Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel #2

30-04-2017 07:12 1487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oorspronkelijke topic was vol, dus zie hier, een nieuwe!



De oorspronkelijke OP:



Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!

Brand vooral weer los!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik wou een broek kopen van een bepaald merk, vroeg de medewerker waarom dat merk? Nou omdat ik die vaker heb en die zitten lekker. Zegt hij ja maar er zijn ook andere merken ..dat weet ik ook wel maar ik wil deze. Ja maar als dat merk er nou een x niet is. Ik dacht dan ga ik naar een andere winkel. Het was dat ik een bon had van deze winkel maar anders was ik zeker weg gegaan .. wat een bemoeial Ik mag toch zelf kiezen wat ik wil ..
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 30 april 2017 @ 10:13:

Ik had van de week een belachelijke actie.

Ik ging naar een zonnestudio omdat ik een zonnebankkuurtje wil. We gaan eind mei op vakantie en ik moet echt mijn pigment voor die tijd activeren omdat ik anders last krijg van zonne-allergie.

Goed, ik geef dus netjes aan dat ik een vrij gevoelige huid heb en onder de lichtste bank wil. Meisje vraagt of ik van de actie die loopt gebruik wil maken en ik stem in. Nadat ik heb betaald krijg ik kamer 2 toegewezen.

Zodra ik onder die bank lig begint dat ding een geluid te produceren alsof ik onder een vrachtwagen lig! Duurt ca. 10 seconde, dan 10 seconde rust waarna het geluid opnieuw begint. Na pakweg een minuut of 5 valt het geluid helemaal niet meer weg maar is er constant. Ik word er gek van dus hup, shirt aan, onderbroek aan en ik steek mijn hoofd om de hoek van de deur. Niemand te bekennen.

Toch maar weer terug onder die bank.



Na afloop spreek ik dat meisje er op aan en geef aan dat ik volgende keer dus onder de andere bank wil (ze hebben 2 stuks van iedere bank). Ja maar die heeft het ook zegt ze. Oké... Nou, dan kan ik misschien 1 bank zwaarder en dan de helft van de tijd? Nee die hebben het ook, dat is al een tijdje zo, de technische dienst is al meerdere keren gebeld maar het is altijd een verrassing wanneer en of die komen.



Ik geef aan dat ik het raar vind dat ze weet dat die banken stuk zijn en mij er niet voor waarschuwt. Ik wil dus mijn geld terug, minus het bedrag wat deze sessie mij gekost heeft. Dan zegt ze doodleuk dat ze geen geld mag terug geven!!



Ik heb er een mail over gestuurd naar het hoofdkantoor en heb aangegeven dat als zondag de banken niet gerepareerd zijn ik er vanuit ga ik mijn geld terug krijg.

Ik ben benieuwd straks..



Hoe is het nu met je huid? Dat vreemde geluid kwam niet doordat er iets kapot was waardoor de UV sterkte nu ineens tig maal sterker was? Ik schets maar even een scenario.



Met zo'n apparaat (en een kwetsbare huid) moet je toch geen risico willen lopen?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
TVP!
Tvp
quote:miems schreef op 30 april 2017 @ 10:06:

[...]





Volgens mij zit er een verschil tussen beleid en klantvriendelijkheid. Ik bied iets aan om haar de kans te geven klantvriendelijk te zijn tov andere klanten. Beleid of niet: dat was een kans voor haar service en klantgerichtheid te laten zien en dat doet ze niet. Dat doen ze in die winkel overigens nooit. Volgens mij hebben ze heel strenge regels voor personeel en maakt dat de ervaring in de winkel uiterst onklantvriendelijk.Ik vind je een beetje een zeur. Je kan er ook voor kiezen om zelf een rol te kopen en thuis in te pakken als je het zo vervelend vindt dat de mensen achter je moeten wachten. Natuurlijk komt er een rij te staan als je 5 cadeaus laat inpakken tijdens een drukke periode. En dan haar een muts noemen omdat ze zich aan de regels houdt.... nee sorry je lijkt mij een hele vervelende klant.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:47
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Belachelijke acties: 22 tvp in een nw topic
quote:funnylady schreef op 30 april 2017 @ 10:48:

Belachelijke acties: 22 tvp in een nw topic

Wen er maar aan. Jij hebt ook niet een ontopic reactie geplaatst.



Tvp!
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 10:50:

[...]



Wen er maar aan. Jij hebt ook niet een ontopic reactie geplaatst.



Tvp!
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 30 april 2017 @ 08:23:

Wat ik altijd zo'n belachelijke winkelacties vind:

"Nu paasbrood, normaal 5,99, nu 3,99" (en dan niet ná Pasen als opruimingsactie). HOEZO 'normaal 5,99'??? Paasbrood heb je alleen met Pasen, rest van het jaar niet. Voelt zo belachelijk!

Meestal heeft de appie één of twee weken voor kerst en pasen het brood in de aanbieding voor ongeveer de helft van de prijs.

Maar niet iedereen eet dit natuurlijk alleen met die dagen dus vandaar de normale prijs denk ik.

Als je het al vroeg in december koopt is het niet eens houdbaar tot de kerst tenzij je het invriest dus er zal wel vraag naar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Verkapte Tvp:



Vorige week laatste dag van de moestuintjes en een vrouw voor me had recht op 10 moestuintjes, maar wou ze niet. Ze zag mij met 2 kinderen staan en zei tegen de caissière: misschien wil die mevrouw ze er wel bij? Dus ik zei: o graag! Dus de caissière zegt: k mag ze niet geven aan andere klanten... dus die mevrouw zei; geef ze dan maar aan mij, en ze gaf ze zo aan mij. Raar gedoe!
Ik had woensdag een leuk babymutsje gezien in een boetiekje die ik toen niet heb mee genomen want erg duur.

Nu bleef dat mutsje in mijn hoofd zitten en ben ik vrijdag terug gegaan om dat mutsje op te halen.



Ik kon het mutsje niet vinden en vroeg aan een medewerker of ze dat mutsje ook nog hadden. Ze kijkt in de computer en volgens het systeem moet het mutsje er nog zijn.

Ik zoek ondertussen nog steeds naar het mutsje en vind een los prijskaartje van het mutsje die ik aan haar laat zien.

'Oh jee, dan zal het mutsje gestolen zijn...' Ze mompelt verder en loopt naar haar collega toe en vraagt of zij ook toevallig dat mutsje had verkocht want gisteren was het er nog.



Uiteindelijk lopen ze beide met een best pissig gezicht en vragen, of nouja vragen... verzoeken mij om mijn tas open te maken. Baby lag in de kinderwagen te slapen en ook zijn dekens werden omhoog gegrist. Omdat het té toevallig is dat ik nou net dat ene mutsje wilde hebben wat er ineens niet meer is.
Uuhhh jaha, want je gaat het jatten en daarna erom vragen??
Alle reacties Link kopieren
Dat meen je niet!!

Wat voor logica zit daar nou in...?!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging een tijdje geleden ergens eten. Omdat mijn darmen nogal reageren op rauwe ui, heb ik gevraagd of er in het voorgerecht (een salade) rauwe ui zat, omdat ik daar niet goed tegen kan. Em als het er in zit, of ze het er ajb uit kunnen laten.

Mijn voorgerecht kwam, en zat netjes geen rauwe ui in. Heel fijn!

Komt mijn hoofdgerecht.. Zit deze vol rauwe ui, terwijl dit niet op de kaart stond als ingrediënt. Heb dus de halve tijd de ui er tussen uit lopen te vissen.



Had ergens wel gehoopt dat ze de lijn door konden trekken en snappen dat ik dus ook in mijn hoofdgerecht geen rauwe ui wilde hebben. Vraag me dan wel af, had ik het echt specifiek moeten zeggen dat ik nergens rauwe ui in wilde hebben? Het is geen hogere wiskunde ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch wel eens meegemaakt bij de Blokker dat ze met sint en kerst een meisje hadden staan die alleen aan het inpakken was. Maar dan stond er ook zo'n rij dat we dan binnenkwamen, mijn vriend in de rij ging staan en ik dan de spullen die we nodig hadden bij elkaar ging scharrelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 30 april 2017 @ 08:23:

Wat ik altijd zo'n belachelijke winkelacties vind:

"Nu paasbrood, normaal 5,99, nu 3,99" (en dan niet ná Pasen als opruimingsactie). HOEZO 'normaal 5,99'??? Paasbrood heb je alleen met Pasen, rest van het jaar niet. Voelt zo belachelijk!



Zo had onze bakker een paas aardbeienslof, echt zo lekker! Normaal €9,95, nu omdat er paas voor stond was deze €12,75



Die heb ik dus laten liggen...
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cirice schreef op 30 april 2017 @ 11:09:

Ik had woensdag een leuk babymutsje gezien in een boetiekje die ik toen niet heb mee genomen want erg duur.

Nu bleef dat mutsje in mijn hoofd zitten en ben ik vrijdag terug gegaan om dat mutsje op te halen.



Ik kon het mutsje niet vinden en vroeg aan een medewerker of ze dat mutsje ook nog hadden. Ze kijkt in de computer en volgens het systeem moet het mutsje er nog zijn.

Ik zoek ondertussen nog steeds naar het mutsje en vind een los prijskaartje van het mutsje die ik aan haar laat zien.

'Oh jee, dan zal het mutsje gestolen zijn...' Ze mompelt verder en loopt naar haar collega toe en vraagt of zij ook toevallig dat mutsje had verkocht want gisteren was het er nog.



Uiteindelijk lopen ze beide met een best pissig gezicht en vragen, of nouja vragen... verzoeken mij om mijn tas open te maken. Baby lag in de kinderwagen te slapen en ook zijn dekens werden omhoog gegrist. Omdat het té toevallig is dat ik nou net dat ene mutsje wilde hebben wat er ineens niet meer is.



Bizar dit!



En je hebt ze geen tip op de vingers gegeven omdat ze zomaar in je wagen zaten???
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 30 april 2017 @ 11:26:

[...]





Bizar dit!



En je hebt ze geen tip op de vingers gegeven omdat ze zomaar in je wagen zaten???Nee, niet eens. Wist niet zo goed wat mij overkwam. Ik stond erbij en ik keek erna...
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Geen belachelijke acties hier, maar lees weer graag mee.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
quote:takkentrol schreef op 30 april 2017 @ 10:47:

[...]





Het gaat prima met mijn huid, lief dat je het vraagt. Ik heb zelf het vermoeden dat er iets mis is met de ventilator die er voor moet zorgen dat de bank niet te warm wordt.

Ik ga vanmiddag weer heen en ben heel benieuwd of het dan gemaakt is.Oordoppen van je mobiel mee en een lekker muziekje in je oren help misschien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven