Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 5

19-10-2016 16:19 3009 berichten
Happy new topic!! ;)



Links over besparen, consuminderen etc:



Moeders minimalisme

Min of Meer

Positief Besparen

Lekker leven met minder

Zuinigaan

http://consuminderenmetplezier.blogspot.nl

http://bespaarbalans.blogspot

http://www.eenvoudigleven.blogspot.nl

www.Hypotheekvrij.blogspot.nl ( is van schrijver Gerhard Hormann)

www.In10jaarfo.blogspot.nl

www.Verlossendeaflossers.blogspot.nl

www.Spaarolifantje.wordpress.com

www.Jongengeld.nl

http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/

http://www.ericaverdegaal.nl/publications/index

http://geld-is-tijd.blogspot.nl/





Deel 2: Consuminderaars, knieperds en mustachians deel 2

Deel 1: Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)



Mis je nog een link? Graag via PB
Oh bah zeg, dat jullie allemaal ingemaakte rode kool lekkerder vinden, ik ben echt heel verbaasd...



Ik ben ook dol op quiche bij de maaltijd, maar niet zo als tussendoortje op een verjaardag. Overigens vind ik het wel fijn als op een verjaardag naast de chips en zo ook groenten om te knabbelen staan (tomaatjes, komkommer, paprikareepjes, etc, evt met dip ernaast).
quote:bubbelwijn schreef op 04 december 2016 @ 10:49:

Ik heb precies andersom. Rauw is de enige manier waarop ik het lust. Gekookt vind ik het niet te eten, maakt niet uit of het wel of niet uit een potje komt. Met zo'n rode kool taart zou je mij echt niet blij maken. Ik hou ook niet van quiches die je nu op elke verjaardag ziet opduiken. Bleh zit je broccoli of prei te eten op een verjaardag.

Quiche ipv slagroom of appeltaart? Nee dat lijkt me ook niets.

Als lunch gerecht met idd soep erbij vind ik het ideaal voor verjaardagrn ed
Quiches als taart? Ehhh... nee dank je :-)
Ik hou wel van groente met dip op een verjaardag, maar vooral als er keuze is, dus niet alleen groente.



Rode biet eet ik ook uit pot, maar dat is vooral praktisch. Heb ooit eens verse rode biet klaargemaakt, zonder handschoenen aan. 3 weken later kon je dat nog zien
quote:Marana_ schreef op 04 december 2016 @ 11:00:

Oh bah zeg, dat jullie allemaal ingemaakte rode kool lekkerder vinden, ik ben echt heel verbaasd...



Ik ben ook dol op quiche bij de maaltijd, maar niet zo als tussendoortje op een verjaardag. Overigens vind ik het wel fijn als op een verjaardag naast de chips en zo ook groenten om te knabbelen staan (tomaatjes, komkommer, paprikareepjes, etc, evt met dip ernaast).Ik ook. Hoewel ik ook al heel blij zou worden van een bakje chips of borrelnootjes of pepsels ofzo op een verjaardag :-) gebeurt hier zelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf al een aantal maal mensen gefopt met vegaproducten van de vegetarische slager. Veel echte vega's die al lang geen vlees meer eten, zijn er niet dol op, maar voor vleeseters is het een pre dat het dezelfde structuur heeft. De vegatonijn is in een tonijnsalade voor op stokbrood bijvoorbeeld bijna niet van echt te onderscheiden. Maar je moet idd van het idee van een groot stuk vlees of kalkoen met 'iets erbij' af. Ik ben uitgenodigd voor een high tea met kerst, dat is ook vrij makkelijk in vegavariant te doen (er zijn best een aantal vegetariërs, ik denk dat de kok daarom voor een high tea heeft gekozen).



Hier goed nieuws dat ik irl met niemand gedeeld heb (dan hoef ik het niet helemaal voor me te houden :-) ). Ik ben ten huwelijk gevraagd! Het voelt nog niet helemaal echt en komt totaal onverwacht. Voor mij heeft het huwelijk wel een bepaalde waarde, voor vriend tot nu toe niet, ik had me er bij neergelegd dat het er niet in zou zitten, maar hij heeft zich bedacht. Ik heb hem niet aan zijn hoofd gezeurd hoor (dat zie ik soms bij vriendinnen .... ) hij heeft door allerlei gebeurtenissen de laatste tijd toch een ander inzicht gekregen. Het aanzoek zelf was heel spontaan, hij floepte het er ineens uit, zonder gedoe eromheen. En zo gaat het trouwen zelf ook gebeuren. Dat duurt nog wel even denk ik, al kan het voor hem nu niet snel genoeg gebeuren... Door scheidingen en ruzies is het voor ons niet mogelijk om al onze naasten in een ruimte te krijgen zonder beveiliging, daarom gaan we in stilte trouwen ipv moeilijke keuzes maken. Daarna sturen we een kaartje en de directe familie gaan we bezoeken met een doos gebak en een foto in een lijstje. Een aantal familieleden gaan teleurgesteld zijn, maar zo willen we het graag.



Op dit moment zitten we nog heel erg in de 'ontdekkingsfase' maar de grote lijnen zijn duidelijk en ook nog eens heel consuminderig. Ik koop een mooie jurk, maar ga niet in een traditionele trouwjurk, hij in een mooi maar niet een heel formeel pak (nog vaker te dragen), mooie, goede kwaliteit ringen, want die moeten hopelijk nog een halve eeuw mee, maar een simpel glad model. Allebei zijn we totaal geen mensen voor opvallende sieraden. Voor mij is het belangrijk om een paar mooie foto's te laten maken en vriend vindt de huwelijksreis belangrijk (wie weet trouwen we wel daar) en verder zullen de HV wel de grootste kostenpost zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:heavenorhell schreef op 04 december 2016 @ 17:31:

Ik heb zelf al een aantal maal mensen gefopt met vegaproducten van de vegetarische slager. Veel echte vega's die al lang geen vlees meer eten, zijn er niet dol op, maar voor vleeseters is het een pre dat het dezelfde structuur heeft. De vegatonijn is in een tonijnsalade voor op stokbrood bijvoorbeeld bijna niet van echt te onderscheiden. Maar je moet idd van het idee van een groot stuk vlees of kalkoen met 'iets erbij' af. Ik ben uitgenodigd voor een high tea met kerst, dat is ook vrij makkelijk in vegavariant te doen (er zijn best een aantal vegetariërs, ik denk dat de kok daarom voor een high tea heeft gekozen).



Hier goed nieuws dat ik irl met niemand gedeeld heb (dan hoef ik het niet helemaal voor me te houden :-) ). Ik ben ten huwelijk gevraagd! Het voelt nog niet helemaal echt en komt totaal onverwacht. Voor mij heeft het huwelijk wel een bepaalde waarde, voor vriend tot nu toe niet, ik had me er bij neergelegd dat het er niet in zou zitten, maar hij heeft zich bedacht. Ik heb hem niet aan zijn hoofd gezeurd hoor (dat zie ik soms bij vriendinnen .... ) hij heeft door allerlei gebeurtenissen de laatste tijd toch een ander inzicht gekregen. Het aanzoek zelf was heel spontaan, hij floepte het er ineens uit, zonder gedoe eromheen. En zo gaat het trouwen zelf ook gebeuren. Dat duurt nog wel even denk ik, al kan het voor hem nu niet snel genoeg gebeuren... Door scheidingen en ruzies is het voor ons niet mogelijk om al onze naasten in een ruimte te krijgen zonder beveiliging, daarom gaan we in stilte trouwen ipv moeilijke keuzes maken. Daarna sturen we een kaartje en de directe familie gaan we bezoeken met een doos gebak en een foto in een lijstje. Een aantal familieleden gaan teleurgesteld zijn, maar zo willen we het graag.



Op dit moment zitten we nog heel erg in de 'ontdekkingsfase' maar de grote lijnen zijn duidelijk en ook nog eens heel consuminderig. Ik koop een mooie jurk, maar ga niet in een traditionele trouwjurk, hij in een mooi maar niet een heel formeel pak (nog vaker te dragen), mooie, goede kwaliteit ringen, want die moeten hopelijk nog een halve eeuw mee, maar een simpel glad model. Allebei zijn we totaal geen mensen voor opvallende sieraden. Voor mij is het belangrijk om een paar mooie foto's te laten maken en vriend vindt de huwelijksreis belangrijk (wie weet trouwen we wel daar) en verder zullen de HV wel de grootste kostenpost zijn.Wat leuk dat het zo spontaan gebeurde en dat het voor jou echt als een verrassing kwam! Van harte
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Leuk, heavenorhell, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:heavenorhell schreef op 04 december 2016 @ 17:31:



Hier goed nieuws dat ik irl met niemand gedeeld heb (dan hoef ik het niet helemaal voor me te houden :-) ). Ik ben ten huwelijk gevraagd! Het voelt nog niet helemaal echt en komt totaal onverwacht. Voor mij heeft het huwelijk wel een bepaalde waarde, voor vriend tot nu toe niet, ik had me er bij neergelegd dat het er niet in zou zitten, maar hij heeft zich bedacht. Ik heb hem niet aan zijn hoofd gezeurd hoor (dat zie ik soms bij vriendinnen .... ) hij heeft door allerlei gebeurtenissen de laatste tijd toch een ander inzicht gekregen. Het aanzoek zelf was heel spontaan, hij floepte het er ineens uit, zonder gedoe eromheen. En zo gaat het trouwen zelf ook gebeuren. Dat duurt nog wel even denk ik, al kan het voor hem nu niet snel genoeg gebeuren... Door scheidingen en ruzies is het voor ons niet mogelijk om al onze naasten in een ruimte te krijgen zonder beveiliging, daarom gaan we in stilte trouwen ipv moeilijke keuzes maken. Daarna sturen we een kaartje en de directe familie gaan we bezoeken met een doos gebak en een foto in een lijstje. Een aantal familieleden gaan teleurgesteld zijn, maar zo willen we het graag.





Gefeliciteerd!!

Kerstavond gaan wij bij de zus van mijn meneer eten. Ze gaan vegan koken dus niemand hoeft een aparte maaltijd te eten (lief!!). De rest van de avond zullen we nog een een verjaardag doorbrengen waar ik mijn beruchte vegan baklava zal maken (vorige keer was hij in 10 minuten zo op :P. 1e kerstdag eten we bij mijn ouders en dan zal ik wel iets anders moeten bedenken. Maar gok dat het wel iets zal worden wat een beetje lijkt op wat mijn moeder voor de rest maakt.

2e kerstdag hebben we voorlopig thuis gepland, dus dan maak ik denk ik iets gemakkelijks.



Voor mij dus dubbel, aan de ene kant wordt er dus wel rekening met me gehouden en aan de andere kant dus niet. Vorig jaar heb ik het opgelost door dan maar gewoon alles te koken :P
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Wat super heavenorhell, zo'n spontaan aanzoek! Proficiat!
Leuk, heavenorhell. Van harte gefeliciteerd
heavenorhell, wat gaaf! Gefeliciteerd!
Ik bedoel de quiche wel als maaltijd hoor, niet als vervanging van de slagroomtaart. (die we daar overigens ook niet krijgen) Maar wij hebben dus van die verjaardagen dat we bij de borrel alleen paprika en komkommer krijgen en dan bij het avond eten een preiquiche. De kinderen kregen tussendoor een appel. Ik heb niets tegen wat groenten maar niet alleen maar. Uit een soort protest zijn we op de terugweg langs de patatboer gereden.

Oja, bij dezelfde mensen hebben we ook eens de tonijnsalade gegeten van de vegetarische slager, hadden ze niet gezegd.. Ik dacht dat ie bedorven was. Dat ie niet van echt te onderscheiden is, gaat voor mij niet op. Die heb ik aan man doorgegeven.



Gefeliciteerd HoH, leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Heaven!
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
@heavenorhell, wat leuk, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd heavenorhell!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Heaven!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 04 december 2016 @ 11:00:

Oh bah zeg, dat jullie allemaal ingemaakte rode kool lekkerder vinden, ik ben echt heel verbaasd...



Ik ben ook dol op quiche bij de maaltijd, maar niet zo als tussendoortje op een verjaardag. Overigens vind ik het wel fijn als op een verjaardag naast de chips en zo ook groenten om te knabbelen staan (tomaatjes, komkommer, paprikareepjes, etc, evt met dip ernaast).

Geef mij maar verse rode kool. En ook verse rode biet. Uit een pot of kant en klaar ingevroren vind ik niet te eten. Maar dat komt misschien ook omdat wij dit meestal alleen uit de moestuin eten. En dan doe ik dat wel eens zelf in de diepvries. Sowieso ook als ik een rode kool koop, dan zoek ik altijd de dikste uit en dan kunnen we daar 3 of 4 keer van eten. Dus meestal 1 keer direct eten en dan nog 2 of 3 porties in de vriezer.



Wat we met kerst doen weet ik nog niet. Daar hebben we het eigenlijk nog niet over gehad. Eerst zondag nog maar eens uit eten ter ere van schoonmoeders verjaardag. We gaan brunchen bij Van der Valk en dat is een buffet, dus iedereen kan kiezen wat hij wil.
Gefeliciteerd heaven!!!
Gefeliciteerd heavenorhell! Wat leuk!



Wij eten vooral verse groentes, het enige dat ik vaak thuis heb in blik of de vriezer is bonen (kidney/chili/bruine) en mais in blik of pot, gewoon voor het gemak en om snel iets in elkaar te flansen, en spinazie in de vriezer, want dat vind ik bij sommige dingen makkelijker dan verse spinazie, omdat verse spinazie zoveel vocht verliest.
Oh jongens, jullie moeten even komen kijken in het "hoeveel zakgeld per maand"-topic op Geld & Recht. Daar gaat het over hoeveel geld je voor eigen uitgaven krijgt per maand, en waar dat ongeveer aan op gaat. Zo ik hier al eerder schreef zitten man en ik op 125 per maand per persoon, inclusief kleding, maar ik zie daar bedragen van 500 pp voorbij komen en ik geloof dat ik een vreemde eend in de bijt ben . Leuk om even te lezen, met je consuminderbril!
Ik zat me in dat topic ook al te verbazen Bloemetjes olifant! Echt wat een bedragen!!!! En dan zelfs nog zonder boodschappen...
Alle reacties Link kopieren
Pfff... ik zou willen dat ik dat bedrag over had. Of iig, dat ik dat bedrag over had na sparen, vaste lasten en boodschappen.

Dan zou ik overigens nog steeds meer sparen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg, gefeliciteerd heavenorhell!



Cybermeisje, zou je het recept van je vegan baklava willen delen? Ben ik erg benieuwd naar :-)



Ik ga met de kerst in ieder geval gevulde canneloni maken met verse tomatensaus als hoofdgerecht. Over het voorgerecht en dessert denk ik nog even na. Ligt er ook aan of vriend iets van vlees wil. Mijn ouders en ik eten meestal vegetarisch.



Ik ga ook eens in het zakgeld topic kijken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloemetjesolifant schreef op 05 december 2016 @ 13:28:

Oh jongens, jullie moeten even komen kijken in het "hoeveel zakgeld per maand"-topic op Geld & Recht. Daar gaat het over hoeveel geld je voor eigen uitgaven krijgt per maand, en waar dat ongeveer aan op gaat. Zo ik hier al eerder schreef zitten man en ik op 125 per maand per persoon, inclusief kleding, maar ik zie daar bedragen van 500 pp voorbij komen en ik geloof dat ik een vreemde eend in de bijt ben . Leuk om even te lezen, met je consuminderbril!Ik denk dat wij dat met z'n tweeën uitgeven per maand en ik vind dat al veel! Echt, 500 euro pp?! Zou niet weten waar ik dat vandaan moest halen Zou er ook niet rustig van slapen als ik dat uitgeef, zou alleen maar denk hoe goed dat geld op de spaarrekening zou staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven