Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVI

13-07-2023 13:40 2042 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 15 delen waren een groot succes. In deel 16 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Happy new topic :cheer:
ach.. ik doe ook maar wat..
AnnaElsa schreef:
13-07-2023 16:23
Nou ja zeg! Dat je niet op dat verzoek bent ingegaan zeg! En het boek dan niet even naar die persoon hebt toegebracht. Samen met een versgekookte maaltijd uit het kookboek. Schande!
*gierige tvp*
Ik heb der een link gestuurd naar de website van Project gezond, staan tig recepten op. Allemaal gratis en voor niets :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp'je
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gierige tvp
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
13-07-2023 16:16
Dat heb ik meegemaakt in Rome. Reisgenoot wilde nergens betalen voor een audiotour en dat mochten wij (man en ik) dan ook niet want dat zou ongezellig zijn. Ik heb in het colloseum maar op de wiki wat opgezocht en voorgelezen.
En elke keer ruzie zoeken met de obers om de prijzen van de drankjes.
Dat zou hij op zijn buik kunnen schrijven bij mij. Diegene hoeft niet te bepalen wat ik wel en niet doe.

Geen leuke vakantie zeker?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
13-07-2023 16:16
Dat heb ik meegemaakt in Rome. Reisgenoot wilde nergens betalen voor een audiotour en dat mochten wij (man en ik) dan ook niet want dat zou ongezellig zijn. Ik heb in het colloseum maar op de wiki wat opgezocht en voorgelezen.
En elke keer ruzie zoeken met de obers om de prijzen van de drankjes.
En de Italiaanse 4G was gratis :-D ?
Ik hoop dat je de helft daarvan toch hebt doorgerekend aan reisgenoot :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb (nog) geen gierige actie.

Partner en ik hebben onze eerste woning gekocht! Goed contact met de eigenaren, die gaan een community opbouwen met tiny houses. Ze laten dus veel inboedel achter, die wij allemaal over mogen nemen,

Partner en ik willen dit graag, en vroegen welk bedrag ze ervoor willen. Hun antwoord: van ons mogen jullie bepalen.

Dit is voor mij het ergste antwoord ooit. Ik had liever gehad dat ze een bedrag noemde, zodat we konden onderhandelen.

Hoe zorg ik ervoor dat wij niet gierig zijn?
I have to change to stay the same.
Alle reacties Link kopieren Quote
UdonNoodle schreef:
13-07-2023 18:57
Ik heb (nog) geen gierige actie.

Partner en ik hebben onze eerste woning gekocht! Goed contact met de eigenaren, die gaan een community opbouwen met tiny houses. Ze laten dus veel inboedel achter, die wij allemaal over mogen nemen,

Partner en ik willen dit graag, en vroegen welk bedrag ze ervoor willen. Hun antwoord: van ons mogen jullie bepalen.

Dit is voor mij het ergste antwoord ooit. Ik had liever gehad dat ze een bedrag noemde, zodat we konden onderhandelen.

Hoe zorg ik ervoor dat wij niet gierig zijn?
Ik denk dat juist met een community de mensen van de instelling zijn van 'blij als het gebruikt wordt en het een tweede leven krijgt'. Gewoon bieden wat je ervoor over hebt. Wat zou je er zelf voor vragen?
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
13-07-2023 19:04
Ik denk dat juist met een community de mensen van de instelling zijn van 'blij als het gebruikt wordt en het een tweede leven krijgt'. Gewoon bieden wat je ervoor over hebt. Wat zou je er zelf voor vragen?
Ik denk dat ze ook heel blij zijn dat alles een tweede leven krijgt, zulke types zijn ze ook!

Wij zitten te denken aan 200 euro + speciale zaadjes voor de tuin die ze gaan onderhouden in de community,

Maar tegelijkertijd twijfel ik ook, het gaat echt om flinke spullen (een hoekbank, eettafel en een logeerbed etc.) Het zijn geen nieuwe spullen, maar wij zouden veel geld kwijt zijn als we dit nieuw moeten kopen.

Anderzijds scheelt het hun ook verhuiszorgen en het wegbrengen naar de stort of weggeven aan andere mensen.

lastig lastig lastig
I have to change to stay the same.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
13-07-2023 16:04
O ja, herkenbaar. :hihi:

Ik hoop dat er de komende tijd een hoop gierige vakantieverhalen komen. Bv dat je reisgenoot alleen maar dingen wil doen die gratis zijn en je daardoor de hele dag aan het lopen bent. Reisgenoten die niet bijdragen aan de pot, maar wel gebruiken uit de pot...
En ik gooi hem er maar gelijk in... mensen die op reis geen fooi willen geven, ook al is het daar wel super normaal!
Oh dat haat ik. Wij hebben familie die weleens trakteert op een etentje, maar dan nooit fooi geeft. Als wij dan fooi willen geven worden ze boos.
Heel ongemakkelijk. We hebben al een paar keer gehad dat zo'n meisje of jongen van de bediening het dan terug gaf omdat dat familielid er zo naar over deed.
En dan toch op de bar neerleggen en maken dat je wegkomt terwijl iedereen nog half afscheid aan het nemen is etc , super genant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke actie bij een vriendin: ze had nieuwe brillen nodig en er was een aanbieding bij de winkel. 3e bril gratis. Haar buurvrouw kreeg daar lucht van, had ook nog een bril nodig en vond het een hele mooie actie van de winkel, misschien dat ze samen konden gaan?
Dan kon vriendin haar 2 brillen uitzoeken, dan nam zij de 3e wel…

Je kan wel raden dat ze dat vriendin dat natuurlijk niet gedaan heeft. Sommige mensen O_O
sunny_ombre wijzigde dit bericht op 13-07-2023 21:53
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 16 alweer 🙂
Alle reacties Link kopieren Quote
UdonNoodle schreef:
13-07-2023 18:57
Ik heb (nog) geen gierige actie.

Partner en ik hebben onze eerste woning gekocht! Goed contact met de eigenaren, die gaan een community opbouwen met tiny houses. Ze laten dus veel inboedel achter, die wij allemaal over mogen nemen,

Partner en ik willen dit graag, en vroegen welk bedrag ze ervoor willen. Hun antwoord: van ons mogen jullie bepalen.

Dit is voor mij het ergste antwoord ooit. Ik had liever gehad dat ze een bedrag noemde, zodat we konden onderhandelen.

Hoe zorg ik ervoor dat wij niet gierig zijn?
Gefeliciteerd!

Altijd lastig, dat soort dingen. Wat zouden ze ervoor krijgen als ze het op Marktplaats zouden zetten? Dat zou ik een beetje aanhouden.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
ingelke_kepringelke schreef:
13-07-2023 22:33
Gefeliciteerd!

Altijd lastig, dat soort dingen. Wat zouden ze ervoor krijgen als ze het op Marktplaats zouden zetten? Dat zou ik een beetje aanhouden.
Ja geen idee, het is onze smaak maar alles is wel ongeveer 10 jaar oud denk ik. we zitten nu alweer aan 250 euro te denken ipv 200 euro. Wat een moeilijk dilemma haha.
I have to change to stay the same.
Alle reacties Link kopieren Quote
UdonNoodle schreef:
13-07-2023 22:44
Ja geen idee, het is onze smaak maar alles is wel ongeveer 10 jaar oud denk ik. we zitten nu alweer aan 250 euro te denken ipv 200 euro. Wat een moeilijk dilemma haha.
Wat leuk dat je zaadjes wilt geven voor hun nieuwe tuin. Ik denk dat zij meer prijs stellen op zulke acties. Een fruitboompje ofzo en een klein geldbedrag is toch prima.

Als ze het gierig zouden vinden, dan lezen we het straks hier wel :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
ingelke_kepringelke schreef:
13-07-2023 22:33
Gefeliciteerd!

Altijd lastig, dat soort dingen. Wat zouden ze ervoor krijgen als ze het op Marktplaats zouden zetten? Dat zou ik een beetje aanhouden.
Dit zou ik ook doen. Kijken wat vergelijkbare spullen uitdoen op MP. En daar dan een prijs op baseren. Kun je die zaadjes er altijd nog bij doen als leuk gebaar.
Zou wel even kijken hoe of wat met die matrassen bijvoorbeeld. Kan mij indenken dat je die niet over wil nemen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
UdonNoodle schreef:
13-07-2023 18:57
Ik heb (nog) geen gierige actie.

Partner en ik hebben onze eerste woning gekocht! Goed contact met de eigenaren, die gaan een community opbouwen met tiny houses. Ze laten dus veel inboedel achter, die wij allemaal over mogen nemen,

Partner en ik willen dit graag, en vroegen welk bedrag ze ervoor willen. Hun antwoord: van ons mogen jullie bepalen.

Dit is voor mij het ergste antwoord ooit. Ik had liever gehad dat ze een bedrag noemde, zodat we konden onderhandelen.

Hoe zorg ik ervoor dat wij niet gierig zijn?
Oh ja vreselijk. Je wilt niet te weinig bieden, maar ook weer niet veel teveel (gierig vs zuinig ;-D )
Alle reacties Link kopieren Quote
We gaan voor 250 euro en iets bijzonders voor hun nieuwe tuin. Ik zal updaten of we gierig gevonden worden of niet :)
I have to change to stay the same.
Alle reacties Link kopieren Quote
UdonNoodle schreef:
13-07-2023 23:15
We gaan voor 250 euro en iets bijzonders voor hun nieuwe tuin. Ik zal updaten of we gierig gevonden worden of niet :)
Ja leuk, updaten! Alvast veel plezier met de nieuwe woning
Nee heb je, ja kun je krijgen
UdonNoodle schreef:
13-07-2023 22:44
Ja geen idee, het is onze smaak maar alles is wel ongeveer 10 jaar oud denk ik. we zitten nu alweer aan 250 euro te denken ipv 200 euro. Wat een moeilijk dilemma haha.
Hoe lang denk je dat het nog mee gaat, is het mooie kwaliteit? Tien jaar oud is al best oud maar als het mooi is zou ik toch al snel 500 geven denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
SimpeleZiel schreef:
13-07-2023 23:19
Hoe lang denk je dat het nog mee gaat, is het mooie kwaliteit? Tien jaar oud is al best oud maar als het mooi is zou ik toch al snel 500 geven denk ik.
Ik vind dat heel erg moeilijk inschatten. Ik heb 10 jaar in anti kraak woningen geleefd, waar je het doet met de inboedel die je hebt en gratis verzameld. Ik heb hierdoor niet echt een goed beeld van goed meubilair of welke waarde mensen eraan hechten om eerlijk te zijn.
I have to change to stay the same.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien moet ik hier de funda link plaatsen en vertellen wat ze achterlaten, dan mogen jullie beslissen :)
I have to change to stay the same.
Alle reacties Link kopieren Quote
UdonNoodle schreef:
13-07-2023 23:49
Misschien moet ik hier de funda link plaatsen en vertellen wat ze achterlaten, dan mogen jullie beslissen :)
Alhoewel iedere nieuwsgierige vezel in mij ‘jaaaaaa’ schreeuwt, zou ik het niet doen als ik jou was. Niet voor de vaste forummers in dit topic maar je weet nooit wie er allemaal zit mee te lezen en alvast een mental note zitten te maken van jouw adres.

Misschien gewoon de foto’s downloaden en dan via Imgur plaatsen? Dan heb je niet het adres erbij en je privacy intact
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
200 is meer dan genoeg voor spullen van 10 jaar oud.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven