Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lien, heb je behoefte om nog een keer te mailen? Zou dat helpen?
Dreamer, lekker dat je eerder heen kunt, scheelt toch weer.

Hoe is het met de blaasontsteking van je dochter?



AB doen ze hier gelukkig niet zo moeilijk over, al zijn ze wel heel zorgvuldig. HA kent zijn pappenheimers ook goed en dat scheelt ook.



Suzy, zo'n tienrittenkaart voor de sportschool lijkt mij ideaal! Scheelt dat nou veel in kosten of valt dat wel mee?



Lientje, weer een beetje rust in je donder kunnen vinden? Ik weet niet of het je ligt en of je het kunt lichamelijk, maar ik word kalmer van Chi Gong/Qi Gong. Op YouTube zijn veel filmpjes te vinden met oefeningen die je na kunt doen. Kalme bewegingen die je uitvoert binnen de grenzen van je eigen lijf. Kalme geest in een kalm lijf, dat is bij mij het resultaat. Al duurt die kalmte op sommige dagen maar een kwartiertje, maar alle beetjes helpen
Alle reacties Link kopieren
ha bijzonder, heb je je oude nicknames al weggepoetst? de laatste kende ik wel maar er gingen verder niet heel veel bellen rinkelen. Sorry. Voor ons ben je gewoon lekker Bij
Alle reacties Link kopieren
Mag ik jullie bedanken voor de uitleg van de salami worst!!!



Vorige topic af en toe meegelezen om te snappen wat dat nou zou betekenen.

Zelfs tegen mijn moeder gezegd dat ze maar wat meer salami moest gaan eten omdat dat goed tegen de pijn zou zijn (mijn moeder heeft RA). Ze heeft mij toen een beetje uit staan lachen.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Hartenvier



Helaas helpt salamiworst niet..



Volgens mij is het wel een richtlijn om moeilijk te doen over Ab, maar ik kan er eigenlijk slecht tegen dat ze zo voor het weekend doen. Toch.. het zijn (nieuwe?) richtlijnen en we moeten het ermee doen. Het gaat gelukkig beter met dochter nu.



Ik heb vanmorgen koffiegedronken bij een vriendin. Vanmiddag kaartspelletje met zoon gedaan, toen met hond naar de dierenarts en toen ik terugkwam was ik eigenlijk een beetje moe. Man, werkte thuis, vroeg toen ik of ik even wat wilde halen bij de winkel en was enigszins verontwaardigd dat ik dat niet wilde. "Ik moet grenzen aangeven, en ik ben moe" was mijn antwoord. Eigenlijk is dat het antwoord van mijn dochter.

Anyways, ik heb wel gekookt en wéér spelletje met zoon gedaan (ik sta nu voor, kan hij slecht tegen , hij stond ruim voor tegen mijn moeder)

En eigenlijk moet ik nu naar bed, maar omdat man thuis werkte kon ik dus de hele dag niet voor de pc. Ik wil nog even mijn tijd, zeg maar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pff.. vannacht eerst wakker geworden van man, die last had van een mug. Daarna kwam die mug bij mij, steeds als ik nét in slaap viel. Gelukkig heb ik 'm wel kunnen cremeren (we hebben zo'n elektronische vliegenvanger, waarmee ik langs m'n hoofd zwaai, als ik wat hoor) (helaas zwaaide ik ook 1x óp m'n hoofd ) maar toen heb ik proberen te slapen maar opgegeven, omdat de wekker een half uur later af zou lopen.

Nu ben ik een beetje moe. Spieren voelen zwaar, enz.



nog een week en dan vakantie!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou die tienrittenkaart was 80 euro... Poeh!

Dus ga nu een zomerabonnement afsluiten. Dat is 25 euro per maand. In september kan ik dan kijken of ik verder ga of niet.

Deze sportschool is wel fijn goede begeleiding, niet te groot enz en vooral geen patsers. Ernaast zit ook een sportschool en daar is het wel patserig... Ook heel groot en daar zijn man en ik twee jaar terug geweest maar ik voelde mij daar nogal verloren ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dus. je bent zo'n beetje langs m'n werk gefietst Suzy?

80 euro voor 10x klinkt best wel veel ja. Hoevaak per week mag je met dat abonnement?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nope dreamer ;) die fietsbrug is dicht immers ;) ben onder de busbaan doorgefietst

Zomerabonnement is onbeperkt sporten voor 25pm in juni, juli, augustus en je betaalt geen inschrijfgeld. Ook niet als je daarna overstapt op een normaal abonnement.

Ik weet nog geen rooster voor komend jaar dus eind aug weet ik dat wel en dan kan ik dan ook kijken of ik het omzet naar een 2x pw bijv. Hangt ook weer van volleybal af ;).



Pfff ben helemaal van slag van die vliegramp...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat een drama he, die ramp



Heb er nog niet zo heel veel van meegekregen. Gisterenavond een filmpje gekeken met de kinderen. Hoorde het vanmorgen in de kantine.



Ik geloof dat ik de verkeerssituatie achter m'n werk even niet zo goed meer weet



Vanmorgen was ik de enige die de deur uit moest. Dan vind ik het altijd een stukje moeilijker, haha. Man heeft vrijgenomen, vanwege het mooie weer. Ik heb besloten toch volgende week donderdag maar vrij te nemen. Met de vrije woensdag erbij is dat al bijna weer een halve werkweek, (vrijdags had ik al vrij)

Moet dan natuurlijk wel naar het ziekenhuis.



Ik heb vannacht echt geslapen als een blok. Man ging nog even naar beneden om wat te halen ofzo, ik heb 'm niet eens boven horen komen. Ben niet wakker geweest ofzo.. en de wekker kwam nog onverwachts.



Nu nog steeds moe, maar niet meer het gevoel dat ik mij voortbeweeg puur op wilskracht.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gisteren de onkruidbrander bij Suzy weggehaald, kijk vandaag eens de tuin in.. hoop dat er geen brandalarm afgegeven wordt Neem voor de zekerheid ook maar round up mee. Slecht voor milieu, ik weet het, maar schoffelen/onkruid wieden is voor mij niet te doen. En dat is nou net het klusje dat mijn man weigert.. mijn tuin, mijn onkruid (hoewel hij het terras al vaak gedaan heeft, trouwens.) Als het aan hem lag, stond er geen plant meer in. Ik blijf hem erop wijzen dat we het meeste last hebben van onkruid tussen de tegels.. hij niet, zegt ie

(maar hij ziet mijn vaste planten ook als onkruid, daar zit 't 'm in, denk ik )



Dus.. zo naar bouwmarkt met dochter, die nog steeds heel veel pijn aan d'r onderrug heeft en een nieuwe kuur gekregen, oa tegen nierbekkenonsteking. Ik hoop toch wel dat het over is voor volgende week zondag, wanneer we met vakantie gaan. pff.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens weer een goede nacht achter de rug. Kennelijk doe ik het écht beter op warm weer. Heb de voorkant van het huis (3 tegels diep) al onkruid vrij gemaakt met schoffel en bezem
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Dreamer. En dat met die hitte! Doe ik je niet na. Ik lig lekker op mijn nieuwe bank. Met koel glas drinken erbij. Heb net zoon weggebracht naar slaapfeest. Dik uur in warme auto gezeten. Ben gesmolten.



Dus nu lekker met de benen languit. Straks nog even eten koken. En verder zo min mogelijk. Ik slaap juist heel slecht de laatste dagen. Dus pak nu maar mijn rust. Vind t veel te warm voor iets anders.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe verder ook helemaal niets vandaag, zo blijkt



We gaan zo naar vrienden toe en bbq-en daar. Ik hoef dus niet eens over eten te denken!
Later is nu
Warm drinken is beter dan koud drinken met dit weer

Koud drinken in je maag verleidt het lichaam tot het aanjagen van je verbranding om die kouwe klets in je maag op te warmen. Warm drinken (niet blarentrekkend heet dus) zet juist de koelstand van je lichaam een tandje hoger.

Ik maak met dit weer in de ochtend een pan bouillon (gewoon met blokjes en water) en daar pakt iedereen door de dag heen geregeld wat van. Glaasje fris? Kopje bouillon er naast.



Wel grappig: kinderen die met zoon meekomen om wat te drinken vragen vaak uit zichzelf om bouillon ipv een ijsje
Alle reacties Link kopieren
Gesloopt... Dochter vandaag 6 geworden en we zijn naar de dierentuin geweest. Morgen breng ik oudste dochter naar vlieland. Ff dagje uitwaaien (hoop dat er wind staat ;))
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter Suzy!
Alle reacties Link kopieren
Nou, helaas, branden werkt niet. Eerst kreeg ik de brander al amper aan en vervolgens gaat ie steeds uit. Maar.. het ergste: het stinkt inderdaad enorm en er vormden zich rooksignalen terwijl het onkruid niet significant verdween Dus.. nu oldfashion met schoffel aan de slag. Kwartiertje werken en weer zitten. En zien waar het schip strand.



Gisteren trouwens heerlijk avondje met vrienden gehad.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij-zonder: ik drink ook wel warme dranken hoor. Maar als ik het echt warm heb vind ik niks zo lekker als een koud drankje of een ijsje. Of t echt afkoelt daar valt dus over te twisten, maar lekker is t wel!



Suzy: van harte gefeliciteerd nog met je dochter. Hebben jullie een leuke dag gehad? En je treft t . Het waait. Hier tenminste wel en dan is de wind op de eilanden meestal nog wat forser.



Dreamer is t dan droog bij jullie? Hier afwisselend regen en droog. Vannacht ook nog onweer gehad met heftige buien. Maar schoffelen heeft hier dus niet veel zin.



Ambra: nog bedankt voor je lieve aanbod. Maar sinds eergisteren is mijn onrustige bui gelukkig verdwenen. Dus ik zit nu lekker op mijn nieuwe bank te lezen en forummen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Lientje, rust.



het is hier bloedheet, er komt wat bewolking opzetten. Hoewel dat fijn is voor het tuinwerk, hoeft het van mij niet. Als ik nog wil sprayen, is het zelfs niet handig.

Man heeft trouwens zowel gisteren als vandaag aangeboden te helpen, maar hij is er ééntje van 'doorwerken tot het af is' waardoor ik dan weer mijn rust niet neem. Op zich is het grootste gedeelte met tegels al gedaan. Kleine plukjes laat ik zitten, alleen het hoge spul haal ik weg. Kwartier op, kwartier af. Tintelende vingers, want ik heb brandnetels met blote handen weggehaald. Ik zeg je: Ik ben geen ezel, die zou namelijk na 1x een handschoen aantrekken, maar ik denk élk jaar weer dat het wel meevalt. Weet nu al dat ik dagenlang last van die vingers ga houden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Okeee wil iedereen die verbaasd is dat ik te lang doorgegaan ben de vinger opsteken? Wat? Geen vingers? Goh



Halverwege de tuin ophouden is ook best lastig. Ben gestopt yoen de groene bak vol was. Om 3 uur Snel onder de douche gesprongen, zodat ik niet weer in de verleiding zou komen.. Daarna nog wel was opgehangen... Nu spelletje doen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ambra: ik weet niet meer of ik het hier las of in het MS topic, maar wat een mooi verhaal of je elektrische fiets! Ben je al naar je werk gefietst?



Lientje: ik woon inderdaad heel erg dichtbij de kust. Ik woon in C., dat ligt vanaf jou gezien een treinstation verder dan H (als we dezelfde H bedoelen).

Wat een bijzonder verhaal van die vos.



Dreamer: ik denk ook dat niemand haar vinger opsteekt... Hoop dat de "schade" meevalt!



Suzy: nog gefeliciteerd met je dochter!



Bij_zonder: ik krijg met dit weer echt geen warm drinken naar binnen... (maar ik ben sowieso een hele slechte drinker).



Ik ben niet gemaakt voor dit warme weer, ik voel me echt beroerd. Gistermiddag twee keer in slaap gevallen op de bank. Ik zit in het huis van een vriendin (helaas midden in de stad, dus het is hier lekker benauwd ook nog) en ik word al nachtenlang wakker gehouden door de kat. Heel lief beestje, maar om drie uur 's nachts komt hij spinnend voor me neus staan om aangehaald te worden. Ik ben niet gemaakt voor dit warme weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt heel vervelend voor je Nes, maar ik ben zó gemaakt voor dit weer! Dat is mede te zien aan de tuin

Ik snap dat dit ook weer is, waar je niet aan ontkomt. Ik ben niet geschikt voor koud(er) weer, maar dan kan ik binnen onder een slaapzak kruipen en heb ik een goede reden niets te doen



Ik heb vooral spierpijn, nu. Dat zou iedereen hebben, toch?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haidihooo



Eigenlijk valt de pijn vandaag mee. Eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel pijn. En dat terwijl ik ook nog laat naar bed ging. We gingen nog 'even' een filmpje kijken, die gewoon hartstikke lang bleek te zijn.



Nog twee dagen werken en dan vakantie
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niets van, ben weer misselijk. Dat is nou al de 3e keer in 2 of 3 weken. Op het werk, na slikken van paracetamol, dat is de enige link.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven