Efteling met tweejarige en baby: do's & don'ts!

04-05-2016 16:24 159 berichten
Maandag gaan we het avontuur aan: een dagje Efteling met onze bijna tweejarige - en babydochter. Het is de eerste keer dat we een pretpark gaan bezoeken als gezin, dus spannend vind ik het wel. Met dat, wat vragen eigenlijk.



- Hoe lang blijf je ongeveer? Lijkt me voor beiden nogal een straf van opening tot sluit te blijven;

- Welke attracties zijn voor dreumes leuk, maar kan ook de baby mee? Of is baby echt een no-go voor ook bijvoorbeeld de Fata Morgana?

- Doe je maxi cosi op de wagen of neem je de wiegenbak mee? Dit met het oog op attracties bereiken.

- Is er een mogelijkheid tot flessen opwarmen? Denk het wel, maar vraag het toch maar even.



Misschien totale no-brainers, maar ik heb er echt geen weet van en wil wel voorbereid en ontspannen vertrekken en de dag een beetje leuk doorkomen. Bedankt alvast!



PS: verdere tips en adviezen zijn altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Dure grap voor 2 kinderen die er niet oud genoeg voor zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 04 mei 2016 @ 16:52:

[...]





Oh, ik wil dolgraag! Maar niet ten koste van onze ontspanning natuurlijk. Ik betaal liever geen € 70,- om de hele dag met huilende kinderen door een park te lopen. Dat kan op andere plekken goedkoper.



Ik ging er vanuit dat maandag wel een goede zet zou zijn, de site gaf aan dat het dan rustig is in het park. Vandaar de keus, aangezien ik over een paar weken op maandag gewoon weer aan het werk moet.Maandag is denk ik ook een goede keuze, maar niet aanstaande maandag. Hier hebben alle scholen gekozen meivakantie deze en volgende week, en dit is vast niet de enige stad waar dat het geval is. Zal dus heel druk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Maar ook al dacht je dat t rustig zou zijn, wat zag je verder eigenlijk voor argumenten vóór dat bezoek? Waarom die keuze: een groot pretpark op die rustige vrije dag met piepkleine kinderen?
quote:nev schreef op 04 mei 2016 @ 16:55:

[...]





Maandag is denk ik ook een goede keuze, maar niet aanstaande maandag. Hier hebben alle scholen gekozen meivakantie deze en volgende week, en dit is vast niet de enige stad waar dat het geval is. Zal dus heel druk zijn!Stom van de Efteling dan, dat moeten zij toch ook weten? De week daarop moet het wel weer druk zijn volgens hen.
quote:permis schreef op 04 mei 2016 @ 16:56:

Maar ook al dacht je dat t rustig zou zijn, wat zag je verder eigenlijk voor argumenten vóór dat bezoek? Waarom die keuze: een groot pretpark op die rustige vrije dag met piepkleine kinderen?Nouja, sprookjesbos, wat kleine attracties, een stralend kind die zijn ogen uitkijkt... zeg maar.
quote:FleetFox schreef op 04 mei 2016 @ 16:52:

[...]





Oh, ik wil dolgraag! Maar niet ten koste van onze ontspanning natuurlijk. Ik betaal liever geen € 70,- om de hele dag met huilende kinderen door een park te lopen. Dat kan op andere plekken goedkoper.



Ik ging er vanuit dat maandag wel een goede zet zou zijn, de site gaf aan dat het dan rustig is in het park. Vandaar de keus, aangezien ik over een paar weken op maandag gewoon weer aan het werk moet.



Dan zou ik deze maandag gewoon wat anders gaan doen, er is zoveel leuks voor 2 jarigen.



En dan ga je over een maandje of wat ( of over een jaar of 2 ) een keer op een maandag of donderdag ofzo, je heb geen schoolgaande kinderen en ik zou dan liever een dagje vrij nemen en het wel echt rustig hebben voor dat geld.
de maandag erop is het pinkstermaandag, dus altijd heel druk
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 04 mei 2016 @ 16:57:

[...]



Stom van de Efteling dan, dat moeten zij toch ook weten? De week daarop moet het wel weer druk zijn volgens hen.



Ja dat is dan weer pinkstermaandag, vandaar.

Ik zou overigens ook kiezen voor iets als sprookjeswonderland of plaswijck ofzo. Goedkoper en leuk voor een tweejarige.

Tweejarig nichtje vond alles in de Efteling trouwens eng, haar vijfjarige zus vond t geweldig, maar die vindt plastisch ook geweldig. Zonder gratis kaartjes was mijn zus niet gegaan met ze.
Ach ja, wat stom van me. Natuurlijk is het dan Pinksteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 04 mei 2016 @ 16:41:

We gaan overigens maandag, op een rustige dag. Of althans, dat was het plan. Het is voorjaarsvskantie, dan is het niet rustig
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laast geweest met onze oudste van bijna 3.

Hou er rekening mee dat het grootste gedeelte van de attracties echte te eng is voor die ukkies. Fata morgana, droomvlucht, zelfs sommige dingen in het sprookjesbos (snurkende reus, koning in die boom, er is een nieuwe - volgens zoon doodenge - grote vis met tanden aan het begin, enz).

Wij zijn door het sprookjesbos gelopen, daarna in de carnaval festival, bij de elektrische auto's en bij de traptrein en toen was het echt leuk geweest. Allemaal prima te doen met alleen een peuter, maar met een baby erbij had ik er niet aan moeten denken (de jongste van 16 mnd is dus ook thuisgebleven).



Lang verhaal kort: ik zou lekker wat anders gaan doen ;)
Alle reacties Link kopieren
Wacht nog een jaar of zes.

Elke kinderfase heeft zn eigen activiteiten en alles komt vanzelf een keer langs.

Bij deze fase hoort je kapot vervelen in je achtertuin
quote:permis schreef op 04 mei 2016 @ 17:08:

Wacht nog een jaar of zes.

Elke kinderfase heeft zn eigen activiteiten en alles komt vanzelf een keer langs.

Bij deze fase hoort je kapot vervelen in je achtertuin Ja, de fase is mij bekend...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog 2 jaartjes wachten en naar een leuke speeltuin/ballenbak oid gaan.

Echt 2 is te jong om het mee te krijgen Zonde van de enorme hoeveelheid geld die het kost.
Alle reacties Link kopieren
De helft van Nederland heeft nog vakantie volgende week! Het wordt ook lekker weer...... gegarandeerd druk dus!



Je noemt de fata morgana, dat vond mijn zoontje van 7 nog heel spannend, zelfs nu ze ouder zijn vinden ze het een hele spannende/enge attractie. Zou er goed over nadenken dus waar je ingaat, voor je het weet zit je met een brullende tweejarige.

Je moet meer in de hoek van de laven ed gaan kijken lijkt me, daar is het leuk voor kleintjes.



Maar eigenlijk hebben die kleintjes er niks aan, gewoon een speeltuintje is leuk genoeg!
summer is a state of mind
quote:KessAgain schreef op 04 mei 2016 @ 16:40:

Je kunt nog zó lang naar de Efteling met je kinderen. Terwijl ze over een paar jaar echt niet meer mee willen naar de kinderboerderij. Doe dat nu en laat de Efteling gaan. Geen bal aan met twee ukken.

En eerlijk gezegd ook met grotere kinderen. De Efteling is wat mij betreft echt highly overrated. Zoveel andere leuke parken waar je voor de helft minder al binnen staat.
Ik zou lekker naar een speeltuin gaan. Dat sprookjebos is misschien nog geinig voor die 2 jarige ( al vond mijn zoon (4) daar dus ook geen klap aan en nichtje (3) was doodsbang) Fata morgana vind ik ook niets voor die kleintjes, heb alleen maar gejank en gekrijs gehoord in die donkere tunnels.

Ik zou echt nog even een poosje wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voor het eerst gegaan toen zoontje net 1 jaar was. Hij vond het geweldig, maar het is erg afhankelijk van je kind. Ondertussen is hij 4 jaar en zijn we al zo'n 10 keer geweest met hem

In mijn omgeving is het afgelopen 2 weken vakantie geweest en begint alles maandag weer, dus volgens mij zou de Efteling best gelijk kunnen hebben....

Ik zeg wel gewoon doen. Via de AH-actie kan je nog €10 korting krijgen op je kaartjes. Scheelt toch weer €20 (eventueel heb ik nog wel volle spaarkaarten voor je en marktplaats staat er volgens mij ook wel vol mee).

Hoe lang je blijft is afhankelijk van je kinderen. Bekijk het gewoon op de dag zelf. Onze toen 1 -jarige hield het wel vol vanaf opening tot sluiting. Maar dat is toch heel verschillend.



Ik zou niet de maxicosi de hele dag gebruiken. We hadden zelf een slot voor de kinderwagen, als je dat ook hebt, zou ik die wel meenemen. Volgens mij kan je Anders in de Efteling ook een slot huren voor je kinderwagen. Wij hadden zo'n trekkarretje gehuurd vorig jaar en die is meegenomen door iemand anders.



Flesjes kun je bij (bijna) alle restaurants wel opwarmen. Er staan magnetrons.



Attracties die leuk zijn: Sprookjesbos, Carnaval Festival, de Oude Tuffer, droomvlucht, Volk van Laaf, verschillende speeltuintjes en draaimolens. En in de buurt van Carnaval Festival zit het kleuterhof. Ook erg leuke speeltuin.

Fata Morgana hebben wij tot nu toe overgeslagen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat hun kind het te eng vond.

Nog meer vragen?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk wil ik dit weekend ook met onze baby gaan maar dan voor onze eigen lol een rondje lopen (hebben een abonnement) maar ik ben dan eigenlijk niet van plan om in de rij voor attracties te gaan staan. Maar misschien is het toch nog teveel stress en gedoe voor de kleine als ik het zo lees.
Alle reacties Link kopieren
Voor kleine kinderen is alleen het sprookjesbos leuk in de efteling.

Ja natuurlijk is Droomvlucht óók mooi, maar die achterlijk lange wachtrijen, hoe verkoop je dat aan zo´n kind? Die verveelt zich stierlijk in de rij. Ik heb er als volwassene al moeite mee. Je betaalt een hoop geld en dan moet je vooral wachten, waardoor je nog niet alle attracties te zien krijgt waarvoor je zo duur betaalt.



Het enige dat ik dan kan bedenken is op de meest rustige dag te gaan. Ik zou van te voren bellen om te vragen wanneer dat is. Ik denk niet met hemelvaart of met pinksteren, of tijdens de zomervakantie.... Er zal niet heel veel over blijven qua mogelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
We zijn trouwens ook een keer geweest met 2 bevriende stellen met kinderen. Daar was de jongste toen 3 maanden van (en het was ook nog in de WinterEfteling). Die had er natuurlijk niets aan, maar de andere kinderen vonden het allemaal hartikke leuk (1,5, 2,5, 3 en 3,5 jaar)
Alle reacties Link kopieren
quote:happyapple schreef op 04 mei 2016 @ 17:26:

Eigenlijk wil ik dit weekend ook met onze baby gaan maar dan voor onze eigen lol een rondje lopen (hebben een abonnement) maar ik ben dan eigenlijk niet van plan om in de rij voor attracties te gaan staan. Maar misschien is het toch nog teveel stress en gedoe voor de kleine als ik het zo lees.



Ik weet niet hoe oud je baby is, maar als je een abonnement hebt en het is niet te ver rijden, waarom niet? Of je dan in het bos gaat wandelen of in de Efteling.... Ik zou het wel weten.

Je zit alleen met de files er naar toe. Dat kan wel vervelend zijn.
War is er mis met de efteling met een 2 jarige? Even los van de drukte aanstaande maandag (geen idee namelijk) kan dat prima. Dochter is 2,5 en inmiddels al een keer of 3 in de efteling geweest (met de opvang, ja erg luxe) en ze vermaakt zich elke keer echt ontzettend goed.
Wij gaan dit najaar voor het eerst. Onze jongste is dan 6,5. De oudste 13, die is dus nog nooit in de Efteling geweest. Zielig hè



We zijn wel diverse keren in Sprookjeswonderland geweest. Leuk park! Voor de jongste zou Sprookjeswonderland ook nog prima voldoen, het is dat de oudste daar niets meer aan vindt...
quote:missesjn schreef op 04 mei 2016 @ 17:40:

War is er mis met de efteling met een 2 jarige? Even los van de drukte aanstaande maandag (geen idee namelijk) kan dat prima. Dochter is 2,5 en inmiddels al een keer of 3 in de efteling geweest (met de opvang, ja erg luxe) en ze vermaakt zich elke keer echt ontzettend goed.in combinatie met een pasgeboren baby, moet er niet aan denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven