'Alternatieve' hapjes en drankjes voor bezoek

31-08-2016 15:35 168 berichten
Vanavond krijgen we bezoek en heeft me doen nadenken over wat ik doorgaans in huis haal.

Normaal zorg ik dat ik vrijwel alles in huis heb: frisdrank, bier, wijn, koffie en thee, iets van koek, gebak of borrelhapjes.



Probleem is: dat blijft al-tijd over. En eigenlijk drinken wij geen frisdrank, bier gaat vaak over de datum, een geopend fles wijn wordt niet meer opgedronken, gebak & koek eet ik uit zelfbescherming niet op en borrelhapjes kunnen we vaak nog een paar avonden van eten, wat wij eigenlijk ook nooit doen. Wij eten, nog een kop thee tussendoor en dan gaan we slapen.



Ik ben al minder gaan inkopen, echter blijft dit voorvallen. Vandaag bak ik een kleine cake, heb ik koffie, thee en water en Spa water met een smaakje. Ik heb een paar nootjes en dat is het.



Toch ben ik benieuwd, als jullie op bezoek zouden komen, zou je het erg vinden als iemand niet een variatie in frisdrank, alcoholische dranken en hapjes heeft? Of doen jullie het met wat er geserveerd wordt en zijn jullie daar tevreden mee?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben altijd wel zat in huis, maar echt frisdrank drinkt toch niemand. Er is altijd wel sap, bier en wijn, nootjes, chips en genoeg kaas en worst voor een borrelplank. Als er mensen spontaan langskomen valt er altijd wel iets van te maken.
quote:Cookielyon schreef op 31 augustus 2016 @ 16:30:

[...]





Wat weinig

Heb je geen fris in huis?



Ik was niet degene waar BGB op reageerde he?



Maar ik heb dat normaal gesproken niet in huis. Maar ik zou voor iemand anders dat wel halen als ik weet dat ze iets graag drinken. Maar niet veel en niet in het wilde weg een heel assortiment.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 31 augustus 2016 @ 16:30:

[...]





Toevallig wel, ik mag geen drank en fris. En ik vind thee en koffie heerlijk.

Ik haal voor andere graag in huis wat zij willen eten en drinken als ik dat weet.

Maar als ik als gast ergens ben en er is geen fris of sterkte drank zou ik daar geen probleem mee hebben. Ook niet toen ik zulke dingen nog wel dronk.Als ik uitgenodigd ben en men weet dat ik geen drank drink en er is alleen water en diksap zou ik dat wel ongastvrij vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee hoor, ik zou het niet erg vinden. Kom niet om te vreten
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 31 augustus 2016 @ 16:24:

[...]





Daar krijg ik dus zo'n nare bijsmaak van he. Ik kan niet drinken met m'n medicijnen, en dan kan bier halen wel maar gewoon een pak sinaasappelsap of een fles cola van 50 cent kan er niet af?YellowLemon, voor jou speciaal maak ik heus wel verse limonade met een schijfje citroen erin. Helemaal hip. Niet zo zuur doen he!
Alle reacties Link kopieren
Fris komt hier meestal wel op.

Hapjes kook ik later mee. Olijven rauwe ham zongedroogde tomaatjes oude kaas desnoods tortillachips komt allemaal wel op met koken.

Niet dat het vaak nodig is. Krijgen eerlijk gezegd zo vaak visite aanwaaien dat niks de kans krijgt te bederven
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2016 @ 16:32:

[...]



Als ik uitgenodigd ben en men weet dat ik geen drank drink en er is alleen water en diksap zou ik dat wel ongastvrij vinden.Ik ben niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 31 augustus 2016 @ 16:31:

Als bezoek onverwacht komt kunnen ze het doen met wat ik in huis heb (thee, koffie, ranja, sapje en spa rood). Wij drinken geen alcohol dus moet ik dat speciaal regelen. Koek ofzo is er altijd wel en een chipie ook.

Als het een afgesproken ding is dan heb ik extra wat ik ook de dagen erna gebruiken kan. Denk aan olijven, kaas en salade. Als het op is is het op en ga ik naar de winkel. Is die niet open dan is er altijd wel iets ergens.Maar aarom hb je dan bijv. Niet een paar biertjes of een wijntje voor onverwachte visite ? Gbeurt dat dan zo weinig ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 31 augustus 2016 @ 16:33:

[...]





Ik ben niet zo moeilijk.O, ben ik moeilijk ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan warm water aanbieden, koud water en als extra service lauw water evt met een schep BCAA's, eiwitten of creatine...mmmmmm lekker
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2016 @ 16:26:

[...]



Zit jij een hel avond op koffie / thee ? Na twee bakkies schakelt men normaal gesproken over op sterker/ fris.Ik ken echt niemand die geen bier of wijn lust. En wie niet drinkt gaat vaak na de koffie (ongeveer 22.00) weer naar huis, zonder roesje hebben mensen hun horloge veel beter in de gaten Er staat ook heus wel een fles whiskey in de kast hoor, maar die komt pas veel later tevoorschijn.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 31 augustus 2016 @ 16:33:

[...]





YellowLemon, voor jou speciaal maak ik heus wel verse limonade met een schijfje citroen erin. Helemaal hip. Niet zo zuur doen he! Zou ik dan weer niet blij van worden,doe dan maar gewoon kraanwater met niks
Alle reacties Link kopieren
Die kleine flesjes wijn waarvan sprake, die zijn meestal niet zo van goede kwaliteit. Zou ik niet doen



Voor 5 a 6 euro vind je al een gewone fles van redelijke kwaliteit dus ik zou zo één kopen en de rest meegeven of zelf opdrinken of invriezen .



En verder: ken je je gasten toch een beetje. Ik weet voor wie ik bier moet inslagen en voor wie niet. Of je vraagt het hen vooraf, watvze graag drinken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2016 @ 16:32:

[...]



Als ik uitgenodigd ben en men weet dat ik geen drank drink en er is alleen water en diksap zou ik dat wel ongastvrij vinden.Dan betekent gastvrijheid wat anders voor ons. Hoe enthousiast iemand is als ik over de drempel stap, hoe geïnteresseerd in mijn leven als ik er ben en hoe fijn de knuffel is als ik weer ga bepaalt voor mij de gastvrijheid. Niet of iemand z'n koelkast royaal heeft georganiseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 31 augustus 2016 @ 16:38:

[...]



Zou ik dan weer niet blij van worden,doe dan maar gewoon kraanwater met niks Die cola haal ik ook wel voor je hoor. Daar ben je dan wel zoet mee.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 31 augustus 2016 @ 16:40:

[...]





Dan betekent gastvrijheid wat anders voor ons. Hoe enthousiast iemand is als ik over de drempel stap, hoe geïnteresseerd in mijn leven als ik er ben en hoe fijn de knuffel is als ik weer ga bepaalt voor mij de gastvrijheid. Niet of iemand z'n koelkast royaal heeft georganiseerd.



Dit.



En ook al doe ik meestal zelf wel best moeite om rekening te houden met wensen van gasten, ik ga zeker geen mega variatie aan spullen in huis halen voor de zekerheid. En verwacht dat ook niet van anderen.
Alle reacties Link kopieren
En een algemene opmerking: ik stel voor dat wij allemaal NIET (CAPS!) bij elkaar op bezoek gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 31 augustus 2016 @ 16:37:

[...]





Ik ken echt niemand die geen bier of wijn lust. En wie niet drinkt gaat vaak na de koffie (ongeveer 22.00) weer naar huis.Typisch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Met een restje wijn kun je prima koken. Een risotto bijvoorbeeld of een visje laten zwemmen...dan wel coq au vin met rode wijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 31 augustus 2016 @ 16:44:

En een algemene opmerking: ik stel voor dat wij allemaal NIET (CAPS!) bij elkaar op bezoek gaan.Nou ik zou best bij TO op visite kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zou dat niet erg vinden. Ik drink/eet gewoon wat er is. Nu drink ik vrijwel alleen water, dus dat is makkelijk

Zelf hebben we eigenlijk altijd thee/koffie/aanmaaklimonade/bier in huis.. Frisdrank en sapjes drinken we niet. Voor bezoek wil ik nog wel eens een fles halen, maar dan geldt wel op=op (Wat dan weer nooit gebeurt). De meeste die hier komen daarvan weet ik dat ze dat ook niet hoeven (plus ze komen vaak onverwachts), dus dat scheelt ook wel. Een koekje/chips ligt er vaak nog wel, maar gebak of andere hapjes daar doe ik niet aan.. Verjaardagen zijn wel weer een uitzondering op alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 31 augustus 2016 @ 16:40:

[...]





Dan betekent gastvrijheid wat anders voor ons. Hoe enthousiast iemand is als ik over de drempel stap, hoe geïnteresseerd in mijn leven als ik er ben en hoe fijn de knuffel is als ik weer ga bepaalt voor mij de gastvrijheid. Niet of iemand z'n koelkast royaal heeft georganiseerd.

Het is toch niet OF?

Ik knuffel je plat EN daarna kun je kiezen uit drie soorten witte wijn, en vijf soorten frisdrank
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2016 @ 16:45:

[...]





Typisch.Ja? Frisdrank is gewoon niet zo populair in mijn omgeving. Er zitten wel aardig wat foodies, vega's, geitenwollensokken, Marqt-liefhebbers en dertigers met het hoofd nog in de studententijd in mijn omgeving. Dan ben je dus wel klaar met espresso, Americano, Cappuccino, 10 smaken Yogi-thee, bier, stender/radler, rode en witte wijn. En water.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 31 augustus 2016 @ 16:46:

[...]





Nou ik zou best bij TO op visite kunnen. ja hoor, die heeft het prima voor elkaar zo!
quote:lilalinda schreef op 31 augustus 2016 @ 16:49:

[...]



Het is toch niet OF?

Ik knuffel je plat EN daarna kun je kiezen uit drie soorten witte wijn, en vijf soorten frisdrank



Maar dat was de vraag toch verder helemaal niet van TO? Die vroeg of we het erg zouden vinden als je niet uit die vijf soorten zou kunnen kiezen.



Ik zou het heel lief vinden als iemand mijn favo hapjes en drankjes zou halen, maar zou iemand er niet op aankijken als het niet gedaan zou worden. Even goede vrienden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven