exact vertellen wat je gegeten hebt vandaag

23-07-2015 22:14 3074 berichten
We spreken hier hoofdzakelijk over eten, maar inmiddels al een gezellig topic geworden, aangezien er dagelijks gepost wordt...dus we gaan ook weleens off topic



omdat ik het gewoon leuk vind om te lezen wat en hoeveel iedereen zoal eet:

wie durft hier te vertellen wat je vandaag exact hebt gegeten, dus helemaal niks weg laten :p..

ik trap af, vandaag best veel op..

ontbijt: 300 gram magere kwark met honing, havermout, ongezouten cashewnoten en rozijnen.

tussendoor: halve banaan

lunch: 2 harde bollen met zaden en noten zonder beleg.

tussendoor: klein zakje chips

diner: sla met dressing en komkommer, tomaat, ei, biefstuk met champignonroomsaus, klein portie gebakken aardappelen met een theelepel mayonaise, waterijsje

tussendoor 200 gram magere kwark met handje noten en rozijnen

perzik...



als ik het zo opschrijf denk ik, wat bizar veel...

ben benieuwd naar jullie eerlijke lijstjes
En dan vond iemand mijn lijstje weinig...



Ik weet ook al wat ik vandaag ga eten:



O: yoghurt met havermout en nootjes en rozijnen.

T: banaan, cup a soup

L: 2 pistoletjes met 20+ smeerkaas

T: 2 perziken

D: wrap met sla, kipfilet, beetje dressing, tomaat, champignons en paprika en een waterijsje.
Lekker liefzoontje!



Doe vooral wat bij jou past!
Ik vond jouw lijstje ook erg mooi troelalaaaatje
Alle reacties Link kopieren
quote:noell schreef op 24 juli 2015 @ 11:27:

Intelligent!Nee jouw bijdrage is zinvol.
quote:noell schreef op 24 juli 2015 @ 07:45:

[...]





Ja, en slecht vooral! Niet te geloven wat een bagger veel mensen eten, amper groente en fruit.

Het zal niet lang duren voordat de gemiddelde leeftijd flink gaat dalen😳



Slecht??? Welk topic zit jij te lezen??

Ik kan nog een hoop verbeteren zie ik... helaas slaat stress bij mij direct op mijn eetlust, en nu ik even helemaal niet lekker in mijn vel zit is eten echt een vervelend iets geworden. Moet mezelf echt dwingen!



Het is nu bijna 12 uur en ik heb alleen nog een boterham met pindakaas op. En zit nu al tegen de lunch aan te hikken pfff...
Als het dan een bruine boterham was met pindakaas dan zijn de keuzes wel goed.
Gisteren best een nette dag:

O: grote mok thee, meergranenboterham met pindakaas

T: 2 koppen thee, 1 nectarine, 1 celebrations

L: 1 glas optimel, 1 boterham met halvarine en een plakje kipfilet, 1 boterham met gekookt ei en een beetje fritessaus en ketchup, halve boterham met duo penotti

T: 2 koppen thee, 1 celebrations, 3 dropjes

A: broccoli met tuinkruidensaus, aardappels, runderminutesteak

T: 3 koppen thee, stuk appeltaart, later nog 2 van die minizakjes chips

Hele dag door water, minstens 1,5 liter



Heb niet veel energie de laatste tijd, los dat vaak op met zoetigheid, wat natuurlijk averechts werkt. Meeste dagen eet ik behoorlijk wat chocolade (60 gram of zo) en snoep (100 g). Maar dan eet ik geen appeltaart
quote:slwhisper schreef op 24 juli 2015 @ 11:58:

[...]





Slecht??? Welk topic zit jij te lezen??

Ik kan nog een hoop verbeteren zie ik... helaas slaat stress bij mij direct op mijn eetlust, en nu ik even helemaal niet lekker in mijn vel zit is eten echt een vervelend iets geworden. Moet mezelf echt dwingen!



Het is nu bijna 12 uur en ik heb alleen nog een boterham met pindakaas op. En zit nu al tegen de lunch aan te hikken pfff...typisch is dat he, de een kan niet eten bij stress, de ander eet juist meer/fouter
quote:gismo72 schreef op 24 juli 2015 @ 11:10:

[...]





Waarom zo extreem weinig?Door omstandigheden had ik weinig trek, ik zei zelf al dat het te weinig was. Komt af en toe voor bij mij, ik ben in ieder geval niet aan het diëten ofzo. Maar vandaag heb ik al 2 geroosterde volkoren boterhammen met avocado en tomaat gegeten en een nectarine. Straks yoghurt met fruit en een volkoren boterham met rosbief. De rest van de dag weet ik nog niet, ik eet vanavond bij mijn ouders
quote:slwhisper schreef op 24 juli 2015 @ 11:58:

[...]





Slecht??? Welk topic zit jij te lezen??

Ik kan nog een hoop verbeteren zie ik... helaas slaat stress bij mij direct op mijn eetlust, en nu ik even helemaal niet lekker in mijn vel zit is eten echt een vervelend iets geworden. Moet mezelf echt dwingen!



Het is nu bijna 12 uur en ik heb alleen nog een boterham met pindakaas op. En zit nu al tegen de lunch aan te hikken pfff...Ja, dit dus.
quote:Liefzoontje83 schreef op 24 juli 2015 @ 11:36:

En dan vond iemand mijn lijstje weinig...



Ik weet ook al wat ik vandaag ga eten:



O: yoghurt met havermout en nootjes en rozijnen.

T: banaan, cup a soup

L: 2 pistoletjes met 20+ smeerkaas

T: 2 perziken

D: wrap met sla, kipfilet, beetje dressing, tomaat, champignons en paprika en een waterijsje.



Vind het nog steeds niet veel eigenlijk hoor andere mensen eten absurd weinig



Ik:

Ontbijt: magere yoghurt met muesli

Tussendoor: kakifruitje en rijstwafel met kaas (48+)

Lunch: 3 volkorenboterhammen, denk weer met hummus en tomaat ofzo, mijn grote verslaving

Tussendoor: heb een tomatenslaatje van 3 tomaten, halve bol mozzarella met balsamicoazijn, olijfolie, peper en zout bij me en nog een peer

Avond: aardappeltjes uit de oven met zeezout, rozemarijn en knoflook, entrecote of zalm (ben nog aan het twijfelen) en gegrilde groenten (halve aubergine, halve courgette, halve paprika, half bakje champignons (andere helft is voor man). Glas wijn erbij want we hebben net contract getekend voor ons nieuwe huis! Dus even vieren

Dessert: denk dat ik voor ijs ga, vw het nieuwe huis

Tussendoor: weet ik nog niet



Volgens mij is mijn lijstje heel 'normaal' en volgens mij eet jij zelfs iets minder. Ik vind niet dat ik heel veel eet.



Ja wel vergeleken met een aantal hier in het topic, maar niet vergeleken met wat normaal is.
Ik verbaas me ook. Mijn lijstje is incl appeltaart en beetje chips zo'n 1800 kcal. Als ik dan zie wat anderen opschrijven moet je toch echt enorme honger hebben zo'n dag, met zo weinig eten.
quote:marana schreef op 24 juli 2015 @ 12:14:

Ik verbaas me ook. Mijn lijstje is incl appeltaart en beetje chips zo'n 1800 kcal. Als ik dan zie wat anderen opschrijven moet je toch echt enorme honger hebben zo'n dag, met zo weinig eten.Ik had vroeger van die dagen. Toen ik boulimia had. Kreeg ik eetbuien van. Trots dat ik 3 boterhammen, appel en groente en een stuk kipfilet had gegeten en 3 dagen later eetbui
quote:marana schreef op 24 juli 2015 @ 12:04:

[...]



typisch is dat he, de een kan niet eten bij stress, de ander eet juist meer/fouter



Apart is dat inderdaad, dat stress 2 zulke verschillende uitwerkingen kan hebben.

Trek in fouter eten herken ik wel. Als ik al ergens zin in heb, is het vooral fout eten. Maar ja, ik weet ook dat ik me niet beter ga voelen van een junkfood dieet.
quote:lux. schreef op 24 juli 2015 @ 12:11:

[...]





Vind het nog steeds niet veel eigenlijk hoor andere mensen eten absurd weinig



Ik:

Ontbijt: magere yoghurt met muesli

Tussendoor: kakifruitje en rijstwafel met kaas (48+)

Lunch: 3 volkorenboterhammen, denk weer met hummus en tomaat ofzo, mijn grote verslaving

Tussendoor: heb een tomatenslaatje van 3 tomaten, halve bol mozzarella met balsamicoazijn, olijfolie, peper en zout bij me en nog een peer

Avond: aardappeltjes uit de oven met zeezout, rozemarijn en knoflook, entrecote of zalm (ben nog aan het twijfelen) en gegrilde groenten (halve aubergine, halve courgette, halve paprika, half bakje champignons (andere helft is voor man). Glas wijn erbij want we hebben net contract getekend voor ons nieuwe huis! Dus even vieren

Dessert: denk dat ik voor ijs ga, vw het nieuwe huis

Tussendoor: weet ik nog niet



Volgens mij is mijn lijstje heel 'normaal' en volgens mij eet jij zelfs iets minder. Ik vind niet dat ik heel veel eet.



Ja wel vergeleken met een aantal hier in het topic, maar niet vergeleken met wat normaal is.Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Bij mij zorgt vermoeidheid meer voor raar eten dan stress. Dan eet ik of veel en vet (als ik thuis ben), of juist heel weinig want te moe om voor goed eten te zorgen voor op mijn werk dus gooi ik snel een appel, banaan, yoghurt en een paar nootjes in mijn tas 's ochtends.
quote:marana schreef op 24 juli 2015 @ 12:14:

Ik verbaas me ook. Mijn lijstje is incl appeltaart en beetje chips zo'n 1800 kcal. Als ik dan zie wat anderen opschrijven moet je toch echt enorme honger hebben zo'n dag, met zo weinig eten.Soms word ik 's morgens wakker met het gevoel dat er een baksteen op mijn maag ligt, dan heb ik echt geen honger of trek. Op zo'n dag eet ik dus niet veel, maar heb dan ook geen honger. Als ik honger heb dan eet ik wel, ik hou erg van eten juist.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een maaltijdsalade met geitenkaas gegeten als lunch. En vanmorgen koffie. Ontbijt schoot er een beetje bij in, want ik was te laat.



Vanmiddag nog meer koffie, water, halve doos aardbeien en dan vanavond andijviestamp met blokjes kaas. Of groentepasta broccoli-peulvruchten - dat is pasta waar de groente al doorheen zit - met een zalmmoot en guacamole. En een glas wijn natuurlijk. Of twee want het is weekend.



Meds, wil jij eens vertellen wat jij vandaag zoal eet?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
óu sont les neiges d'antan

quote:Liefzoontje83 schreef op 24 juli 2015 @ 11:36:

En dan vond iemand mijn lijstje weinig...



Ik weet ook al wat ik vandaag ga eten:



O: yoghurt met havermout en nootjes en rozijnen.

T: banaan, cup a soup

L: 2 pistoletjes met 20+ smeerkaas

T: 2 perziken

D: wrap met sla, kipfilet, beetje dressing, tomaat, champignons en paprika en een waterijsje.



Wat voor dressing doe jij door die wraps?

Vind trouwens dat jouw lijstjes er goed uitzien! Alleen dat theelepeltje mayo in je OP... dat vind ik zo sneu klinken Niet gewoon een lekkere klodder??
slwhisper, thanks!! haha ja beetje triest een theelepel, was meer voor de smaak alleen en had maar heel klein beetje geb aardappelen.. Probeer beetje op te letten, wil er nog 2 kilo af, hoeft niet snel, dus volg geen dieet ofzo...

Ik doe er een beetje sambasaus op, lekker pittige en heerlijke combi..

De kipfilet kruid ik ook met kipkruiden.. en dan gewoon losse tortilla wraps kopen.
quote:lux. schreef op 24 juli 2015 @ 12:11:

[...]





Vind het nog steeds niet veel eigenlijk hoor andere mensen eten absurd weinig



Ik:

Ontbijt: magere yoghurt met muesli

Tussendoor: kakifruitje en rijstwafel met kaas (48+)

Lunch: 3 volkorenboterhammen, denk weer met hummus en tomaat ofzo, mijn grote verslaving

Tussendoor: heb een tomatenslaatje van 3 tomaten, halve bol mozzarella met balsamicoazijn, olijfolie, peper en zout bij me en nog een peer

Avond: aardappeltjes uit de oven met zeezout, rozemarijn en knoflook, entrecote of zalm (ben nog aan het twijfelen) en gegrilde groenten (halve aubergine, halve courgette, halve paprika, half bakje champignons (andere helft is voor man). Glas wijn erbij want we hebben net contract getekend voor ons nieuwe huis! Dus even vieren

Dessert: denk dat ik voor ijs ga, vw het nieuwe huis

Tussendoor: weet ik nog niet



Volgens mij is mijn lijstje heel 'normaal' en volgens mij eet jij zelfs iets minder. Ik vind niet dat ik heel veel eet.



Ja wel vergeleken met een aantal hier in het topic, maar niet vergeleken met wat normaal is.lekker normaal. Gefeleciteerd!
quote:Liefzoontje83 schreef op 24 juli 2015 @ 12:58:

slwhisper, thanks!! haha ja beetje triest een theelepel, was meer voor de smaak alleen en had maar heel klein beetje geb aardappelen.. Probeer beetje op te letten, wil er nog 2 kilo af, hoeft niet snel, dus volg geen dieet ofzo...

Ik doe er een beetje sambasaus op, lekker pittige en heerlijke combi..

De kipfilet kruid ik ook met kipkruiden.. en dan gewoon losse tortilla wraps kopen.Klinkt goed! Ga ik eens proberen.
SMeds, hoe ziet een eetlijst van jou er uit?
Vind het leuk om lijstjes van anderen te zien.
quote:lux. schreef op 24 juli 2015 @ 12:11:

[...]





Vind het nog steeds niet veel eigenlijk hoor andere mensen eten absurd weinig



Ik:

Ontbijt: magere yoghurt met muesli

Tussendoor: kakifruitje en rijstwafel met kaas (48+)

Lunch: 3 volkorenboterhammen, denk weer met hummus en tomaat ofzo, mijn grote verslaving

Tussendoor: heb een tomatenslaatje van 3 tomaten, halve bol mozzarella met balsamicoazijn, olijfolie, peper en zout bij me en nog een peer

Avond: aardappeltjes uit de oven met zeezout, rozemarijn en knoflook, entrecote of zalm (ben nog aan het twijfelen) en gegrilde groenten (halve aubergine, halve courgette, halve paprika, half bakje champignons (andere helft is voor man). Glas wijn erbij want we hebben net contract getekend voor ons nieuwe huis! Dus even vieren

Dessert: denk dat ik voor ijs ga, vw het nieuwe huis

Tussendoor: weet ik nog niet



Volgens mij is mijn lijstje heel 'normaal' en volgens mij eet jij zelfs iets minder. Ik vind niet dat ik heel veel eet.



Ja wel vergeleken met een aantal hier in het topic, maar niet vergeleken met wat normaal is.



Klopt hoor, mijn eetlijstje van vandaag ben ik heel tevreden over..

Het is niet teveel inderdaad, gisteren had ik wat meer op.

Ik vind je lijstje mooi!! Je eet niet te weinig en lijkt me heerlijk wat er allemaal op staat!!

Lekker gevarieerd en gezond..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven