Gezondheid alle pijlers

Meer mensen de griep?

16-12-2014 09:22 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer mensen die de griep hebben? Sinds zondag de griep hier. Koorts is inmiddels gezakt maar die rothoest. Het doet inmiddels zo'n pijn dat ik bang ben voor elke hoestkriebel. Vannacht er ook niet van geslapen.

Ik slik paracetamol, veel thee met honing, water, fruit. Smeer dampo etc.

Iemand nog andere tips?
quote:evangeline_234 schreef op 27 december 2014 @ 16:01:

@Keausje He bah nog zoiets vervelends :P Hebben niet heel veel mensen die bacterie?Valt wel mee, dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdpijn is iets waar ik heel makkelijk last van heb hoor (helaas).



Toch een paar Kersthapjes gegeten, is ook nogal licht. Maar nu zit ik dus alweer "vol".
Alle reacties Link kopieren
Tip voor mensen met buikgriep die een hongertje hebben: kippensoep kan nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik trouwens de enige die last heeft van een droge mond?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik gelukkig geen last van. Wel ontzettend moe.. Kan niet eens normaal in de bank zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:evangeline_234 schreef op 27 december 2014 @ 15:47:

[...]





Oh dank je, daar had ik nog niet aan gedacht. Heb even gegoogled, en het zou kunnen, maar lijkt me niet heel waarschijnlijk.. Ik heb niet echt pijn in de maag en ook geen maagzuur o.i.d. Als het blijft ga ik wel naar de huisarts, maar wacht het eerst wel even af. Heb laatste tijd ook veel stress gehad en nu voor het eerst sinds lange tijd twee weken vrij, misschien dat het er nu een beetje uitkomt die stress?



Je hoeft er geen buikpijn van te hebben. Maagzuurklachten kun je ook hebben als je slaapt. Dan kruipt het zuur omhoog zonder dat je dat merkt, tenzij je wakker wordt. Maar volgens mij hoef je niet per se veel zuurklachten te hebben om ontstoken maagslijmvlies te kunnen hebben. Dat kan idd door toegenomen stress komen. Ook door wat mensen eten en drinken en ik krijg meestal met de feestdagen een maagzweer door het vele eten. Ik heb chronische maagproblemen en ben onderzocht op die bacterie. Je kunt ook een aangeboren aandoening hebben aan je maagmonding en ik heb beide niet. Maar ben wel een enorme stresskip, en mijn maagklachten zijn daaraan gerelateerd. Ik denk dat het goed zou kunnen dat de stress die je had, gecombineerd misschien met meer en vetter eten, voor ontstoken maagslijmvlies heeft gezorgd. Je kunt je ook laten onderzoeken maar een gastroentroscopie is geen prettig onderzoek. Je kunt ook ranitidine of een rennie proberen om te zien of je klachten afnemen.



Maagproblemen in het algemeen komen veel voor. Het schijnt zo te zijn dat er een deel van de populatie de heliobacter pylori bacterie bij zich moet dragen maar dat ze dat niet weten. Het geeft ook vage klachten. Het is wel belangrijk om je te laten behandelen er voor als je die hebt. Ik heb gelezen dat die onbehandeld tot maagkanker kan leiden. Er zijn thuistesten verkrijgbaar maar die zijn minder betrouwbaar dan een gastroentroscopie. Als je de bacterie hebt, moet je een zware antibioticakuur volgen en lang ook. Maar goed, het komt vaker voor dat mensen dit soort klachten hebben door stress en voeding dan door die bacterie.



Je kunt ook een beetje rustiger aandoen en lichte maaltijden eten en kijken of het vanzelf weggaat. Maar bedenk wel dat als je wel refluxklachten hebt tijdens je slaap, dat heel slecht is voor je gebit. Je glazuur smelt ervan weg. Ik wou dat ik meteen bij het begin van mijn maagklachten, 20 jaar geleden, medicatie was gaan gebruiken want ik moet een kunstgebit op mijn 40e. Komt niet alleen door de nachtelijke zuurbranden maar die hebben mijn glazuur zo aangetast, dat er geen redden meer aan was.



Maar goed, misschien valt het bij jou erg mee en is het van voorbijgaande aard. Ik raad alleen wel aan om medicatie zoals ranitidine te gaan gebruiken als je klachten aanhouden.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Heftig hoor gladoortje! Ik denk nog steeds niet dat het maagslijmvlies ontstoken is hoor. Ja ik hou het zeker in de gaten dankzij jouw advies Maar het is alleen een soort boer die vastzit, zegmaar. Heb een paar jaar terug weleens wat maagzuur gehad en dat voelt echt heel anders/ branderig. Heb bij de tandarts ook nog nooit een gaatje gehad of andere problemen, als ik vaker maagzuur zou hebben zou ik het daar denk ik wel gemerkt hebben aan m'n tandglazuur dan? Ik denk zelf dat het inderdaad stress-gerelateerd is. Heb ook hypochondrie wat nu weer wat opspeelt, ben bang dat ik het daardoor zelf wat in stand houd.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds niet fit
Alle reacties Link kopieren
Duurt ook nog wel even livelife. Ben je al wel naar buiten geweest? Kan goed helpen. En zelfgemaakte kippensoep. Slaap je wel?
Alle reacties Link kopieren
Hoofdpijn is eindelijk over zeg, maar de misselijkheid is nu wel weer terug. Gisteren was het omgekeerd.

Komt weer dankzij die stomme yoghurt... Nochtans heb ik van m'n maag zelf al veel minder last. Het lijkt eerder "in m'n mond" te zitten.

Twee Domperidome's genomen, maar helpt weer niks.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik slaap goed.. Heb geen energie en een 'zwaar' hoofd gevoel. Ook nog geen eetlust .
Alle reacties Link kopieren
Een dag gister in bed gelegen en ik ben eindelijk van de hoest af en de pijn aan mijn ribben zijn gehalveerd. En ik heb bere honger dus vandaag maar een gevulde hele kip maken, of een visgourmet. Even bedenken wat ik ga maken.



Voor alle zieken alvast/nog steeds een beterschaps .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik weer verhoging . Mijn wangen gloeien..
Alle reacties Link kopieren
Misselijkheid en krampen zijn nu een stuk minder en begin weer iets meer eetlust te krijgen, daardoor ook weer wat meer op de been. Automatisch schiet de verhoging door tot 37,9. Ik probeer me er maar ff niet druk om te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zomersterre! Ik vrees dat ik voor het eerst de echte griep heb.. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Jippie hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Dag 5, nog steeds beroerd, enorme hoestbuien en al uitgeput als ik even iets doe...
Bang dat ik ben aangestoken door de kraamvisite, hopen dat baby het niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
-
Ik ben sinds 2 dagen ziek en ik haat het. Ik ben nooit echt ziek geweest in mijn leven en ik vind het verschrikkelijk omdat mijn lichaam gewoon heel slap en moe voelt. Ik kan niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel slap, douchen is al teveel.
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn de andere zieken? Meldplicht :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:livelife29 schreef op 28 december 2014 @ 20:39:

Jippie hoe gaat het met jou?

Beter. Ik slaap ook een stuk beter. Nog wel last van hoest. Maar vind het na twee weken ook wel welletjes. Nu nog een soort van hooikoorts erover heen en ben er wel klaar mee voor 2014😄

Met jou nog steeds niet helemaal jofel lees ik?
Ik heb me flink volgestouwd met medicijnen en ik voel me stukken beter. Nog altijd een hoest, maar verder weer beter. Vriend vond het allemaal maar vervelend dat ik ziek was en toen ik een dag niet gestofzuigd had omdat ik in bed wilde blijven, kreeg ik een flinke uitbrander. Ik moest me niet zo aanstellen.



Nu is hij ziek. Ik ben de hele nacht wakker geweest van het gedraai, het gezucht en gesteun en hij heeft de hele dag verder niets uitgevoerd. Zucht, is dat de vloek van het vrouw-zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jij hem nu een uitbrander geeft omdat hij niet gestofzuigd heeft? Of in ieder geval niet af en aan met thee etc. Loopt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven