Oogjes dicht en snaveltjes toe #30

12-01-2015 13:51 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic, deel 30.



Waar het begon met een stel vermoeide verse moeders en hun veel te wakkere, verse babies, zijn we nu al ruim vier jaar verder. In dit 30ste deel van de Snavel-saga zijn we inmiddels een nieuwe fase in gegaan. Er is zowaar helemaal niemand meer zwanger, de laatste lichting babies is uitgegroeid tot dreumes en we hebben het al lang niet meer alleen over de lengte van onze wallen.



Dit wordt dan ook het deel waarin: eindelijk iedereen de geneugten van de doorslaapnachten zal leren kennen. Een groot aantal Snaveltjes vertrekt naar school of peuterspeelzaal en daarmee hun moeders een dosis welverdiende rust geeft. Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan nog even genieten van het klein zijn, maar in rap tempo hun grote broers en zussen achterna gaan. Waarin we mee genieten van Mimpjes ervaringen overzees, maar haar ook erg missen. Waarin Majeba zichzelf de wereld gunt omdat ze dat zo ontzettend verdient, Noppie zoals altijd heel veel leuke dingen blijft organiseren maar zichzelf ook af en toe op de bank parkeert met Netflix, LunaSter geniet van de pas verworven betere nachten, Jsd natuurlijk weer sexy, slim en succesvol is, 26Gelukkig gestaag omhoog klimt op de carrièreladder, Arc mooie paardrijtochten blijft maken, geniet van haar jongens en Broco'tje natuurlijk altijd bij ons is, Zaza geen natte broeken meer hoeft te verschonen en Gazels temperament aan manlief overlaat, TessTan iets minder achter haar jongste Duracellkonijntje aan hoeft te rennen, Pucker een beetje lucht krijgt nu R. naar school gaat en het daar naar zijn zijn heeft, Ensimone haar grenzen op het werk goed bewaakt omdat ze het al druk genoeg heeft, Alisan zich zoveel beter voelt dan een tijd geleden, Chryssa vrolijk verder blogt op haar boerderij, terwijl de Terroristen door de modder rollen, er voor Yamuna snel wat makkelijker tijden aanbreken en Linjmh even bij kan komen van al het studeren, terwijl haar kleine braaf in zijn peuterbed blijft liggen.



Inmiddels heeft iedereen plaatsgenomen op de tribune, dus de wijn (en Cola Light) vloeit rijkelijk. De Droeftoeter en de sjaaltjes rouleren tussen de wederhelften, want mannen zijn nou eenmaal nog veel moeilijker op te voeden dan kleine kinderen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
40 Paar schoenen??? Mag ik jouw sjieke tante lenen, noppie?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Alisan ik zeg filmpje!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er gewoon bij noppie? Dat hij nog niet op netflix staat?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat er nl alleen seizoen 1 en 2. En ik heb de connectie op nederland staan. Ben jij al verder dan? Ik ben verslaafd!



Filmpje lukt steeds niet. Ze doet echt maar een paar stapjes en ik ben steeds te laat.
Alle reacties Link kopieren
Oja, dan moet je er echt voor gaan zitten met je camera he. en dan doen ze het die dag mooi niet.

Knapperd, aan de wandel. Wat wordt de laatste generatie snaveltjes snel groot zeg.



Ensimone, wat heerlijk dat er gelogeerd wordt. Lekker ruimte voor jullie samen komt er zo. Genieten. En wat klinkt jantje toch als een moppie.



Nop hoofdpijnvrij, goedzo. Hoop dat het blijft. En fijn dat lief bijspringt waar ie kan!



Hier viel Gazel weer in slaap aan tafel. Guppie toch. Te klein voor het tafellaken, maar te groot voor het servet. En veulen steelt ook al zo m'n hart.
Alle reacties Link kopieren
Oeh en ze zenden friends uit op de US netflix. Oeh, ik ben voorlopig wel weer even zoet. Alsof ik het niet al minsts 10 keer heb gezien...



Zaza, schattig.
Alle reacties Link kopieren
Ik de us netflix, gilmore girls... al tig keer gezien en nu eigenlijk helemaal geen tijd maar zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Nou daar zit ik hoor, kindjes op school en met mijn laptop op schoot.

Ik heb zojuist een implanon staafje in mijn bovenarm laten zetten. Ging super, viel me alles mee. Alleen was het niet slim om daarna booodschappen te gaan doen en de tassen te tillen



Nu nog hopen dat het een succes gaat worden. Voorlopig geen baby's bij Mimpje.
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu toch voor Dribbel, zo'n buikpijn weer.



JSD bikkel ben je, examen achter de rug nu toch?



40 paar schoenen Nop? Wauw! Fijn zeg dat jij er een paar hebt kunnen uitzoeken. Altijd leuk.

Voorhoofdholte ontsteking is erg vervelend, gelukkig maar dat je lief een beetje lief is.



Leuk dat leren lopen he Alisan.



Call the midewife is leuk! Nog bedankt voor de tip, zag hem hier ergens voorbij komen. Ik ga nu dus ook nog even genieten van een uurtje rust en een aflevering kijken.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg had vannacht een snavel van zes in bed......Dikke tranen want hij kwam niet in slaap geen trend hoop IK gaaaaaap
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames,



Ik ben de afgelopen dagen jullie topics aan het doorlezen. Waar waren jullie toen ik midden in mijn PND zat?? Wat een fijn topic, handige tips, humor, steun en nog zoveel meer.



Is het een hele brutale vraag als ik hier graag met jullie wil meelezen en schrijven? Ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar en zou meiden zoals jullie heel goed kunnen gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Je bent van harte welkom SoulSearch! Wat enorm klote, een PND. Hoe gaat het nu met je?



Girlmore girls op Netflix? Waar??

Vind Netflix juist een beetje gedateerd. De echte leuke films en series staan er niet op vind ik.



Viel het zetten mee Mimpje? Ik zit al een jaar tegen het zetten van een spiraal aan te hikken, misschien is dat ook wel iets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Morning,



Wij hadden in de VS een abonnement op Netflix, maar ik was er niet echt enthousiast over. Vond inderdaad dat ze voornamelijk veel oude en de wat minder leuke series in het aanbod hadden.



SoulSearch, is je PND nu voorbij, of heb je er nog steeds last van?



Ik werd vanmorgen beticht van 'gezeur' en 'Weltschmerz' op mijn blog (blijkbaar een FB-contact van jouw vriendin, noppie ), dus ik denk dat ik morgen maar een vrolijk gezelligheidsstukje moet plaatsen .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat ik mee kan schrijven Vinden jullie het niet vervelend dan weer een herhaling te krijgen vanuit fases die voor jullie al ver achter jullie liggen?



Ja het gaat gelukkig steeds beter. Ik ben sinds januari weer begonnen met werken bij een nieuwe werkgever, volg therapie en tijd heelt alle wonden.

Ik moet eerlijk bekennen dat het lezen van jullie topic ook een hoop inzichten en troost heeft gegeven. Ik heb me zo enorm eenzaam gevoeld in al mijn onzekerheden en angsten. Mijn vriendinnen herkende een hoop van mijn struggles niet.

Maar de weg omhoog valt me soms zwaar. Ik wil soms ook te snel denk ik. Er kwam ook een hoop verdriet van vroeger naar boven. Eigen moeder op jonge leeftijd verloren, kind uit een gebroken gezin.





Iets meer achtergrond: Dochter geboren op 24.01.2014 (6 weken BV en daarna overgestapt op FV) en heeft enorm veel gehuild (lees krijsen, ging van 0 naar 100 biljoen in een nano seconde . Liet zich erg moeilijk troosten, veel over strekken en van mij afwenden. Twee ziekenhuis opnamen gehad (ben steeds bij haar gebleven) en blijkt reflux te hebben. Medicatie gekregen en later ook nog een provocatie test door verdenking KMA. Hieruit is gebleken dat ze niet allergisch is.

Mijn dochter slaapt op de dag zo enorm wisselend en de nachten zijn met name speentjeploppen bijkomend heeft ze een enorm mooi maar temperamentvol karakter. De beschrijving van een high need baby (volgens mij ooit eens gedeeld door Wendy) is een feest van herkenning voor mij.



Ik werk 4 dagen, ben getrouwd en door mijn ontbrekende roze wolk en PND als de doods om ooit aan een tweede te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier nog meer pukkies van 1 en zelfs nog jonger! :-)

Wat een rotstart met die kleine, fijn dat het nu iets rustiger is. Je bent ook gewoon nog zo onzeker met een eerste, ik herken veel.
Alle reacties Link kopieren
Het zetten viel erg mee, de verdoving was het meest vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Soulsearch!



Fases die achter ons liggen? Ach ik wil over een jaar of twee/drie nog wel een vierde 😄



Wat rot voor je dat je je zo eenzaam hebt gevoeld. Hoop dat de stijgende lijn doorzet, en nog van harte met je dochter! 1 jaar is een mijlpaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lala! Leuk je hier te zien 😀. De laatste kiezen van Tessje zijn al een tijdje door, dus dat zal het niet zijn.



Ensimone, wat een droppie, die Kees. Lief ventje!
Alle reacties Link kopieren
Welkom SoulSearch! Je zit met je bijna 1-jarige precies goed tussen de laatste lichting Snavels . De mijne is 14 maanden en Snavelt er nog vrolijk op los helaas. Over die tweede, daar moet je nog helemaal niet aan denken. Dat komt ooit wel weer, of niet.



Alisan, ik heb ook gewoon drie seizoenen Midwive erop staan. Ik zag er eerst ook maar twee, maar je moet gewoon even naar beneden scrollen.



Mimpje, meen je dat over een vierde? Leuk! (Voor jullie dan 😁.)



Twee op school, één in bed. Heerlijk rustig .
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaSter schreef op 15 januari 2015 @ 11:30:

Er zijn hier nog meer pukkies van 1 en zelfs nog jonger! :-)

Wat een rotstart met die kleine, fijn dat het nu iets rustiger is. Je bent ook gewoon nog zo onzeker met een eerste, ik herken veel.



Ik ben de afgelopen dagen jullie vele topics aan het doorlezen en oh wat deed me dat goed. Hoe vaak ik wel niet gedacht heb (of denk) er is iets mis want ze huilt zo hard en slaapt zo slecht op de dag, terwijl ze dan in en in moe is.



Het wakker porren van je man, ruzie maken omdat het wakker porren niet lukt, je dan weer eenzaam voelen etc etc.



Mijn kleine meid sliep vanaf week 7 de nachten goed door en toen ineens vanaf een maand of 6 niet meer. Heel veel wakker, speentje geven en dan weer verder slapen maar ook ineens wakker zijn, heftig huilen en dan gewoon echt niet weten wat ik het beste kon doen. Wel of geen nachtflesje (wat nou als ze daardoor weer aan de nachtvoeding gewend raakt ) en uiteindelijk bleek dat een fase!



Maar het komt wel regelmatig voor dat ze wakker wordt, GZD is dit met een speentjplop weer op te lossen.



Ook fijn te lezen dat sommige de weerslag op je relatie herkende
Alle reacties Link kopieren
Oh Soulsearch ik zie nu dat ik te vroeg feliciteer. Ik las 14 ipv 24 :-)



Tesstan ja hoor ik zou best een vierde willen. Als dat past in het gezin, het huis etc.
Alle reacties Link kopieren
En wat ook een feest van herkenning was, waren een aantal stukjes rondom huilvermijdend/voorkomend gedrag vertonen. Ik kan/kon soms zo in paniek raken van L. haar gehuil maar kan er soms ook enorm geïrriteerd over raken en dat laatste veroorzaakt weer schuldgevoel. Dus deed er alles aan om haar maar niet te laten huilen. 1 piepje en ik stond gelijk bij haar.



Ik kan haar pas sinds een maand heel even laten huilen, als ze op de grond zit en opgepakt wilt worden en dat is vervolgens ook weer niet goed en dan in huilen uitbarst dan kan ik daar iets beter mee omgaan. Ik ben ook nu zover dat ik haar wakker maar moe in bed leg, haar een kusje geef en dan weg loop. Voorheen bleef ik dan maar bij haar zitten want wat nou als ze gaat huilen als ik wegloop terwijl ze nog niet slaapt.



Dat huil vermijdend gedrag kan soms ver doorslaan. Het ''spannend'' vinden om nieuw eten te introduceren bijvoorbeeld. Wat nou als L daar allergisch voor is, of er buikpijn van krijgt. Ik blijf daardoor in mijn comfortzone. Maar vervolgens wil je ook niet een ''slechte'' eter creëren of haar tekort doen qua vitamine binnen krijgen



Ik mis soms ook een klankbord voor de simpele dingen. Bijvoorbeeld: L is altijd een goede eter geweest, afgelopen maand wordt dit iets lastiger. Eten uit haar mond halen en op de grond gooien, of enorm boos worden als ze de lepel niet mag. Hoe daar soms mee om te gaan vind ik ook lastig. Door haar de lepel te geven, geef ik dan toe of voldoe ik daarmee juist aan haar behoefte omdat ze steeds meer zelf wilt gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een worstelingen zeg! Over dat eten, was je van plan om haar tot haar 18e te blijven voeren of wil je dat ze tegen die tijd zelf eet? Zo ja, dan zou ik haar vooral zelf een lepel geven (en een grote slab omdoen en je vloer afplakken ).

Ik herken het wel van de eerste. Het wordt beter, echt! Ik denk dat het vooral een kwestie is van vertrouwen in jezelf als moeder krijgen.
Alle reacties Link kopieren
SoulSearch, je klinkt vooral erg onzeker. Dat bedoel ik niet vervelend, want het is volkomen normaal bij een eerste kind. Ik was gedurende MaaierT's eerste jaar (en daarna ook nog wel) op z'n minst hysterisch te noemen over waar ik en wel en niet goed aan deed, wat wel en niet 'mocht' en of ik niet bezig was mijn kind op de één of andere manier enorm te verpesten op z'n minst met een enorm complex/hechtingsstoornis/whatever op te zadelen. Ontzettend vermoeiend en vervelend, vooral voor mezelf. Het wordt echt wel beter, het heeft alleen tijd nodig. Je moet je zekerder gaan voelen als moeder, vertrouwen krijgen in je eigen gevoel en in je kind. Komt goed.



Wat betreft dat eten: wat ik zou doen is haar zelf laten eten en zodra er geklooid en/of gesmeten wordt, een keer waarschuwen en als ze dan toch doorgaat het bordje weghalen. Ik ben helemaal voor zelf laten eten, maar wat mij betreft wordt er niet gegooid met eten. Dan heb je blijkbaar geen honger en is het klaar.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
SoulSearch welkom! Natuurlijk mag je hier meeschrijven. Ik herken ook wel veel van je verhaal. Het vermoeide, altijd maar bezig met slaapjes, je relatie... Wij waren echt een ijzersterk team, al 10 jaar, en zo'n hummel gooit dat gewoon overhoop in een paar maanden. Daar was ik echt verbaasd over. Maar alles komt goed, ooit. Het belangrijkste voor mij was het loslaten. Dan maar niet in zn eigen bed slapen enz. Met de tweede was ik met zulke dingen veel makkelijker, geen stemmetje in mijn hoofd wat zei 'hij hoort in zijn eigen bed' en dat gaf zoveel rust. En ook hij is geen goede slaper, wordt meerdere keren wakker per nacht en het slapen komt altijd alleen op mij aan, net als bij R, alleen nu heb ik er veel meer vrede mee. Ik weet nu dat het echt ooit over gaat.



Wat het eten betreft zou ik haar wel een lepeltje geven. Hou er inderdaad rekening mee dat het overal zit, maar ze vinden het zo leuk om zelf te doen. Ik voerde dan ook nog tussendoor anders kwam er wel erg weinig binnen. Verder geloof ik niet zo in toegeven, zin doordrijven, verpesten ed. bij die ukkies. Gewoon eens proberen. Ik hoop dat ze leert dat mama begrijpt wat ze wil en daarop inspeelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven