En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Haha nou ik hoef ze nu ook niet meer maar was toen 17 en gezond eten kreeg ik thuis met een moeder in haar ""macro-biotische geitenwollensokken-periode"" meer dan genoeg
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor alle lappenmanders!



GeorgieBrown, je zit vást goed met je vermoeden



Oww dolfje, die poptart ziet er vies niet zo lekker uit...



Vanavond eten we entrecôte parisienne met ovenfrietjes, gegrilde courgette en sla. Niet bijster origineel maar wel lekker voor een keertje. Ik maak wel de mayo voor bij de frietjes.
Alle reacties Link kopieren
Dolf, ieuw. Maar op je 17de denk je daar anders over, dat is waar.



GB, ik weet niet of ik het je moet aanraden, Gilmore Girls. Meestal vinden wij wel dezelfde dingen leuk, maar Gilmore Girls voelt wel een beetje als een guilty pleasure, wel echt een meisjes-serie (hoewel lief gisteravond mijn laatste aflevering half meekeek en zei: 'Oh, maar het is eigenlijk heel grappig!') maar toch ook echt leuk (en bij vlagen emohotioneeheel). Probeer het ns, zou ik zeggen (als je daar zin in hebt, althans)

Wat ik er ook leuk aan vind is dat je echt het leven in een klein Amerikaans stadje meekrijgt, met al het patriottisme en sociale gedoe. En de karakters zijn bijzonder kleurrijk (en lekker niet zo gepolijst mooi over het algemeen) dat is ook fijn.



Brrr, LAW, die frituurravioli! Getver.... Echt heel erg. En dat burgercroissantje ook



Ik ben toch niet echt fit, verdorie. Maar ga toch maar aan mijn lijstje met regeldingen beginnen. En proberen me niet teveel af te laten leiden door al het vogelgespuis in de tuin Heb telkens hele mooie gelige vogeltjes op bezoek (nee, geen mezen, die herken ik wel ) en net zelfs 2 pestvogels. Echt leuk.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb de bananenpannenkoekjes op en een stel apart gelegd voor de lunch morgen maar ik heb nu al weer trek. Na een groene smoothie of overnight oats of granola duurt dat toch wel wat langer. Neem dus morgen ook nog yoghurt en fruit mee voor de lunch anders hou ik het niet vol tot 17.45 ben ik bang.

Ik zal eerst maar eens aan de strijk gaan beginnen en dan me eens aankleden en naar buiten een frisse neus halen.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn man werd altijd helemaal gek als ik Gilmore girls keek,hij werd helemaal gestoord van dat snelle praten

Maar ik vind het leuk zulke series,kijk ook graag Heart of Dixie,ook in een klein stadje maar dan in het zuiden.
Alle reacties Link kopieren
Uhm,ik hoop dat het leven in Stars Hollow toch ietwat uitvergroot is en het leven in kleindorps Amerika iets minder over the top,maar ik moet er altijd wel erg om lachen. Ik realiseerde me alleen niet dat er mensen zijn daar in de US of A die echt nooit koken.



En gepaneerde gefrituurde ravioli en die croissant dingen met hamburger zijn net voldoende beeldend om letterlijk misselijk van te worden.... Echt



Dolf en Moos,oh en KV ook natuurlijk,sterkte vandaag, het zijn hardnekkige lappenmanden....



Hop, helemaal blij omdat het echt gelukt is met kookkunsten van man. Ik hoop dat je hem uitgebreid de hemel in hebt geprezen, mannen zijn net puppies wat dat betreft. Tip: als ze iets doen wat niet mag mep je ze met een opgerolde krant.

Oh. Zei ik dat hardop?!



Ik ben vanmorgen wakker geworden met trek in rauwe knolselderij. Dus ik fix voor tussen de middag een waldorf salade. En vanavond maak ik een paar wraps met paprika, mais, avocado,hüttenkase en mexicaanse toppings (rode ui, salsa, verse koriander en limoensap)



Tot zover dames, fijne dag!
Oooh ik griezel hier gezellig mee, met de omschrijvingen van LAWoman... dat croissantje, brrrr. Ik heb best trek nu, maar als ik dat lees bedank ik toch even. Poptart en Mountain Dew zijn mij ook onbekend overigens.



Vervelend dat je niet lekker bent Moosey! Je kunt aanschuiven in de lappenmand geloof ik want je bent niet de enige hier . Andere lappenmanders, jullie ook beterschap gewenst.



Goed van hopman hoppala!! Gewoon vaker overwerken, straks heb je een keukenprins want oefening baart kunst.



Vanavond wordt het erwtensoep part II.



@rastan: opgerolde krant? Hahaha ik zal m onthouden!



Ik heb nooit iets gehad met Gilmore Girls overigens.



@dolfje: ik eet de bananenpannenkoekjes als onderdeel van mijn lunch, maar nooit als enige. Daar vult het onvoldoende voor. Ik eet dan b.v. een salade, en daarna een paar pannenkoekjes. Dus ik zou inderdaad wat extra's meenemen voor je werk als ik jou was.
Niet mijn dag vandaag en geen goed nieuws op werk gebied... Dus een beetje gedemotiveerd. Een beetje, ik zit niet meteen helemaal in zak en as, haha. Maar ik heb niet zo'n zin om uitgebreid te koken. Dus plan B. Ik maak Thaise curry (nog even kijken, groen of rood) met koolrabi en champignons. En wat ik verder nog in de groentela vind (behalve knolselderij, dat lijkt me niet zo'n succes...).
Alle reacties Link kopieren
Hm, toch balen GB.



Ik heb een kippenbouillon opstaan, omdat ik nog steeds een beetje zielig ben (hoesten wordt ook steeds erger, irritant) Ruikt heerlijk. Ga er zo resten groentenla doorheen gooien, bleekselderij, wortel, pastinaak en schorseneer.
Had een klein beetje twijfels over de koolrabi in de curry. Maar ik vind het een succes. Lekker qua smaak en structuur. Voor herhaling vatbaar.



Wat waardeloos dat jullie allemaal zo in de lappenmand zijn. Hoor het hier om me heen ook veel. En dat het nogal hardnekkig is ook. Beterschap allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Lullig van je werk GB, houd de moed erin.



Ik had gigantisch trek (heb ik altijd als ik verkouden ben, weird) en heb mijn wraps al op. Had een pittig paprika/tofu/uien/jalapeno/tomatenmengsel gemaakt en guacamole voor erop. En nu maar kijken hoe die avocado valt. Afgelopen keren echt naar van geweest maar nooit meer avocado daar moet ik niet aan denken. Dus ik ben zuinig geweest met de guacamole, voor mijn doen dan.



Zit naar het journaal te kijken, vorst en winterse buien
Alle reacties Link kopieren
Meeting was groot succes vandaag. Heb wel veel moeten regelen achter de schermen en ik liep hoestend en proestend door het pand. Dokter gebeld maar ik mag pas komen als het langer als 4 weken duurt, want zo lang schijnt dit virusje te duren Ik trek dit niet nog een week. Zit af en toe te kokhalzen of naar adem te happen als zo'n hoestbui lang duurt.

Hoop niet dat je hetzelfde hebt, Moos.



Net laatste erwtensoep uit de vriezer opgemaakt. Morgen gelukkig vrije dag en als ik zin heb, maak ik een nieuwe voorraad in de slowcooker.



Gilmore Girls, heerlijk. Die serie heb ik gekeken toen ik uit m'n burn out opkrabbelde. Snapte alleen een kwart van de grappen niet.

Heart of Dixie kijk ik ook als een off day heb, Dolfje. Vind het nu wel een stuk minder als de eerste seizoenen.



Ja, die Amerikanen eten erg vies. Toen wij die roadtrip maakten snakten we naar fruit of bruin brood. In SFO was dat nog wel te krijgen maar in het achterland amper. In een supermarkt zie je dan een mega schap vol met dat kunstmatige witbrood en een paar bruine soorten waar je dan de hoofdprijs voor betaald. Ook bestelden wij altijd de kleinste porties (soms zelfs met z'n tweeen) wat rare blikken opleverden.



Ja, Rast, dat wordt weer bal op de weg



GB, sjittie!
Alle reacties Link kopieren
@La woman: Ik heb gewoon gevraagd of hopman wilde koken omdat ik over moest werken. En dan doet hij het wel, maar niet van harte.

Voor je kraamperiode zou ik gewoon je vriezer vol gooien of eventeel pakketten maken die je s'ochtends in de slowcooker kan gooien. (of je hoopt of lief kraambezoek, ik neem bijv altijd 2 maaltijden mee als ik op kraambezoek ga).



Ik zou gaan klimmen, maar ik heb verschrikkelijke buikkrampen en ben misselijk. heb wel salade van veldssla, tompinaboer en spekjes gegeten, was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Koor dat het zo lang duurt!



Ik baal een beetje want zit wat naar de vakanties te kijken en ik krijg denk ik niet geregeld wat ik wil voor Rome . Ik wil om de feestdagen en al aanwezige geplande dingen in het voorjaar heen plannen en ik vind wel tickets maar ik vind het te duur. Maar goed heb verder nog wel 2 dingen in de planning staan dus ik klaag niet ( nou ja een beetje omdat ik in de feestweek zit en alles stom vind nu;-))





En GB hopelijk heb je geen last van de avocado.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog linzensoep over omdat P moest overwerken en op z'n werk at, dus waarschijnlijk eet ik vanavond maar weer linzensoep. Heb eigenlijk alles in huis om een venkel tarte tatin te maken maar dat is ook zo saai in m'n eentje. Hij moet namelijk zeer waarschijnlijk de hele week overwerken :(



Anyway...

Mountain Dew, ook nog nooit gehad Dolfje. Voel -net als met poptarts- ook niet echt de behoefte om het te proberen



Ha je hebt gelijk GB, er zijn idd veel goeie afhaalopties hier. Maar toch... zelfgemaakt eten is ook wel fijn Eigenlijk moet ik ook even zorgen dat de vriezer straks vol zit met maaltijden, ook handig.

Balen van het slechte nieuws!



P hier vond Gilmore Girls dan weer helemaal niks, Moos. Maar goed, die zat toch vaak achter de computer te werken met koptelefoon op zodat hij het niet zou horen

Beterschap!



Die mensen die nooit koken hebben allemaal wel enorme keukens trouwens Rastan... stom!

Heel veel mensen weten gewoon niet hoe ze moeten koken omdat ze in hun jeugd altijd uit eten gingen. Toen waren al die fastfood restaurants en diners etc. in opkomst en daar gingen ze dan met het hele gezin heen. Is soms nog goedkoper dan zelf koken trouwens Dus ze hebben ook niet leren koken van hun ouders.



Jeetje stomme doktoren in Nederland Koor! Ze zijn altijd zo voorzichtig, bah! Stom dat je nog een week ziek door moet gaan

Ik haal ook geen brood in de supermarkt hier, zelfs het bruine brood zit vol met troep en is enorm zoet. Ik ga dus naar de markt om voor $8 ( ) een súper lekker brood te halen, maar daar doe ik dan ook wel twee weken mee want ik eet niet iedere dag brood. Of naar een ontbijt/lunch tentje hier in de buurt waar ze ook zelf brood bakken, die zijn $7 per stuk. Behoorlijk duur, maar wel waar voor je geld.



P (mijn man) heeft vorige week ook voor het eerst in jaren weer eens gekookt, omdat ik ziekig op de bank lag. Probleem is alleen dat hij niet weet hoe hij dingen op smaak moet brengen. Misschien moet ik in de supermarkt eens op zoek naar goeie kant & klare woksauzen ofzo, of wat recepten voor hem uitschrijven

Ik heb vorig jaar voor een vriendin in NL wel zo'n hello fresh pakket cadeau gedaan, een gift card bestelt online en dat per post opgestuurd. Was ze erg blij mee, misschien hier ook maar eens op zoek naar dat soort services, zodat P kan koken straks...
Alle reacties Link kopieren
Oh ik kreeg net trouwens 3 familie recepten van een goeie vriend opgestuurd, allemaal heerlijke curry! Ze zijn Pakistaans maar hij is opgegroeid in Engeland. Zijn familie woont daar nog maar hij woont met zijn gezin hier.

Relaxed! Heb alleen wel moeten beloven dat ik de recepten niet mag delen met anderen
quote:dolfje schreef op 27 januari 2015 @ 22:08:



En GB hopelijk heb je geen last van de avocado.Ik hoop het ook niet. En ik hoop dat Rast er ook geen last van heeft.
Alle reacties Link kopieren
Haha nou wat raar,ik bedoel dus inderdaad Rast.:-)
Mss zelf wat woksausjes in elkaar flansen en in de koelkast zetten? En dingen zoals curry paste in huis halen idd. En wat recepten uitzoeken waar weinig aan hoeft te gebeuren qua zout/peper. Pasta met broccoli en ansjovis bijv... Door knof, ansjovis en parmezaan is het meestal al prima. En vriezer volstouwen is sowieso een goed plan denk ik.



Heb laatst Food Inc gekeken (ik weet het, beetje laat...) en ook Vegucated (ofzo). Volgens mij is het idd niet simpel om goed brood (of goede ingrediënten) te vinden. Je zou al bijna een moestuin moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij boffen hier sowieso in LA/California, groente en fruit is hier heerlijk en goed verkrijgbaar. Veel 'Farmers Markets' etc. Ik ga graag op woensdag, grote markt hier in Santa Monica. Dat is ook de markt waar bijna alle restaurants in LA hun inkopen doen, is grappig want je ziet chefs lopen met hele lijsten en keukenhulpjes erachteraan die karretjes duwen met kratten groente

80% van alle groente en fruit in Amerika wordt trouwens in California verbouwd.



Maar in de rest van Amerika kan het nogal tegenvallen, heb ook eens een docu gezien over food security... even denken of ik op de naam kan komen. Draaide op IDFA in 2011 of 2012. Heftig...



Ik heb er sowieso moeite mee om ingrediënten te 'vertrouwen' en haal m'n vlees bijv. dan ook niet bij de supermarkt maar bij de slager. Maar dat was in NL ook al zo, daar ging ik (iets te veel ) naar Marqt om boodschappen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Docu heet A Place at the Table.

Heftig... ik word er weer verdrietig van als ik de trailer zie.

Toch eens bedenken hoe ik kan helpen...



Boodschappen zijn hier trouwens ook zo verdomde onnodig duur... Ik ben er inmiddels wel aan gewend maar weet nog dat ik schrok van de lage prijs voor boodschappen die ik bij de AH in NL haalde toen we er in mei waren...
Die zet ik dan ook op mijn lijstje. Ben net een beetje bijgekomen van de vorige 2, dus moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, vandaag kipshoarma met andijvie in een wrap. Kruiden zijn zelf gemaakt knoflooksaus dit keer niet.



Idioot dat boodschappen zo duur zijn bij jou LaW. Geen wonder dat mensen naar fastfood grijpen dan.
Alle reacties Link kopieren
Interessant en heftig, die voedseldocumentaires!

Teigera, ik heb me ook aan de 14% insectaburger gewaagd. ;) En vond 'm best lekker! Vooral ook omdat ik het gevoel had aan een vernieuwing in Nederland mee te werken. (Dat is de dramaqueen in mij: hap van insectenburger, één klein buffalowormpje: 'dit is waar we met z'n allen op af stevenen mensen'. )

Beetje late reactie, maar leuk om zo wat verhalen uit een ander continent te lezen, LA_Woman. En ik ben erg benieuwd naar die curry recepten. ;) Misschien ga ik er ook een vragen aan Pakistaanse vriend. (Ik betwijfel alleen of hij kan koken...)
Alle reacties Link kopieren
Morning ladies, nou die avocado viel niet zo goed maar ook weer niet zo slecht als de afgelopen keren, als ik niet teveel neem is het dus wel te doen kennelijk.

GB viel het bij jou ook mee!? (sorry)



Vanavond eet ik witlofrisotto,dat is toch alweer bijna een week geleden.



LAW (goeie afko!) 8 $ voor een brood!! Niet normaal zeg. Sluit me aan bij GB voor wat betreft voorbereiding, en je idee over (schriftelijke) instructie van P. In de tijd vlak voor en na je bevalling is lekker en vooral gezond eten toch een meer dan primaire levensbehoefte! Docu gaat op mijn(niet te korte) lijstje



Hopp, hoe is het met je buik!? Norootje? Heerst heel erg de laatste weken hier in NL iig.



Hier razende keelpijn en snotteren, met de hoest valt het wel mee maar die keelpijn is heel naar en mijn stem is echt een aantal octaven gezakt en de grens van sexy is al lang niet meer in zicht, ben meer een soort "animal" van de muppetshow.



Beterschap, werkze allemaal en hou je vast vanmiddag want het gaat waaien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven