KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend balen Linnie, wanneer moet je ongesteld worden?
Alle reacties Link kopieren
Hè niet leuk Linnie. Hoe voel je je eronder? Erg teleurgesteld? T kan bij mij nog alle kanten op. Voel me al een paar dagen bij vlagen misselijk, maar t lijkt me wel heel vroeg als dat al een symptoom is. Verder pijnlijke borsten, maar dat kan natuurlijk ook duiden op een aanstaande menstruatie. Ik verwacht rond woensdag mijn menstruatie. Heb besloten dat ik pas vrijdag ga testen. Dus ik wacht t af! Eerst even een paar dagen wandelen in Duitsland!
Alle reacties Link kopieren
@linnie wat k*t zeg! Sterkte..
Alle reacties Link kopieren
@hope volgens planning woensdag, maar het rommelt nu al, dus ik verwacht dat het morgen al zover is.

@manawa ik blijf voor je duimen!

Thnx! Lee!
Alle reacties Link kopieren
He linnie wat super balen zeg!!!! Hoeveelste poging was dit? Sterkte met deze domper!



@manawa, nou fingers crossed voor jou.. symptomen klinken goed... ik duim voor je



@hope, hoe is t bij jou??
Alle reacties Link kopieren
Dank je jessy! Dit was poging 4.
Alle reacties Link kopieren
@jessy, ik heb morgen weer een afspraak in het ziekenhuis en dan gaan ze kijken wat een weekje gonalf spuiten heeft gedaan.. Als alles goed is volgende week weer een inseminatie!
Alle reacties Link kopieren
Hoe besluit je of je het wil? In je eentje? Ik ben bang dat ik het allemaal niet red. Kind, werk, eten, huis schoonhouden, verhuizen (want dat moet gaan gebeuren want ik ga dan naar familie toe of weer naar vrienden). Hoe vraag je om de hulp die je als single mama nodig hebt? Mijn moeder heeft al aangeboden dat ze wil oppassen wat ze voor mijn broer niet wilde. Maar er is meer nodig, denk ik. Wat is dat en hoe vraag ik dat?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Linnie, wat rot! Elke keer houdt je er wel rekening mee, maar alsnog valt het tegen. Heb je elke keer dezelfde donor gehad? Ik hoorde toen in her umc dat het kan dat je soms niet matcht en dat je dan moet wisselen.



Manawa en hope, succes!!



zijn er nog meer mensen op de bank?

Laatste keer dat het zo druk was op de bank, zaten Saffron (op vakantie nu), polonium (onderzoeken bezig) en Mita er ook bij toch? Mita, jij nog bezig?

Vergeet ik iemand of vergis ik me?
Alle reacties Link kopieren
Macarinata ik denk dat dat toch echt een soort van oergevoel is. Dat je in je hart gewoon weet of je dat wel of niet wilt. Natuurlijk wegen ook de praktische zaken mee. Hoe lang ben je aan het oriënteren? Dat kost best even tijd en veel twijfels en onzekerheid. Ik weet niet wat je bedoelt met naar familie toe of vrienden?



Hope wat spannend. Hopelijk heeft de gonal f geholpen. Heb je er veel last van gehad? Ik hoorde dat het heftiger is dan pregnyl?
Alle reacties Link kopieren
@linnie balen zeg...

@hope, dat zou mooi zijn als je volgende week weer mag insemineren! Ik hoop het voor je!

@macarinata: je kan het boek lezen van barbara lammerts. (Er zijn trouwens meer boeken uitgebracht hoor dan alleen die van haar maar ik vind die van haar wel informatief)Je kan ook bij haar workshops volgen om erachter te komen wat je wilt en hoe dat dan gaat. Ik heb er ook eentje bij haar gevolgd. Het geeft je wel een beetje inzicht maar het is wel duur helaas. Belangrijkste is denk ik dat je een goed vangnet hebt. Ja en hoe vraag je om hulp, Ik denk door het gewoon te doen. Wat is de reden dat je moet verhuizen?
quote:Pat36 schreef op 24 april 2017 @ 00:03:

Linnie, wat rot! Elke keer houdt je er wel rekening mee, maar alsnog valt het tegen. Heb je elke keer dezelfde donor gehad? Ik hoorde toen in her umc dat het kan dat je soms niet matcht en dat je dan moet wisselen.

Dat lijkt me met 4 rondes nog wel erg voorbarig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Algemeen; dat je niet matcht? Als in een andere donor om te kijken of je "ei" die wel wil accepteren (even in mijn eigen taal)



@macarinata Ik heb er ongeveer 5 jaar over gedaan om het zeker te weten dat ik dit wilde. Ik heb er met vrienden over gehad, met mijn ouders en veel ingelezen. Ik vond het belangrijk om te weten hoe donor kinderen er zelf over denken en heb onderzoeken gelezen. Wellicht heb ik me er iets meer in de theorie verdiept dan "normaal" is, maar dat is wie ik ben ook.

Een aantal vrienden van mij zijn wel getrouwd, maar hun man is vaak van huis, waardoor zij eigenlijk al een alleenstaande moeder zijn. Dus ik weet al wel wat er dan op je af kan komen. Echter denk ik dat je pas echt weet hoe het is als je moeder bent, maar ik stel het me niet al te rooskleurig voor. Er zullen vast momenten komen die onhandig zijn, puzzelen.

Zelf werk ik niet, wat een voordeel is. Maar ik ben afgekeurd met een reden, wat ook een nadeel kan zijn. Over het algeheel denk ik dat het voor mij even zwaar is als een werkende moeder. Ik heb nu al afgesproken dat ik een vaste oppasdag heb bij mijn ouders, omdat ik regelmaat belangrijk vind maar ook om afspraken/dingen regelen zonder een kind (soms wel zo praktisch) of om een dag ziek te zijn.

Overigens is 1 van mijn vriendinnen ook chonisch ziek en we zijn altijd erg goed in verbergen naar de buitenwereld. Dus als de kinderen slapen dan knalt ze ook ineen. Ik wil ook niet mijn kind belasten en ze zal er niet veel van meekrijgen.

Je kan iig niet zomaar in de avond even weg, je planning veranderd met een kind in huis. Ik heb een back-up van ouders en vrienden, dat is wel een pluspunt.



Ik denk dat het wel goed is dat je twijfels hebt, dat betekent dat je er niet te licht over nadenkt. Neem je tijd, lees ervaringen en ik denk dat je vanzelf wel merkt als het zover is. Tijdens mijn intake wist ik pas 100% zeker dat ik het wilde. Alles viel toen pas op de plek. Er viel een soort rust over me heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 24 april 2017 @ 09:36:

[...]





Dat lijkt me met 4 rondes nog wel erg voorbarig hoor.



Bij het umc is het de eerste 3 rondes met donor 1 en daarna 3 rondes met donor 2. Voor mij was dit poging 4 dus de eerste keer met donor 2.



En helaas vanochtend het umc gebeld en ik moet weer een maand overslaan. Ik word er nu wel een beetje gefrustreerd van!
quote:linnie_1983 schreef op 24 april 2017 @ 11:23:

[...]





Bij het umc is het de eerste 3 rondes met donor 1 en daarna 3 rondes met donor 2. Voor mij was dit poging 4 dus de eerste keer met donor 2.



En helaas vanochtend het umc gebeld en ik moet weer een maand overslaan. Ik word er nu wel een beetje gefrustreerd van!



Oh dat verbaasd me wel eigenlijk, met een partner wissel je ook niet na 3 keer tenslotte

Balen van dat wachten steeds!
Alle reacties Link kopieren
Klote Linnie, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@rosings, ja zo werkt het umc, maar inderdaad een partner ruil je na 3x ook niet in



Thnx biebke!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dan klopt het toch wat ik heb onthouden. Vond het ook al raar!

Linnie, Wat balen dat je moet wachten nu. Ik heb nog wel eens gedacht, ik haal het gewoon op en dan doe ik het zelf wel. Maar vind ik toch een beetje spannend. En mensen zeggen, waarom ga je niet naar een ander ziekenhuis. Maar ja, dat gaat vast niet zomaar.

Wat ik niet snap is hoe lang ze nog met dit beleid blijven werken!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat balen Linnie! Erg frustrerend dat je dan niet gelijk kan doorpakken..



@biebke, ik heb echt helemaal geen last van de gonal. Ik spuit maar 50, dus dat is ook wel een minimale hoeveelheid.



Ondanks dat het zo'n minimale hoeveelheid is dat ik heb gespoten zijn er nu wel 3 eitjes gegroeid. Precies de hoeveelheid dat nog net mag voor een inseminatie. Woensdag weer een echo en als het er dan nog steeds 3 zijn, mag ik die avond pregnyl spuiten en heb ik vrijdag de inseminatie..

Wat wel door mijn hoofd blijft spoken is dat er nu een kans bestaat op een meerlingzwangerschap. Aan de ene kant zie ik dat niet als het einde van de wereld maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer erg spannend.

Maar ja, de afgelopen 7 keren is het niet eens gelukt om met 1 eitje zwanger te worden dus schat de kans erg klein in dat er meerdere eitjes tegelijk bevrucht worden..
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor je reactie Lee83! Ik ga aan haar boek proberen te komen. Ik heb trouwens net de afspraak bij de huisarts gemaakt om doorverwezen te worden.



Sorry dat ik trouwens weinig reageer op de anderen maar ik snap nog geen bal van waar jullie mee bezig zijn op medisch gebied. Hoop dat ik, mocht ik dit pad gaan bewandelen, over een tijd een betere gesprekspartner ben.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
@macarintha je kan ook eerst even bij de bieb kijken of het boek iets voor je is voor je het aan gaat schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Hope. Ik ga voor je duimen dat er 1 bevrucht eitje uitkomt!
Alle reacties Link kopieren
Wow ik schiet hier even in de stress.... Ik heb afgelopen donderdag de rekening betaald voor sperma. Na ontvangst van betaling zouden ze op zoek gaan naar een match. Dat zou 6 tot 12 maanden duren.

Nu krijg ik een mail binnen, waaruit lijkt dat ik al kan starten... Of zouden ze bedoelen dat de betaling verwerkt is...



Hierbij willen wij u bevestigen dat het sperma administratief verwerkt is bij Nij Geertgen.

Wij verzoeken u vriendelijk om een afspraak te plannen voor een gesprek met een van onze artsen, om de contracten te tekenen die horen bij de opslag van het sperma. Wij adviseren u om deze afspraak rond cyclusdag 9 of 10 of 11 of 12 te plannen, zodat u het gesprek (voor het tekenen van de contracten) en de eerste echo kan combineren.



U mag ons bellen zodra de menstruatie start....



MitakuyeOyasin, jij een idee. Jij zit toch ook bij NijGeertgen?



Spannend Hope. 1 bevrucht eitje zou natuurlijk al super zijn!!



Macarinata: ik was ook heel twijfelachtig in het begin. Wist niet of ik het wel zeker wilde, en kon enzo. Ik heb uiteindelijk de intake gedaan en nu twijfel ik echt niet meer. Weet alleen nog niet precies wanneer ik echt wil starten (wel binnen nu en 6 maanden). Maar ik denk dat in de loop van het traject je steeds meer weet of je het ook echt wil. Zoals BiebkeBrabant al zei, kost het even tijd om aan het idee te wennen. Maar uiteindelijk als je het echt wil, komt je oergevoel wel naar boven
Alle reacties Link kopieren
@plien, de mail komt op mij niet over dat ze al een match hebben gevonden. Zou dit niet een standaard mail kunnen zijn? De laatste zin is wel vreemd, een eerste echo zou betekenen dat er nog meerdere gaan volgen en dat gebeurd alleen als je ook echt gaat insemineren. Heb je al een inwendige echo/onderzoek gehad? Misschien bedoelen ze dat?

Morgenochtend maar even bellen ;)
Alle reacties Link kopieren
@Plien1985 ik zit ook bij Geertgen en ik herken de mail niet eerlijk gezegd. Ik kreeg echt een mail toen waar duidelijk in stond dat het zaad binnen was en dat kan ik hier niet helemaal uit opmaken.



Ik zou zeggen gewoon even bellen morgen om duidelijkheid te vragen. Scheelt een hoop stress en alle medewerkers zijn super vriendelijk daar je mag echt altijd bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven