Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
Toen ik net leerde praten, kon ik de letter L nooit goed uitspreken. Het werd bij mij altijd een R. "Ik sta in mijn blootje." werd "Ik sta in mijn brootje."

Mijn opa en oma pasten altijd op mijn broer en ik als mijn moeder een weekendje wegging. Ze hield dan altijd een soort dagboekje bij. Mijn moeder schreef er van tevoren per dag een persoonlijk berichtje voor ons in en mijn oma schreef er vervolgens onder wat we die dag gedaan hadden.

Laatst kwamen we zo'n schriftje tegen en er stond:

Toen opa druk bezig was in de keuken, vroeg Arlandria: rukt het, opa?!



Er wordt nu regelmatig aan me gevraagd "of het rukt?"....
quote:MadameHooch schreef op 25 juni 2016 @ 09:31:

Oe , ik weet er nog eentje van mijn dochter. Toen ze vijf was zaten we bij een bushokje te wachten. Ze zat naar een man te kijken met een echt enorme neus. Rood geaderd, diepe putten, en vooral GROOT. Ik was dochter al heftig aan het afleiden, want ik zag haar steeds maar naar die man kijken, en iedere keer als ik zag dat ze wat wilde zeggen leidde ik haar af. Die man had ook wel door dat dochter flink aandacht voor hem had. En in een onbewaakt ogenblik zegt ze heel hard: 'MAMA, DIE MENEER, DIE MENEER, HE....' en ik zit daar met klotsende oksels, want het kón niet leuk worden, wat ze er uit zou flappen, onmogelijk.

'DIE MENEER HEEFT TWEE VERSCHILLENDE KLEUREN OGEN! MOOOOOOOIIIIII!!!!!'



En verhip, hij had inderdaad een blauw en een felgroen oog. Inderdaad heel mooi! Ik zuchtte al bijna van opluchting, toen ze het toch nodig vond om te melden: 'Jammer van die lelijke neus.....'





Kreng.
Van mezelf, want hier nog geen kinderen.



"Papa sinds wanneer is de wereld niet meer in zwart/wit?"

Ik dacht dat het niet alleen op tv maar ook in het echt zo was.



"Mag ik een nieuwe pop?"

"Olive daar is nu even geen geld voor."

"Dan haal je toch gewoon wat geld uit de muur?"

Ik dacht dus dat geld gratis was, jammer dat ik niet in die droom ben blijven hangen
quote:_Olive schreef op 26 juni 2016 @ 00:39:

Van mezelf, want hier nog geen kinderen.



"Papa sinds wanneer is de wereld niet meer in zwart/wit?"

Ik dacht dat het niet alleen op tv maar ook in het echt zo was.



"Mag ik een nieuwe pop?"

"Olive daar is nu even geen geld voor."

"Dan haal je toch gewoon wat geld uit de muur?"

Ik dacht dus dat geld gratis was, jammer dat ik niet in die droom ben blijven hangen Hihi dat heb ik ook heel lang gedacht en die opmerking regelmatig gemaakt. M'n ouders kregen het er maar niet bij me ingestampt hoe het echt zat.
Nog een leuke vandaag.



Ik heb net mijn zoontje naar bed gebracht en dan mag hij altijd nog een boekje uitkiezen om te bekijken/voor te laten lezen/samen te bekijken. Hij kiest dan meestal zo'n aanwijs/plaatjesboek waar veel op te doen en zien is. Uitstekende boekjes dus om van alles leren te benoemen.



Dus ik zeg: "Oooh, kijk hier eens. Hier is veel te zien. Wat zie jij allemaal?"

Zoon: "Rommel."
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 juni 2016 @ 13:27:

Nog een leuke vandaag.



Ik heb net mijn zoontje naar bed gebracht en dan mag hij altijd nog een boekje uitkiezen om te bekijken/voor te laten lezen/samen te bekijken. Hij kiest dan meestal zo'n aanwijs/plaatjesboek waar veel op te doen en zien is. Uitstekende boekjes dus om van alles leren te benoemen.



Dus ik zeg: "Oooh, kijk hier eens. Hier is veel te zien. Wat zie jij allemaal?"

Zoon: "Rommel."Denk niet dat jij je echt zorgen hoeft te maken over het weinig praten van je zoon.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 26 juni 2016 @ 13:39:

[...]



Denk niet dat jij je echt zorgen hoeft te maken over het weinig praten van je zoon.Nee, hoe meer ik erover nadenk hoe minder achterstand ik zelf ook zie. Hij laat thuis alleen echt compleet andere dingen zien/horen dan op de psz. Ik vind de dingen die hij thuis laat horen zo ontzettend leuk en humoristisch. Het is nog een dingetje om uit te zoeken waar hem dat verschil nu precies in zit.
quote:NYC schreef op 26 juni 2016 @ 13:53:

[...]





Nee, hoe meer ik erover nadenk hoe minder achterstand ik zelf ook zie. Hij laat thuis alleen echt compleet andere dingen zien/horen dan op de psz. Ik vind de dingen die hij thuis laat horen zo ontzettend leuk en humoristisch. Het is nog een dingetje om uit te zoeken waar hem dat verschil nu precies in zit. Las ik ergens dat hij na de vakantie naar een andere groep gaat? Misschien is het heel simpel en zit 'm daar het verschil in. Als een kind het minder naar z'n zin heeft, dan trekt ie zich terug.
quote:proudmama33 schreef op 26 juni 2016 @ 14:02:

[...]



Las ik ergens dat hij na de vakantie naar een andere groep gaat? Misschien is het heel simpel en zit 'm daar het verschil in. Als een kind het minder naar z'n zin heeft, dan trekt ie zich terug.Ja, hij mag na de zomer direct op 'oudste peuter'-groep starten (als het goed is, maar hierover spreken wij komende week dus ook nog). Eigenlijk pas na de derde verjaardag (oktober) maar de oudste peutergroep zit tevens samen met tweejarigen die een 'taalspraakachterstand' hebben en waar VVE aan gegeven wordt. Los van of hij in aanmerking komt voor die VVE-groep hoop ik dat hij in deze groep zal mogen beginnen. Alle kinderen over wie hij het had zijn namelijk al 3+ en zitten in deze groep. Dat begon helaas al na de eerste maand op de peutergroep, zo zielig. Eerste vriendschap gesloten en na een maand al het eerste (kleine) afscheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 juni 2016 @ 13:53:

[...]





Nee, hoe meer ik erover nadenk hoe minder achterstand ik zelf ook zie. Hij laat thuis alleen echt compleet andere dingen zien/horen dan op de psz. Ik vind de dingen die hij thuis laat horen zo ontzettend leuk en humoristisch. Het is nog een dingetje om uit te zoeken waar hem dat verschil nu precies in zit. Misschien onder de indruk van de groepsgrootte? Niet elk kind houdt daarvan.
quote:tvandattum schreef op 26 juni 2016 @ 14:14:

[...]



Misschien onder de indruk van de groepsgrootte? Niet elk kind houdt daarvan.Ik denk dat ook zeker een rol speelt inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wat een enig topic
.
Alle reacties Link kopieren
Klein jochie rent met zo'n mini karretje door de supermarkt. Komt uit een pad gestoven en botst tegen de kar van een oudere dame.

Zijn moeder zegt tegen hem: 'en wat zeg je dan?'

Zegt t jochie: 'wij kwamen van rechts!'
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 26 juni 2016 @ 13:53:

[...]





Nee, hoe meer ik erover nadenk hoe minder achterstand ik zelf ook zie. Hij laat thuis alleen echt compleet andere dingen zien/horen dan op de psz. Ik vind de dingen die hij thuis laat horen zo ontzettend leuk en humoristisch. Het is nog een dingetje om uit te zoeken waar hem dat verschil nu precies in zit. Die zal later als hij groot is eerder de kant van de filosofie dan van de retorica opgaan. Die komt vast niet in de politiek terecht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 2,5 was chauffeurtje aan het spelen in de auto, en ik zat op de passagiersstoel zijn babyzusje te voeden. Ik vertelde dat ik zijn zusje niet zou kunnen voeden als we echt zouden rijden, en vroeg hem of hij wist waarom niet.

Antwoord: "Dan schudt de tiet te veel!"
Alle reacties Link kopieren
Vaire geweldig! Toen mijn moeder mijn broertje de borst gaf vroeg ik of ik ook een slokje mocht,mijn moeder gaf mij een bekertje waarvan ik proefde en ik zei deze appelsap is vies mama!
Alle reacties Link kopieren
quote:muppet3 schreef op 29 juni 2016 @ 11:16:

Klein jochie rent met zo'n mini karretje door de supermarkt. Komt uit een pad gestoven en botst tegen de kar van een oudere dame.

Zijn moeder zegt tegen hem: 'en wat zeg je dan?'

Zegt t jochie: 'wij kwamen van rechts!'
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:muppet3 schreef op 29 juni 2016 @ 11:16:

Klein jochie rent met zo'n mini karretje door de supermarkt. Komt uit een pad gestoven en botst tegen de kar van een oudere dame.

Zijn moeder zegt tegen hem: 'en wat zeg je dan?'

Zegt t jochie: 'wij kwamen van rechts!'Kan niet vroeg genoeg zijn met verkeersregels, chauffeurtje in de dop
quote:muppet3 schreef op 29 juni 2016 @ 11:16:

Klein jochie rent met zo'n mini karretje door de supermarkt. Komt uit een pad gestoven en botst tegen de kar van een oudere dame.

Zijn moeder zegt tegen hem: 'en wat zeg je dan?'

Zegt t jochie: 'wij kwamen van rechts!'Haha, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Oudste (6, nav een lichtgevend dinoplaatje): 'Ik hou van DNA!'

Jongste (4): 'Ik hou van aardbeienijs!'



Het verschil in intelligentie tussen mijn zoons
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Zoon zag vandaag een man in een rolstoel, die geduwd werd. Wij liepen met de kinderwagen, met kleine zus erin. Zoon wijst naar de man en roept: "Die meneer is toch geen baby meer!"



Laatst ook al toen hij een man zag op een fiets met 3 wielen: "Hé kijk, die meneer kan ook al fietsen!" (Zoon kan net fietsen dus het is een thema)
Alle reacties Link kopieren
Ik:"Wil je ook wat kersen?"

L van 2 jaar: "Nee voor in de kerstboom"

Hihihih uiteindelijk vond ze ze erg lekker en snapte ze dat het niks met kerst te maken had.



Na het paseren van een viaduct zegt ze: "babytunnel"



We hebben een nieuwe puzzel met disney-prinsessen

L: "Wel een prinses!"



L: "mama gaat werken, centjes kopen"
Zoontje (3 jaar) en ik waren in de tuin. Hij ziet ineens een lieveheersbeestje liggen. En of het beestje al dood was of dat het kwam omdat hij 'm wilde oppakken, weet ik niet. Maar hij was dus dood...

Ik vond het wel een gelegenheid om wat over doodgaan te leren, dus we hebben het lieveheersbeestje samen begraven. Althans...

Ik: dag lieveheersbeestje, jammer dat je dood bent.

Zoontje: doei! Jammer dat je het niet meer doet. en kwakt er een beetje aarde op.

Ik: wat denk je dat er nu gebeurd met het lieveheersbeestje?

Zoontje: nou, die gaat groeien en groeien, heel groot!
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 30 juni 2016 @ 18:51:

Zoontje (3 jaar) en ik waren in de tuin. Hij ziet ineens een lieveheersbeestje liggen. En of het beestje al dood was of dat het kwam omdat hij 'm wilde oppakken, weet ik niet. Maar hij was dus dood...

Ik vond het wel een gelegenheid om wat over doodgaan te leren, dus we hebben het lieveheersbeestje samen begraven. Althans...

Ik: dag lieveheersbeestje, jammer dat je dood bent.

Zoontje: doei! Jammer dat je het niet meer doet. en kwakt er een beetje aarde op.

Ik: wat denk je dat er nu gebeurd met het lieveheersbeestje?

Zoontje: nou, die gaat groeien en groeien, heel groot!Heerlijk gesprek daar sta je dan te proberen iets pedagogisch verantwoords te doen en dan komen ze hiermee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven