Oogjes dicht en snaveltjes toe #30

12-01-2015 13:51 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic, deel 30.



Waar het begon met een stel vermoeide verse moeders en hun veel te wakkere, verse babies, zijn we nu al ruim vier jaar verder. In dit 30ste deel van de Snavel-saga zijn we inmiddels een nieuwe fase in gegaan. Er is zowaar helemaal niemand meer zwanger, de laatste lichting babies is uitgegroeid tot dreumes en we hebben het al lang niet meer alleen over de lengte van onze wallen.



Dit wordt dan ook het deel waarin: eindelijk iedereen de geneugten van de doorslaapnachten zal leren kennen. Een groot aantal Snaveltjes vertrekt naar school of peuterspeelzaal en daarmee hun moeders een dosis welverdiende rust geeft. Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan nog even genieten van het klein zijn, maar in rap tempo hun grote broers en zussen achterna gaan. Waarin we mee genieten van Mimpjes ervaringen overzees, maar haar ook erg missen. Waarin Majeba zichzelf de wereld gunt omdat ze dat zo ontzettend verdient, Noppie zoals altijd heel veel leuke dingen blijft organiseren maar zichzelf ook af en toe op de bank parkeert met Netflix, LunaSter geniet van de pas verworven betere nachten, Jsd natuurlijk weer sexy, slim en succesvol is, 26Gelukkig gestaag omhoog klimt op de carrièreladder, Arc mooie paardrijtochten blijft maken, geniet van haar jongens en Broco'tje natuurlijk altijd bij ons is, Zaza geen natte broeken meer hoeft te verschonen en Gazels temperament aan manlief overlaat, TessTan iets minder achter haar jongste Duracellkonijntje aan hoeft te rennen, Pucker een beetje lucht krijgt nu R. naar school gaat en het daar naar zijn zijn heeft, Ensimone haar grenzen op het werk goed bewaakt omdat ze het al druk genoeg heeft, Alisan zich zoveel beter voelt dan een tijd geleden, Chryssa vrolijk verder blogt op haar boerderij, terwijl de Terroristen door de modder rollen, er voor Yamuna snel wat makkelijker tijden aanbreken en Linjmh even bij kan komen van al het studeren, terwijl haar kleine braaf in zijn peuterbed blijft liggen.



Inmiddels heeft iedereen plaatsgenomen op de tribune, dus de wijn (en Cola Light) vloeit rijkelijk. De Droeftoeter en de sjaaltjes rouleren tussen de wederhelften, want mannen zijn nou eenmaal nog veel moeilijker op te voeden dan kleine kinderen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Huh. Ik heb helemaal niet gereageerd in dat topic. Zag het net ja, en heb het verwijderd. Was een post voor hier van een paar dagen terug, die toen opeens weg was. Vreemd.



Bokavond/nacht hier. Dribs rellen tot 22.00 uur en vanaf 04.45 uur begon het hele circus overnieuw. "Mama, ik wil uit bed! Mama, ik wil aankleejuuuh! Mama, ik wil een verhaaltje! Mama, je moet een liedje singuuuuh!". Manlief was pisnijdig, die kreeg duidelijk een post traumatische stressaanval . Kan niet zeggen dat ik me bijzonder wakker voel nu, maar goed, hopen maar dat dit eenmalig was.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Goede nachten gemaakt?



Ik ben vanmorgen met een vriendin op pad geweest. Ik geniet nog even lekker van mijn vrije dagen.



Zus is niet genieten, ze klaagt over buikpijn en heeft al een paar dagen niet gepoept. Sneu.



Nu wacht ik buiten op de jongens en straks gooi ik ze het zwembad in, lekker!
Alle reacties Link kopieren
Oh crosspost Chryssa, geen goede nacht dus. Balen. Niet echt een gezellig tijdstip voor verhaaltjes, liedjes en aankleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kinderen naar school echt de beste uitvinding ever. En R is heel lief als hij alleen is en dan kan je een hoop doen hoor maar samen met L is wel echt een ander verhaal. Nu kan ik gewoon rustig mijn huishouden doen als R op school is en als hij thuis is lekker samen spelen. Vandaag taart maken voor morgen. Hopelijk vindt hij hem mooi.
Alle reacties Link kopieren
Genieten he Pucker!

Wacht maar tot L naar de peuterspeelzaal gaat 😄
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed gaat met R op school Pucker!



Chryssa, dit soort nachten zijn er zodat je dadelijk de normale nachten weer meer waardeert!



Toen Stan ongeveer 2,5 was had ik het idee dat mijn eigen leven weer begon. Ik begon me zelfs te vervelen. Gelukkig was ik een paar maanden later weer zwanger .



Twee in bed en één bij een vriendinnetje. Meiske al voor de tweede keer in bed. Volgens mij heeft ze de zesde ziekte gehad, na drie dagen hoge koorts overal vlekjes. Dat is nu weg, maar haar kiezen etteren lekker door. Af en toe barst ze ineen in huilen uit. Twee kiezen zijn nu helemaal goed door, één een stukje en de andere staat op doorbreken. En volgens mij zag ik ook flinke knobbel bij een hoektand. Klotedingen. Stan kwam vrolijk uit school en zei dat hij mij de allerliefste vond en vanmiddag alles ging doen wat ik zei. Daar heb ik dus van geprofiteerd door hem in zijn bed te gooien . Ik werd nog aangesproken door de moeder van een vriendje van hem, dat ventje was gisteren heel erg verdrietig omdat Stan zei dat hij zijn vriend niet meer was. Sneu voor het ventje. Vriendje had tegen Stan gezegd dat hij al zijn tekeningen kapot ging sturen. Kleuterruzies.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee Tess, wat een kleuter-intriges. Wat begint dat soort gedonder al vroeg, hè?



Dribs wil niet onder doen voor haar grote broer en wilde dus in MaaierT's planetenboek lezen. "Kijk mama, dat is Hoeranus!"
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Hoeranus ik hou van die meid van jou.

Rellie begon vanmiddag zijn zin met: aller liefste mama van de hele wereld en het universum (dat is heul veel hè mama).......

Jaaaaaaa rellie. ..wat is er?

Wil jij alsjeblieft mijn schoenen uittrekken?

Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Kleuter intriges check rellie en zijn vriendje hadden elkaar vanmiddag een ros verkocht vanwege een verschil van mening. ......uhhhhhh ja.......hmmmmmm
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Kleuterintriges nope. Slapende kleuter ook nope. Sacherijnige kleuter yep.

Klotenacht yep.



Ik ging best aardig met het niet snoepen, maar net een zak achtergebleven pepernoten opengemaakt. Oeps...



Wel hoera hoera, ik heb voor Gazel eindelijk de Lief! Kast gemarktplaatst waar ik al anderhalf jaar op aas. Tegen een zeer schappelijke prijs, regio randstad. Jahoe!

Nu nog hèt bed voor Veulen. Geduld.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Zaza jij top shopperT!
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Wat is hét bed dan? Stan klaagt dat zijn bed te klein wordt (in uitgestrekte toestand). Ik denk dat het iets hoogslaperigs wordt. Over een half jaar/jaar. Maar zou een hoogslaper over tien jaar nog leuk zijn?



Nop, ik heb het al vaker gezegd, de toekomstige vrouw van Rellie is een geluksvogel!



Net bruiloftoverleg gehad met Verloofde. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Komt al dichtbij he de bruiloft! Leuk!



Nop wat een lekker ventje is Rellie toch. Liefje!

Hier alleen een chagrijnige mopper mini. Hoop dat hij het weekend iets beter te pas is.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer was die peut nou mimp? En hoe gaat het ondertussen eigenlijk met jullie hulp?



Tess, het bed is iets hoogslaperigs wat past, liefst iets met een kast, iets wat veulen te gek vindt en wij normaal genoeg om langer mee te kunnen.



Ben ook bang dat hoogslaper maar voor even is, maar veulen baalt van zijn mini kamer, en dat snap ik.



Hier gruwelijke boknacht. Gazel wordt ziek of verkouden, en gedroeg zich als een baby. Ontroostbaar nergens op reageren enzo. Bij mij in bed. Zeven uur wakker. Terwijl ze heel de week niet uit bed wil.

Veulen ook nu wakker en benee terwijl ie continue roept dat de wekker te vroeg is, hij nog wil slapen, etc. Kinderen.....

Lief zoekt het maar met ze uit haha.
Alle reacties Link kopieren
Slecht geslapen dus Zaza....nie fijn nie

Hier goede nacht maar wel vroeg wakker smurf nu met ipad beneden rellie tussen mijn voeten voor de buis. Weekend

Tess ik heb voor smurf wel een half hoog slaper gekocht. Kunnen ze ook op een af klimmen en springen op fat boy dat soort onzin rellie nog in peuterbed dus kijken of het doorschuiven wordt of straks nog een nieuw bed
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
MaaierT met 40.5 koorts al de hele ochtend op mijn schoot. Hoera voor de extra lange dvd van 'Freek in het Wild'...
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook snavelachtige nacht. Twee uur in de weer geweest met Dotje en om half 5 was ze weer wakker. Mee in bed genomen en om 5 uur kreeg ik allemaal natte kusjes, trok ze haar voor haar uit mijn hoofd en sloeg ze op mijn wang.

Gelukkig hoef ik niet tot 23 u vanavond te werken
Alle reacties Link kopieren
Oh beterschap Chryssa!!
Alle reacties Link kopieren
Hoop rot nachten! Sterkte vandaag dames!



Chryssa beterschap voor Maaiert, flink hoog zo 's ochtends vroeg.



Hoogslaper is toch leuk? Waarom kunnen ze daar niet lang in?



Wij zijn opzoek naar een stapelbed, die van Ikea zijn de enige betaalbare en met normale matras afmetingen. Ik vind ze niet zo mooi...helaas.



Zaza peut is even verplaatst, school heeft nog mogelijkheden en wilde daar eerst over praten. Dat is komende woensdag. Dinsdag mag hij een proefles schaken, is eigenlijk vanaf gr 5 maar hij mag het proberen. Leuk voor hem!
Hoogslaper lijkt mij ook heel leuk! Was vroeger altijd super jaloers op vriendinnetjes die dat hadden. Mijn moeder wilde er niet aan ivm opmaken (en dat snap ik nu ook wel een beetje...).

Hier gaan de nachten wisselend. Laatst eentje waarin we mochten doorslapen, afgelopen nacht 3 keer wakker. Gisteren migraine en een peuter in huis. Wat een HEL.

Gelukkig mocht ik vanochtend uitslapen, dus de scherpe randjes zijn van de hoofdpijn af, net op tijd met deze stralende zon (zon dames, hier schijnt de zon! Nog net, voordat de sneeuw komt...)

Chryssa ik heb eindelijk uitgedokterd waar jouw blog is (ik ben duidelijk niet de snelste...). Als die foto van jou is dan ben jij 200% anders dan dat ik me had voorgesteld 40.5 jakkes :( das serieuze ziekie

Aaah, bruiloft.... Man en ik hadden het er van de week over dat het zo jammer is dat we dan niet nog een keertje over kunnen doen (met elkaar dus), we hebben zo genoten van die dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroegah ook een hoogslaper, ideaal want zolderkamer en schuin aflopend dak.

Toen ik een vriendje kreeg vond ik het minder. ;)



Lin hoe had je Chryssa dan voorgesteld? *benieuwd*
Chryssa: Donkerder: bruin haar met krullen, donkere ogen, misschien sproeten.

Net als dat jij natuurlijk stralend rood haar hebt waar ik jaloers op ga zijn Luna, das logisch
anoniem_160995 wijzigde dit bericht op 17-01-2015 14:52
Reden: ik kan niet typen
% gewijzigd
En nu ontdek ik de foto's van Chryssa...

Ik dacht dus bij de kinderen ook aan donkerharige kids! En Dribbel dus sproeten!
Alle reacties Link kopieren
Haha lachen zeg. Chryssa dus Freek op de buis Beterschap voor maaierT. Ik zit te wachten bij de zwemles. Nog tien minuten. Met een beetje heleboel mazzel mag smurf volgende twee weken proef zwemmen voor B. Anders nog sessie van 10 lessen.

Lin Hoe had je mij bedacht?
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor MaaierT, Chryssa!!



Grappig he Lin, dat je mensen zo anders had voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn..? Maareh, doe eens een rondje..?

Ik ben op vakantiejacht.. Maar er is zoveel keus en lief kan het niet zoveel schelen, ja max 1100 km rijden maar verder mag ik het zelf uitzoeken.. Iemand van jullie al eens in de Vendee geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven