Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kapot...

Bezig met spullen inpakken, we gaan zaterdag op vakantie... We zouden vandaag alles pakken want morgen regen en we zitten een beetje op zwart zaad, morgen komt loon dus dan de laatste dingen kopen (ik krijg ook mijn eindejaars en vakantiegeld uitbetaald).

Ik ging nadat ik de kids op bed had gebracht op de bank zitten en ik kon mijn ene been niet meer voor de andere krijgen. We pakken dus morgen verder in ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Knuffels voor Nes en Suzy.

Ik ben ook beetje op, na 2 dagen 'fietsen' en werken doet alles me pijn. En morgen komen een aangetrouwd nichtje en haar dochter logeren. Haar dochter en de mijne zijn dikke vriendinnen, zo grappig met 175 km er tussen. Maar goed die moeten morgen ge-entertaint worden (lees..Primark), dan eten (ben nu met man eten aan het voorbereiden) en dan paardrijden (achternichtje mag meedoen aan de les, wel heel leuk) en dan instorten wat niet kan als je bezoek hebt..

zo naar bed..



en ook knuffel voor Dreamer, maak me een beetje zorgen dat je hier zo stil bent, niks voor jou..alles onder controle meis?
Alle reacties Link kopieren
Suzy: Ook sterkte. Hopelijk is morgen je geld gestort Vervelend is dat als je zit te wachten, en zeker als je op vakantie gaat.

Hoop dat je een goede nachtrust hebt gehad en het weer een beetje gaat.



Ambra: Gewoon afzetten die meden en dan lekker thuis op de bank gaan zitten wachten tot d meiden uitgeshopt zijn.

Jouw dochter is toch al wat ouder?

Of is de primark heel ver weg? Her in de buurt zit er geen een, dus k zou als dochter wil idd mee moeten winkelen.

Manege zet ik dochter en vriendinnen altijd af. En haal ze aan het eind van de dag weer op. Lunchpakketje mee en die zijn de hele dag zoet met mesten, borstelen en wandelen met de paardjes.

Denk je ook een beetje om jezelf?



Dreamer: Ook hier iemand die bezorgd is om jouw radiostilte.

Of ben je ook druk aan het inpakken voor je vakantie?



Suzy: Fijne vakantie! En veilig weer thuiskomen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat lief



Ik ben gisteren na het ziekenhuisbezoek gelijk met dochter stad in gegaan en kwam een beetje heel erg moe thuis, dus ben op de bank geploft. Gisterenavond met dochter Bridget Jones 1 en 2 gekeken, terwijl de heren naar voetbal waren.



Er is niets gevonden, dat de oorzaak van de pijn kan zijn. Ook niets anders. We houden het op spastische dikke darm (is dat nou hetzelfde als PDS?) ik heb de misselijkheid genoemd, kon ze niet zoveel mee. Ook geen opvallende aders, die aan spataders doen denken.



Ik heb aangegeven blij te zijn dat het niets ernstigs is, zodat ik rustig met vakantie kan. Dat snapte ze. Ik moet nog wel een poepmonster inleveren, om te controleren of er misschien kleine ontstekingen in de darmen zitten. Dus.. weer poepscheppen

In september weer heen, kijken hoe het dan gegaan is. Ben vergeten te vragen of er ook naar 'de overgang' gekeken is.



Nes, kan het ook door de warmte komen, dat je je zo min voelt? Er zijn mensen, die hier echt ziekig van worden.



Suzy, gaat het al wat beter? Wij gaan zondag weg. Gelukkig hoef ik voornamelijk m'n eigen spullen in te pakken, ieder pakt hier zijn/haar eigen koffier/tas in. (we moeten nog kijken of de koffers passen, anders gooien we waarschijnlijk alles in van die grote boodschappentassen) Oh.. en ik moet nog wat was doen.

Jij moet ook gelijk voor 5 kinderen inpakken (en de was klaar hebben) ben al moe als ik er aan denk



Ambra, de dames zijn al groot he, ze kunnen natuurlijk ook heel veel zelf.



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Dreamer, dat ze niets ernstigs hebben gevonden.

Alleen ben je daar niet mee van je klachten af natuurlijk.

Jij ook alvast fijne vakantie gewenst. Weet nl niet of ik morgen nog tijd heb om te forummen, ben de hele dag naar Friesland.



Dochter gaat optreden in een show met paarden op een groot festival daar, in Wouterswoude. Dus eigenlijk ga ik een dagje uit



Zal 's avonds wel gesloopt zijn vrees ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk zeg, optreden met paarden



Wij zijn gisteren even bij familie geweest en ik heb ietsiepietsieteveel gedronken. Misschien wel ietsiepietsieveelteveel. Zó dom, heb een kater. Dat gebeurt me niet vaak meer. Ben vervolgens gevallen met de fiets, elleboog en knie kapot
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje: ik had een beeje vaag opgeschreven (vanwege herkenning), maar inderdaad iets met een geestelijke impact. Inmiddels slaap ik beter en voel ik me over het gebeure ook minder verschrikkelijk, maar ik voel me lichamelijk nog niet echt beter.



Dreamer: ik denk niet dat het van de warmte is, het is in huis minder warm gelukkig en op mijn werk is er airco.



Ik hoorde dat ik er woensdag helemaal grijs uit zag, schrok toen ook wel een beetje toen ik mezelf in de spiegel zag. Inmiddels wat slaap ingehaald en ook wat kleur terug op mijn gezicht, maar ik voel me nog steeds niet goed. Gisteren toch naar mijn werk gegaan, in de middag weggestuurd omdat ik steeds bleker en stille werd en volledig ingestort bij thuiskomst. Ik had nog net de energie om naar de wc en terug naar bed te lopen... Het gaat inmiddels wat beter zolang ik bezig blijf maar niet teveel. Ik ben weleens moe geweest maar zo heb ik me nog nooit gevoeld. Ik vind het een beetje eng. Ik zit nu ook in het huis van iemand anders en moet voor mezelf zorgen, wat lastig is als je jezelf net naar de wc kunt slepen, dus ik heb ook al een paar dagen slecht gegeten. Vanavond uit eten en naar een musical, ik zal morgen dus wel weer voor pampus liggen. En natuurlijk is mijn eigen huisarts volgende week op vakantie. En ik heb een belangrijk gesprek op mijn tijdelijke werk, maar ik kan moeilijk zeggen wat voor goede werknemer ik ben als ik net een week thuis heb gezeten (en ik vermoed dat mijn baas denkt dat ik oververmoeid ben, ik stond ook bijna te huilen gisteren over een klein voorval). En ik ben zelf ook een klein beetje bang voor oververmoeidheid, want ik maakte weken van 50 uur. Ik ben ook afgevallen of de weegschaal klopt niet, ik weeg zo'n twee kilo onder mijn normale gewicht. Ik woog dit toen ik fanatiek sportte en wedstrijden wilden meedoen...



Sorry voor de egopost, maar ik ben een beetje bezorgd en helemaal alleen (en mijn ouders wil ik over de telefoon niet zeggen dat ik zo beroerd ben).



Fijne vakantie alvast Suzy en Dreamer!
Alle reacties Link kopieren
Hallo. We zijn weer rustig met zijn tweeën, lekker. Niet alleen mijn achternichtje wilde graag de stad in, haar moeder ook. Dus vandaar alles samen.

Mijn knie -en enkelbanden hebben een flinke tik opgelopen na twee keer fietsen. Ontstekingsremmers moeten de boel sussen nu.



Dreamer, een spastische dikke darm. Tja, wat moet je nou met zo'n ding. Heb je al op Marktplaats gekeken voor een nieuwe?

Fijne vakantie voor jou en Susy.

Het zal wel stil worden hier zet. Lien, we zetten de boel op stelten samen hoor .

Nes, doe je mee?

Fijn weekend voor wie er nog is..
Alle reacties Link kopieren
Ai, klinkt toch niet goed Nes, sterkte



Bij jou trouwens ook niet, Ambra



voor jullie
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier is het goed hoor Dreamer. Zit heerlijk aan de wijn en hoef niet te fietsen



Nes, bij jou klinkt het wel een beetje zorgelijk. Is er nou niemand in je omgeving aan wie je je ei even kwijt kunt?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat voor jou een veilige thuiskomst verzekerd is, Ambra



Ik heb mij vanavond maar bij koffie en water gehouden. Zijn nog even bij schoonzus geweest, die is maandag jarig.



hier zo de pc uit en naar bed. Morgenvroeg om 4 uur op pad, dus maar snel naar bed. Ik wilde nog gaan lezen, maar ben bang dat ik dan m'n ereader vergeet. Bovendien is het zo spannend, dat ik dan misschien weer te laat ga slapen. De reis is 'maar' 950 km. Zin in!



Ik zal niet volledig afwezig zijn hier. Heb een Ipad mee (vreselijk, we hebben alle4 zoiets mee.. dochter heeft laptop, man ook Ipad en zoon tablet) Er is wifi, dus kom af en toe wel aanwaaien.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ambra: ik doe wel mee hoor, met de boel hier op stelten zetten! Heb jij nog vakantieplannen?

De dingen waar ik werkgerelateerd mee zit, kan ik op zich op mijn werk wel kwijt. Iedereen is daar weleens tegen hetzelfde aangelopen dus iedereen begrijpt het daar ook, dat is wel heel fijn. Met gezondheidsgerelateerde dingen ben ik wat voorzichtiger/terughoudender.



Dreamer, mocht je dit teruglezen, ik was vannacht rond vier uur wakker en had met je te doen. Hoop dat de reis voorspoedig verloopt en je een fijne vakantie hebt!



Ik voel me iets beter. Ik vind het nu een beetje lastig want ik voel me niet zo slecht als de eerste dagen, maar ik voel me ook niet helemaal goed. Ik voel me toch een beetje bezwaard om naar de huisarts te gaan omdat het wel beter lijkt te gaan, weliswaar langzaam. Dus willen jullie me even naar de dokter schoppen (of zeggen dat ik me aanstel, dat vind ik ook goed)?
Alle reacties Link kopieren
Nes, wij gaan 8 aug. op pad, tot die tijd kunnen we keet schoppen!

Tja ik wil je met liefde naar de HA schoppen, maar denk je dat hij er iets aan kan doen? Nu je aan het opknappen bent bedoel ik? Dat is dus geen aanstellen he, dat heet langzaam beter worden..

Weet je het is een beetje zoals met griep, ga je naar de dokter, dan duurt het 7 dagen voor je opknapt. Ga je niet naar de dokter, dan duurt het een week...

Knuffel...
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heb jij vakantie Nes? En wat ik me afvraag, hoe komt het dat jij zoveel uur per week werkt? (en volhoud!! , knap hoor, voor mij veel teveel, maar voor jou op dit moment ook denk ik)

Moet dat van je baas, ben je bang dat je anders je baan kwijtraakt of doe je vanuit jezelf omdat bepaalde werkzaamheden nog niet af zijn?



T kan natuurlijk een virusje zijn waarvan je langzaam opknapt. Kan ook nog de geestelijke impact van het gebeurde op je lichaam zijn (als stress over is, reageert mijn lichaam daarop pas soms een week later met beter voelen). Of de warmte of het slechte slapen. Of een combinatie van alles.

Wat Ambra zegt is natuurlijk wel zo, wat denk je dat de huisarts kan toevoegen ?.

Ik denk zomaar dat hij gaat zeggen wat ik hier nu ook zeg: Nes , je hebt rust nodig!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En ik moet morgen weer aan het werk, mijn "vakantie" is voorbij helaas.

Zou vandaag de schuurdeur nog schilderen, maar het hoost hier. Dus dat wordt m niet.

Ga nog even wat bedrijfsboekhouding wegwerken dan maar en een wasje of 2 draaien.



Gisteren kozijn geschuurd, taxi gespeeld voor moeder en uitgerust van het uitje en optreden van mijn dochter. Was wel erg leuk, maar druk daar! En natuurlijk stuk rijden, veel tijd bezig met paarden in -en uitladen, optuigen van de paarden , schminken van de kinderen enz.

Heb van de 5 uur dat ik daar was, zeker 2 uur met een paard aan een touwtje gestaan, beestje kon lekker grazen dan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ambra: W.b.t. je pijn van het fietsen. Misschien is het een idee om nog even met de auto te gaan en te beginnen met wat kortere stukjes te fietsen op je vrije dagen?

Ik meen me te herinneren dat je zei dat het 8 km is naar je werk ofzo? Dat is dan natuurlijk meteen 16 km heen en terug gerekend, en dat terwijl je fietsen niet meer gewend bent. Misschien iets rustiger opbouwen?

Hoop dat het nu wat beter is met je pijn
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lientje,

het is ongeveer 6,5 km naar mijn werk maar ik heb vorige week toch meer gefietst omdat ik een goede route zocht met glad wegdek. Wat ik overigens niet gevonden hebt, overal is het wisselend goed en slecht. Ook heb ik me vorige week op het werk uitgesloofd door onze kamer uit te mesten, dus veel gelopen, gebukt, getild enz ipv braaf in rolstoel te zitten. Al met al niet handig bezig dus.

Morgen en overmorgen pak ik de auto denk ik. Kniebanden leken even iets beter maar het is nu weer beroerd. Ik dacht dat het wel kon, die twee keer maar niet dus. Misschien 1 keer, en dan de rest van de week inderdaad een beetje oefenen. Daar heb je wel gelijk in. Ik denk alleen maar aan die fiets in het kader van werken. Weet nog niet hoe ik dat oefenen moet inpassen in mijn leven lijkt het.. gek he. Want dan moet ik voor mijn gevoel weer iets anders weglaten, en ik weet niet wat..

Lastig. Nou ja, hoop dat de banden in mijn vakantie bijtrekken,en daarna rustig aan opnieuw beginnen.



Zie ondertussen jou aan een touwtje staan met paard eraan

Ook een manier om je dag door te komen he..

Het hoost hier ook af en toe, zeker geen dag om buiten te schilderen. Ik moet stofzuigen maar dat weet ik al vanaf vanmorgen te omzeilen..

Succes met je plannen.



Nes, hoe is ie?
Alle reacties Link kopieren
Boekhouding is klaar, was hangt boven te drogen en kamer is de stofzuiger doorgeweest.

Ga morgen weer werken en kreeg via de app alweer de eerste extra werkdag toegespeeld.

En ik heb nog zoveel vrije dagen...

Denk dat ik hele maand november maar vrij neem als studente weer beschikbaar is.



We liepen er gisteren trouwens goed door met het weer, ze hadden regen en onweer voorspeld,maar op een paar spatjes na bleef het droog gelukkig.

Dat was geluk hebben , want alles was buiten natuurlijk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje: zoveel werken doe ik vanuit mezelf, omdat ik het heel leuk werk vind en ik zo ervaring kan op doen. Ik doe nu de vakanties daar (nouja, over een paar weken weer) en daarna ben ik weer werkloos, daarom wil ik nu zoveel mogelijk leren, zien en doen. En ik vind het echt heel leuk, veel leuker dan thuis zitten.



Jullie hebben wel gelijk, de huisarts doet waarschijnlijk niks. Ik vind het alleen een beetje eng omdat ik veel gewicht verlies, maar heel erg langzaam opknap en nog nooit op deze manier ziek ben geweest. Ik heb geen koorts ofzo.

Vandaag moest ik verplicht thuis zitten maar gelukkig mag ik morgen weer gaan werken. Ik voel me nog niet honderd procent maar ik word echt niet gelukkig van thuis zitten.

Bedankt voor de geruststellende woorden dames!



Lientje, succes met je eerste werkdag weer morgen!



Ambra, ik hoop dat je snel weer kan fietsen. Misschien iets rustiger opbouwen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas dit 'nieuwe' topic. Happy new topic!

Met weer de salamiworst



Ik weet nog dat ik het vorige opende toen een ander topic zomaar verdwenen was. Zelf worstelde ik met andere klachten maar toch waren er wel overeenkomsten in de manier van 'omgaan met'.



Ik wens iedereen het beste wat betreft gezondheid. En een heel fijn topic met elkaar
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
moonlight, als vega meeschrijver wacht ik nog steeds op het stuk kaas maar verder voel ik me hier erg thuis. Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Dank je moonlight. Jouw openingspost heeft er lang boven gestaan.

Vroeg me wel af waar je gebleven was

Gaat het goed met je?



Ambra: Van kaas moet je heel wat eten voor je misselijk word hoor

Kan je daar niet beter borden patat ofzo van maken?



Zo eerste werkdag zit er weer op. Ik ben stijf en alles doet zeer. Sowieso lijk ik net een oud omaatje als ik na 10 uur staan en lopen aaneengesloten ( met half uurtje pauze tussendoor) opsta van de bank 's avonds.

Zo lang ik in beweging blijf prima, maar zo gauw als ik zit, moet ik niet meer proberen overeind te komen.

Ik lijk dan wel 80! En zo voel ik me dan ook helaas...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Okee Lien, doen we patat. Dank je wel, nou heb ik zin in patat. Heb net zo'n dooie cracker weg zitten werken..

Ja he vind je het gek dat je stijf bent! 10 uur werken is al lang, en dan zeker de 1e dag na je vakantie en met klachten die vast niet verdwenen zijn in je vakantie..

Lekker naar bed, oud wijffie..
Alle reacties Link kopieren
Sorry Ambra, het was niet de bedoeling je te pesten

Maar voor patat kan je mij 's nachts echt mijn bed uit halen. Was vroeger al zo en is nog nooit veranderd. Schuld van mijn moeder, die zat met hevige weeën in een taxi op weg naar het ziekenhuis een bak patat weg te werken. Tsja, dat soort trauma's blijven je dan je even lang achtervolgen he?



Dat jij typte lekker naar bed lag ik al een uurtje op een oor hoor.

Gisteren op kastenjacht geweest, alles weer leeggehaald, al het glaswerk afgewassen en nu staat er naast mijn andere kast (nieuwe tweedehandse zeg maar) een fonkelnieuwe glazen vitrinekast te pronken met al mijn servies erin.

Welliswaar van de Ikea, maar ach. Mijn huisje is zo mooi geworden, ben er zo kuin (trots) op!



En hoe gaat het met jullie?

Nes, voel je je al wat beter?

En Ambra, ben je algoed korte stukjes aan het oefenen met je fiets?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lien,

ja ik oefen met mijn zoon, ben toch in een te zware versnelling van start gegaan (7), fiets nu in 4 met volledige ondersteuning. Beter voor de knieën, wel meer pijn in bekken maar dat is op zich een bekende pijn. Trekt ook redelijk vlot weer weg naar normaal pijn nivo. Ga morgen naar de kapper fietsen als het goed weer is.

Ben jarig, nog een uurtje

Ben verwend met kadootjes en veel smsjes en kaartjes. Lekker uit eten geweest, Indiaas. Ik ben daar gek op, voor de kinderen was het de eerste keer dat ze daar aten maar ze vonden het beiden lekker. Gelukkig zoon ook, die is niet zo heel gemakkelijk met eten.

Heb vanmorgen een goed gelukt chocoladetaartje gebakken, lekker in de tuin opgegeten, wat willen we nog meer..?



Lientje, fijn dat je zo blij bent met je spul..heerlijk he, in je huis rommelen en opruimen/mooi maken.

En die patatneiging was zo weer weg hoor. Al is het lekker spul ja. Met pindasaus.. of patatje oorlog.

Grappige moeder heb jij trouwens,patat tijdens weeën! Nee, dat komt nooit meer goed met jou. Erfelijk belast

Slaap lekker voor wie nog wakker is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven