Efteling met tweejarige en baby: do's & don'ts!

04-05-2016 16:24 159 berichten
Maandag gaan we het avontuur aan: een dagje Efteling met onze bijna tweejarige - en babydochter. Het is de eerste keer dat we een pretpark gaan bezoeken als gezin, dus spannend vind ik het wel. Met dat, wat vragen eigenlijk.



- Hoe lang blijf je ongeveer? Lijkt me voor beiden nogal een straf van opening tot sluit te blijven;

- Welke attracties zijn voor dreumes leuk, maar kan ook de baby mee? Of is baby echt een no-go voor ook bijvoorbeeld de Fata Morgana?

- Doe je maxi cosi op de wagen of neem je de wiegenbak mee? Dit met het oog op attracties bereiken.

- Is er een mogelijkheid tot flessen opwarmen? Denk het wel, maar vraag het toch maar even.



Misschien totale no-brainers, maar ik heb er echt geen weet van en wil wel voorbereid en ontspannen vertrekken en de dag een beetje leuk doorkomen. Bedankt alvast!



PS: verdere tips en adviezen zijn altijd welkom!
Mocht je toch willen gaan, ondanks alle adviezen om het niet te doen, stel je dan erop in dat er voor jullie zelf weinig aan is anders dan het plezier van je 2-jarige. En waarschijnlijk keer je na 2 uur alweer huiswaarts omdat een peuter het ook niet trekt de hele dag.

Zoals gezegd hebben wij gisteren onze 3-jarige thuis gelaten. We zijn met dames/meisjes van 11 t/m 43 geweest, waren er om 10.30 uur tot sluitingstijd. Dat had nooit gekund met neefje erbij. We hebben wel bij iedere attractie, ook die voor alle leeftijden, gezegd dat dit waarschijnlijk niets voor D was geweest. Zo ook droomvlucht en het lavenbos trouwens, met al die grote poppen met rare gezichten. Misschien dat dat voor een 2-jarige nog wel kan, omdat ze meestal rond de kleutertijd pas bang worden voor dat soort figuren.
quote:missesjn schreef op 04 mei 2016 @ 17:40:

War is er mis met de efteling met een 2 jarige? Even los van de drukte aanstaande maandag (geen idee namelijk) kan dat prima. Dochter is 2,5 en inmiddels al een keer of 3 in de efteling geweest (met de opvang, ja erg luxe) en ze vermaakt zich elke keer echt ontzettend goed.Volgens mij staat er hier boven zat waarom het niet niet zo tof idee kan zijn. En het is niet alleen een 2 jarige maar ook nog een kleine baby. En voorjaarsvakantie.
De Efteling is al niet bijzonder boeiend, dat sprookjesbos is een hoop ouwe zooi en de rest van de attracties zijn héél veel lopen, lang wachten voor kort lol. In combinatie met een peuter en een baby, waardoor je eigenlijk nergens in kan èn in de meivakantie zou het werkelijk mijn ergste nachtmerrie zijn. Dat is gewoon heel erg niet leuk.
quote:missesjn schreef op 04 mei 2016 @ 17:40:

War is er mis met de efteling met een 2 jarige? Even los van de drukte aanstaande maandag (geen idee namelijk) kan dat prima. Dochter is 2,5 en inmiddels al een keer of 3 in de efteling geweest (met de opvang, ja erg luxe) en ze vermaakt zich elke keer echt ontzettend goed.Scheelt nog al he, of je het zelf moet doen in combinatie met een pasgeboren baby op een hysterisch drukke maandag of kind met de opvang mee sturen.
Denk dat de mei vakantie dan grotendeels voorbij is hoor en dat het relatief rustig zal zijn. Denk dat de combinatie met baby het lastig maakt. Je staat veel alleen met je kleintje te wachten tot 2 jarige terug is.



Sprookjesbos is leuk en ook de droomvlucht is leuk. Maar denk dat het leuker is als ze 4 en 6 zijn. Aan de andere kant....je betaalt nu enkel voor de volwassenen. Zelf lekker drinken meenemen en broodjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het inderdaad ook niet doen. Natuurlijk zijn er best leuke dingen voor een 2 jarige te doen en zal die het uitje vast sowieso wel leuk vinden. Maar niet leuker dan een grote kinderboerderij of een speeltuin ergens. Ik zou het zonde vinden om zoveel geld uit te geven aan de efteling en zelf nergens in te kunnen want een baby en peuter bij me terwijl die peuter vooral lol heeft in dingen die je buiten de efteling ook vindt. Ik zou dus voor een ander meer kleinschalig en goedkoper gebeuren kiezen. het is gewoon best zonde van het geld. Als je een abonnement hebt is het natuurlijk een ander verhaal maar voor 1 malig is het met een baby en peuter vrij duur in verhouding tot de lol die je er van hebt.



Ga je wel naar de efteling zou ik proberen zonder baby te gaan. Ik heb mijn kinderen beloofd dat we nog een keer naar een pretpark gaan dit jaar maar ik neem de jongste dan expres niet mee. Een baby heeft er niks aan en is alleen maar een extra zorg omdat ik dan steeds bij de baby moet blijven en niet met de oudste kinderen mee kan. Voor jezelf en voor je 2 jarige is het leuker lijkt me om gewoon samen te gaan.
quote:Goede-Fee schreef op 04 mei 2016 @ 17:55:

[...]





Volgens mij staat er hier boven zat waarom het niet niet zo tof idee kan zijn. En het is niet alleen een 2 jarige maar ook nog een kleine baby. En voorjaarsvakantie.Er staat heel vaak dat het niet leuk is voor een 2 jarige. Daar ben ik het niet mee eens. En een baby heeft nergens last van als ie in de wagen ligt.
quote:Dragisa schreef op 04 mei 2016 @ 18:06:

[...]





Scheelt nog al he, of je het zelf moet doen in combinatie met een pasgeboren baby op een hysterisch drukke maandag of kind met de opvang mee sturen.Mag toch hopen dat je als ouders een dagje uit met je 2 eigen kinderen kan handelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x geweest met onze dochters. Eerste keer waren ze 8 wkn en 1,5 jaar. Tweede keer waren ze net 1 en 2,5 jaar.



Ze vonden het fantastisch en wij hadden ook echt een leuke dag. Nou ja, de baby van 8 wkn hobbelde gewoon mee, vanaf 1 werd het leuk.



De baby sliep de hele dag, je wandelt tenslotte wat weg en in de wagen sliep ze beter dan thuis.



Vanaf 1 jaar dus stralende snoetjes. Alleen je redt het echt niet om veel te zien.



Qua tips:

- kinderwagen én draagzak mee.

- het sprookjesbos alleen al is vrijwel een compleet programma. Daarnaast deden wij carnaval festival, her en der een draaimolen en het treintje/bootjes.

- zorg voor zelf meegebrachte broodjes. Op een drukke dag zijn de restaurants echt bomvol en dat vond ik te druk voor de baby. Dan beter picknicken op een veldje ergens.



Kortom, heel veel plezier!
quote:eekhoorn12 schreef op 04 mei 2016 @ 16:31:

Do: naar de kinderboerderij gaan

Don't: naar de efteling gaanMee eens!
Alle reacties Link kopieren
Voor een tweejarige is monky town erg leuk .
Juist op jonge leeftijd is het grote voordeel dat je kinderen nog zo ontzettend blij zijn met een kleinschalig park (die ik zelf ook een stuk beter trek). Een baby is prima te doen denk ik (onze jongste hebben we als baby ook wel eens meegenomen), maar voor de peuter zou ik het niet doen.

Ik vind zelf de Efteling ook een beetje overrated. Gelukkig wonen we heel ver weg, dus dat is al 10 jaar een prima excuus .
quote:missesjn schreef op 04 mei 2016 @ 18:37:

[...]





Mag toch hopen dat je als ouders een dagje uit met je 2 eigen kinderen kan handelen.OMG.
Ik vind de Efteling hartstikke leuk voor een tweejarige! En een baby hobbelt vanzelf wel mee. Maar....



... Ik zou niet op een drukke vakantiedag gaan. Na de eerste beste rij heeft je kind het gehad voor die dag. Alleen gaan op heel rustige dagen waarbij je overal zo door kunt lopen en 3x mag blijven zitten als een attractie erg in de smaak valt.

... Ik zou niet gaan met de verwachting dat je het hele park ziet. Sprookjesbos, Droomvlucht, Volk van Laaf en Monorail, Stoomtrein, Carnavalfestival, Pagode, traptreintjes, oldtimers en de bootjes vond zoon vanaf twee jaar heel leuk. Dat allemaal op 1 dag is echter niet haalbaar waarschijnlijk.

... Ik zou alleen op kortingskaartjes of airmiles gaan. Dan doet het niet zo'n pijn in je portemonnee als je nog geen kwart van het park ziet, en je kind in katzwijm een half uur bij elke zingende paddenstoel blijft hangen.

... Ik zou eten voor de hele dag meenemen. Even ergens zitten voor wat drinken of een ijsje is leuk, maar dan hóeft het niet, mochten de restaurants drukker zijn dan je lief is.

... Ik zou zorgen dat je op tijd daar bent, en een wagen/buggy/bolderkar mee hebt zodat ook de oudste even kan middagdutten. Het zijn heeeeel veel indrukken die ze opdoen. En mocht je willen dan kunnen jullie dan even (elkaar afwisselend) in de achtbanen ofzo.



(En ik heb nog wel een hartgrondige hekel aan pretparken, kermis, binnenspeeltuinen etc. Maar de Efteling vind ik zo anders; als je je beperkt tot sprookjesbos en dingen als de Droomvlucht is het zo lieflijk en sprookjesachtig. Héél mooi juist voor jonge kinderen.)
De meeste parken (de Efteling vast ook wel) hebben wel de baby switch. De ene ouder wacht met de baby bij de attractie, en zodra de andere ouder klaar is (eventueel met peuter) mag je via de uitgang naar binnen. Soms moet je er een speciaal kaartje voor halen na binnenkomst.
Mijn 2jarige vond alles in de Efteling eng. Zelfs het Sprookjesbos.



Ik zou ergens anders heen gaan. Voor een 2jarige is een grote speeltuin veel leuker.
quote:Goede-Fee schreef op 04 mei 2016 @ 19:13:

[...]





OMG.



ook nog een zinnige reactie?

Het is toch zo wat ik zeg? Wat is het verschil tussen mijn opvang die gaat en ik die ga met 2 kinderen? Ik zie het niet hoor...
Ik zou Efteling ook niet doen. Mondo Verde een idee? Niet echt een attractiepark maar wij hebben heerlijk genoten van de mooie tuinen. Baby in draagdoek in oudste heeft ogen uitgekeken naar vogeltjes, watervalletjes en fonteinen. En een airtrampoline aan het einde. T/m 2 jaar gratis.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met ons zoontje gegaan toen hij bijna 3 was. Logeren in bosrijk en het park op rustige dagen op ons gemak gedaan. We hadden geen kinderwagen mee, zoontje was toen al een goede loper. Alleen op de derde dag een karretje gehuurd om iets sneller door het park te kunnen gaan.

Aanraders: sprookjesbos, poppencarnaval, droomvlucht, oude tuffer en die wildwaterbaan.

Afrader: Fata Morgana, dat vond hij doodeng en ik weet niet eens of hij er nu met 6 opnieuw in zou durven. Was echt een behoorlijke inschattingsfout en neem ik mijzelf nog steeds kwalijk.



Dus misschien nog een jaartje wachten, baby thuis laten en een echt rustige dag uit kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Is het maandag 9 mei nog meivakantie?

Hier in Zeeland was het vakantie vanaf 25 april. 9 mei weer beginnen.

Valt koningsdag niet bij iedereen in de meivakantie dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan Mijn 2,5 jarige vindt de Efteling fantastisch. Wij hebben zelf een abonnement en gaan regelmatig en ook met baby. Die is nu 5 maanden maar ging al voor het eerst mee toen hij 2 weken oud was. Sliep heerlijk in de wagen.

Hier in de omgeving van de Efteling is de vakantie weer afgelopen maandag dus drukte zal wel meevallen..



Antwoorden op je vragen ;)

-Hoe lang blijf je ongeveer?

Als je van ver komt, zou ik wel overwegen er een dag voor uit te trekken. Zo zonde anders van het geld wat je ervoor betaalt. Wij gaan de ene keer 2 uurtjes, maar blijven er ook wel eens 6

- Welke attracties zijn voor dreumes leuk, maar kan ook de baby mee? Of is baby echt een no-go voor ook bijvoorbeeld de Fata Morgana?

Sprookjesbos, draaimolens, bootjes, land van laaf, monsieur cannibale, droomvlucht, carnaval festival, tuftuf auto's, (Fata morgana zou ik overslaan, mijn 2jarige vind het nu eng. Maar dat is misschien afhankelijk van kind)

- Doe je maxi cosi op de wagen of neem je de wiegenbak mee? Dit met het oog op attracties bereiken.

Ik zou een baby niet de hele dag in de maxicosi laten, wagenbak mee dus. En draagzak mocht je attracties in willen, wij gaan met peuter om beurten.

- Is er een mogelijkheid tot flessen opwarmen? Denk het wel, maar vraag het toch maar even.

Zou vast en zeker kunnen, maar ik neem zelf altijd een thermosfles mee. Kan je overal fles geven en hoef je niet perse een restaurant te zoeken..



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel van met een baby gaan lijkt mij dat je lastig met zn vieren ergens in kan, omdat baby nu eenmaal weinig kan, dus hij/zij moet dan met een vd ouders buiten blijven.

Ik zou met kinderen van die leeftijd niet gaan.

Ben ooit met dochter geweest toen ze 2 was. Fata morgana was doodeng en toen was de dag klein beetje verpest, omdat ze toen dacht dat alles eng was. Tip: ga dus niet in fata morgana. Bij sprookjesbos regende het. Erg jammer.

Inmiddels is dochter 5 en wil ze zooo graag. Binnenkort gaan we. Lijkt me echt super dochter te zien genieten. Is gek op sprookjes en durft inmiddels in veel attracties (in andere parken, dus hier vast ook).

Zoon van 2,5 gaat ook mee. Denk dat hij het ook prima naar zn zin heeft. Verbaas me eerlijk gezegd beetje dat hier zo veel gezegd wordt dat er niks aan is voor die leeftijd. Ok dochter vond het ook niet super maar zij is sowieso geen held. Durfde op die leeftijd niet eens in een draaimolen. Zoon is dan heel anders dus weet zeker dat hij het wel leuk zal vinden. Ik ken verhalen genoeg van 2,5 jarigen die het erg leuk vinden (maar ok, 2,5 jaar is wel net anders dan een bijna 2 jarige).

Zullen ons wel regelmatig moeten opsplitsen als een van ons met dochter ergens in gaat.

We gaan op een doordeweekse woensdag of donderdag dus hopelijk idd rustig. Maar verbaas me ook dat men zegt dat tweejarigen het na 2 uurtjes wel gezien hebben. Herken ik niet bij zoon. Ga er toch wel vanuit dat we een dag volmaken.

Maar goed zoals gezegd:

Met een baby en bijna tweejarige zou ik er nog even over nadenken.

Durft je tweejarige iets of is het alleen kijken naar alles?

Qua kosten.. ach baby en tweejarige zijn nog gratis? Dus alleen voor jou en je man. Er zijn kortingskaarten van ah. Dus dan valt t nog redelijk mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me absoluut niet bij veel van de berichten aansluiten.

Wij zijn naar de winterefteling geweest met onze dochter, toen 2jr 9mnd. Fantastisch!

Ze was helemaal nergens bang voor sprookjes, fatamorgana, alles. Diverse attracties waar ze in kon samen met ons (en op Anton pyckplein alleen) in kom.

Mijn man en ik houden ook van de sprookjessfeer, dus voor ons ook geen probleem om niet in de grote attracties te kunnen maar alleen van de sfeer en het geluk van onze dochter te genieten!



En ja, dat is voor ons echt een ander geluk dan de emoties die ze in een leuke speeltuin laat zien!
Onze jongste gaat altijd mee op dagjes uit en dan blijven we gewoon de hele dag. En hij vermaakt zich dan ook prima. Maar voor hem zou ik niet naar een pretpark gaan. We gaan dan echt voor zijn oudere broer en zussen, die vooral de achtbanen leuk vinden. Doen we echt iets voor jongste, dan gaan we naar iets kleinschaligers.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als het echt rustig is op die dag dat wij gaan, ik ook gerust wel een ritje in de python ofzo ga doen in mn eentje. Dan wachten ze maar even. Maar goed dan moet het wel echt rustig zijn natuurlijk.

Haha ja ik ben ook echt nog een kind wat dat betreft.

Vind het zelf ook echt leuk om dit met de kibderen te doen. Doe ik echt niet alleen voor de kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven