Gezondheid alle pijlers

Meer mensen de griep?

16-12-2014 09:22 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer mensen die de griep hebben? Sinds zondag de griep hier. Koorts is inmiddels gezakt maar die rothoest. Het doet inmiddels zo'n pijn dat ik bang ben voor elke hoestkriebel. Vannacht er ook niet van geslapen.

Ik slik paracetamol, veel thee met honing, water, fruit. Smeer dampo etc.

Iemand nog andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren plots buikgriep. Voelde me erg beroerd en misselijk met lichte diarree (en een drogere mond?). Soms serieuze "uitschiet"-krampen, ook in de rug. Nu gelukkig al beter en een Immodium kan ook wonderen doen gelukkig. Echter nog steeds niet veel honger en heel snel een "vol" gevoel. Ik had tegen de avond wél plots een serieus hongergevoel, maar met iets licht al genoeg.

(Wel vervelend op Kerstdag natuurlijk.)



Beterschap aan iedereen!
Alle reacties Link kopieren
He livelife das ook niet fijn... Had ik bij m'n griep twee weken terug ook...alsof ze bakstenen in m'n bijholten hadden gelegd. Gebruik je neusspray? Ik ben een week echt ziek geweest en daarna nog een week goed verkouden maar wel weer aan het werk etc. Het zou toch zo ongeveer weer beter moeten gaan vandaag of morgen. Hoop t voor je!!
Alle reacties Link kopieren
He eend, hier ook een buikgriep...grrr. En ik mag geen immodium want ben zwanger. Gewoon uitzieken dus. Heb dat ook wat jij schrijft, snel vol zitten. En daar weer misselijk van worden. De happen die ik neem smaken me stom genoeg best lekker maar binnen 10 seconden begint de boel te krampen en lust ik uiteraard niks meer. Timing hoor met t kerstdiner... Nu aan de verdunde appelsap met biscuitjes... Beterschap allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren vreselijk keelpijn en hoesten. Stem ben ik kwijt, koude rillingen en steken in mijn hoofd.... Ben na het hoofdgerecht plat op de bank gegaan, ik kon niet meer... Nu al de hele dag hondsberoerd en uitgeput...
Alle reacties Link kopieren
Zomersterre, wees maar niet jaloers hoor. Die ontsteking van mijn wortelpunt werd een abces, dus ik heb de hele kerst pijnstilling geslikt. De druk nam toe nl en het was erg pijnlijk. Zes para's en drie ibu's en ik had nog pijn. En net knapte het open en is de pijn weg maar kerst ook voorbij! Ik moest eigenlijk naar de huisarts maar dat heb ik maar uitgesteld vanwege kerst. Ik was wel heel blij toen het openging maar dat is heel smerig natuurlijk. Ik ga maar aan de baileys, alcohol helpt bij verkoudheden, schijnt. En tegen een rothumeur, hahaha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Dat gekramp had ik eerst ook, maar nu niet meer. Enkel dat snel vol en opnieuw misselijk. Zelfs water is te veel (en nu ben ik weer wat misselijk).

Inderdaad, wat een timing. Kon niets eten bij m'n vader en lag te creperen op de sofa!

Proficiat met je zwangerschap trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, beterschap allemaal.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik gebruik neusspray heb zo'n zwaar hoofd gevoel blegh. Dit weekend rustig aan en hopelijk kan ik maandag dan weer aan de slag. Balen zo met de kerstdagen . Ik heb geen buikgriep maar toch weinig eetlust door de gewone griep, kan dat?



Beterschap aan alle zieken.
Alle reacties Link kopieren
Klopt livelife...bij griep geen trek! Bij buikgriep nu uiteraard helemaal geen trek maar bij m'n "gewone" griep kreeg ik ook maar weinig weg. Appelsap en wat geroosterde boterhammen met smeerkaas. Smaak was ook volledig weg dus alles smaakte naar bordkarton!



@gladoortje: hoop idd dat de baileys je smaakt! :-) en @ livelife: een glas amaretto doet bij mij altijd wonderen bij een venijnige verkoudheid/griep.



Eend: ja echt niet fijn he! Voelt ook zo ondankbaar naar degenen toe die zich hebben lopen uitsloven in de keuken



En ja misselijk was ik wel een beetje gewend door de zwangerschap maar buikgriep is toch echt ff een ander verhaal, sjonge...een regelrechte aanslag op je lijf.
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden begon het. Zo'n griep wat ik zo iedere 7 jaar wel krijg.



Verschrikkelijk. Nu nog nare hoest maar redelijk functioneel. En gelukkig niet meer zo'n zware hoest waar je zo ongeveer een verzakking van op loopt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Maag lijkt beter (maar nog steeds niet erg veel honger), maar die ellendige hoofdpijn blijft maar duren...
Alle reacties Link kopieren
quote:eend1993 schreef op 27 december 2014 @ 10:36:

Maag lijkt beter (maar nog steeds niet erg veel honger), maar die ellendige hoofdpijn blijft maar duren...Die hoofdpijn is inderdaad heel er naar. Heeft bij mij wel anderhalve week geduurd. En soms huilend van de pijn. Heel k!
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 27 december 2014 @ 10:44:

[...]



Die hoofdpijn is inderdaad heel er naar. Heeft bij mij wel anderhalve week geduurd. En soms huilend van de pijn. Heel k!

Bah, meen je dat? Pffft.

Heb je dan ook het gevoel dat het een ziekelijke, migraine-achtige hoofdpijn is? (Geen spanningshoofdpijn dus.)
Alle reacties Link kopieren
Ik had vooral heel erg veel steken. Kon het alleen benoemen als echte griep hoofdpijn wat ik van jaren geleden ken. Pac hielp ook niet echt. Migraine is toch weer anders. Sterkte er mee in ieder geval. Op welke dag zit je?
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik heb de laatste paar dagen nogal last van m'n maag. Geen honger/ beetje opgeblazen gevoel en vaak het gevoel of er een boer dwarszit, die dan niet (of na een tijd pas) komt... Dna lucht het wel even op, maar komt het gevoel snel weer terug.. ik hoef niet te spugen en heb ook geen diarree, weet iemand of dit ook een soort buikgriep kan zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 27 december 2014 @ 10:58:

Op welke dag zit je?Twee. Gelukkig wel een aardig hongertje nu.
Alle reacties Link kopieren
Hier hou ik ook wel weer wat kleine beetjes binnen maar nog niet echt trek in iets. Ben wel echt nog achterlijk moe zeg! Sta ik tien minuten op m'n benen, heb ik het gevoel alsof ik net de marathon heb gelopen...pfff!

Hoofdpijn heb ik dan weer geen last van.
Alle reacties Link kopieren
quote:evangeline_234 schreef op 27 december 2014 @ 12:04:

Hmm ik heb de laatste paar dagen nogal last van m'n maag. Geen honger/ beetje opgeblazen gevoel en vaak het gevoel of er een boer dwarszit, die dan niet (of na een tijd pas) komt... Dna lucht het wel even op, maar komt het gevoel snel weer terug.. ik hoef niet te spugen en heb ook geen diarree, weet iemand of dit ook een soort buikgriep kan zijn?



Nee, dat klinkt als ontstoken maagslijmvlies. Kan komen omdat je wat zwaar getafeld hebt. Bij de kruidvat verkopen ze ranitidine, dat helpt daar goed bij. Als je het vaker hebt, is het verstandig om ermee naar de huisarts te gaan.



Hang in there! Alle zieke mensen. Ik ben ook aan de beterende hand. Stekende hoofdpijn krijg ik trouwens ook als het gaat sneeuwen. Heeft te maken met een luchtdruksverandering. Dus misschien dat de hoofdpijn morgen minder is.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Dag 9: ik lig met verhoging op de bank. Ben zo slap en voel me echt niet fit .



Wanneer houdt het op?
Alle reacties Link kopieren
quote:livelife29 schreef op 27 december 2014 @ 15:11:

Dag 9: ik lig met verhoging op de bank. Ben zo slap en voel me echt niet fit .



Wanneer houdt het op?

Ja klote... Ik ben wel op dag 8 weer naar buiten gegaan etc. Niet teveel maar het hielp wel. Op dag 9 moest ik naar kapper. Gedaan en toen uitgeput op de bank doorgebracht. Daarna ging het wel steeds beter.



Waar heb je nu nog het meeste last van?



Betersch
Zou een appel elke dag helpen om niet de griep te krijgen?

zo geen zin in griep
Alle reacties Link kopieren
Thanks Jippie55, ben ontzettend moe heb geen energie. Moet nog hoesten en had net weer verhoging. Af en toe hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 27 december 2014 @ 14:37:

[...]





Nee, dat klinkt als ontstoken maagslijmvlies. Kan komen omdat je wat zwaar getafeld hebt. Bij de kruidvat verkopen ze ranitidine, dat helpt daar goed bij. Als je het vaker hebt, is het verstandig om ermee naar de huisarts te gaan.



Oh dank je, daar had ik nog niet aan gedacht. Heb even gegoogled, en het zou kunnen, maar lijkt me niet heel waarschijnlijk.. Ik heb niet echt pijn in de maag en ook geen maagzuur o.i.d. Als het blijft ga ik wel naar de huisarts, maar wacht het eerst wel even af. Heb laatste tijd ook veel stress gehad en nu voor het eerst sinds lange tijd twee weken vrij, misschien dat het er nu een beetje uitkomt die stress?
@Evangeline, 't kan ook zijn dat je geïnfecteerd bent met Helicobacter pilory, dat is een nare bacterie die ook voor vervelende kwaaltjes kan zorgen zoals vaak misselijk zijn, opgeblazen gevoel, vage pijn in de maagstreek, vermoeidheid etc.
Alle reacties Link kopieren
@Keausje He bah nog zoiets vervelends :P Hebben niet heel veel mensen die bacterie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven