Gezondheid alle pijlers

Meer mensen de griep?

16-12-2014 09:22 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer mensen die de griep hebben? Sinds zondag de griep hier. Koorts is inmiddels gezakt maar die rothoest. Het doet inmiddels zo'n pijn dat ik bang ben voor elke hoestkriebel. Vannacht er ook niet van geslapen.

Ik slik paracetamol, veel thee met honing, water, fruit. Smeer dampo etc.

Iemand nog andere tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 25 december 2014 @ 11:04:

Ik ben 9 dagen echt niet lekker geweest. Zit nu op dag 12 en ik hoest nog steeds, slaap slecht en ben kapot.



Voor jou en alle andere



Hier ook na weken niet van de hoest af. Soms lijkt het even beter te gaan, en prompt toen iemand dat zei, kreeg ik een hoestbui van 2 uur. Het gaat up en down. Wat wel heel raar is, aan de ene kant van mijn ribben is de pijn weg maar aan de andere kant voelt het alsof er een auto overheen gereden is. Hoesten of niezen ....... ik kan niet uitleggen hoe pijn het doet. Alsof het zwaar gekneusd is. Ademen, liggen of zitten, het maakt niet uit, het blijft pijn doen.



Ik geloof dat ik er nu wel genoeg van heb hahahaha, liever op dit moment die nieuwjaarszoenen en geen hoest.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Oudste dochter was vorige week donderdag ziek geworden, had daarna 2 dagen hoge koorts. 2 dagen daarna nog niet lekker en loopt nu alleen nog te hoesten. Jongste is helaas gistermiddag ziek geworden, hoge koorts en echt flink ziek, dus niet naar familie vandaag en morgen. Maar eens even kijken wat we nog in de vriezer hebben voor avondeten!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:gruffalo schreef op 25 december 2014 @ 11:33:

Oudste dochter was vorige week donderdag ziek geworden, had daarna 2 dagen hoge koorts. 2 dagen daarna nog niet lekker en loopt nu alleen nog te hoesten. Jongste is helaas gistermiddag ziek geworden, hoge koorts en echt flink ziek, dus niet naar familie vandaag en morgen. Maar eens even kijken wat we nog in de vriezer hebben voor avondeten!



Is het niet mogelijk dat familie met eten naar jullie komen? Kind kan dan even in bed blijven en jij kan een handje bijdragen bij het maken van het kerstgerecht.



Beterschap voor je kind.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
mylene, dochter heeft tegen de 40 graden koorts met hoofdpijn en duizeligheid, die wil ik rustig beneden op de bank hebben zonder alle drukte om haar heen. niet in haar hoogslaper alleen op haar kamer. het is zo al sneu genoeg. familie woont 2 uur rijden verderop dus het gaat ook niet om 'even' langs gaan.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik ben ook nog steeds niet beter. Voel me niet echt ziek, maar ben wel erg moe en het hoesten is ook heel erg. Wij hadden gelukkig geen kerstplannen buitenshuis. We hebben de cadeautjes vanochtend gezellig uitgepakt en we hebben het eten ook al zover klaar <3 Hij gaat nu 1 van de dvd's kijken die ik voor hem gekocht heb en ik zit met mijn nieuwe e-reader op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter, 7 jaar, is ook al bijna een week ziek. Vandaag niet echt ziek meer, maar zeker ook niet fit. Wij hangen wat op de bank. Zouden toch verder niet ergens naartoe. Wij gaan de dag voor kerst altijd een uitje doen. Dat hebben we ook gedaan, alleen geen hele dag.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Hoe is het met de ziekenboeg? Hier vannacht iedereen wakker gehoest om 4 uur, inclusief mezelf en vanochtend weer. Ik kwam er gewoon niet meer uit, zo benauwd. Dus vriend is eruit om hoestdrank op te halen, in de hoop dat dat helpt. Volgens mij is hij geirriteerd, en ik voel me schuldig omdat hij sowieso al moeilijk slaapt.. Hopelijk gaat het gauw beter.
Alle reacties Link kopieren
Rozehanddoek, je kan beter fluimucil of bisolvon halen ipv hoestdrank.

Ik had fluimucil en hoestdrank maar laatste hielp niet echt.



Het hoesten is echt een verschrikking!
Alle reacties Link kopieren
Kids lijken de dans te ontsprngen, alleen af en toe wat hoesten. Ikzelf ben ook al ruim een week goed aan het hoesten. Maar gelukkig geen koorts gehad. Beterschap allemaal!
Mode
Jippie, bedankt voor de tip! Ik ben in elk geval minder benauwd met de inhalator, maar het hoesten blijft gewoon. Voel me ook enorm moe, pijn aan mijn ribben en buikspieren, ik zweet me kapot in zo'n hoestbui. Heb ook het gevoel dat er iets uit moet, maar het lukt me niet om het eruit te hoesten.



Calora, ik hoop dat het zo blijft, en dat het hoesten snel voorbij is!
Alle reacties Link kopieren
Gaat niet zo best hier. Ik ben dus alleen neusverkouden en mijn holtes zitten dicht. En zo slap als een dweil. Maar toen kreeg ik gister nog een fijn kerstkadootje, een ontsteking in mijn wortelpunt die al over was, ging gezellig meedoen met de rest. Nu heb ik een heel dik gezicht en oog aan 1 kant en slik veel ibu en para. De kies boven de ontsteking is allang afgebroken bij de basis maar de wortel zit er nog in. Al mijn tanden en kiezen zijn zo slecht dat alles eruit moet. Dat stel ik al een tijd uit. Ik heb al meer dan een jaar geen ontsteking meer gehad maar morgen ga ik een kuur halen. En mijn goede voornemen is weer om een kunstgebit aan te laten meten. Wel flauw van het lot om me ermee te pesten precies met kerst, majaaa het lot hoeft nooit te overleggen.



Dus mijn kerstmaal was blini's met creme fraiche, hahaha, het enige wat neutraal, zacht en toch enigzins kerstig genoeg was. En doperwtenpuree erbij. Het was niet leuk dat ik ondanks de pijnstillers niet pijnvrij was maar nu gaat het al beter. Ik zie er alleen uit als een eekhoorn. Maar ik denk dat het best zou kunnen dat er mensen zijn die gisteren best met me hadd
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Gaat niet zo best hier. Ik ben dus alleen neusverkouden en mijn holtes zitten dicht. En zo slap als een dweil. Maar toen kreeg ik gister nog een fijn kerstkadootje, een ontsteking in mijn wortelpunt die al over was, ging gezellig meedoen met de rest. Nu heb ik een heel dik gezicht en oog aan 1 kant en slik veel ibu en para. De kies boven de ontsteking is allang afgebroken bij de basis maar de wortel zit er nog in. Al mijn tanden en kiezen zijn zo slecht dat alles eruit moet. Dat stel ik al een tijd uit. Ik heb al meer dan een jaar geen ontsteking meer gehad maar morgen ga ik een kuur halen. En mijn goede voornemen is weer om een kunstgebit aan te laten meten. Wel flauw van het lot om me ermee te pesten precies met kerst, majaaa het lot hoeft nooit te overleggen.



Dus mijn kerstmaal was blini's met creme fraiche, hahaha, het enige wat neutraal, zacht en toch enigzins kerstig genoeg was. En doperwtenpuree erbij. Het was niet leuk dat ik ondanks de pijnstillers niet pijnvrij was maar nu gaat het al beter. Ik zie er alleen uit als een eekhoorn. Maar ik denk dat het best zou kunnen dat er mensen zijn die gisteren best met me hadden willen ruilen. Het kan altijd erger.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op 26 december 2014 @ 09:50:

Jippie, bedankt voor de tip! Ik ben in elk geval minder benauwd met de inhalator, maar het hoesten blijft gewoon. Voel me ook enorm moe, pijn aan mijn ribben en buikspieren, ik zweet me kapot in zo'n hoestbui. Heb ook het gevoel dat er iets uit moet, maar het lukt me niet om het eruit te hoesten!Heel erg herkenbaar. Is slijm dat vastzit. Ik zit nu op dag 13 en heb er nog steeds last van. Ribben zijn inmiddels over en slijm komt aardig los maar ooh wat een narigheid
Ik heb er de laatste keer 2 maanden mee gelopen :( Toen was het bronchitis, dit zal er ook wel een vorm van zijn. Ik heb over 2 weken een formeel diner, ik hoop dat het dan wel echt over is, want ik kan daar niet gaan zitten hoesten. Ben blij dat bij jou alles nu loskomt. Ik hoop dat dat betekent dat het nu binnen een paar dagen voorbij is! Kun je in elk geval met lekkere schone longen het nieuwe jaar in
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds hoesten en geen energie. Ik heb niet het idee dat ik iets op moet hoesten. Misschien komt dat nog, wat een ellende zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hier kinkhoest, al ben ik er niet meer ziek van

Wel geweest, koude rillingen, zweten enzovoort



Nu alleen nog veel hoesten, soms tot brakens toe :(



Snachts nog maar een paar keer wakker van het hoesten, dus het wordt minder

Wel af en toe nog steken in hoofd
Alle reacties Link kopieren
Ja bah. Paar weken terug griep gehad en daar net weer van hersteld. Koorts en ontstoken holtes, was flink beroerd. En nu lig ik met kerst met buikgriep, dus de eerste kerst waarbij ik afval..

Niet echt met overgeven maar wel gebrek aan eetlust en diarree en ben zoooo moe! Als ik ook maar iets onderneem duizelt het alweer. Herkent iemand dit? Tevens tikje verhoging tot 38 graden. Hopelijk gauw voorbij....

Beterschap voor alle zieken deze kerst!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik even blij met mijn griepprik!
Hier ook al sinds afgelopen zondag een vorm van buikgriep. Zijn goedkope kerstdagen zo ...
Alle reacties Link kopieren
Nou idd. Door die rotontsteking staat de koelkast nog half vol. Vandaag de hele dag geslapen. En nu kerst voorbij is, gaat het iets beter. Nou ja, ik had iig geen verplichtingen die niet door konden gaan.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend he Lea, met lange tanden, brandend maagzuur en krampen aan het kerstdiner. Probeer er maar gezellig bij te zitten maar echt feest is t niet. Hmm vanaf zondag dus al bij jou...duurt dus ook nog eens ff...

Voel je je ook zo moe en belabberd?
Alle reacties Link kopieren
@gladoortje: ben wel een beetje jaloers op jou dat je lekker in je bed kon blijven liggen
Alle reacties Link kopieren
Pfffff heel mijn hoofd zit vol/dicht.. Zo vervelend en dan dat gehoest blegh.



Hoe gaat het met jullie? Dit was dag 8.. Hopelijk gaat het nu snel beter .
Alle reacties Link kopieren
Heb ook geen eetlust trouwens, jullie wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven