Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hi dames



t Voelde voor mij altijd wat ongemakkelijk om bovenaan dat topic te staan terwijl ik er zelf niet helemaal ‘bij hoorde’. Maar dat was vooral uit nood geboren omdat we in een discussie zaten in een topic dat ineens verdween.



Hoe het met mij gaat: Een stuk beter. Ik heb veel meer energie dan in de tijd dat ik het topic opende (hier geen pijnklachten maar wel psychische klachten en ik had destijds ook veel slaapproblemen). Heb het afgelopen jaar ook gewerkt wat redelijk goed ging. En ben gaan hardlopen, heb een 5 km run gedaan alleen daarna heb ik het niet zo goed bijgehouden.... Ga ik wel weer oppakken.



Ik hoop dat het met jullie ook stabiel blijft of vooruit gaat, in ieder geval niet achteruit. En dat jullie steun hebben aan het samen schrijven.



Tja voor de vegetariërs wel lullig dat iedere keer die salamiworst terugkomt Het mag vast ook met Franse stinkkaas
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Hai dames, even kort berichtje uit regenachtig vakantieland. We hebben al 2 plaatsjes bekeken maar dochters been doet het weer niet gelukkig heeft campingeigenaar krukken liggen. We maken er maar het beste van, hopelijk gaat het snel weer beter. Ze begon zo goed, mij meeslepen op,wandelingen, zwemmen met dr broer, enz.



Verder hebben we het wel naar ons zin. Volgende week gaan we een paar dagen naar een stad, hopelijk loopt ze dan!



Moonlight haaaaii

Vorige vorige topic verdween met spoed ivm privacy-issues, volgens mij.



Ambra, fietsen opbouwen is natuurlijk een goed idee, kwartiertje na het eten, eventueel vaker op n dag. "Als je niet 10 minuten in 1x kunt lopen, loop je 2x 5" zeiden ze bij de reva.



Dus... Dochter en ik gaan minions haken, toedels
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
dreamer, wat ontzettend zonde van dat been..hoop op snelle opklaring, evenals van het weer. Wens jullie ondanks alles fijne dagen.



Ik ga voor Franse stinkkaas trouwens!



ps vandaag 7 km heen en terug gefietst in lagere versnelling, ging goed. En in de struiken beland (met daarachter een dreigende sloot) toen ik niet had teruggeschakeld in de ondersteuning terwijl ik mij en fiets door van die ellendige obstakels wurmde waarmee ze brommers tegenhouden..
Alle reacties Link kopieren
Ambra: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag !

Goed dat je aan het oefenen bent, net als Dreamer zegt , korte stukjes maar dan vaker is soms beter. Wel vervelend dat je gevallen bent, ik hoop dat je morgen niet bont en blauw ziet en krom loopt van de spierpijn.



Moonlight: Fijn dat het nu beter met je gaat, houden zo! Heb me idd vaak afgevraagd als ik weer inlogde , hoe zou het met Moonlight gaan en waarom is die gestopt met meeschrijven.

Mijn pijnklachten gaan helaas nooit meer over en zullen waarschijnlijk naarmate ik ouder word ook wel wat erger worden. Zeker gezien het voor mij zware lichamelijke werk dat ik doe. Maar gelukkig heb ik ook mijn goede dagen.

En ja, hardlopen, dat moet je bijhouden he?

Alhoewel ik het sowieso knap vind, ik kan me er al niet toe zetten om ermee te beginnen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: Wat ongelofelijk balen voor je dochter , dat de klachten er nu weer zijn. Kan dat ook te maken hebben met een ander matras/bed?

Ik hoop echt voor haar (en jullie) dat ze zich snel weer beter voelt.



Toch een fijne vakantie, dan maar veel op terrasjes zitten aan heel veel lekkere drankjes en hapjes!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lien, ik ben niet gevallen hoor, de fiets schoot in de bosjes en ik er zo'n beetje achteraan maar hing nog in de fiets zeg maar. Heb je een beeld?

enne..dank je wel. Altijd leuk, kadootjes..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beeld Ambra



Zou een leuke zijn geweest voor home video's . Gelukkig maar dat je je geen pijn hebt gedaan dus.

Ik heb inmiddels paracetamol met codeine naar binnen geslagen en nog een met coffeine. Vooralsnog doet t nog niet veel. Dat wordt weer draaien en woelen in bed.

Lekker zo'n dagje werken weer. Gelukkig dat na een nachtje slapen meestal weer aardig opgeknapt ben.

Plannen voor morgen zijn steiger opbouwen schuren en schilderen. Maar weersverwachtingen zijn slecht. Dus misschien wordt het een snpperdag
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
klinkt alsof je een zwaarder pilletje kunt gebruiken Lien?

ik doe vaak als ik gewerkt heb (en dan bedoel ik dus 5 uur zitten rondhangen in mijn rolstoel ) een diclofenac 100 mg voor de nacht. Dan slaap ik goed en is het de volgende dag ook nog wat.

Laat staan voor jou met je lichamelijke arbeid..

Wat hoop je voor morgen, regen of zon?
Alle reacties Link kopieren
Mag t eigenlijk niet zeggen maar ik hoop op regen



Aan de andere kant zo schiet mijn huis ook niet op.

Diclofenac mag ik niet . Moet het helaas doen met paracetamol. Vandaar dat ik al die met codeine heb. Maar als ik veel pijn heb helpt dat ook niet erg. Dan kan ik er rustig twee of drie tegelijk nemen zonder dat ik er veel effect van merk. Ik slaap er wel goed op gelukkig. ALS ik eenmaal slaap tenminste. Dat duurt dan vaak een paar uur.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Diclofenac heeft nl een wisselwerking met mijn antistollingsmiddel. Plus dat het wordt afgeraden bij mensen met hoge bloeddruk en mensen die ooit trombose hebben gehad. Drie keer bingo voor mij. Ik mag door voor de vingerplant



Huisarts wil mij dus alleen paracetamol voorschrijven. Iets anders kan niet zegt hij
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dochter kan gelukkig weer lopen, dus we gaan vandaag weer op pad (wil ze zelf ook heel graag)



Het is ook wel veel ineens dan he Lientje, van vakantie naar een lange werkdag.



Ambra, ik had idd wel vaker gehoord dat juist mensen met een elektrische fiets meer ongelukken krijgen, omdat ze de snelheid niet gewend zijn.



Oh... We gaan

Tiedels
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 augustus 2014 @ 11:37:

Dochter kan gelukkig weer lopen, dus we gaan vandaag weer op pad (wil ze zelf ook heel graag)



Het is ook wel veel ineens dan he Lientje, van vakantie naar een lange werkdag.



Ambra, ik had idd wel vaker gehoord dat juist mensen met een elektrische fiets meer ongelukken krijgen, omdat ze de snelheid niet gewend zijn.





Dreamer ik weet het de SEH ligt vol met ouderen..maar daar hoor ik toch niet bij..?? snik..
Alle reacties Link kopieren
Lien, snap m van die NSAID's. jammer..

heb je al eens een vingerplant-extract geprobeerd?

Met volle maan gebotteld he, dan werkt het beter. Met vliegenpoepjes.. de vriend van de broer van de bakker zijn moeder deed het daar heel goed op, weet je wel.
Alle reacties Link kopieren




Vanwege die vingerplant die ik won met mijn volle bingokaart he?

Joh Ambra, ik probeer van alles , mijn hele spaarrekening is al naar Klazien uit Zalk gegaan. O nee , die leeft niet meer, uhm, naar Bertus uit Krabbebergerveen, die heeft ook van die leuke middeltjes



Note:Een steiger van 8 meter hoogte afbreken als het onweert is NIET leuk
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Is al weer even geleden dat ik geschreven heb, de tijd gaat ook zó snel! Heb wel af en toe meegelezen hoor!

Het gaat hier eigenlijk best goed. Als ik maar niet te veel doe zowel op het werk als thuis....en het werk thuis verdelen en dat gaat me redelijk goed af momenteel.

De warmte doet daar volgens mij ook goed aan, alhoewel het vochtige weer aan het begin van de week me wel veel pijn in mijn nek en hoofdpijn heeft gegeven, maar dat was na een paar dagen weer over!

Heb zelfs wederom een sollicitatie weg gedaan (wel een flink eindje uit de buurt ik weet niet of mijn lijf dat gaat trekken, maar als je niet probeert weet je het ook niet natuurlijk!), maar de werkzaamheden komen overeen met wat uit het arbeidsdeskundig onderzoek is gekomen wat ik gehad heb, dus afwachten maar! Best spannend hoor! Voor een gezond iemand is het al lastig om een nieuwe baan te vinden, laat staan voor iemand met een aantal flinke lichamelijke beperkingen!

Bovendien heb ik een paar dagen Italie geboekt voor september, mijn favoriete land. Dat had ik niet gedaan als ik me niet goed voelde dus dat is allemaal positief!

@Dreamer wat goed dat het weer wat beter gaat met je dochter! Hoop dat het zo blijft en alleen beter zal gaan! Fijne vakantie nog!

@Ambra wat ben je goed bezig op de fiets! Doe je wel voorzichtig? En ik lees dat je jarig bent geweest: nog gefeliciteerd!

@Moonlight wat leuk dat je hier weer even komt kijken, fijn dat het wat beter met je gaat.

@Lientje doe jij ook voorzichtig? Denk echt ook aan je lijf hoor! Je huis is er nog langer...maar ik snap het wel, als je bezig bent wil je het ook af maken, maar je moet steeds rekening houden met je lijf en dan ga je nogal eens over je grens heen....
Alle reacties Link kopieren
Sanne; Fijn te horen dat het goed met je gaat. Ik zal voor je duimen dat je sollicitatie goed verloopt en eindigt in een nieuwe baan. Alleen verder reizen.. dat is wel belastend denk ik.



Nou, vandaag was afzien, en er is naar mijn zin te kort gebeurt aan het huis. Zat allemaal een beetje tegen. Maar komende week heeft man nachtdienst en gebeurt er dus niets. Want in mijn eentje dat ding opbouwen red ik niet. Bovendien heeft man besloten dat hij al het hout kaal wil halen . (ik dacht even licht opschuren , schilderen en klaar maar weer)

Dus nee, het vlot niet.

Komende week ga ik dus alleen werken en kleding kopen voor het nieuwe schooljaar (en schoolspullen ) voor de kinderen. Dus 2 dagen werken en dagje shoppen.



En verder... lekker rustig aan. Misschien nog een boswandeling, dat vind ik meer ontspanning.



O, maar IN huis is het (op nieuwe vloer na, maar die wordt denk ik doorgeschoven naar volgend jaar ) klaar.

Nou ja, nog een nieuwe ketel, maar die laten we waarschijnlijk plaatsen, dus daar heb ik weinig drukte van.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Leuk naar Italië, schijnt mooi land te zijn. Naar welke streek ga je ? Toscane?



Heb familie daar wonen, maar die woont helaas in klein appartement in grote stad
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Sanne, dank je wel en ja ik doe voorzichtig nu als semi-bejaarde.



Het klinkt bij jou allemaal best wel goed wel..

Spannend he, solliciteren.. zet je er wat over in je brief, over je lijf of niet? meestal zeggen ze dat je het beter niet kunt doen toch?



Lien, ja die vingerplant van de bingo. Doe je er ook nog iets nuttigs mee.. En instralen eerst he. En er nuchter overheen plassen. Ach, Bertrus weet dat vast allemaal ook wel. Jammer dat ie zo duur is
Ja, ik ga naar Toscane, ben er al vaker geweest, ben weg van dat land en de sfeer...!

Ja dat verder reizen (zo'n 1,5 uur...) daar twijfel ik ook wel een beetje aan hoor, maar als ik het zal worden dan ga ik in elk geval met de trein en de verbinding is goed.

Ik heb niks van mijn lijf in de brief gezet. Ik had het daar van te voren met de loopbaanadviseur en re-integratie-adviseur ook al over gehad, hoe dat aan te pakken. Niet in de brief zetten. Maar mocht ik op gesprek mogen dan ga ik er wel iets van zeggen, kan niet anders want het is ook zichtbaar en mijn stoel en spraakherkenning moeten dan mee. Dus dat vind ik nog een hele uitdaging om dat goed te verwoorden. We zullen zien!
Alle reacties Link kopieren
Sanne dat zal zeker een uitdaging zijn om dat goed te verwoorden.

Maar het is bij jou ook zichtbaar, dus verbergen kan je het dan toch niet.

Bij mij is het niet zichtbaar, maar ook ik heb het gewoon bij mijn sollicitaties verteld.

Eerlijkheid vóór alles, ook om latere problemen te voorkomen. En begrip te ontvangen als je het even niet trekt.



En weet je, ik ben beide keren gewoon aangenomen.

Dus als je dan aangenomen wordt weet je gewoon dat ze jou écht de beste vonden!



Ik weet niet hoeveel uren je werkt, ik kan maar maximaal 3 dagen per week aan helaas.

Zei dus ook bij sollicitatie dat ik op díe baan solliciteerde omdat dat in mijn vermogen lag en ik die uren 120 % inzet kon geven. En niet op een baan van 5 dagen solliciteerde omdat ik dan niet de inzet kon leveren die ik van mezelf eis . En de lat qua inzet ligt hoog bij mezelf. Vonden ze erg positief bij het gesprek.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik werk 36 uur per week met nu de woensdag vrij. Dat is vrij veel, in het verleden trok ik dat soms ook echt niet maar ik heb geen urenbeperking volgens de bedrijfsarts.

Ik zou best bijvoorbeeld in de toekomst 4x8 willen gaan werken, maar op dit moment wil ik daar niets in wijzigen omdat alles heel onzeker is. ik wil eerst een nieuwe baan hebben en als het dan financieel mogelijk is om minder te gaan werken dan doe ik dat.

Die aanpassing van de spraakherkenningscomputer moet ook nog komen (duurt wel heel erg lang voor dat ding er is....maar ja dat is overheid....) en eigenlijk kan ik dan pas zeggen hoe het gaat dus dat is erg lastig,(momenteel doe ik dus vrij weinig met de computer) maar goed die vacature kwam nu voorbij, en ik wil niet af gaan zitten wachten want zo vaak komt er geen passende vacature voorbij!

En inderdaad ik doe nu ook alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt, ik denk in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden en daar word je best sterk in als je daar dagelijks mee geconfronteerd wordt en ik zie dat positief. Heb best wel wat geleerd de afgelopen periode!

Ok ik kan een aantal dingen niet, maar ook een heleboel dingen wel!

Dat zegt die loopbaanadviseur ook steeds bij elk gesprek dat ze me zo krachtig, enthousiast en positief vindt en hetzelfde zeiden de re-integratieadviseur en de arbeidsdeskundige ook dus ik denk dat daar mijn kracht ook ligt.

Het enige zeker niet onbelangrijke is dat ik mijn grenzen wel goed moet blijven bewaken en zoals jullie ook weten is dat best lastig. Net wat jij ook zegt Lientje dat de lat hoog ligt bij mezelf .
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt inderdaad ontzettend sterk en positief Sanne! Ik ga duimen voor je dat je een positieve reactie krijgt op je brief!



Morgen weer een paardenshow en dan nog een in september in het oosten des lands. En dan hoef ik eindelijk wat minder autokilometers voor dochter af te leggen.

Ach, ik zie het morgen maar weer gewoon als een dagje uit

Lekker in een van de tentjes op het terrein koffie met gebak of zoiets, en slenteren en shows en dieren kijken in het zonnetje.

Het blijft toch wel droog morgen??? Heb eigenlijk nog geen weerbericht gezien..
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt positief Sanne maar erg zwaar.



Hier nog steeds regen, ik ben er zó zat van. Vandaag wel plaatsje bekeken, want dochter kon weer lopen. Morgen rustdag en dan naar Praag. Daar is het weer als het goed is wel goed.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan echt balen Dreamer, als het op je vakantie regent. Sprak vandaag iemand die vier weken naar Frankrijk was geweest en die had bijna aldoor regen gehad. En dat terwijl het hier stralend weer is steeds.



Gisteren gaf de buienradar regen aan, maar nee hoor, weer een stralend zonnetje. Heel fijn voor dochter én alle bezoekers van het evenement.

Show ging beter dan in Friesland, publiek was ook een stuk enthousiaster. Leuke dag gehad, maar wel vermoeiend.

En vandaag weer gewerkt dus ik ben moe en heb pijn. Maar heb van een bevriend iemand die in verpleging zit gehoord dat tramadol sterker is dan paracetamol met codeïne. En dat ik dat waarschijnlijk wel mag hebben. Ze noemde ook nog een ander iets,maar daar ben ik de naam van vergeten, stom.



Zegt het jou iets Ambra, Tramadol?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Tramadol, en of me dat iets zegt.

Dat is een opiaat.

Dan ga je dus van een Trabantje naar een Mercedes, zoiets zeg maar. Maar het klopt, het is geen ontstekingsremmer.

Google maar eens op de WHO pijnladder, daar kun je zien hoe normaliter de opbouw gaat van pijnbestrijding. Daar kom je mss ook de naam tegen van dat andere middel.



Tramadol, ik zag dubbel, poepte niet meer, vergat te drinken en te plassen, sliep de hele dag maar voor de rest lekker spul hoor.



Ik overdrijf een beetje, en als je het langer gebruikt worden de bijwerkingen wat minder. Ik gebruik het nooit lang genoeg om van de bijwerkingen af te komen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven