Wat eet je op dit moment? Deel 7!

18-09-2013 11:38 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zo’n 1,5 jaar tijd hebben we met elkaar 6 delen met maar liefst 18.000 berichtjes volgeschreven. En we zijn nog lang niet uitgegeten, dus tijd voor deel 7!

Dit is een topic dat gaat over eten in de meest brede zin van het woord: van een snelle snack tot een uitgebreid diner in een sterrenrestaurant, onvindbare lekkernijen, selecties, lekkere recepten, geslaagde en minder geslaagde kook- en bakexperimenten, mierzoete witte wijn, BlD (Bar le Duc), verantwoord en gezond afvallen of aankomen, aangebrande pannen en alles wat verder met eten te maken heeft.



Naast eten hebben we nog genoeg tijd over om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Iedereen kan hier zijn verhaal kwijt onder het genot van een hapje en drankje. De deur staat voor iedereen open, dus meelezers schroom niet om gezellig mee te komen schrijven in deel 7!



Veel schrijf- een eetplezier, met z’n allen gaan we er een lekker, gezellig en mooi deel 7 van maken!
Alle reacties Link kopieren
Oooooh frambozen, die zijn heerlijk! In de winter koop ik wel eens van die diepvriesframbozen van de AH, ik had het niet gedacht maar die zijn erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
@ Boemie. de dieprvriesframbozen gebruik ik wel eens om frambozensaus te maken. De frambozen in een pannetje langzaam warm maken en fijnprakken, een beetje poedersuiker erbij en goed roeren. En dan de saus in een bakje doen en daar een paar bollen vanilleroomijs in leggen. Dat is echt smullen!



Als je jam gaat maken, koop dan geen fruit in de supermarkt maar op de markt. Op de markt vandaag oa 3 mango's voor 1 euro, 3 ananassen voor 1 euro, 2 dozen aardbeien voor 2 euro (de groenteman waar ik altijd 3 dozen voor 2 euro haal, is nu helaas met vakantie), 1 kilo muskaatdruiven voor 1,50, 3 avocado's voor 1 euro. Dit is niet te vergelijken met de supermarktprijzen voor fruit.
Vanavond lekker boerenkool gegeten met spekjes en magere rookworst. Nu een bakje chocoladevla.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me wagen aan een sinaasappelijsje van de AH. Nog nooit op, ben benieuwd.



@ Choco: bedankt voor de tips. Wat heb je dat allemaal goedkoop gekocht zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slagroomijswafel en een snickersijsje als toetje genomen. Ik vind het toch maar kleine ijsjes, hap-hap-op. Op het moment dat ik net lekker zit te genieten is het ijsje alweer op, dus maak mijn genietmomentje dan maar wat langer.



Nu een kop citoenthee met een havermoutmuffin.



@ Boemie, de mango's en ananassen heb ik vandaag niet gekocht hoor, maar zag ze wel liggen. Heb wel een kilo bananen gekocht voor 0,49 euro en 4 citroenen voor 1 euro. En ik ga meestal 's middags naar de markt dan is het nog goedkoper dan 's ochtends.



Ik ben trouwens wel benieuwd hoe lang alle zomerfruit nog zo goedkoop blijft. Aardbeien en frambozen enzo dat is toch eigenlijk al een beetje voorbij of niet?
Alle reacties Link kopieren
@ Vivadiva, beetje late reactie maar ik heb ook lange tijd onregelmatig gewerkt en kwam vaak tussen 24-2 uur thuis. Ik had dan vaak best nog trek en at dan eigenlijk altijd nog iets voordat ik naar bed ging. Ik weet niet of dat echt goed is, maar misschien als je nog iets eet voordat je naar bed gaat dat je dan met minder trek op staat.
Een broodje met Kroon Saksische leverworst met een glas sinaasappelthee.



Boemie, fijn dat je ons op de hoogte houdt! Ik ben benieuwd. Echt super goed dat je die stap hebt gezet!
Alle reacties Link kopieren
De havermout ligt inmiddels al in de container, maar was al bijna een jaar over datum Dat ga ik écht niet meer eten. Binnenkort maar even opnieuw kopen en dan kan ik het eindelijk uitproberen. De havermout ligt niet eenzaam weg te kwijnen hoor, want hij heeft gezelschap gekregen van een pak quinoa en een pak bulgur. Remind me dat ik nooit meer dingen koop om "ooit een keertje uit te proberen"



May, ik ben naar Borgman geweest. Het was weer een typische Alex van Warmerdam film, maar dan nog bizarder dan normaal. Ik heb wederom een roze koek genomen en een Kitkat chunky. Morgen even iets meer eten. Het was er een beetje bij ingeschoten vandaag.



Choco, misschien moet ik toch maar eens naar de markt, want bij de appie is het fruit eigenlijk superduur. Ik maak van die diepvriesframbozen wel eens smoothies of frambozencoulis. Ik eet ze niet los, want dat vind ik niet lekker. Verse uiteraard wel.



Morgenmiddag heb ik nog een tweede gesprek ergens. Ben benieuwd. Vond het eerste gesprek namelijk niet echt je-van-het en dat is nog zacht uitgedrukt.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik heb deze thee vandaag gekocht om uit te testen.



I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de gein even de bon van de appie erbij gepakt voor een gelijkend waren onderzoek groente/fruit.



1 rode paprika 0,69

2 bananen 0,58

350 gram haricots verts 2,99

500 gram rode druiven 2,75 (maar wel 2e bak gratis)

2 kiwi's 0,94

2 peren 0,90

2 perziken 1,10

2 appels (elstar) 0,81

2 eetrijpe avocado's 1,99
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Ik neem nu een kop citroenthee en 2 rijstwafels met aardbeienjam en aardbei-frambozenjam.

Na het relaxmoment 2 spelt zonnepitboterhammen met gekookt ei met peper, zout en mayo en hazelnootpasta, glas vers frambozen sinaasappelsap en een kop citroenthee.



Vanavond komt mijn schoonvader eten, dus het menu staat vast



















En niet te vergeten:



Alle reacties Link kopieren
@ Twisted, zet 'm op vanmiddag! Hopelijk is dit een normaal gesprek. Later bedacht ik me nog dat het eerste gesprek misschien een test is geweest om te kijken hoe je reageerde.

En vergeet niet om je Viva-referenties achter te laten!



Ik moet zeggen dat ik het ook wel een sport vind om zo voordelig mogelijk lekkere boodschappen te kopen. Op de markt loop ik altijd eerst even een rondje en ga ik bij de verschillende kramen kijken wat ze hebben en wat de prijzen zijn en dan ga ik alles inslaan.

En er zit ook best nog wat verschil in kwaliteit tussen de verschillende groenteboeren. Ik zag gisteren ook aardbeien liggen waarvan de helft rot was en die koop ik dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Het schoonvadermenu

Het liefst blijf ik vandaag de hele dag bij de brievenbus wachten, maar helaas ben ik de hele dag op pad. Hopelijk kan een van mijn buren je pakketje aannemen.



Ja, dat zeiden meer mensen dat het misschien een soort test was. Gelukkig ben ik niet iemand die snel hapt en haar kalmte verliest. Maar ik denk dat het ook wel te maken heeft met het soort bedrijf. Er heerst toch een bepaalde arrogantie. We zullen wel zien vanmiddag. Het voordeel is dat het me allemaal niet zoveel kan schelen hoe het loopt. Dat haalt 95% van de zenuwen weg



OT: 2 bruine bth met smeerkaas en een koffie verkeerd.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
@ Twisted, ik hoop dat één van je buren thuis is en het pakketje vandaag bij jou terecht komt. Je hebt het verdiend!



Ik ga zo even naar de stoffenwinkel, heb hele leuke stof gezien. Wit met rode aardbeien erop. Leuk voor mijn potjes aardbeienjam. En daarna weer jammetjes maken!
Alle reacties Link kopieren
Tjonge wat gaan jullie snel zeg! Ik kom alleen even hoi zeggen



Twis, heel veel succes weer, duim voor je!



Ik heb weer een ontzettend drukke week, manager op vakantie en twee zieken in het team. Werk 12-14uur per dag dus mijn dagen bestaan voornamelijk uit eten en slapen.



Detoxen gaat nog goed! Mis alleen zout en wijn . Maar mijn huid lijkt al mooier en mijn vetjes iets minder.



Nu eet ik soya yoghurt met druiven,pitten en zaden, een nectarine en een kop kruiden thee.



Fijne dag allemaal, ik draai me nog even om, late shift vandaag. Maar een leuk event in de lounge vanavond, dus daar kijk ik naar uit.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Schoonvadermenu
Oh Twis hoe smaakt de thee?

naar Bladora!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag !



Vandaag voor het eerst in twee weken niét nat geregend terwijl ik naar of van het station fietste, hoezee.



Net geluncht met twee verse volkoren boterhammen van de bakker. Een met hazelnotenpasta met komkommer en de ander met pindakaas. Helft met plakjes augurk en de andere helft met plakjes komkommer.



Gister heb ik thee ingeslagen. Bij de lunch had ik een kopje Lipton Pyramids Orange nog iets en nu een kop citroen thee.



@Twisted; Borgman wil ik erg graag zien. Op mijn middelbare school speelden wij vaak stukken van Alex van Warmerdam.



@Hi Bladora, wat fijn dat het detoxen goed gaat. Je menu's klinken héérlijk. Van de week had ik soya melk i.p.v. normale melk, maar ik kreeg toen last van mijn maag. Jammer, want ik vind het zeker in de havermout erg lekker.



Ik, also known as computerkluns, ga me nu wagen aan excel...
Alle reacties Link kopieren
Wow het gaat hier echt als een tierelier! Even bijlezen hoor!



@ Twisted: succes vanmiddag, het kan alleen maar meevallen als ik je zo hoor. Krijg jij een pakje van Choco? Cool! Wil ik ook! Ik ken het, producten die je ooit nog wel eens wilt eten. Zo heb ik hier nog een pak voor kruidcake staan wat al over de datum is en zo kan ik nog wel wat opnoemen .

@ Choco: hmmm lekker schoonvadermenu. Normaal zitten er toch ook erwten bij of haal ik het met iets anders door elkaar? Het zomerfruit zal inderdaad niet meer lang goedkoop zijn, ik had ook het idee dat het seizoen zo ongeveer wel voorbij is. Heb je trouwens de havermout al geprobeerd 's morgens in de kwark?

@ Viva: hoe gaat het met je detoxprogramma?



Ik probeer vandaag heel erg om niet te gaan snaaien. Vanmorgen een grote bak kwark met havermout en kiwi op. Vanmiddag 2 donker meergranen boterhammen met jonge kaas en een glas melk.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen nog gaan fietsen, dit keer mijn 'winteroutfit' uit de kast geplukt. Van die beenstukken aangedaan. Heel handig, het zijn lange strakke zwarte dingen die je dan aandoet tot helemaal bovenaan je bovenbenen. En dan kun je daar je korte fietsbroek overheen doen, zodat het toch net lijkt alsof je een lange broek aan hebt. En als het dan heel warm wordt kun je ze uitdoen. Het waaide wel belachelijk hard en daar heb ik een hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
@ Twisted en Mayhem, ik zal vanavond voor de tafel voor 2 personen extra dekken Nog meer mensen die willen aanschuiven?



@ Boemie, ik heb de kwark al een keer met havermout gegeten, maar volgens mij zit er door de muesli ook havermout dus maakt het voor de smaak niet zoveel uit. Ik eet de kwark altijd meteen op en dan krijgt het geen kans om zacht te worden.

Dorperwten en wortels of sperziebonen, dat is het enige variatie-element in het schoonvadermenu, de rest is altijd hetzelfde!



Wat bij mij standaard over datum gaat dat zijn kerstpakket producten zoals vage paté enzo.



2 spelt zonnepitboterhammen met jonge kaas en selleriesalade, tomaat en komkommer, een reep Twix, glas rode druivensap en kop citroenthee.
Alle reacties Link kopieren
@lievte, ik vind soya melk ook niet lekker. Probeer amandel melk eens!



Ik eer roegebakken babyspinazie met rode ui, knoflook, linzen, trostomaatjes en feta. Nog een kop kruiden thee.de spinazie is erg lekker.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
@Bladora, je menu's klinken lekker! Wat goed dat je al wat merkt.



@Choco, schoonvadermenu vanavond, dus de stamppot moet nog een dagje op zich laten wachten?



@Twisted, hoe is je gesprek gegaan vandaag? Hopelijk heb je er een beter gevoel aan overgehouden dan de eerste keer.



quote:Twisted schreef op 18 september 2013 @ 17:19:

Mirps, ik moest al kwijlen bij het lezen van je lunch, maar die brownie-cheesecake deed me nog harder kwijlen. Ook maar meteen even het recept opgeslagen.

Vandaag weer dezelfde lunch gegeten, alleen dit keer op 2 zuurdesemboterhammen. M'n rosbief is nu jammer genoeg op, dus morgen weer iets anders verzinnen.



Eten wil nog niet heel best de laatste dagen, maar ik heb de afgelopen 3 dagen al 3 keer gesport, dus ik ben best trots op mezelf! Het lukt me vandaag al de hele dag om normaal te eten, dus vanavond mag ik een stukje van mijn zelfgebakken taart!
Wat goed dat je vanmorgen hebt gefietst Boemie! En je ontbijt en lunch zien er heel goed uit vind ik.



Mirps, goed bezig met sporten en eten! Geniet van de taart vanavond!



Twis, ik hoop ook dat het gesprek goed gaat en je er een beter gevoel aan overhoudt dan de vorige keer.



Nu even een lekkere beker sinaasappelthee.
quote:chocomuffin73 schreef op 19 september 2013 @ 14:42:

@ Twisted en Mayhem, ik zal vanavond voor de tafel voor 2 personen extra dekken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven