Ouders die elkaar overtreffen met traktaties

27-05-2016 22:07 370 berichten
Hoi



Vandaag had ik het met een vriendin over een aparte juf van de basisschool. Op een gegeven moment vertelde mijn vriendin over twee neefjes (die die juf kennen, die blijkbaar ook directrice is geworden) die op die school zitten. Het gesprek ging over op dat die school niks doet aan ouders die elkaar willen overtreffen met traktaties.



Toen mijn vriendin dat vertelde, dacht ik "huh, wat krijg je als ouder mee van wat je kind als traktatie krijgt op school?" maar bij die neefjes worden kinderen gepest met wat zij trakteren voor hun verjaardagen (als het niet spectaculair genoeg is) en maken ouders er een soort wedstrijdje van om de grootste, leukste en meest memorabele traktaties door hun kinderen op school uit te laten delen.



Ik zat daar echt met zo'n gevoel -> :') !!!!



Herkennen ouders op dit forum zich erin dat ouders elkaar willen overtreffen met traktaties die steeds groter en spectaculairder worden? Of is dat gewoon iets wat op die school speelt?



(Vroeger op school trakteerde ik gewoon op een zakje chips of iets anders simpels, ik kan me niet herinneren dat er hele spectaculaire traktaties zijn geweest en zeker niet dat ik elke dag aan mijn ouders vertelde over de vet coole fantastische traktaties die ik nu weer van mijn klasgenoten die voor hun verjaardag trakteren heb gehad.)



Met de noot dat dit wel echt over een van dé tokkiescholen van de regio gaat, wat ik daar precies mee bedoel laat ik voor dit topic achterwege.



Toevoeging: in dit topic gaat het vooral over knutseltraktaties. Ik bedoel traktaties als een zelfgemaakte placemat, bellenblaas en wat te eten en te drinken erbij. Of dingen als een zak snoep met een jojo en een frikandelbroodje.
quote:Moirai schreef op 27 mei 2016 @ 23:20:

[...]



Dat dus.



En dan over vroegah. TO is nog niet eens halverwege de 20 volgens mij.Maar wel weten dat het een tokkieschool is. Jaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:22:

[...]



Thuisblijfmoeders, overblijvers? Ik werd vroeger gewoon om kwart over 8 op het schoolplein gezet en om half 3 weer opgehaald. Je hebt toch leraren op school die toezicht houden tijdens het buiten spelen en het fruit/brood eten?

Of is dit ouderwets?

Vroeger hè.



Nee, wij eten met de kinderen voor toezicht tussen de middag is er TSO. Voor school is verantwoording vd ouders.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 mei 2016 @ 23:20:

[...]





Ik heb wel eens een barbekeutje gegeven op het schoolplein. Gewoon; even een kwartiertje antrekoowtjes laten bakken door Herman de BlijkerT.



O leuk.

Ik laat met kerst Jamie Oliver invliegen om iets met gezonde kipnuggets te doen voor het kerstdiner op school.

Ik kan niet wéér aan komen kakken met wagyu beefrolletjes van Jonnie Boer.



Ze zijn zo veel gewend he, die kinderen tegenwoordig.
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:22:

[...]



Thuisblijfmoeders, overblijvers? Ik werd vroeger gewoon om kwart over 8 op het schoolplein gezet en om half 3 weer opgehaald. Je hebt toch leraren op school die toezicht houden tijdens het buiten spelen en het fruit/brood eten?

Of is dit ouderwets?Jij bent echt niet van deze wereld he?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 27 mei 2016 @ 23:23:

[...]





O leuk.

Ik laat met kerst Jamie Oliver invliegen om iets met gezonde kipnuggets te doen voor het kerstdiner op school.

Ik kan niet wéér aan komen kakken met wagyu beefrolletjes van Jonnie Boer.



Ze zijn zo veel gewend he, die kinderen tegenwoordig.Sushichef is hier altijd een succes.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:PlayingTheAngel schreef op 27 mei 2016 @ 22:34:

Ik dacht dat op veel scholen geen snoep meer getrakteerd mag worden?

Vroeger was de regel "liever klein en gezond" op onze basisschool maar ik denk dat het percentage dat zich aan "gezond" hield 0% is.

Ik denk niet echt dat er tegenwoordig wel streng op gelet wordt.

Eerder dat je commentaar gaat krijgen van school of andere ouders als "je moet rekening houden met dat sommige kinderen een veganistisch, glutenvrij en suikervrij dieet volgen want dat moet van de ouders en nu beslis jij voor hen en dat kan niet want je moet rekening houden met elkaar."
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen ik op school zat interesseerde het de meester geen ruk wat er getrakteerd werd.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:22:

[...]



Thuisblijfmoeders, overblijvers? Ik werd vroeger gewoon om kwart over 8 op het schoolplein gezet en om half 3 weer opgehaald. Je hebt toch leraren op school die toezicht houden tijdens het buiten spelen en het fruit/brood eten?

Of is dit ouderwets?Overblijvers zijn de kinderen die overblijven. Thuisblijfmoeders zijn mleders zonder baan in traditionele gezinnen volgens kostwinnersmodel. Die dus elke dag hun kind thuisnlaten lunchen. Midden in de randstad, maar lijkt net achtergebleven gebied.
quote:Sorende schreef op 27 mei 2016 @ 22:34:

[...]





Haha. Ik zit er niet middenin, maar ik dacht dat je alleen nog maar groente en fruit mocht trakteren tegenwoordig en geen "troep" zoals dat nu heet, zoals, tja, echte traktaties. O ja, of potloden of bellenblaas.

Ik houd best van me uitsloven, maar zo lijkt er me geen lol meer van.Waar de fuck halen mensen het geld vandaan om zulke dure traktaties te kopen... Potloden wtf, 30 stuks van een pakje of van een enkele potlood? (en dat kinderen dan ruzie gaan maken over de kleur)
Alle reacties Link kopieren
Wat ik overigens ook beetje raar vind is om de leidsters op de peuterspeelzaal te bedanken met cadeau's zodra het kind naar de basisschool gaat.

Zo'n kind gaat dan 2 keer per week 2 uurtjes naar de psz waarom moeten daar dingen (lelijke dingen) voor gekocht worden? Een gesproken dankjewel is toch ook goed.
Alle reacties Link kopieren
In de klas van zoon zit er maar 1 kindje met een ehm... Enigszins aparte moeder. Een beetje emotioneel incontinent zeg maar. Maar dat vinden andere mensen hooguit zielig voor haar man of kind. Denk ik, het is niet echt onderwerp van gesprek.



Eigenlijk de enige communicatie met andere ouders is 'hoi/goedemorgen/goedemiddag/fijne vakantie/kunnen we even nummers uitwisselen voor speelafspraakje/wat een rotweer/wat een fijn weer/heb jij nog toevallig een extra zitverhoger in de auto staan.



Een dorpsschool met wat kinderen uit de stad (waaronder zoon), wat kinderen van omliggende boerderijen, de kinderen van de middenstanders, kinderen van hipsters die 'iets' in de ICT doen en hier en daar een Syrisch vluchtelingetje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:fietsie schreef op 27 mei 2016 @ 23:27:

[...]



Overblijvers zijn de kinderen die overblijven. Thuisblijfmoeders zijn mleders zonder baan in traditionele gezinnen volgens kostwinnersmodel. Die dus elke dag hun kind thuisnlaten lunchen. Midden in de randstad, maar lijkt net achtergebleven gebied.Bij ons op school mocht je tijdens schooltijd niet eens het gebouw uit en het plein af. Ik wist niet dat dat zoveel gebeurd in Nederland. Ooit heb ik wel de term "overblijven" gehoord maar ik dacht dat dat iets zeldzaams is. (als je ziek was zag je op een bepaald moment op tv allemaal series voor basisschoolkinderen op een bepaald tijdstip waar de meeste kids op school zitten)
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:26:

[...]



Vroeger was de regel "liever klein en gezond" op onze basisschool maar ik denk dat het percentage dat zich aan "gezond" hield 0% is.

Ik denk niet echt dat er tegenwoordig wel streng op gelet wordt.

Eerder dat je commentaar gaat krijgen van school of andere ouders als "je moet rekening houden met dat sommige kinderen een veganistisch, glutenvrij en suikervrij dieet volgen want dat moet van de ouders en nu beslis jij voor hen en dat kan niet want je moet rekening houden met elkaar."

Nee, je hebt echt geen idee waar je het over hebt,

De meeste scholen lunchen tussen de middag thuis, behalve scholen met een continuerooster. Die komen er steeds meer maar waren 20 jaar geleden zeldzaam. Als je thuis luncht in principe dan is er altijd de mogelijkheid om toch op school te blijven en dan heeft de leerkracht pauze dus luncht een ouder of ingehuurde kracht met de kinderen.



En rekening houden met allergieën is een zaak van de ouders van het allergische kind. Die zorgen voor een geschikt trommeltje traktaties bij ons op school. Daar hoeven anderen geen rekening mee te houden,
Alle reacties Link kopieren
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:28:

[...]



Waar de fuck halen mensen het geld vandaan om zulke dure traktaties te kopen... Potloden wtf, 30 stuks van een pakje of van een enkele potlood? (en dat kinderen dan ruzie gaan maken over de kleur)Die doen aan fucking sparen, je weet, elke maand wat geld in een spaarpot.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:30:

[...]





Bij ons op school mocht je tijdens schooltijd niet eens het gebouw uit en het plein af. Ik wist niet dat dat zoveel gebeurd in Nederland. Ooit heb ik wel de term "overblijven" gehoord maar ik dacht dat dat iets zeldzaams is. (als je ziek was zag je op een bepaald moment op tv allemaal series voor basisschoolkinderen op een bepaald tijdstip waar de meeste kids op school zitten)Vroeger hadden we geen tv.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:gemini2009 schreef op 27 mei 2016 @ 23:29:

Wat ik overigens ook beetje raar vind is om de leidsters op de peuterspeelzaal te bedanken met cadeau's zodra het kind naar de basisschool gaat.

Zo'n kind gaat dan 2 keer per week 2 uurtjes naar de psz waarom moeten daar dingen (lelijke dingen) voor gekocht worden? Een gesproken dankjewel is toch ook goed.



Mijn ouders kochten ieder jaar een doos chocolade van de Maison Kelder voor de leerkracht... Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dat inderdaad wat overdreven is. Inderdaad wat jij zegt, wat moet een docent/leidster van de peuterspeelzaal met al die (lelijke?) spullen.

Ik werkte bij de Action waar ook altijd aan het eind van het schooljaar kinderen met hun ouders cadeautjes kopen met een opdruk "bedankt juf/meester" of iets anders en dan altijd enthousiast tegen de caissières zeiden dat ze die voor de juf/meester kopen.
quote:Moirai schreef op 27 mei 2016 @ 23:32:

[...]



Die doen aan fucking sparen, je weet, elke maand wat geld in een spaarpot.Ja waarom zou je al je geld uitgeven aan de camping in Drenthe en een pakje Marlboro?
Alle reacties Link kopieren
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:33:

[...]





Mijn ouders kochten ieder jaar een doos chocolade van de Maison Kelder voor de leerkracht... Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dat inderdaad wat overdreven is. Inderdaad wat jij zegt, wat moet een docent/leidster van de peuterspeelzaal met al die (lelijke?) spullen.

Ik werkte bij de Action waar ook altijd aan het eind van het schooljaar kinderen met hun ouders cadeautjes kopen met een opdruk "bedankt juf/meester" of iets anders en dan altijd enthousiast tegen de caissières zeiden dat ze die voor de juf/meester kopen.Ach, hartstikke leuk om te krijgen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:30:

[...]





Bij ons op school mocht je tijdens schooltijd niet eens het gebouw uit en het plein af. Ik wist niet dat dat zoveel gebeurd in Nederland. Ooit heb ik wel de term "overblijven" gehoord maar ik dacht dat dat iets zeldzaams is. (als je ziek was zag je op een bepaald moment op tv allemaal series voor basisschoolkinderen op een bepaald tijdstip waar de meeste kids op school zitten)Dus we voeren een discussie over buitenlandse wantoestanden? Zinnig, not!zeg dat dan meteen, dit is appels met peren vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:33:

[...]



Ja waarom zou je al je geld uitgeven aan de camping in Drenthe en een pakje Marlboro?Beetje zwart poetsen en je kan en en en.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:28:

[...]



Waar de fuck halen mensen het geld vandaan om zulke dure traktaties te kopen... Potloden wtf, 30 stuks van een pakje of van een enkele potlood? (en dat kinderen dan ruzie gaan maken over de kleur)Nou, die zooi koop je online of bij de Hema. Heb je 10 van die potloden-met-gummetje voor een prikkie. Daar doen de creabea's wellicht een sierlijk gekruld strikje om met een kaartje waarop staat 'Jopie 5'. Andere ouders mikken die potloden in een bakje zodat junior ze in de klas kan uitdelen. En dan heeft ieder kind 1 'groot' potlood met een gummetje. Of een mini-pakje met 5 mini-kleurpotloden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:28:

[...]

Waar de fuck halen mensen het geld vandaan om zulke dure traktaties te kopen... Potloden wtf, 30 stuks van een pakje of van een enkele potlood? (en dat kinderen dan ruzie gaan maken over de kleur)Action!
quote:Rhaegal schreef op 27 mei 2016 @ 23:31:

[...]



Nee, je hebt echt geen idee waar je het over hebt,

De meeste scholen lunchen tussen de middag thuis, behalve scholen met een continuerooster. Die komen er steeds meer maar waren 20 jaar geleden zeldzaam. Als je thuis luncht in principe dan is er altijd de mogelijkheid om toch op school te blijven en dan heeft de leerkracht pauze dus luncht een ouder of ingehuurde kracht met de kinderen.



En rekening houden met allergieën is een zaak van de ouders van het allergische kind. Die zorgen voor een geschikt trommeltje traktaties bij ons op school. Daar hoeven anderen geen rekening mee te houden,



Als er een enkel kind allergisch is voor kleurstof of zo, zie ik niet in wat nou de moeite is om erop te letten dat je een traktatie zonder kleurstof koopt voor de kids op school.

Dat ouders hun kinderen een hele reeks aan voedingsstoffen verbieden "omdat dat niet goed is" (zonder medische aanleiding) en de kinderen ook verbieden om traktaties te eten die zij daarom niet mogen, daar ben ik het wel mee eens dat ouders dan maar zelf alternatieve traktaties voor hun eigen kinderen moeten gaan regelen.
quote:rozebriefpapier schreef op 27 mei 2016 @ 23:33:

[...]



Ja waarom zou je al je geld uitgeven aan de camping in Drenthe en een pakje Marlboro?

En dan vind je dat die kinderen pesten en dat vind je stom?

Heb je je eigen gedrag weleens onder de loep genomen? Je bent veroordelend, hebt tunnelvisie en doet nogal betweterig. Ik noemde het al pestgedrag, maar dat is het dus echt.
Alle reacties Link kopieren




Ik heb het nooit zo op die gezonde traktaties

Hoogst ordinair









Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven