Oogjes dicht en snaveltjes toe #30

12-01-2015 13:51 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic, deel 30.



Waar het begon met een stel vermoeide verse moeders en hun veel te wakkere, verse babies, zijn we nu al ruim vier jaar verder. In dit 30ste deel van de Snavel-saga zijn we inmiddels een nieuwe fase in gegaan. Er is zowaar helemaal niemand meer zwanger, de laatste lichting babies is uitgegroeid tot dreumes en we hebben het al lang niet meer alleen over de lengte van onze wallen.



Dit wordt dan ook het deel waarin: eindelijk iedereen de geneugten van de doorslaapnachten zal leren kennen. Een groot aantal Snaveltjes vertrekt naar school of peuterspeelzaal en daarmee hun moeders een dosis welverdiende rust geeft. Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan nog even genieten van het klein zijn, maar in rap tempo hun grote broers en zussen achterna gaan. Waarin we mee genieten van Mimpjes ervaringen overzees, maar haar ook erg missen. Waarin Majeba zichzelf de wereld gunt omdat ze dat zo ontzettend verdient, Noppie zoals altijd heel veel leuke dingen blijft organiseren maar zichzelf ook af en toe op de bank parkeert met Netflix, LunaSter geniet van de pas verworven betere nachten, Jsd natuurlijk weer sexy, slim en succesvol is, 26Gelukkig gestaag omhoog klimt op de carrièreladder, Arc mooie paardrijtochten blijft maken, geniet van haar jongens en Broco'tje natuurlijk altijd bij ons is, Zaza geen natte broeken meer hoeft te verschonen en Gazels temperament aan manlief overlaat, TessTan iets minder achter haar jongste Duracellkonijntje aan hoeft te rennen, Pucker een beetje lucht krijgt nu R. naar school gaat en het daar naar zijn zijn heeft, Ensimone haar grenzen op het werk goed bewaakt omdat ze het al druk genoeg heeft, Alisan zich zoveel beter voelt dan een tijd geleden, Chryssa vrolijk verder blogt op haar boerderij, terwijl de Terroristen door de modder rollen, er voor Yamuna snel wat makkelijker tijden aanbreken en Linjmh even bij kan komen van al het studeren, terwijl haar kleine braaf in zijn peuterbed blijft liggen.



Inmiddels heeft iedereen plaatsgenomen op de tribune, dus de wijn (en Cola Light) vloeit rijkelijk. De Droeftoeter en de sjaaltjes rouleren tussen de wederhelften, want mannen zijn nou eenmaal nog veel moeilijker op te voeden dan kleine kinderen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
quote:TessTan schreef op 15 januari 2015 @ 11:53:

Hoi Lala! Leuk je hier te zien 😀. De laatste kiezen van Tessje zijn al een tijdje door, dus dat zal het niet zijn.



Ensimone, wat een droppie, die Kees. Lief ventje!Huh?
Alle reacties Link kopieren
Hai Soulsearch. Gezellig. Jammer dat je nodig is, maar wel fijn dat je herkenning vindt. Je bent niet gek, gewoon moeder.

Herkenbaar hoor, wat je schrijft.

Ik was ook zo ontzettend onzeker. En moe. Man, ik begin mezelf dit jaar pas weer een beetje te herkennen. Ik was gewoon suf en zat van het moe zijn.



O, m'n mannen komen thuis.
Alle reacties Link kopieren
Welkom soul. Mijn popsie is 1 dag jonger!

Geef haar een lepel en stop er zelf ook af en toe wat in.



Herken veel van je verhaal. Pnd bij de eerste. Niet leuk.



Tess, ik was even in de war van je post maar begrijp hem nu. Maar kees os niet van ensiome hoor.



Hier vandaag beide kinders weer naar school. Volgens mij zijn ze nog niet uitgeziekt, maar pech hoor

Zoon komt over een uurtje thuis, hoop dat hij koortsvrij blijft.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens popsie is totaal niet geinteresseerd in zelf eten. Als ik wat in haar hand geef, laat ze het gewoon vallen en als ik het op het kinderstoelblad neerleg, dan gaat ze er met open mondje naartoe, maar pakken ho maar.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ze hebben me gehoord hoor bij netflix. Opeens heb ik ook seizoen 3.

Druk druk druk.
Alle reacties Link kopieren
Dat wat Zaza zegt, dat heb ik ook: dat ik eigenlijk pas sinds kort het gevoel heb dat ik weer enigszins bij de mensen begin te raken. Daarvoor was ik vooral Moe (ja, met een hoofdletter). Die eerste jaren zijn gewoon echt slopend.



Ben nou toch wel benieuwd naar dat 'Call the Midwife'. Vanavond maar eens de eerste aflevering kijken.



Dribs heeft trouwens een rare bult op haar achterhoofd, ontdekte ik niet. Ze is niet gevallen ofzo. Kan dat een vetbult of zoiets zijn?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
quote:alisan schreef op 15 januari 2015 @ 14:55:

Welkom soul. Mijn popsie is 1 dag jonger!

Geef haar een lepel en stop er zelf ook af en toe wat in.



Herken veel van je verhaal. Pnd bij de eerste. Niet leuk.



Tess, ik was even in de war van je post maar begrijp hem nu. Maar kees os niet van ensiome hoor.



Hier vandaag beide kinders weer naar school. Volgens mij zijn ze nog niet uitgeziekt, maar pech hoor

Zoon komt over een uurtje thuis, hoop dat hij koortsvrij blijft.Hoe ben je door je PND heen gekomen? En toch meerdere kinderen als ik het goed begrijp?
Alle reacties Link kopieren
Medicijnen, vooral voor mijn eigen slaap. Therapie ook maar medicijnen gaven de duw. En heel hard werken, de deur uit, netwerken etc. Ik woonde net in dit land en kende niemand.

Dat er nooit een tweede kwam zei ik ook
Alle reacties Link kopieren
En toen kwam er zelfs een derde inclusief giga roze wolk bij Alisan .



Kees is natuurlijk ook een Volendamse naam, vandaar de verwarring natuurlijk . Maakt niet uit, zowel Kees als Jan zijn vrolijke scheetjes!



Rare bult zou ik even in de gaten houden en anders maar weer eens naar de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eraan te denken de babyset van de triptrap te halen. Meiske gaat ook steeds al op de stoel van Stan zitten en dat gaat prima. Bovendien klimt ze ook zelf in haar stoel met babyset en dat is echt doodeng om te zien. 14 maanden, alles gaat zo snel bij de derde!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de onderste treden en bij zoon en meiseltje afgehaald want ik kon mijn kont niet keren of popsie stond er bovenop. Vind het veels te eng.
Alle reacties Link kopieren
En dan helemaal bovenop zoals meiske bedoel ik dus.
Alle reacties Link kopieren
Bovenop de stoelen van de oudsten vond ik nog tot daar aan toe, maar zelf in haar eigen stoel incl beugel klimmen..... 😳. Het grappige is dat het dus gewoon altijd goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Chryssa die flapdrol met kritiek komt niet uit mijn koker volgens mij. Te drukke lange dag met afgelopen nacht grote snavel....eerst bijkomen dan verder lezen. Hallo soul stop surching zou ik zeggen
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Chryssa kan het een bult zijn van een eerdere valpartij? Lijkt me wel gek als ze ineens bulten krijgen.



Tess ik heb hier al maanden de babyset eraf omdat L ook zo aan het klimmen was. Levensgevaarlijk. Maar zonder babyset is ook niet heel fijn want hij klimt de hele tijd op de tafel en blijft niet gewoon zitten. (We hebben geen tuigje) Bij L ging het ook altijd goed. Hij ging ook regelmatig bovenop het bovenste plankje staan tijdens het eten enzo. De eerste keer dat R dat na ging doen lag die dus gelijk onder zn stoel. Die is motorisch niet zo sterk zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Nop kijk je ook weer widm?
Alle reacties Link kopieren
Bult: kan het een knobbel in het lymfesysteem zijn?

Ben.met Gazel ook al paar keer in lichte paniek naar Ha gesjeesd omdat ze knobbels inhaar nekje, achter haar oren of bij haar ruggenwervel had. Waren opgezette en erg hard werkende lymfeklieren, wat klopte,ze was snotverkouden. Sindsdien zoek ik nog.wel.eens naar knobbels als ze hangerig doet: kijken.of ze.ziek aan.het worden is.



Hm. Gaar lekker met typen...
Alle reacties Link kopieren
Oh hemel die gozer. Vriend van vriendin dus inderdaad. Bijzondere gaat geloof ik. Sorry hij leest je wel 😉
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Ja! !widm !!!!!!!
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Goed, Dribs ligt al ruim een uur met koorts in bed te rellen. Heb er net een tijd bij gezeten. Nu manliefs beurt. Zucht...



Tja, apart figuur die kritiekhebberT, noppie. Maar goed, heb m'n reactie-blog al klaar staan voor morgen...
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
quote:noppie72 schreef op 15 januari 2015 @ 18:56:

Chryssa die flapdrol met kritiek komt niet uit mijn koker volgens mij. Te drukke lange dag met afgelopen nacht grote snavel....eerst bijkomen dan verder lezen. Hallo soul stop surching zou ik zeggen Thanks
Alle reacties Link kopieren
quote:alisan schreef op 15 januari 2015 @ 15:54:

Medicijnen, vooral voor mijn eigen slaap. Therapie ook maar medicijnen gaven de duw. En heel hard werken, de deur uit, netwerken etc. Ik woonde net in dit land en kende niemand.

Dat er nooit een tweede kwam zei ik ook



Wat enorm fijn dat je alsnog een mooie roze wolk hebt ervaren. En het is dus echt waar dat je als mama zijnde bij je tweede makkelijker wordt?

Ik heb L vandaag sperziebonen, aardappels en kipfilet ala rapley zelf laten eten. Zelf pakken etc en dus ook van bord afgooien Beetje yoghurt als toet gegeven dus honger uitgesloten. Ik overdenk alles veel te veel omdat ik haar alle liefde en veiligheid wil geven die ik vroeger zo gemist heb.

Ben soms ook bang door bepaalde dingen wel of niet te doen ik haar tekort doe. Ben ook erg ongeduldig. Bedoel ben al bijna een jaar moeder hoor nu moet ik het wel weten toch
Alle reacties Link kopieren
Oh zeker waar, bij een tweede ben je zoveel makkelijker.

Ik dacht ook over alles na, was bang dat ze ziek zou worden (was ze wel vaak), kon zooooo moeilijk loslaten. En het was/is ook best een zorgen meisje. Heeft altijd heel slecht en weinig geslapen. (Ze is nu ruim 3 en ze slaapt eindelijk door nu in de zin van dat ik er niet 5 keer uit hoef voor haar of s avonds uren op haar kamer zit)

Had graag bij Lunetje wat meer willen genieten maar vaak kon ik dat niet omdat ik gestrest was, me zorgen maakte en ik was gewoon doodMOE.



Het komt goed, probeer af en toe wat los te laten. Lekker laten klooien met eten, elke fase is weer anders en dan zijn er weer nieuwe dingen waarin je moet ontdekken wat het beste werkt voor jullie. Dotje is 14 maanden en wil sinds kort niet meer aan tafel zitten met brood eten. Ik smeer nu haar brood en af en toe komt ze een hapje halen en klimt dan zelf op haar stoel. Joh prima. Volgende week is t waarschijnlijk weer wat nieuws. Af en toe wat meeveren en uitproberen, met de tijd komt alles goed en krijg je het vertrouwen.



Net lesje bootcamp gedaan, wat is dat toch lekker. (Achteraf)



Leuk joh Mimpje, een 4e. Wist ik van jou wel. Is ook altijd mijn droom geweest, een gezin met 4 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, na een jaar hoef je dat nog niet te weten. Dat wist ik toen ook nog niet. Soms nu nog niet. Is ook het ouderschap he. Kunst is om af en toe wat te relativeren en als je zelf uitgerust bent kun je ook meer aan.

Je doet haar zeker niet te kort, liefde en zorg te over voor haar als ik dat zo lees. Minder twijfelen aan jezelf hoor!
Chryssa volgens mij is er iets verkeerd gegaan met een reactie can jou in het 3 weken maar buitenland topic. Er staat iets in van jou als reactie wat totaal nergens op slaat ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven