Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer ik moet echt lachen om je dochter die jou werkelijk alle hoeken van de stad/ regio laat zien. Zie jou in de avond hijgend op de bank liggen..
Alle reacties Link kopieren
Ja, en zij de hele dag op de bank hangen, wanneer ik weer moet werken.. lekker dan





Ik vind het heerlijk hoor Zie dat het haar moeite kost en ze doet het toch maar, omdat ze weet dat het belangrijk is. Fietsen was trouwens idee van man, dat het zo lang duurde kwam doordat ik foto's moest maken onderweg
Later is nu
Ambra, wat een zaligheid hoe je die fiets omschrijft! Geniet ze!



Dreamer, ik weet niet hoe het verhaal van je dochter in elkaar steekt maar je liefde voor haar spat van je posts af. Mooi om te lezen.



Heb een waardeloze nacht achter de rug met veel pijn en piekeren. Ik ben een stille doorzetter, ga er nu ook wel weer uit komen en indien niet dan geef ik er toch wel een draai aan. Maar de niet te beantwoorden vraag van "waarom ik, waarom weer, waarom nu?" steekt nu heel hardnekkig de kop op. Had vannacht om drie uur het plan opgevat om vanmorgen naar de mis te gaan. Ben al in geen 20 jaar meer voor een mis in de kerk geweest. En los van het spirituele is het een onzalig (pun intended) plan om met zoveel pijn een uur op een houten kerkbankje te gaan zitten natuurlijk. En ook in de kerk krijg ik geen antwoord waar ik wat mee kan.



Dus wordt het een vertrouwde atheïstische zondag. Misschien offer ik nog een vioolbloempje bij het boeddhabeeld in mijn tuin, ben niet zo eenkennig als het om goden gaat, en voor de rest zie ik wel.



Ik wens jullie allemaal een fijne zondag!
bij_zonder@ ze hebben je weer aardig te pakken gehad lees ik maar je doet het toch hartstikke goed?! Je weet waar je heen moet om je lijf weer een beetje terug in balans te krijgen. Op de vraag Waarom ik? zul je waarschijnlijk helaas geen antwoord krijgen vrees ik. Probeer die vragen los te laten, je wordt er niet vrolijker van denk ik als je je dat af blijft vragen. Ik herken het wel hoor. Dan lijkt het net alsof het bij alle anderen allemaal vanzelf gaat en alsof zij nooit iets meemaken....en denk je Waarom ik nu weer??? Maar vergis je niet...het lijkt maar zo, iedereen krijgt zijn portie alleen merk je daar soms niks van.

Heb het laatst ook nog gedacht bij iemand waarbij het leek dat alles bij hem voor de wind ging...het tegendeel is echter waar ben ik nu weer achter gekomen. Dus stop met piekeren, kost alleen veel energie en die heb je nu juist nodig!

Kom maar wat vaker hier schrijven misschien lucht dat ook op??
Hier schrijven lucht zeker op Sanne. En je hebt gelijk, je weet niet wat anderen allemaal mee en tegen zit in het leven. Het heeft ook weinig zin om daar bij stil te staan. Het is alleen zo wrang dat het net gebeurt nu ik op het punt sta om weer te gaan werken, nu de andere ellende (ernstig zieke partner, financiële puinhoop etc etc) ook net een beetje opklaarde allemaal. 7 jaar ellende, dan zouden er toch 7 goede jaren volgen? Het waren 7 fantastische weken, zoiets.



Nou ja, ik ploeter maar weer voort. Zeker veel geleerd van de vorige keer waar ik nu mijn voordeel mee kan doen, dat wel gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar bij_zonder dat gevoel van waarom ik.

Maar net zoals Sanne zegt, iedereen krijgt (helaas) zijn eigen portie narigheid mee in het leven. En daar bij stil blijven staan heeft weinig zin, in de zin van dat het je niets positiefs oplevert, je word er alleen maar depri van als het tegenzit.

Je kunt idd beter kijken naar de positieve dingen (lees dat je al van ver gekomen bent en dingen al een stuk verbeterd zijn). Gewoon jezelf een schouderklopje geven en zeggen: Kijk eens hoeveel beter het al gaat, en deze ellende overwin ik ook wel weer. Wees trots op jezelf!

Wat ik ook wel eens doe als ik behoeft heb aan een portie religie, is gewoon de tv aanzetten en op televisie een mis volgen. Want ja, die houten kerkbankjes maken de pijn er niet beter op. Tegen de tijd dat ze lekkere zachte stoelen gaan neerzetten,. zit ik weer vooraan in de kerk.

Of achteraan, net naar gelang hoe vol die kerk dan zit als er eenmaal lekkere stoelen staan
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ambra: Wat lekker, je eigen elektrische fiets. Wat een heerlijk gevoel van vrijheid zal je dat geven, je kunt nu zelfstandig toch weer verder weg. Plus dat je toch wat meer in beweging bent vanwege het meetrappen (goed voor je spieren? of krijg je dan meer pijn?)

Geniet ervan! Vandaag gelijk op pad geweest? Of is het daar geen lekker weer?



Dreamer: En? Heb je gezwommen? Of had dochter wat anders in petto? En lig je nu helemaal uitgeteld op de bank?



Het is hier al de hele dag droog en zonnig! En ze voorspelden regen!

KNMI, niet te vertrouwen. Potverdikkie. Nou, ik heb dus toch maar alvast drie kozijnen afgeplakt, zodat ik die morgen kan gaan schilderen. En 2 in het ontweringswater gezet, die ga ik zo afspoelen.

Zoon mag morgen schuren, dat laatste kozijn laat ik even voor hem over.

Nu maar hopen dat KNMI gelijk heeft dat het vannacht niet gaat regenen, want anders ligt mijn afplaktape morgen op de grond...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man kwam op het idee dat mijn dochter even bij zijn broer en zwager langs zou gaan in het ziekenhuis. Ja, allebei geopereerd en liggen bij elkaar op de kamer. Dochter voelde zich daar wat onwennig bij, ze vindt ze aardig, maar waar praat je over, dus ben ik meegegaan. Ik wilde ook naar het ziekenhuis voor het maken van een foto voor mijn 'foto per dag' opdracht. Dat was 'look up" en er staat in ons ziekenhuis een fantastisch beeld van 2 oudere mensen, die in verwondering omhoog kijken. Zo dat je de neiging krijgt ook te gaan kijken.

Dus..was gezellig even.



Bij-zonder; mijn dochter heeft fibromyalgie (net als ik) kon op een gegeven moment helemaal niets meer door vermoeidheid, duizeligheid en pijn. Nu is ze net klaar met 3 maanden revalidatie. Ze kan weer heel veel, maar om niet terug te vallen, moet ze in elk geval elke dag bewegen. Als ze nu naar school moest, zou dat geen probleem zijn (zou zelfs al teveel zijn) maarja.. vakantie he. Ze moet zelf activiteiten zoeken.

Pijn en vermoeidheid blijven en terugvallen gaat heel snel, helaas.



Meestal heeft het KNMI het omgekeerd fout. Als ze slecht weer voorspellen klopt het, als ze mooi weer voorspellen niet.

Wij kregen wel wat druppels op de terugweg.



De 'waarom ik' vraag is inderdaad niet te beantwoorden. Ik heb 'm nooit zo gehad, omdat ik dacht dat het door mezelf kwam, die pijn. Ik had immers een ongeluk gehad en ik deed allerlei therapieën en het ging niet over. Dus deed ik wat fout, deed weer een therapie, kreeg elders pijn, andere therapie, enzovoorts, en de pijn bleef. .. Mja.. toen ik hoorde dat ik fm had, was het eerder een opluchting dat ik een ziekte had, waar ik zelf niets aan kon doen, maar mee moest leren leven/omgaan. Ik heb er meer moeite mee dat mijn dochter het heeft.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje, ik heb nog niet gefietst vandaag.

Wel mijn lieve oude moederfiets gepoetst en op marktplaats gezet. Heb er bijna niet mee kunnen fietsen, hoop dat ie nog ergens een leuker leven krijgt!

Ik merk dat ik nog niet 'zomaar' op die fiets stap. Woensdag ga ik ermee naar het werk, en dan hoop ik te kunnen merken wat het met mijn lijf doet. Ik moet dat weer gaan incalculeren zeg maar, hoeveel energie het gaat kosten en wat de na-effecten zijn. Dat kost wel een paar maanden, en ja ook zo lekker dat je natuurlijk de ene dag al beter start dan de andere. Als ik echt niet lekker ben en moet werken pak ik gewoon de auto. Maar ik weet nog niet eens hoe ik moet fietsen! Stom he..Eigenlijk heb ik in deze stad nooit echt gefietst.. en woon er 20 jaar. Je kunt hier niet zomaar de weg pakken zoals je dat met de auto doet, dan loop je vast. Zoon maar eens om hulp vragen.



Lien, wat is ontweringswater? Is dat iets voor in de zoute gebieden van ons kikkerlandje?
Alle reacties Link kopieren
Pff. ik zit op het werk maar zou liever nog in bed liggen. Maar goed, dat heb ik de afgelopen dagen geprobeerd en dat hielp ook niet..



Had vannacht weer buikpijn en het idee dat ik bij de internist in huilen uit zou barsten, als ze me vertelde dat er niets is. Want wát doet er dan verdorie zo'n pijn? Moet ongesteld worden, dat is duidelijk (emotioneel)



Heb je er helemaal nog niet op gefietst Ambra? Is het niet handiger om eerst eens op een vrije dag de helft van de route af te leggen? Eventueel samen met zoon of dochter. (die de fietsroute wel weten )



Ik heb trouwens steeds pijn aan m'n linkerhand. Dat is nieuw. Geen idee hoe dat kan komen. Doe er niets raars/anders mee.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ambra: Ontweringswater is een soort chemisch goedje dat je op hout kunt smeren waar "het weer" inzit. Dus dat soort schimmel dat je bijv,. ook op je douchegordijn krijgt als het nat is gebleven (of in je natte wasgoed dat te lang is blijven liggen).

Als hout op sommige plekken te kaal is geworden, dus alle verf eraf is, kan er het weer intrekken. Door dit goedje haal je het er zeg maar weer uit, zodat het hout er mooier uitziet nadat het geschilderd hebt. Anders krijg je van die doffe plekken erin.



Dreamer: Het is vast al gezegd, maar is me weer ontschoten. Wanneer heb je de afspraak bij de internist?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu opeens pijn in mijn linkerarm en schouder. Ik schilder rechts, dus dat kan de oorzaak niet zijn. Ook rug doet pijn, maar die verdraaide ik bij het op en af stappen op mijn trappetje. (ja, stom, ik weet het )



Maar goed, Kozijnen staan voor de eerste keer in de verf. Alleen de deur nog niet.

Maar zoals ze voor gisteren regen voorspelden en het zonnig was, zo voorspelden ze voor vandaag zon. En die heb ik nog niet gezien.

Toch maar gaan schilderen. Wel een paar spatten gevoeld, maar gelukkig zette het niet door.



Man stuurde me gisteren een foto van een bom. Gevonden tijdens werk Hij stond er gewoon mee in zijn handen die gek

EOD heeft hem opgehaald en onschadelijk gemaakt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
T is wat lientje... Een paar mnd terug vonden kinderen hier in ons parkje een oude handgranaat uit WO2. Bleek ook opgeschept noordzeezand te zijn. Werd hier gebruikt om het park op te knappen...



Niks forceren dames!



Sorry even even kwijt wat er verder geschreven is ;)



Ik ga kijken of ik morgen op een sportschool terecht kan, je kan daar ook tienrittenkaart kopen en dat zou wel mooi zijn. Voel me ongelukkig zo. Pondjes vliegen eraan nu er geen volleybal is en hoewel we elke dag wel minstens vijf km wandelen is dat niet echt op conditie en ik merk dat mijn spieren slap worden...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 14 juli 2014 @ 15:53:





Man stuurde me gisteren een foto van een bom. Gevonden tijdens werk Hij stond er gewoon mee in zijn handen die gek

EOD heeft hem opgehaald en onschadelijk gemaakt.lieve Lien, wil je die zin even uitwerken? Wie is de ''hij'' in je laatste zin?
Alle reacties Link kopieren
en dank voor de uitleg over het water..weer wat geleerd.

Enne..ben je nou nog zo als een dolle in het rond aan het vliegen of doe je alweer wat rustiger aan?



Dreamer ff maar weer een knuffel voor alle hormonen en pijntjes



Suzy, lastig he, die kilo's weten je zo weer te vinden.. hoop dat je ergens terecht kunt voor de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik het teruglas na jouw bericht moest ik er ook erg om lachen Ambra. Maar uiteraard bedoelde ik de bom die onschadelijk gemaakt is. En niet mijn gekke man

Hoewel ik hem nog steeds voor gek verklaar dat hij er gewoon mee rondzeult.



En ja. Ik heb nog steeds weinig rust in mezelf. Vandaag zes kozijnen en een deur geschilderd. Morgenochtend ga ik oude bank naar buiten gooien met zoon. Dan alles stofzuigen en soppen. En dan nieuwe bank erin. Maar wil nog veel meer. Kast leeghalen en andere kast. Andere vloer. Zolder opruimen. Enz. Het lijkt wel of ik alles tegelijkertijd wil doen. Gekkenwerk.

Ik weet dat ik dat ik dat niet moet willen. Dus rem mezelf voortdurend af. Na die twee kozijnen eerst verplicht koffie drinken. Op die manier. Maar dan sla ik mijn koffie naar binnen en ga weer verder.



Pff vermoeiend zo'n bui. Dus. Ik moet nu naar bed van mezelf

Allemaal een fijne avond nog!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
en nu las ik dan weer dat je bank met zoon en al naar buiten gooit vandaag Lientje..



Je bent wel fanatiek bezig! Ik zit met bewondering te lezen. Ik krijg dat niet voor elkaar. Geen energie.



Ik had in eerste instantie gehoord dat ik na de vakantie weer bij de internist terecht kon, maar ik mag er volgende week donderdag al heen. Kennelijk was mijn opmerking "zal ik mijn vakantie dan ook even doorgeven" wel een goede en bleek dat ik later ging dan zij dachten



ben nu ongesteld en heb dubbel pijn in de buik. Merk echt dat het naast elkaar bestaat.



Dochter had trouwens blaasontsteking. Vrijdag al mee naar de dokter, toen waren er wel cellen aanwezig maar niet genoeg voor een kuur. Ze moest maar veel cranberriesap drinken. Dat gekocht, hielp niets. Ze heeft 3 nachten amper geslapen, want pijn en om de 10 minuten naar de wc. Gisteren dokter gebeld, moest ze toch maar heen, daar plassen, want wij hadden geen potjes meer. Lukte natuurlijk niet, weer naar huis, daar plassen, weer inleveren.. uiteindelijk: Jahoor, blaasontsteking (goh) Haalde ze antibiotica op, belde vanaf daar, of ik haar op wilde halen, want ze was bang flauw te vallen. Inmiddels ook erge last onderin d'r rug. Dus ik haar meegesleept naar de dokter, maar volgens de assistente was dat geen probleem, gaat wel over met ab. Ik hoop het maar. Kan er zo van balen dat ze je met zoiets weer wegsturen. En de weekendarts bellen ben ik ook al geen voorstander meer van, sinds ik voor ab voor m'n voet 10 uur moest wachten op medicijnen door terugbellen, nog een keer overleg en terugbellen en nóg een keer.. terwijl de huisarts had gezegd op vrijdag "als het erger wordt, even bellen dan krijg je ab.." nou, dat valt dan vies tegen.



Maar goed, ik heb mezelf voor morgen een vrij rustige dag bezorgd, door vandaag m'n hond op te halen. Anders zou ik morgen naar m'n ouders gaan. Hond moet naar de dierenarts en daarna weer terug naar ouders.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn bij onze hap heel makkelijk (bagitalliserend) met blaasontsteking. Ik slik zelf bij blaasontsteking eerst cranberry monarda van A. VOGEL. Werkt heel goed. Dat sap niet. Heb ik altijd mee op vakantie ook. Na 7 ab kuren in een jaar was dit een goede oplossing icm met heel veel drinken.

Mijn buurmeisje was net geopereerd en dus gekateriseerd en had blaadontstekingsklachten, ja zat wel iets in de urine maar niet genoeg... Kind liep krom van de pijn.

Dag later weer urine heen, ja duidelijk blaasontsteking... Komt ze bij de apotheek... Geen ab morgen terugkomen.. Buuf ging uit haar plaat...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een gedoe met die AB. Ik kreeg gewoon preventief een doosje mee, kon ik alvast bginnen te slikken terwijl ik de urine bracht.
Alle reacties Link kopieren
Hier doen ze ook zo moeilijk over AB bij blaasontsteking. Had in januari blaasontsteking, eerst drie keer getest, tekort voor een kuur. Toen op kweek, want ik bleef klachten houden Mevrouw u heeft blaasontsteking (o ja joh, had ik nou niks van gemerkt .). Kuurtje van een week. Ik nog zeggen, dat is bij mij niet voldoende, moet 10 dagen hebben, maar nee, volgens hun goed. Tsja, wat weet ik nou van mijn lijf, ik ben geen dokter he?

Dus, je raadt het al, niet over. Weer terug, maar kreeg geen kuur meer. Moest maar cranberry tabletten nemen en goed drinken.

Heeft 4 maanden geduurd voor ik eraf was. Pfff.



Fijn dat je volgende week donderdag heen mag Dreamer. Hoop dat ze eindelijk iets voor je kunnen/willen doen.

Energie heb ik wel, of in elk geval de drive om veel te willen doen. Maar heb wel veel pijn , dus het is niet goed voor me. Daarom probeer ik mezelf af te remmen, maar op een of andere manier zit er een soort onrust in me. En waar die vandaan komt, wist ik het maar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Yeah, nieuwe bank is er!

Tafel anders neergezet, net of ik een ander huis heb. Leuk!

Nu nog even shoppen voor een paar lekkere (hang) kussens voor op de bank.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje, ga je er nou ook op ZITTEN?
Alle reacties Link kopieren
goeie Ambra..



Leuk dat je zo enthousiast bent, Lientje, maar neem wel je rust! Pijn is niet zo fijn, zeg je zelf. Wat zegt je lichaam jou nu?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn lichaam zegt me nu, dat ik teveel doe Dreamer! (alsof ik dat nog niet wist ) Overigens vind ik het van jou weer knap dat jij zoveel uren werkt , dát zou ik dan weer niet kunnen.

Ben al vanaf 3 uur vannacht wakker , heb in totaal denk ik 4 ,5 uur geslapen.

Dus nu er maar uit, afwasmachine leeggehaald, wasmachine aangezet, en nu aan de boekhouding beginnen zodirekt. Als ik mijn kopje thee en mijn bakje fruit op heb tenminste.





En straks kast leeghalen, man heeft bij een bedrijfsopruiming hele mooie kasten meegenomen, we gaan kijken hoe dit staat i.c.m. de nieuwe bank. Waarschijnlijk erg strak en modern, maar ik denk (hoop) wel mooi. Dan heb ik ook een nieuwe (gratis) kast, mijn hele huis verandert zo . (wel heel leuk een ander interieur)



Tsja, hoe rem ik mezelf af? Dat lukt dus niet. Nóg niet. Want de pijn wordt steeds heviger, dus er komt een moment dat ik (denk eind deze week) vanzelf wel ga dimmen.

Niet de juiste manier, ik weet het, maar ik heb ook géén idee waar die onrust in me vandaan komt, ik móet gewoon dingen doen van mezelf.

Dit heb ik werkelijk nog nooit in mijn leven gehad, ja toen ik moest bevallen, toen had ik ook zo'n gevoel van dit moet af en dat moet af.



Maar ik ben er vrij zeker van dat dát nu niet het geval is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan toch wel lastig, die onrust.



Als ik niet zoveel zou werken, zou ik die uren thuis gewoon op de bank zitten of aan de pc en verder nog niet zoveel doen, ben ik bang. Kan ik beter betaald worden, om aan de pc te zitten en daar ook wat nuttigs doen, denk ik dan
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven