En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier

Update op het risotto-vlak: broccolirisotto is ok, maar niet spectaculair. Het zou ermee te maken kunnen hebben dat ik ook niet zo'n groot fan van broccoli ben.



Vanavond heb ik een feestje, daarvoor moet ik ergens wat eten. Weet nog niet waar. Ergens waar het niet te lawaaiig is zou mijn voorkeur hebben, zodat ik lekker kan lezen, maar op zaterdagavond is dat misschien too much to ask.
Alle reacties Link kopieren
Nou, zeker rustig hier.



Ik ga zo sporten.Vanmiddag naar de verjaardag van m'n nichtje.

Vanavond eten we de uitgestelde tonijnsteak + ratatouille van courgette, paprika, tomaat en aubergine + krielaardappels.
Alle reacties Link kopieren
Morning all, ja na een paar weken forumdrukte even wennen die rust, maar hier ook niet zoveel te melden. Ga naar mam vandaag en die wilde héél graag een broodje kroket eten want dat heeft ze al heel lang niet gehad.... Tja, dat doen we dan maar he

Compenseer morgen wel met iets van groentela-sla dan.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, hoofdpijn was gelukkig gezakt tegen de tijd dat ik ging werken.



Vandaag dus bezoek en maak dus kip madras. Dadelijk de kip maar eens uit elkaar halen maar eerst wie is de mol kijken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Gisteren uit eten geweest in Rotterdam. Bij een Turks restaurant. De mezze waren echt fantastisch en daarna kwam er nog meer eten, maar dat was vooral heel erg veel en veel minder spectaculair. Ik heb echt veel te veel gegeten, ik had er buikpijn van.....



Vandaag zouden we eten bij vrienden, maar zij geeft net aan de ze ziek is, dus waarschijnlijk toch gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaatje, meze worden in Turkije ook vaak als maaltijd 'an sich' gegeten. Je doet daar dan de hele avond over. En meestal gaat zo'n meze zitting gepaard met flink drank. Ik doe ook altijd 'of/of' misschien voor de volgende keer een idee?

(Krijg spontaan visioenen van een tafel vol meze bij het favo restaurant in Antakya)
Och de Marokkaanse kip van gisteren was echt superlekker! Had er een eigen draai aan gegeven natuurlijk, zo had ik geen olijven (want lusiknie) en koriander, maar wel wortelen, sperziebonen en geroosterde amandelen. We hebben beiden ons bordje afgelikt .



Vanavond kookt lief, kabeljauw uit de oven met champignons, tomaten, aardappelen, tijm en rozemarijn. We eten niet vaak kabeljauw, maar deze is MSC-gecertificeerd dus we dachten 'dan kan het wel'. Ivm de visstand enzo.



Oh mezzes, heerlijk. Kan ik ook érg van genieten, tafel vol hapjes en dan maar snoepen.



Fijne dag allemaal, hier is het heerlijk zonnig, de weekendboodschappen zijn binnen dus eens even bedenken wat ik zo ga lunchen en daarna nog even lekker naar buiten denk ik.
Lekker, Mezze! Kan hier in de buurt ook goed, maar mijn beste mezze heb ik in Istanbul gegeten. Idd, de hele avond bleef het maar komen. En daarna kwam ook nog een hoofdgerecht, maar zelfde als bij jou, Kaat, veel minder interessant en had eigenlijk niet meer gehoeven.



Gisteren naar de sauna geweest. Heerlijke dag gehad, maar het eten was droevig. De kaart zag er veelbelovend uit, maar dat werd helaas niet waargemaakt. Denk aan overgare pasta en sushi van risotto rijst? paprijst? Ingevroren geweest? In elk geval een vieze, papperige structuur en smakeloos. Moos, je sushi stelling ging in dit geval echt niet op... Maar goed, wel fijn gerelaxt en bijgekletst.



Net een beetje knolselderij/spinazie soep met blauwe kaas in elkaar geflanst als lunch. Toch nog iets koken, ter compensatie, want de komende 2 avonden eet ik weer niet thuis. Vanavond is kookclub en eet ik dus daar. En morgen eet ik bij een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ai GB, dat klinkt niet best. Slecht zeg, een luxe-instelling als een sauna zou toch moeten weten dat je tegenwoordig niet meer weg komt met slecht eten. Klinkt heel droevig.



Ik ben net klaar met werken , nog niet besloten waar ik eet vanavond. Hoewel het woord Mezze me wel geïnspireerd heeft..

Had een leuke dag trouwens. t Was rustig dus heb ik de overload aan koffiekoekjes die hier om de één of andere reden stond verwerkt tot 2 mooie taartjes van een koekbodem met een mousse van yoghurt, aardbeien(jam) en eiwitten. En zitten sleutelen aan het cupcakerecept van hier, die dingen worden echt te snel te droog. Ben geloof ik al wel een stap verder (minder ei, yoghurt erdoor, deel boter vervangen door olie) maar ben benieuwd hoe ze over 2 dagen smaken.
Alle reacties Link kopieren
Jee GB wat een domper dat eten bij die sauna, foei. Hoort voor mij echt bij een dagje welness: ook lekker, vers en goed eten. Kan me voorstellen dat je daarvan baalt het klinkt echt niet lekker.



Moos die cupcakes is het wat om daar behalve een deel olie ook geprakte banaan in te verwerken? Dat werkt bij mijn carrot cake als een tierelier om hem tegen uitdrogen te beschermen!
Alle reacties Link kopieren
Vind ik een goeie Rast, maar is denk ik te duur. Die cupcakes gaan er als een dolle doorheen hier in de zomer (met kinderfeestjes etc) en alles is hier (gecertificeerd dus verplicht) biologisch. En biologische bananen zijn vrij prijzig (en komen van ver, waardoor ik er ook niet voor ben om ze in grote aantallen te gebruiken)

Het gekke is dat onze carrotcake helemaal niet snel droog wordt, terwijl daar toch ook relatief veel ei en bakpoeder inzit. Ik begrijp het nog niet goed. But I will find out



Mezzes het is geworden, trouwens. Zit heerlijk in een Grieks tentje waar ik eigenlijk al 12 jaar benieuwd naar was. Kaart ziet er super uit, de wijn is lekker en de sfeer precies waar ik zin in had. Oh, hier zijn m'n gemixte koude mezzes al
Alle reacties Link kopieren
καλή όρεξη, Moos!



Hier net couscoussalade gegeten met veel munt, kikkererwten en granaatappelpitjes, erbij gegrilde aubergine en wat gerookte kipfilet en tzatziki.



Ik zie trouwens ook wel eens courgette door baksels, beïnvloed de smaak nauwelijks, maar maakt het denk ik wel smeuïger, net zoals banaan.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,



Het hele idee van mezzes ken ik eigenlijk niet echt. Is dat een beetje als tapas maar dan uit Griekenland? Klinkt wel erg lekker hoor....



Ik heb vanmorgen een heerlijk stuk hardgelopen, en daarna lekker relaxed aangedaan thuis. Ik heb komende week tot een restjes- en vriezerweek benoemd: ik moet elke dag iets eten met een restje uit de koelkast of iets uit de vriezer. Daarom dus bewust erg weinig boodschappen gedaan. Vooral mijn vriezer puilt uit, dus ik moet eerst ruimte maken voordat ik weer iets nieuws mag invriezen. Sterker nog: ik heb geen ruimte meer om nog iets in te vriezen want alle lades gaan nu nog maar net dicht.



Vandaag heb ik een simpele variant van moussaka gemaakt met aardappelschijfjes (restje uit de koelkast!), gehakt (uit de vriezer!) en wat aubergine, afgetopt met geraspte kaas. Was lekker en goed gelukt.



Morgen eet ik wederom aubergine, maar dan met ricotta (heb nog een half bakje over van een lasagne van afgelopen week). Ik maak er een pasta a la Norma van met volkorenpasta en wat cherrytomaatjes denk ik.
Zonde GB, van het mindere eten in de sauna. Dat haalt toch iets van plezier weg van je dagje sauna, het gaat niet alleen om de ontspanning maar zéker ook om de inwendige mens! Which reminds me, nu ik niet meer zwanger ben, kan ik wel weer eens een dagje sauna plannen. Heb het niet gedaan ivm bloeddruk (heb een gezonde, doch lage bloeddruk en wilde geen risico nemen om onderuit te gaan in hoge temperaturen en een hoge vochtigheidsgraad). Lekker, heb er nu al zin in!



Het werd hier geen kabeljauw, want lief was vergeten die uit de vriezer te halen. Dus werd het viscuisine, minikriel, tomaat, champignons en een paar kleine blokjes salami voor de pittigheid. Was prima.



@Moosey: inderdaad courgette zoals infojunk suggereert, heb ik ook vaak gezien. Of eventueel karnemelk?

@dignity: ha, heel herkenbaar van die vriezer! Wij moeten er ook altijd goed op letten: we vriezen veel gemakkelijker in dan dat we het er weer uithalen...

@irmaladouce: dat Indiase gerecht klinkt lekker qua smaken, maar mis je niet wat bite? Omdat alles zacht is van structuur zegmaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 31 januari 2015 @ 20:34:

Hi ladies,



Het hele idee van mezzes ken ik eigenlijk niet echt. Is dat een beetje als tapas maar dan uit Griekenland? Klinkt wel erg lekker hoor....



Nou ja, zo iets dan maar ze zijn natuurlijk Turks



afiyet olsun Moosey
Alle reacties Link kopieren
Je boft niet echt qua uit-eten GB deze week. Jammer! Maar sauna is natuurlijk altijd prettig.



Niet echt tips voor de cupcakes van Moos, maar misschien helpt nét iets korter bakken wel. Als je ze uit de oven haalt dan garen ze natuurlijk ook nog een beetje na.



Ik kon gisteren niet inloggen op het forum, echt suf!

Misschien dat het daarom wat rustiger was?



Gisteren was P weer laat thuis en ik had geen zin in de rest van de venkel tarte tatin (zwanger zijn is zó verwarrend!!) dus ik heb het pakje nood-ravioli gepakt. Het werd ravioli met pesto, doperwten en biologische kipnuggets.

Toen P om 22u thuis kwam heeft hij de andere helft van de venkel tarte tatin nog opgegeten omdat ze alleen een late lunch gehad hadden bij de film shoot.

Vandaag is 'ie alweer aan het werk. Ik ben vanmorgen dus maar even in m'n eentje een blokje om gaan lopen en heb op de terugweg heerlijk vers brood gehaald. Vanavond gaan we ergens Aziatisch eten en daarna hopelijk naar de film, het Oscars Shorts programma met alle korte films die voor de Oscars genomineerd zijn!
Goedemorgen!



Dat klinkt leuk LAWoman, het Oscar Shorts programma, veel plezier .



Ik ga straks bij vrienden op de koffie, ga er wandelend naartoe met frutje, voor de frisse lucht en de beweging. Is ongeveer 20 minuutjes dus net mooi voor de zondagochtend. In de middag krijgen we nog kraamvisite. Vanavond maak ik hartige courgettetaartjes (met oa bosui en Parmezaan) met een salade erbij. Heb deze taartjes al lang niet meer gemaakt, nadat ik ze jaren geleden best vaak maakte: ze waren even uit het repertoire verdwenen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Gisteren iets in m'n zij verrekt met een enorme hoestbui. Doet flink pijn. Wilde vandaag naar Bodybalance gaan maar dat is niet zo'n goed idee



Vanavond eten we eindelijk de witlofrisotto. Ben benieuwd!



Leuk die mezze. Er zit hier een goed Turks restaurant en ik heb daar inderdaad een keer gesmuld van al die hapjes.



Leuk die Oscar shorts, LAW.



Jammer zeg, GB. Ben wel benieuwd welke sauna het is zodat ik daar niet verzeild raak.



Teig, grappig is dat he? Dan maak je een periode een aantal gerechten en dan verdwijnen ze langzaam naar de achtergrond terwijl ze lekker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Gisteren na mijn wedstrijd pasta gegeten met een saus van gekarameliseerde rode ui en tomaat. Was lekker. Vandaag een dagje lekker rustig thuis, ik wil nog wat klusjes doen, sporten, tickets boeken om op vakantie te gaan begin april en op de bank liggen en in slaap vallen ;)



Ik heb wat los gemaakt met mijn mezze. We waren bij Zenne in Rotterdam, dat is echt wel een aanrader, maar dan wel om alleen bij de mezze te eten. De locatie is overigens ook fantastisch. Uitzicht op de erasmusbrug, de rotterdam en hotel new york terwijl de bootjes aan je voorbij trekken.



We eten vandaag een vis recept uit James 15 minute meals, met venkelsalade en couscous. Het is een nieuwe dus kijken of hij lekker is ;)



@Teigera, raar he, hoe dat soms gaat. Soms komt iets een tijd lang heel vaak voorbij en dan ineens lijkt het een tijdje vergeten. Bij ons wordt dat versterkt doordat we de laatste tijd vaak dubbele porties koken om een dag later nog een keer te eten omdat we zo druk zijn. Dat is heel fijn, want EN lekker eten EN lekker makkelijk, maar het nadeel is dat mijn recepten allemaal niet meer in de week passen.
Valt mee, hoor, LAW. Ik heb donderdag ook uit gegeten en dat was wel erg lekker. Leuk, dat Oscar shorts programma. Veel plezier.



Ik was donderdag in Rotterdam, naar de Kunsthal naar de James Bond design tentoonstelling. Was erg leuk. Ik twijfelde nog om mss in Rotterdam te eten. Moos heeft volgens mij laatst een goede tip gepost. En dit Mezze restaurant klinkt ook erg leuk, Kaat. Mss moet ik een keer een weekend naar R'dam gaan. We zijn nu toch terug gereden omdat we het altijd jammer vinden om na een etentje nog een tijd in de auto te moeten zitten. En dat 1 van de 2 dan geen wijntje kan nemen. (... we zouden natuurlijk gewoon de trein kunnen nemen....)



Ben benieuwd wat je vindt van de risotto, KV.



Gisteravond was kookclub. Amuse was een garnalen cocktail. Daarna koude komkommersoep met zalm. Toen in de oven gegrilde aubergine met pepertjes en yoghurtsaus, noten rijst en een salade met gegrilde wortel en pastinaak. Dessert was een perencrumble met blauwe bessen. Degene die aan de beurt was had niet de beste week gehad en had nog getwijfeld over afbellen. Of afhalen. Maar uiteindelijk toch door laten gaan en het was allemaal lekker.



Vanavond eet ik bij een vriendin die ook kok is. En haar vriend ook. Moet goed komen dus.
Oh leuk Kaaaaatje, tickets boeken voor vakantie! Weet je al waar de reis heengaat of beslis je dat vandaag?



Koreveen, eet smakelijk met de witlofrisotto. Het klinkt heerlijk, maar ik heb het nog niet gemaakt ivm plant-associaties hier in huis .



Nou suf hè, dat je een periode lang heel regelmatig iets maakt, en dan van de ene dag op de andere lijkt het wel verdwenen te zijn uit je geheugen. Terwijl het was altijd lekker, ik was het niet zat ofzo (althans kan ik me niet herinneren) dus waarom dat dan gebeurd is? Zal vast met nog wel meer recepten zijn gebeurd, haha, maar dat weet ik nu dus even niet meer .



Stond vanochtend op de weegschaal en ben exact mijn pré-zwangerschapsgewicht. Hoezee!
Ja, is zo. Soms verdwijnen dingen gewoon van je repertoire. Maar komt ook omdat je telkens iets nieuws wil proberen. Je leert nieuwe dingen kennen. En soms raken recepten ook een beetje gedateerd. Of verandert je smaak. Maar grappig. Ik ga eens denken of er geen favoriet van vroegah is die ik weer een keer kan maken.



Oh ja Teig, voor je weegschaal moment.
Alle reacties Link kopieren
Zo, Teigera, dat doe je snel,weer op je oude gewicht, netjes!



Vanmiddag lunchen we bij vrienden, vanavond maak ik een hartige taart met witlof, walnoten en geitenkaas.



Haha, Rastan, laten we geen Grieks-Turkse oorlog over mezzes beginnen!



Leuk, Kaaaaaatje, vakantie boeken, waar gaat de reis heen?

Zelf toevallig gisteren een weekendje wadden geboekt voor over 2 weken. Hopelijk is het dan een beetje mooi weer...
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Teig, wat snel joh!



Oorlog? Die is toch al even terug?! Daar komen die mezze in Griekenland ook vandaan



LAW Oscar shorts program klinkt leuk en gezellig! En ik moet erg lachen om je eet"moodswings" het klinkt alsof je de komende tijd overal rekening mee moet houden





Eetclubetentje klinkt ook weer prima GB.



KV lullig van die verrekking, hoop dat dat het is en geen gekneusde rib (als je heel hard hoest kan je je eigen rib kneuzen, weer het uit ervaring en dat duurt echt heel lang om te herstellen )



En voor wat betreft de favorieten, ja dat heb ik ook dat ik een tijdje helemaal weg ben van iets (lees: "wirlofrisotto" ) en na een tijdje komt er een andere favo voor in de plaats. Gek genoeg struin ik wel eens oude versies van dit topic af en denk ik "oh ja, kan ik ook wel weer eens doen"



Speaking of eten, na de kroket gisteren ga ik vandaag voor een uitgebreide salade met linzen en geitenkaas. Met veel verse kruiden, rode ui en verder zie ik wel wat ik tegen kom in de la.



Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
De mezzes (of beter mezzedes, want inderdaad Grieks, sorry Rast ) vielen toch tegen. Niveautje standaard Grieks restaurant. De gemengde koude mezzes waren alleen smeersels (tzatziki, iets met feta, iets met viskuit, iets met tonijn, iets humus-achtigs) en dat was al erg veel, dus daarna nog maar één gerechtje besteld: aubergine met feta uit de oven. Was wel lekker maar teveel kaas naar mijn zin. Had beter die smeersels niet kunnen bestellen (maar had gehoopt dat het meer gerechtjes zouden zijn) want er stonden wel interessante dingen op de kaart. Zoals gebakken ansjovis met citroen, lamstongetjes () en tomaten- en courgette-balletjes. Maar soit, smaaktechnisch zullen die dingen ook niet veel bijzonderder geweest zijn.

Daarna een reünie-achtig feestje in de kroeg waar ik lang gewerkt heb, was érg leuk. Jammer dat ik bijtijds weg moest om de trein te halen. Nu even hydrateren met een pot thee



En vandaag een onverwacht dagje thuis, we zouden met schoonouders op stap, maar lief is ziek. Ga ook trachten tickets te boeken, ga een paar dagen met ouders naar Rome in mei, maar de tickets veranderen constant, word er een beetje maf van. Had een fijne vlucht gevonden maar die was een paar uur later alweer weg (vol?) Zo nog maar ns rustig kijken.



Teig, fijn van je gewicht! Goed gedaan.

KV, au, dat klinkt pijnlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven