Wat eet je op dit moment? Deel 7!

18-09-2013 11:38 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zo’n 1,5 jaar tijd hebben we met elkaar 6 delen met maar liefst 18.000 berichtjes volgeschreven. En we zijn nog lang niet uitgegeten, dus tijd voor deel 7!

Dit is een topic dat gaat over eten in de meest brede zin van het woord: van een snelle snack tot een uitgebreid diner in een sterrenrestaurant, onvindbare lekkernijen, selecties, lekkere recepten, geslaagde en minder geslaagde kook- en bakexperimenten, mierzoete witte wijn, BlD (Bar le Duc), verantwoord en gezond afvallen of aankomen, aangebrande pannen en alles wat verder met eten te maken heeft.



Naast eten hebben we nog genoeg tijd over om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Iedereen kan hier zijn verhaal kwijt onder het genot van een hapje en drankje. De deur staat voor iedereen open, dus meelezers schroom niet om gezellig mee te komen schrijven in deel 7!



Veel schrijf- een eetplezier, met z’n allen gaan we er een lekker, gezellig en mooi deel 7 van maken!
Alle reacties Link kopieren
@ Mirps, ik wilde het mijn schoonvader niet aan doen om hem vanavond boerenkool voor te zetten, ha ha. Het eerste wat hij altijd zegt als hij binnenkomt is "We eten toch wel crispino's en rostirondjes he, want ik me er al de hele dag op verheugd". En dan belt hij van te voren ook nog 2 keer om door te geven dat hij graag crispino's en rosti's wil.

Morgen en overmorgen eet ik niet thuis dus ik moet echt nog even wachten op mijn boerenkool, maar dan zal het me vast extra lekker smaken.



Alles wat er wel goed gaat, is in elk geval mooi meegenomen toch?! Je lunches zijn in elk geval erg lekker en gezond. En dan ook nog zo goed bezig met sporten! Wees niet te streng voor jezelf want je bent echt al goed bezig!
quote:chocomuffin73 schreef op 19 september 2013 @ 15:00:

Het eerste wat hij altijd zegt als hij binnenkomt is "We eten toch wel crispino's en rostirondjes he, want ik me er al de hele dag op verheugd". En dan belt hij van te voren ook nog 2 keer om door te geven dat hij graag crispino's en rosti's wil.







Geniaal! Vind het echt leuk dat je zo'n speciaal menu voor hem samenstelt. Ik vind rosti's trouwens ook super lekker.



Nu geïnspireerd door dit topic een glas turkish apple tea met een klein beetje lekkers erbij.
Het schoonvadermenu hoort gewoon bij dit topic. Ik vind het zo schattig!



Ik heb net een kom maissoep gegeten en drink nu een glas appel/vlierbessap.
Alle reacties Link kopieren
@ Choco: kun je voor mij ook een stoel reserveren? Ik eet vanavond alleen en dan is het wel net zo gezellig om aan te schuiven .



Vanmiddag had ik nog een heuuuule grote mueslibol met boter en een tros rode druiven.
Alle reacties Link kopieren
Dag liefjes,



Ik heb een pizza besteld bij New York pizza. Nog nooit gehad van deze "aanbieder", ben benieuwd. Vriend is een dagje weg en lust geen pizza's, dus als hij dan een keertje weg is vind ik dat wel heel lekker. Als toetje een fruitsalade van rode druiven, aardbeien, nectarines en kiwi hmmm.



Choco, ik heb je beide mails gelezen, zou eigenlijk gisteren antwoorden maar er kwam een vriendin met liefdesverdriet op de stoep onverwachts, het arme ding. Ik ga proberen vandaag nog te reageren
Alle reacties Link kopieren
quote:Boemie schreef op 19 september 2013 @ 17:08:

@ Choco: kun je voor mij ook een stoel reserveren? Ik eet vanavond alleen en dan is het wel net zo gezellig om aan te schuiven .





Dat wordt dan 3 extra borden, gezellig!



@ Elastiekje, rustig aan met mailen hoor, het heeft geen haast!



Bedankt allemaal voor de leuke reacties op het schoonvadermenu.
Oh Elastiekje lekker pizza! Wat voor een heb je besteld? Eet smakelijk alvast!
Alle reacties Link kopieren
Even snel een update: het gesprek ging heel goed. Ze waren heel aardig en complimenteus. Echt 1000 veren in mijn kont Morgen hoor ik waarschijnlijk meer.



Nu snel shredden, douchen, eten en dan de stad in. Ik ga flink aan de borrel met een van mijn beste vriendinnetjes
anoniem_114793 wijzigde dit bericht op 19-09-2013 17:28
Reden: Foute smiley
% gewijzigd
I am surrounded by morons
Wat fijn Twisted! Al die complimenten zullen vast goed hebben gedaan. Heel veel plezier vanavond en geniet er lekker van!
Alle reacties Link kopieren
@ Twisted, goed gedaan meid, super! Veel plezier vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen Twisted! Het vervelende gevoel van het 1e gesprek zal hiermee ook van de baan geveegd zijn. Ik hoop voor je dat het wat gaat worden. Is dit ook een baan op niveau met groeimogelijkheden? Zuip ze vanavond !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net jam gemaakt en ben nu de pan aan het uitlikken , echt zo lekker!
quote:chocomuffin73 schreef op 19 september 2013 @ 17:52:

Ik heb net jam gemaakt en ben nu de pan aan het uitlikken , echt zo lekker!





Dat geloof ik meteen! Plannen voor het eten zijn gewijzigd, vanavond eten we een pizza in navolging van Elastiekje.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocomuffin73 schreef op 19 september 2013 @ 17:52:

Ik heb net jam gemaakt en ben nu de pan aan het uitlikken , echt zo lekker!



Muts



Je raadt het trouwens nooit. Toen ik net terugkwam van mijn gesprek en mijn fiets aan het vastzetten was, kwam de postbode aangelopen. Ik ben helemaal bij, Het ziet er allemaal super yummie uit!
I am surrounded by morons
Happy new topic dames!



Ik heb koffie verkeerd met suiker en 2 donuts naast me staan. Eén donut met roze glazuur en "spikkels" en eentje met heel donker chocoladeglazuur en daarop van die gecarameliseerde nootjes.
quote:Twisted schreef op 19 september 2013 @ 17:26:

Even snel een update: het gesprek ging heel goed. Ze waren heel aardig en complimenteus. Echt 1000 veren in mijn kont Morgen hoor ik waarschijnlijk meer.



Nu snel shredden, douchen, eten en dan de stad in. Ik ga flink aan de borrel met een van mijn beste vriendinnetjes

Duim, duim, duim, duim, duim, duim.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond at ik gekruide aardappeltjes uit de oven, geroosterde bloemkool met tomaat, pijnboompitjes en parmezaanse kaas eveneens uit de oven. We hadden ook nog een gemixte groenteschotel met wortel, paprika, courgette, uien en aubergine. Een salade met avocado en zongedroogde tomaatjes en chipolata worstjes. Een groot gezin vraagt om veel, maar lekker, eten. Hihi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 19 september 2013 @ 17:26:

Echt 1000 veren in mijn kont

He he, eindelijk mensen die het snappen

Ik duim voor je!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Twisted wat goed van je gesprek! Ik duim voor je!



En Choco, als je schoonvader je zelfs belt om te vragen of je wel echt het schoonvadermenu gaat eten, zou ik het ook niet over m'n hart kunnen verkrijgen om hem boerenkool voor te schotelen.



Net pannenkoeken gegeten. Vriend vind niet zo heel veel lekker en hij mocht vandaag kiezen wat we gingen eten.
Alle reacties Link kopieren
Schoonvader zit nu op de bank uit te buiken. Tijdens het eten zei hij "Dit is levensgevaarlijk eten, want ik kan niet stoppen met eten zo lekker is het".

Straks nog een toetje vanilleroomijs met vers gemaakte frambozen saus. Had nog een bakje verse frambozen over en daar een lekker sausje van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zo grappig dat je schoonvader van zo iets eenvoudigs zo blij kan worden.



Hier eindelijk een stukje van m'n zelfgebakken taart gegeten! Hij was heerlijk! Wel machtig. Verder nog tomaatjes en komkommer gesnoept en 2 plakjes runderrookvlees met roomkaas. Oh en een kikker, want door dit topic had ik ook zin in kikkers en muizen.



Slaap lekker allemaal!
4 soort van croissantjes (gemaakt met dat deeg uit van die blikjes) met grove mosterd, ontbijtspek en oude kaas erin gehad. Nu een glas rode wijn, glas BlD en een Bounty puur.
Alle reacties Link kopieren
Een kop citroenthee en een boerenbeschuit met aardbeienjam. Ik duik zo mijn relaxhokje in en daarna ontbijt met een kop thee, glas vers framboos-sinaasappelsap en 2 spelt zonnepitboterhammen met hazelnootpasta en jonge kaas.



Vandaag naar mijn vader om hem met eea te helpen en blijf vanavond ook eten. We eten gebakken aardappeltjes, snitzel met champignons en sperziebonen en sla. Dat is zijn vaste vrijdagmenu. Hij heeft een vast weekmenu. Zou niets voor mij zijn, maar is aan de andere kant ook wel makkelijk want dan hoef je nooit na te denken wat je die avond zal gaan eten want dat staat al vast.



@ Twisted, heb je een leuke avond gehad en hoe voel je je nu Ik blijf voor je duimen!



@ Lievte, lekker menu! Met hoeveel personen zijn jullie thuis?



@ Mayhem, welke pizza heb je gegeten?
Alle reacties Link kopieren
@Choco, ik ben wel een beetje jaloers op je relaxmomentjes 's ochtends hoor.



Net ontbeten met yoghurt, muesli, lijnzaad en banaan in stukjes er doorheen.
Smakelijk nieuw topic!



Twisted wat fijn dat het gesprek zo leuk verliep. Ik ga voor je duimen!



OT: Yoghurt met een banaan, glas sinaasappelsap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven