KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het inderdaad ook een beetje vaag... moet er morgen sowieso heen om te kijken of de clomid iets heeft gedaan. Dan maar even vragen wat ze met de mail bedoelen
Alle reacties Link kopieren
Plien, op mij komt het ook over dat ze een match hebben. Ik heb nu 3 weken geleden de rekening betaald en heb nog geen mail o.i.d. gehad. Ben benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebeld, en er was inderdaad al een match!! Echt supersnel! Degene aan de telefoon was ook verbaasd dat het binnen een week was.
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar plien! Maar ook wel leuk toch dat je zo snel kan starten? Of wil je nog even wachten?
Alle reacties Link kopieren
@plien dat is snel. Wanneer is het een match? Waar kijken ze naar? Sinds wanneer sta je daar ingeschreven?
Alle reacties Link kopieren
Hope spannend! Ik zal voor je duimen!

Plien wat snel, wel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Plien wat snel. Ga je ook meteen beginnen nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net terug. Het kwam echt niet vaak voor zo snel. Ik heb in januari intake gehad. Daarna kwam mijn menstruatie niet op gang, dus heeft t stil gelegen. Heb vorige week pas de rekening van het sperma gekregen, dus toen zijn ze pas gestart met matchen. Ze matchen op lengte, gewicht, haarkleur, ras. (Ogen misschien ook, weet ik niet zeker). Ik ga niet direct starten. Heb nog een zomer met feestjes en festivals gepland Denk dat ik rond augustus wil beginnen. Omdat bij mij PCOS is vastgesteld zijn we nu aan het kijken welke medicatie en dosis het aanslaat, zodat ik dat niet meer hoef uit te vogelen als ik echt wil starten.
Alle reacties Link kopieren
Wow, gaaf voor je. Ik ben oprecht blij voor je. Spannend hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed plien! Je hebt groot gelijk hoor, nog even genieten van de zomer vol met feestjes en festivals..
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Plien. Eerst even lekker genieten en kijken wat de medicijnen doen en dan aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk Plien! Maar wat een goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Haha Plien, mijn mail was vrijwel identiek aan jou van jou. Bij mij ging het ook snel met een donor uit hun eigen bank.



Pat ik zit idd op de bank.. maar dan op de lange bank. Inmiddels ruim 14 weken zwanger! Gisteren voor het eerst het hartje gehoord en ook de uitslag van de combinatie test was goed!



Jessy wat schrikken zeg. Gelukkig was de echo wel goed en is er regelmatig controle! Hoe ver ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er op de valreep toch afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Balen Manawa .
Alle reacties Link kopieren
Manawa, wat naar! Gaat het een beetje met je?



Mita, oeps! Ik probeer het allemaal te onthouden, maar soms is het lastig. Haha! Je staat ook in de verkeerde kolom hierboven ;)

Maar fijn dat het zo goed gaat! Dan kun je gewoon genieten!!
Alle reacties Link kopieren
@MitakuyeOyasin wat geweldig, lekker genieten nu je weet dat alles goed is.



@manawa wat ontzettend balen zeg, sterkte.



Nog meer wachtenden op het moment? Ik volg het minder nu ik zelf niet bezig ben en door alle stress, sorry dames.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Pat, ik weet ook ff niet meer wie de tabel bijhoudt...



Maar voor de tabel: Mitakuye Oyasin, 33, kliniek Geertgen, gestart januari 2017, uitgerekend 24 oktober 2017 .



Dankjewel Biebke, nu de misselijkheid weg is (met dank aan acupunctuur!!) en de vermoeidheid minder wordt gaat dat zeker lukken! Ik hoop dat jij je binnenkort beter voelt en als je dat wil, weer kunt starten!
Alle reacties Link kopieren
@manawa Ahh nee, wat ontzettend balen.. sterkte!



@mitakuye Gefeliciteerd. Hoe lang zat bij jou tussen de doorverwijzing en het kunnen starten? Dat ging ook best snel he? Ik krijg vrijdag de uitslag van mijn bloed nav mijn intake bij Isala, zal nog eens vragen of ik wel op de wachtlijst sta nu. Vooralsnog is die 1,5 jaar. Ik heb geen groot budget voor meerdere Deense pogingen en als ik dit zo lees beginnen mijn twijfels te komen. Ik wil beginnen..
Alle reacties Link kopieren
@ Lee, ik was in oktober bij Geertgen en heb in december het matchingsformulier ingevuld. Dit had al eerder gekund maar dat wilde ik zelf nog niet. In januari was het zaad klaar op de dag voordat ik m'n eisprong had en toen mocht ik op de dag van de eisprong dus meteen komen. Al met al heel snel. Toen was het ook nog in 1 keer raak en toen heb ik echt wel even flink moeten schakelen. Ik had gerekend op 3 tot 6 pogingen minimaal.



Ik keek al zo lang uit naar het gaan starten met proberen zwanger te worden. Toen "ineens" was het zaad er (ik had niet eens getest want het was er immers nog niet), en toen was ik ook nog "ineens" zwanger. Kei blij natuurlijk maar ik liep wel over van oude en nieuwe emoties. Gelukkig ben je 9 maanden zwanger en heb je ruimschoots de tijd om te schakelen .



Maar dames, wat is het mooi! Ik gun het jullie allemaal dat jullie me snel mogen volgen in deze prachtige tijd!!
Alle reacties Link kopieren
"Hallo allemaal.

Mijn naam is marjon. Ik wilde mij even voorstellen en kennis met jullie maken.

Ik heb afgelopen pagina's jullieverhalen kunnen mee lezen.

Ik zal mij even voorstellen.

Ik ben 34 jaar en ben bezig via iui alleen staand zwanger te worden.

Ik maak gebruik van een kliniek in wolvega. Nij Barrahus. Een hele fijne sfeer hangt daar en geen wacht lijsten. Je krijgt eenmalig een intake gesprek en je mag 1 malig op de koffie komen bij een maatschappelijk werkster. (was het geloof ik).

Ze opserveren je 1 maand om je cyclus te bepalen.

Ze werken met esb gyros en viviano.

Voordelen esb 5% korting en mag je 3 maanden gratis volledige profielen bekijken.

Bij viviano zijn de rietjes weer goedkoper. Tussen de 160 euro voor mot 30 en van de zelfde donor kost mot 5 ook 160 euro. Dit kan oplopen tot 250 euro. Exlusief verzendkosten.

Misschien een handigheidje. Je kunt via de belastingdienst de rietjes oogeven en krijg je belastingvoordeel over. Het hangt van je inkomen af hoeveel. Heb voor 4 rietjes 800 euro betad en krijg ongeveer 200 euro terug. En de rijskosten die je maakt zijn ook aftrekbaar. Valt geloof ik onder speciale zorgkosten. Scheelt weer in de portomonee.

Wilde dit delen want ik heb dit ook via via gehoord en begrijp dat dit bij veel mensen niet bekent is.

Ik dwaal redelijk af. Ik ben zaterdag a.s 2 weken geleden voor de 4de keer geinsemineerd. Wachten en spanning worden er niet minder op. Ik heb na dag 11 wel buikkrampen gehad maar ben nog niet ongesteld geworden. Morgen dag 13. Afwachten weer. Elke dag is er 1.

Ik wilde via deze weg een berichtje achter laten en mij voorstellen. Bij vragen en infirmatie laat het mij maar weten.



Groetjes marjon"
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-04-2017 00:17
Reden: Op verzoek teruggeplaatst (geen spam). Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marjon,



Kan dat echt joh? Ik wist dat dus ook niet.. waar vul je dat dan in? Ook bij speciale zorgkosten? Elk klein beetje dat je terug zou kunnen krijgen is meegenomen toch!

Ik heb laatst wel navraag gedaan om de BTW terug te krijgen, aangezien het percentage in Denemarken hoger ligt dan hier. Bedrijven kunnen dat namelijk wel maar particulieren blijkbaar niet.



Wel erg spannend hoor, hopelijk heb je over een paar dagen een positieve test!



Manawa.. dikke knuffel!!



Ik heb net de pregnyl gespoten.. Het waren er vanochtend nog steeds 3 eitjes die groeien dus ik mag gelukkig door voor de inseminatie vrijdag!
Ik heb de mod gestaft met hetvolgende bericht:



Iet wat over ijverig mod... Dat was geen spam, dat was precies waar dit topic voor is, het delen van nuttige info zodat niet iedereen het wiel hoeft uit te vinden...



Wil je je nog eens voorstellen Marjon?
Alle reacties Link kopieren
Hallo.



Natuurlijk. Ik ben marjon. Ik ben 34 jaar en woon in groningen. Ben alleenstaand en op dit moment it ik op dag 13 van de wacht weken. Ik heb net mijn 4 de inseminatie gehad.

Erg spannend. Ga er nu vanuit dat het niet gelukt is en ik voor een volgende ronde ga.

Ik ben op google, lutaleane periode gaan zoeken en via het 1 kwam het ander en zo kwam ik op deze site. Op dag 11 had ik ongesteldheids krampen. Misschien innesteling? Maar de dag ervoor teste ik met de early test negatief. Mag officieel pas a.s maandag testen.

Waarom wordt de lutaleane periode (schrijf ik het goed?) altijd op 14 dagen gezet? Ik ben zeker geen middelmatigenpersoon qua mijn hormoneale huishouden.

De reden dat ik alleen staand moeder wil worden is omdat mijn kinderwens erg groot is. En nu ik de 34 jaar heb behaald en geen man in zicht is, dacht ik, ik ga ervoor.

Ik zoek hier eingelijk steun en om van mij af te schrijven. Je bent er ondanks dat je het niet wilt er erg mee bezig. En we zitten in het zelfde schuitje. Iedereen weet wat je doormaakt.

Ik durf nu eingelijk niet te testen. Bang voor een negatieve uitslag. Heb mij voorgenomen dat mocht ik zaterdag nog niet ongsteld worden dat ik dan een cb test op ga halen. Heb nog een early test liggen. Ik ga dan zondag testen en maandag zoals afgesproken. Nu hopen dat ik niet ongesteld wordt.

Ik wordt via nij barrahus in wolvega geholpen.



Mijn belastingen worden voor mij gedaan. Volgens mij kun je via het kopje bijzondere zorg dit soort dingen declareren. Ik lever gewoon mijn declaratie in. Wel van d ekosten die ik zelf heb mieten betalen zoals de rietjes.

En iets is beter dan niets. Scheelt altijd weer.

P.s hoe kan ik gemakkelijk deze topic opslaan??

Groetjes

Marjon
Alle reacties Link kopieren
@mitakye Jee, dat ging ineens snel dan! Ik ben er een beetje stil van eigenlijk.. Als ik op de wachtlijst sta van Isala moet ik nog 1,5 jaar wachten. Met een Deense donor kan ik misschien nog een enkele poging doen tussendoor, maar financieel gezien kan ik dit niet iedere maand als ik voor het uitgebreide profiel ga. Als ik dan verhalen zoals de jouwe lees ga ik toch twijfelen of ik niet beter kan switchen van kliniek. Ik heb wel een goed gevoel over Isala, ze zijn echt super vriendelijk, maar 1,5 jaar wachten... Ik ben bijna 36 nu. Dus als een Deen niet lukt dan kan ik pas met 37 beginnen, als ik geluk heb met 38 bevallen. Als ik geluk heb. Ik zit er serieus over te twijfelen om te switchen.

Ook omdat ik tot die tijd geen medicatie neem die ik eigenlijk zou moeten hebben voor een aandoening die ik heb. Ik denk dat ik deze twijfels morgen bespreekbaar ga maken als ik de uitslag van mijn bloed krijg.



@marjon hoi en welkom, ik ben ook nieuw hier. Moet nog beginnen. Vroeg het me ook al af van de belastingdienst. Reiskosten moet je wel mee uitkijken. Ik heb in het verleden veel reiskosten gemaakt voor mijn behandeling voor een aandoening (jaren van 5600 km) en er valt wel steeds minder in te dienen bij de belastingdienst. Let er wel op dat je al je bewijs 5 jaar bewaard. Uit ervaring weet ik helaas dat ze daar echt strikt in zijn.. Ook als is je teruggave definitief. Ik moest onlangs heel 2012 weer tevoorschijn toveren en dat was een ware hel met alle zorgkosten die ik dat jaar heb gehad. 5 jaar ieder bonnetje, zorgkaart, etc bewaren dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven