Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel #2

30-04-2017 07:12 1487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oorspronkelijke topic was vol, dus zie hier, een nieuwe!



De oorspronkelijke OP:



Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!

Brand vooral weer los!
668, the neighbour of the Beast
Een gierige tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 30 april 2017 @ 07:18:

[...]



Die hebben het begrepen, zo krijg en houd je tevreden klanten!Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
ik lees weer mee, een van mn favo topics.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ging ik naar de appie om houtskool te halen. Niet om uitgebreid te bbqen maar om kip te grillen op houtskool.

Krijg ik van de kassameneer commentaar dat het te koud was om te

Bbqen! Het was niet eens als grap bedoeld.

Ik heb hem alleen maar aangekeken en bedankt.

Heel vreemd.
Hier een kort bericht over iets dat niet belachelijk is, maar me wel aan het denken heeft gezet.





Ik vind het vreselijk wanneer mensen mevrouw tegen me zeggen. Het is netjes en ik waardeer de geste, echter ik voel me daardoor tevens zo oud.

Stond gistermiddag in supermarkt en zag fruit liggen waarvan ik niet meteen kon ontdekken hoe het heette. Er stond een vrouw naast me van hoge leeftijd.....ik stond hardop te denken en sprak mijn bedenkingen over het fruit dus uit. De vrouw keek op, begon te lachen en zei: maar kindje toch, dat is..........



Ondanks haar lieve bedoeling en haar absoluut niet-boze en niet- onvriendelijk reactie keek ik hier even van op. Dat woord kindje raakte me. Vond ik het leuk? Voelde ik me er prettig bij? Of vond ik het een gek gevoel dat zich daarbij van mij meester maakte? Heel raar, maar het deed me iets. En ik weet nog steeds niet wat het me precies deed.



(Verkapte TVP?)
quote:miems schreef op 30 april 2017 @ 08:49:

Tvp



En ik vond 1 vd ergste dingen in een winkel bij Blokker (wat mij betreft sowieso 1 van de minst klantvriendelijke ketens en snap niet dat zij wel voort kunnen bestaan terwijl alle rest omvalt, maar dat terzijde). Ik had iets van 6 sontcadeaus gekocht. Er stonden binnen no time zeker 5 mensen achter me bij de kassa. Cadeaus moesten ingepakt. Dus ik zeg: oh jee het wordt wel erg druk in de rij. Anders geef je me het papier mee, dan pak ik het zelf thuis wel in joh. Zegt die vrouw: nee, dat mag ik niet doen, papier meegeven. Wat een muts.. dan niet, dan ga het hier lekker staan inpakken en laat al die mensen staan wachten.. lekker klantvriendelijk weer..Gewoon regels. Kan die "muts" niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je hoor troeteltje. Was dat een medewerker of ook een klant? Want als het een klant was past dat misschien beter in het ergenissen in de supermarkt topic?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen belachelijke actie, maar laatst moest ik me legitimeren toen ik een fles wijn kocht. Ik ben 34 Toen ik mijn rijbewijs toonde bood het meisje achter de kassa haar excuses aan, overbodig natuurlijk want ze doet haar werk en ik voelde me natuurlijk gevleid. Ze werkt daar vast en ze is heel aardig, helpt altijd ouderen met inpakken en geeft mijn kinderen soms een extra verzamel dingetje.

Ook weleens daar een medewerkster gezien die vlak voor sluiting zingend en dansend aan het opruimen was. Heerlijk



Bij de super waar we vroeger boodschappen deden kreeg mijn jongste altijd een banaan van een vulploeg medewerker waar hij dan elke week een ander gezichtje op tekende. Mijn dochter vond dat geweldig. Het zijn de kleine dingen!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Het is geen ergernis, het is een onbestemd gevoel. En dat gevoel heb ik nu weer nu ik er over schrijf. Misschien was het de liefdevolle reactie van de vrouw die maakt dat ik me daardoor veilig waande naast haar op dat moment. En ja...deze bedenkingen horen in geen enkel topic thuis.....dus ik zal nu mijn of topic reactie niet voortzetten.



Was trouwens een klant, geen medewerker.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarieAristocat schreef op 30 april 2017 @ 09:43:

Ik heb geen belachelijke actie, maar laatst moest ik me legitimeren toen ik een fles wijn kocht. Ik ben 34 Toen ik mijn rijbewijs toonde bood het meisje achter de kassa haar excuses aan, overbodig natuurlijk want ze doet haar werk en ik voelde me natuurlijk gevleid. Ze werkt daar vast en ze is heel aardig, helpt altijd ouderen met inpakken en geeft mijn kinderen soms een extra verzamel dingetje.

Ook weleens daar een medewerkster gezien die vlak voor sluiting zingend en dansend aan het opruimen was. Heerlijk



Bij de super waar we vroeger boodschappen deden kreeg mijn jongste altijd een banaan van een vulploeg medewerker waar hij dan elke week een ander gezichtje op tekende. Mijn dochter vond dat geweldig. Het zijn de kleine dingen!Wat een fijn compliment!
Alle reacties Link kopieren
quote:gemini2009 schreef op 30 april 2017 @ 09:33:

Vorige week ging ik naar de appie om houtskool te halen. Niet om uitgebreid te bbqen maar om kip te grillen op houtskool.

Krijg ik van de kassameneer commentaar dat het te koud was om te

Bbqen! Het was niet eens als grap bedoeld.

Ik heb hem alleen maar aangekeken en bedankt.

Heel vreemd.Owkee waar bemoeit die gast zich mee zeg. En ook al ging je wel bbq'en, niks mis mee. Ik ken genoeg mensen die zo'n ingebouwde hebben en dat ding als buitenkeuken gebruiken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Leuk he Marie, het zijn idd die kleine dingen. Die eigenlijk zo klein niet zijn als je er over nadenkt.



Ze geven je een welkom gevoel. Die hartelijkheid.



Zo merk ik overigens dat het ook andersom werkt. Wanneer ik lachend en vrolijk de supermarkt inloop en de servicebaliemedewerker vrolijk goedendag wens werkt dat aanstekelijk en ook die medewerker staat vervolgens glunderend achter de balie.
Of een terrasverwarmer gebruiken naast de BBQ en hun stoelen/banken onder de overkapping.
Tvp!
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
quote:Yakatani schreef op 30 april 2017 @ 09:40:

[...]





Gewoon regels. Kan die "muts" niets aan doen.Volgens mij zit er een verschil tussen beleid en klantvriendelijkheid. Ik bied iets aan om haar de kans te geven klantvriendelijk te zijn tov andere klanten. Beleid of niet: dat was een kans voor haar service en klantgerichtheid te laten zien en dat doet ze niet. Dat doen ze in die winkel overigens nooit. Volgens mij hebben ze heel strenge regels voor personeel en maakt dat de ervaring in de winkel uiterst onklantvriendelijk.
quote:miems schreef op 30 april 2017 @ 10:06:

[...]





Volgens mij zit er een verschil tussen beleid en klantvriendelijkheid. Ik bied iets aan om haar de kans te geven klantvriendelijk te zijn tov andere klanten. Beleid of niet: dat was een kans voor haar service en klantgerichtheid te laten zien en dat doet ze niet. Dat doen ze in die winkel overigens nooit. Volgens mij hebben ze heel strenge regels voor personeel en maakt dat de ervaring in de winkel uiterst onklantvriendelijk.Echterrrrr....als dat de regels zijn, hoe onvriendelijk dan ook, doet deze medewerker dus wat haar is opgedragen. Ze zal haar huur moeten betalen en derhalve gehoor geven aan hetgeen haar is geleerd.
Alle reacties Link kopieren
*
takkentrol wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:46
0.00% gewijzigd
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Wat raar takkentrol. Vooral dat blijkbaar alle banken problemen hebben.
quote:miems schreef op 30 april 2017 @ 10:06:

[...]





Volgens mij zit er een verschil tussen beleid en klantvriendelijkheid. Ik bied iets aan om haar de kans te geven klantvriendelijk te zijn tov andere klanten. Beleid of niet: dat was een kans voor haar service en klantgerichtheid te laten zien en dat doet ze niet. Dat doen ze in die winkel overigens nooit. Volgens mij hebben ze heel strenge regels voor personeel en maakt dat de ervaring in de winkel uiterst onklantvriendelijk.Misschien was ze bang dat je een misteryshopper was. Krijgt zij daarna op haar kop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven