Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint



Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)



Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Oh ik wil ben ook geen ster in 't meespelen van spelletjes.



Bubbelwijn, ben jij al klaar met de cadeautjes, heb je nog goede ideeën. Dochter, ook 6, weet niet wat ze echt graag wil. Nouja dat weet ze wel maar dan ben ik een vermogen kwijt want ze vind alles leuk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Bij mij zijn ze gek van lego en playmobil. Daar koop ik wel iets van.



Dan wil oudste graag een wereldbol en een scheikundedoos. (beetje nerd haha)

Stickstorm staat hier ook nog op het lijstje. Lijkt mij ook leuk.

Verder hebben ze opgeschreven:

Een moppenboek

Nieuw dekbed van frozen

Goocheldoos

Make up hoofd

Een zwemmende zeemeermin of een vliegende barbie.

Zaklamp

Fur Real dier (maar dat vind ik te duur voor wat het kan)

Bright bugz (heb ik op moeten zoeken wat het was. Beestje aan onzichtbaar touwtje)



Vond het best een schappelijk lijstje. Ik kan er wel wat mee, nou ja niet met die vliegende barbie dan.

Nee, ik ben nog niet klaar, begin eigenlijk net. Ik heb vanochtend eerst eens geïnventariseerd wat ik nog op zolder heb liggen. Mijn geheime voorraad. Ben nog nooit zo laat geweest.




Voor kinderen die net leren lezen, vind ik dit een echte aanrader. Ze blijven 'm opnieuw pakken en herlezen. Terwijl leesboekjes van dat niveau, 1 keer gelezen worden en daarna niet meer aangekeken worden. (kan je dus beter bij de bieb halen)
Alle reacties Link kopieren
Goed lijstje, aantal dingen wel herkenbaar.



Zeemeermin, heb je dat you tube filmpje al ooit gezien van die vliegende barbie die rechtstreeks de open haard in vliegt.

Fur real, wij gaan voor een simpelere hond aan de riem

Boekje ga ik onthouden. Ik dacht zelf ook aan een boek van Haas en Vos.

Opmaakhoofd hadden wij vorig jaar.



Playmobil heeft ze vorig jaar gehad, groot prinsessen kasteel, maar daar heeft ze maar weinig mee gedaan jammer genoeg, hopelijk komt dat nog.

Dit jaar wil ze Lego Friends, lijkt mij ook heel leuk maar ben benieuwd of ze daar dan wel wat mee doet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ja mijn ouders hadden het over dat filmpje! Ik zag trouwens een goedkopere versie bij de hema. Sowieso heeft de hema best leuke dingen sinds ze vernieuwd zijn. Ook veel leuke schoencadeautjes.

Bart Smit had vorige week een goedkope versie van Fur Real voor ¤10, maar die waren binnen een dag uitverkocht.
Voor dochter van 8:

Lego Friends Winkelcentrum

Digibird

Smartgame

Oorbellen

Iets te knutselen



Voor dochter van 6:

Playmbobil kinderdagverblijf

Digibird

Smartgame

armbandje

Iets te knutselen
Alle reacties Link kopieren
Hier zoon van 7.

Voor in de schoen

Boek papieren vliegtuigjes vouwen 7.95 Bruna

Monster cars kleuren model 7,95 bart Smit

Markeerstift 3st stabilo 1,99 bart Smit

Hot wheels auto



5dec

Hotwheels racebaan 45,00

Play doh klei 30,00

Woordzoeker van goliath 10,00 braderie

Stabilo stiften rol 22,00
Alle reacties Link kopieren
Mag ik dit topic even gebruiken voor een vraag.

Wij hebben een Wii aangeboden gekregen. Is dat iets? Ik hoor er eigenlijk bijna niemand meer over.

Zoon is bijna 4 en dochter bijna 7, is dat dan leuk?

We hebben al een I-pad en een kleinere tablet en er staat ook nog een playstation van mijn vriend maar daar hebben we nog geen spelletjes bij.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor mijn baby een vtech toet toet set kopen. Welke is leuk? Ik begreep dat er een wat minder is (maar weet niet meer welke, en waar ik dat heb gelezen).
Zoon hier heeft van toet toet de garage en de set met de brug en stoplicht en een deluxe wegenset.

Hij vindt het geweldig. Ik had twee sets via mp gekocht, alles wat dubbel was weer doorverkocht en daar wat missende auto's van gekocht ook tweedehands. Hij is vandaag helemaal gelukkig met zijn 'nieuwe' vrachtwagen en ambulance.

naar wat ik begreep vinden veel kinderen het vliegveld wat minder.
Alle reacties Link kopieren
@modus, hoe oud is je zoon?

Die van mij 1 1/2 en die is helemaal weg van de ambulance en alle losse auto's. Hij heeft de garage, wegdelen en de auto launcher de luxe maar hij is alleen maar spul uit elkaar aan het halen en gefrustreerd raken dat hij het niet meer in elkaar kan zetten...(die hebben we nu nog even opgeborgen..).

Hij kan zich wel heel goed vermaken met de ambulance en alle losse voertuigen.
Mijn zoon is net 2 trouwens :P

Weg moet mama in elkaar zetten en begon hij voor het eerst vandaag zelf uit elkaar te halen. Met wat hulp en aanmoediging kreeg hij het terug, maar zelf een passende route bedenken lukt natuurlijk nog niet.
Alle reacties Link kopieren
@morgeniserweereendag Mijn zoon is bijna 8 maanden. Wel snel qua (motorische) ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
Net 4 puzzels bij bol besteld voor onze puzzel-junkie, een 5 de krijg je erbij.

Dus puzzels genoeg voorlopig.



Heb wel neiging om speelgoed al te geven. Kind is momenteel erg toe aan iets nieuws.

Kijken hoelang ik het volhoud om te wachten tot de Sint komt....;-)



Ben zo benieuwd na zijn reacties op alles.
Alle reacties Link kopieren
Houd je het nog vol, flatscreen ?



Bij ons zijn boeken, puzzels en spellen gewoon niet benoemd tot cadeaus.

Boeken mogen van mij altijd, maar ik ben een kringloopjunkie. Spellen vind ik vaak nog nieuw in folie. De Cars Uno van 60 cent is jaren mee gespeeld.



Voor de zomervakantie mag altijd een nieuw nieuw boek uitgezocht worden, maar het is maar zelden dat hij een boek zó spannend vindt dat hij niet wil stoppen met lezen. Dat kan ik me alleen heugen bij Robinson Crusoe en een Geronimo Stilton over Piratenkatten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik vind tekeningen van drie meter leuk, ze zitten in een kartonnen doos en je kunt ze uitrollen en weer oprollen, der zitten ook wasco's bij en een wasco-slijper. Het is niet zo prijzig maar wel keileuk, meestal zit in de tekening een rekenspelletje, dus leerzaam. Zover ik heb ervaren worden kinderen rustig van kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week korting bij Bart Smit! Zo vertelde de verkoopster mij althans in de winkel. Ik geloof 15% op alles, maar dat weet ik niet meer zeker. Maar hou de site en de folder in de gaten, zou ik zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Bart smit heeft nu al de online actie 15% korting
Alle reacties Link kopieren
quote:flatscreen schreef op 24 oktober 2014 @ 21:44:

@queen; wat jammer dat dochter er net te groot voor was, soms wisselt de interesse ook in een keer.



Zoon is echt een bouwer, duplo, knutselspul en zijn gereedschap zijn heilig. Hij heeft voor zijn 1 ste verjaardag de kermis van little people gehad, enige wat hij daarmee gedaan heeft is uit elkaar halen en weer monteren.

Daarom twijfel ik of het peppa huis wel uitdagend genoeg is, hij kan er weinig meedoen buiten een verhaal lijn verzinnen.

Maar het ziet er wel leuk uit. De raket had ik ook gezien.



Wellicht nog andere tips voor een bouwertje?

Hij heeft al smartmax, kinetic sand/ klei, werkbank, keukentje, puzzels, houten blokken, veeeel duplo, een tent, brio houten trein.

Hij heeft ook een abric garage, een tijd mee gespeeld maar nu klaar mee. Hmm. Denk toch maar niet het peppa huis doen.



@flatscreen Wellicht is Georello leuk voor je zoon.

Bouwen op een andere manier. Crazy forts is ook leuk.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Gisteravond een bestelling gedaan bij Lobbes:



schoencadeautjes (4x zetten)

* knikkerpotje (1,99)

* knikkers (0,69) (is aanvulling)

* snoepgoed



In de zak van Sinterklaas zitten dan:

* Legopakket steentjes (20,99)

* Playmobile (19,99)

* Pocket Loco (9,99)

* Strijkkralenbord maxi, (3,99)

* Domino met knikkerbaan (4,99)

* houten spel mikado met ring (3,99)



Wij vieren het ergens anders. Als we thuiskomen ligt er een nieuwe pyjama in haar bed (ingepakt, uiteraard).



Als dit het blijft, blijven we netjes rond het bedrag van 75,00 dat we in gedachten hadden.



Dochter is 4,5
Alle reacties Link kopieren
1 puzzel is dit weekend al overhandigd

@snoes dat is wel scoren bij de kringloop!

Wij zijn normaal ook niet zo van cadeau' s bearen tot een bepaalde tijd. Kind is met fases echt toe aan nieuw en dan wacht ik niet tot een verjaardag ofzo.

Tussendoor een glunderend gezichtje is ook zo leuk, en het is een heel actieve speler.



@mrs lamaza, leuke tips! Ik ken de spulletjes. Kijk graag op sites voor wat meer bijzonder speelgoed. Staan zeker op het lijstje voor een keer.



We snuffelen lekker nog verder, ...
quote:*speels* schreef op 09 november 2014 @ 12:57:

Ik vind tekeningen van drie meter leuk, ze zitten in een kartonnen doos en je kunt ze uitrollen en weer oprollen, der zitten ook wasco's bij en een wasco-slijper. Het is niet zo prijzig maar wel keileuk, meestal zit in de tekening een rekenspelletje, dus leerzaam. Zover ik heb ervaren worden kinderen rustig van kleuren.Doe eens een link? Klinkt leuk!
quote:Star schreef op 10 november 2014 @ 21:40:

[...]





Doe eens een link? Klinkt leuk!



Volgens mij bedoelt ze deze:



http://www.lobbes.nl/spee ... 0088-color-on-zeevrienden



Kwam ik een tijdje terug al tegen tijdens mijn zoektocht.
Dank je! Ziet er leuk uit.
Een nieuwe pyama in bed bij thuiskomst vind ik ook een leuk idee trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven