Ik woon op het platste platteland van Nederland zo'n beetje en word omringd door louter blanke Nederlanders, veelal agrariërs.

Om acht uur was het hier totaal niet stil.

Zagen, timmeren, grasmaaien, autorijden, harde muziek (wel ver weg) waren te horen tijdens de twee minuten stilte.

Asociaal
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 05 mei 2015 @ 10:48:

[...]





Men heeft zijn/haar eigen tradities en gewoonten waarschijnlijk wat betreft herdenkingen. Ook als je derde generatie bent heb je nog steeds niets met de 40-45 periode van Nederland.

Blijkbaar nodigt deze Nederlandse traditie niet uit tot cohesie van herdenkingen.

Nóg niet in ieder geval.



Het gaat niet alleen over 40-45 maar ook Nederlanders die in vredesmissies het leven hebben verloren.

Kan zomaar zijn in het land waar de allochtoon in kwestie vandaan komt. Wel heel cru als men daar geen respect voor zou hebben. Maar goed die vrijheid heeft men.



Overigens herdenkt mijn allochtoon wel, en we leren onze kinderen ook herdenken. Sinds de kinderen wat groter zijn gaan we naar de plaatselijke kranslegging.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de tuin, heerlijk. Mijn autochtone vriend ook, stel barbaren die we zijn.

Mijn oma heeft in de oorlog Joden voorzien van een schuilplaats, dus ik mag best thuisblijven
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 05 mei 2015 @ 11:15:

Willem,

Heb jij de Marokkaanse soldaten herdacht die gesneuveld zijn toen ze aan de kant van de Geallieerden meevochten om Zeeland te bevrijden?



Dit is een hardnekkige mythe. Het NIOD noemt het zelfs een broodje aap verhaal.



http://www.volkskrant.nl/ ... n-of-broodje-aap~a904671/
Ik woon naast een drukke weg, het was nog even druk als altijd, aan verkeersdrukte merkte ik geen verschil om 20.00
quote:Star schreef op 05 mei 2015 @ 11:34:

[...]





Asociaal

Zelfs mijn adhder die 5 kwartier in een uur praat had zijn klep dicht.

Kostte hem wel moeite dat dan weer wel..
quote:amarna schreef op 05 mei 2015 @ 11:15:

Willem,

Heb jij de Marokkaanse soldaten herdacht die gesneuveld zijn toen ze aan de kant van de Geallieerden meevochten om Zeeland te bevrijden?Blijft dat nou steeds terugkomen?
quote:emmylou schreef op 05 mei 2015 @ 11:39:

[...]





Het gaat niet alleen over 40-45 maar ook Nederlanders die in vredesmissies het leven hebben verloren.

Kan zomaar zijn in het land waar de allochtoon in kwestie vandaan komt. Wel heel cru als men daar geen respect voor zou hebben. Maar goed die vrijheid heeft men.



Overigens herdenkt mijn allochtoon wel, en we leren onze kinderen ook herdenken. Sinds de kinderen wat groter zijn gaan we naar de plaatselijke kranslegging.



De nadruk ligt toch echt nog steeds op 40-45.

Ik weet dat er meer herdacht wordt maar dat heitert nog niet echt an valt mij op.



Eerlijk gezegd heb ik aan mijn overleden vriendin Bo gedacht gisteravond.

Ging vanzelf.
quote:ironthrone schreef op 05 mei 2015 @ 11:49:

Ik zit in de tuin, heerlijk. Mijn autochtone vriend ook, stel barbaren die we zijn.

Mijn oma heeft in de oorlog Joden voorzien van een schuilplaats, dus ik mag best thuisblijvenJa ons land wemelde van de verzetshelden etc maar in werkelijkheid scheen dat toch een beetje tegen te vallen..
quote:SaveTheDay schreef op 05 mei 2015 @ 11:19:

Make love not war ✌En meer kan ik er ook niet over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ironthrone schreef op 05 mei 2015 @ 11:49:

Ik zit in de tuin, heerlijk. Mijn autochtone vriend ook, stel barbaren die we zijn.

Mijn oma heeft in de oorlog Joden voorzien van een schuilplaats, dus ik mag best thuisblijvenHet maakt voor jouw gedrag natuurlijk helemaal niks uit wat jouw oma heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 05 mei 2015 @ 09:56:

[...]



Die heb ik gezien. En dat sterkt alleen maar mijn opvatting. Want die scholieren worden verplicht mee te doen. Een school wordt uitgenodigd. En dan zie je inderdaad hoeveel allochtonen er op scholen zitten. Vorig jaar spande helemaal de kroon, toen liep er nauwelijks een westers kind tussen.

Dus nogmaals, als er zo ontzettend veel allochtonen in een stad wonen, kijk maar naar een willekeurig klasje, waar zijn ze dan tijdens de herdenkingen?



Dus als er geen allochtoon is, is het niet goed, maar als er alleen maar allochtonen zijn dan is het ook niet goed?!

Ik kan me best voorstellen dat allochtonen niet komen, het is immers niet hun oorlog geweest. Zelfs ik ga niet meer naar de Dodenherdenking, omdat het inmiddels heel erg ver weg staat voor mij. Ik houd wel 2 minuten stilte. Misschien doen allochtonen dat wel. De opkomst van Nederlanders is ook bedroevend. Mocht ik mijn dochter eens hebben op 4 mei, dan neem ik haar wel mee, om begrip te kweken. Verder vind ik je maar een opstokert.
Alle reacties Link kopieren
quote:fatna schreef op 05 mei 2015 @ 09:53:

http://mwnw.nl/blog/2014/ ... ellaba-42490#.VUh22q1NdoM Die mogen niet meer mee doen sinds vorig jaar.Is dit echt waar, ik kan me niet voorstellen dat een burgemeester zoiets hard op zegt. Thuis aan het avondeten misschien(maar laten we hopen van niet) , maar en public is buitengewoon onverstandig.
quote:Qthee schreef op 05 mei 2015 @ 12:08:

[...]

En meer kan ik er ook niet over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens.

Wat is het doel van het topic precies?

Wat is het probleem , is er uberhaupt een probleem?





Op 4 mei herdenk ik alle slachtofffers van de tweede wereld oorlog , maar ik sta er ook bij stil dat onze vrijheid iets kwetsbaar is en dat er nog steeds mensen worden vermoord vanwege hun afkomst, dat er nog steeds slachtoffers vallen door oorlogsgeweld , dat er nog steeds mensen worden onderdrukt en hierdoor sterven. Zoveel mensen hebben hier tegen gevochten en doen dat nog steeds en zoveel hebben dat niet overleed.



De dodenherdenking draait niet om uiterlijk vertoon, laat mensen herdenken op hun eigen manier waar dat dan ook moge zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 05 mei 2015 @ 11:24:

Gisteravond in onze huiskamer:



Wij kijken naar de herdenking op de Waalsdorpervlakte. De voice-over: 'Hier komen nabestaanden om te gedenken maar ook jongeren, en gezinnen die vrijheid heel belangrijk vinden.............' De camera zoemt in op twee jongetjes van hooguit 11 met een gezicht als een oorwurm. (Begrijpelijk want hoe weet je nou hoe je moet kijken bij zoiets) Zegt zoon van 15 hier op de bank: 'Nou, nou, wat een vrijheid als je door je ouders gedwongen wordt om naar die herdenking te gaan.' Uh, houd dan je gezicht maar eens in de plooi!Volgens mij is het Marokkanen te Zeeland verhaal een hoax.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik zat gisteren gewoon lekker thuis op de bank met mijn Ipad hier op het forum te klote...

Het regende enorm en als kleurling heb je echt niks te zoeken daar op het moment.



Ik zie ook geen blanken bij het Keti Koti festival wanneer de Caribische Nederlanders de slavernij herdenken.
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 05 mei 2015 @ 11:15:

Willem,

Heb jij de Marokkaanse soldaten herdacht die gesneuveld zijn toen ze aan de kant van de Geallieerden meevochten om Zeeland te bevrijden?



Nooit van gehoord van de marrokaanse soldaten, al zullen er zeker wel zijn geweest, waarschijnlijk in het franse leger.

Laten we het eens hebben over de vergeten POOLSE divisie die hard heeft gevochten in nederland, die nu pas erkenning begint te krijgen voor hun werk.

http://nl.wikipedia.org/w ... ijke_Parachutistenbrigade

Een vollediger verhaal over de poolse inzet

http://nl.wikipedia.org/w ... ns_de_Tweede_Wereldoorlog



Wie heeft de poolse slachtoffers herdacht?

wie heeft de gewone duitse wehrmachtsoldaat herdacht?

wie heeft de indonesische slachtoffers herdacht?
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 05 mei 2015 @ 11:24:

Gisteravond in onze huiskamer:



Wij kijken naar de herdenking op de Waalsdorpervlakte. De voice-over: 'Hier komen nabestaanden om te gedenken maar ook jongeren, en gezinnen die vrijheid heel belangrijk vinden.............' De camera zoemt in op twee jongetjes van hooguit 11 met een gezicht als een oorwurm. (Begrijpelijk want hoe weet je nou hoe je moet kijken bij zoiets) Zegt zoon van 15 hier op de bank: 'Nou, nou, wat een vrijheid als je door je ouders gedwongen wordt om naar die herdenking te gaan.' Uh, houd dan je gezicht maar eens in de plooi!





Ik mag je zoon wel.

Iemand die voor zichzelf denkt en niet perse in de pas moet lopen.

Hij heeft dan ook gelijk met zijn opmerking.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:LeolaMarie schreef op 05 mei 2015 @ 12:28:

Sorry, ik zat gisteren gewoon lekker thuis op de bank met mijn Ipad hier op het forum te klote...

Het regende enorm en als kleurling heb je echt niks te zoeken daar op het moment.



Ik zie ook geen blanken bij het Keti Koti festival wanneer de Caribische Nederlanders de slavernij herdenken.

Wat een onzin, natuurlijk heb je als (Nederlandse) kleurling daar wel wat te zoeken. Je toont je respect naar de slachtoffers. Wat maakt het uit wat daarbij je huidskleur is.

Daarnaast is iedereen welkom op het Keti Koti festival, want daar herdenk je de slachtoffers van de slavernij en ook daar maakt het niet uit welke kleur je velletje heeft, er waren ook blanke slaven en er zijn nog steeds slaven. Het gaat erom dat niemand een ander mens zijn eigendom kan maken.

Het is alom respect voor je medemens, juist buitensluiten en jezelf buiten spel zetten door je huidskleur of geloof maakt dat er steeds weer oorlogen oplaaien.
quote:LeolaMarie schreef op 05 mei 2015 @ 12:28:

Sorry, ik zat gisteren gewoon lekker thuis op de bank met mijn Ipad hier op het forum te klote...

Het regende enorm en als kleurling heb je echt niks te zoeken daar op het moment.



Ik zie ook geen blanken bij het Keti Koti festival wanneer de Caribische Nederlanders de slavernij herdenken.Ik zat als blanke ook gewoon thuis gisteravond.
Alle reacties Link kopieren
Waarom er geen/zeer weinig allochtonen bij de dodenherdenking aanwezig waren? Simpel antwoord: omdat ze geen reet geven om ons land, enkel om wat ze er uit kunnen zuigen.

Even ter nuancering: we kunnen de term 'allochtoon' uiteraard beter vervangen door 'mohammedanen' want we weten allemaal dat het daar om gaat. Het is deze groep die ons ziet als verderfelijk en het is ook deze groep die stikjaloers is op alles wat wij hier in ons landje bereikt hebben. Mee doen aan onze cultuur doen ze enkel als er geldelijk gewin aan te behalen is.



Uiteraard zijn er wel weer diverse onbeschofte en uitlokkende verstoringen geweest van de twee minuten stilte tijdens onze dodenherdenking. Dus hey, op de keper genomen waren deze fijne allochtonen wel aanwezig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven