Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Net bij de consulente geweest, eerste dag is begonnen. Gewicht 132.4. Pfff, kan alleen maar minder worden natuurlijk. Met mijn 1.84 is mijn streefgewicht 90, als het afvallen erg goed gaat minder, anders 90 dus. Ook afhankelijk van mijn kinderwens nog. Als het mag wil ik wel graag in de tabel maandag als extra motivatie. Ik ga de 500 doen. Consulente was voor de 500, of anders de 1000. 800 hielden vaak mensen niet vol zei ze.



Wat een mooie resultaten Mimsey en Okkie, mogen jullie trots op zijn!

Takkentrol; balen van dat buffet zeg!

En Anke; op hoeveel calorieën wil je uitkomen? Wat zegt CB daarover? 1800?



Joxxxie; eetweek vandaag toch? Wat ga je eten?

Ranjar; hoe zijn je toetsen gegaan?

Miepy; mooi resultaat hoor 5.1 eraf, ik teken er zo voor in de eerste week.

Heel fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lladybug, zo lekker als je kleren kunt weg doen omdat ze te groot zijn. Goed voor de motivatie ook.



Takkentrol, leuk voor je man dat hij eindelijk weer eens echt los mag in de keuken. Alhoewel hij dat ook wel een beetje voor jou kan doen tijdens de eetweek. Het is best wel moeilijk om echt lekker te koken met alle beperkingen die zo'n dieet geeft.



Rodebes, succes met de 500. De eerste dagen zijn zwaar maar daarna is het heerlijk duidelijk. Weet niet of je ook voor anderen moet koken als dat niet hoeft houd je tijd over.



Weer terug van het shoppen. Geslaagd voor een winterjas. Zo'n heerlijke dekbedjas. Natuurlijk met riem. Moet wel mijn taille laten zien. Gelijk ook maar eens gekeken voor nieuwe bh's. Slik. Heb nu maat 75F. Ik kom vanaf 105D/E ben dus tijdens dit proces ook behoorlijk wat cupmaten verloren. Volgens de dame van de speciaalzaak had ik als ik in verhouding was gebleven 75H of I moeten hebben. Moet er niet aan denken.

Waar ik op uitkom qua calorieen is nog nader te bepalen. Mijn BMR zegt rond de 1650. Maar dat is ook gebaseerd op mijn oude luie ik. Dus mocht ik ooit nog de sportschool binnenlopen kan het wel meer worden.

Brood, wat zal ik ervan zeggen, het is heerlijk. En dan nu de maar. Ik denk dat mijn lijf er niet zo goed tegen kan. Sinds ik weer aan het brood zit, werken mijn darmen iets te goed. Geen last van buikpijn dus ik blijf lekker mijn brood eten. Maar ik vermoed dat het wel de reden is dat ik weer aan het afvallen ben.
Alle reacties Link kopieren
Oké, da's minder Anke. Maar wellicht van tijdelijke aard? Vóór ik met CB begon at ik al een paar maanden speltbrood en daar ging ik ook een stuk makkelijker van naar het toilet. Volgens mij had je de tip van Okkie gekregen om aan het speltbrood te gaan? Misschien dat het daar door komt?



Manlief kookt ook ontzettend lekker voor mij hoor, in mijn eetweek! Maar kan natuurlijk niet zo uitgebreid te keer gaan als dat ie nu doet. Met amuzes en 2 verschillende voorafjes en een mooi dessert. 😉
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Speltbrood is aan mij niet besteedt. Geloof nooit zo in die hypes. Zit aan het gewone grof volkoren brood of fijn volkoren. Koolhydraten zijn niet mijn vijand. Ik ben mijn vijand. Na mijn dieet ga ik ook niet over op Paleo of vasten of GOMMEN of weet ik veel wat. Ik ga de ouderwetse, vaak afgekeurde, schijf van vijf volgen. Mijn moeder is al 43 jaar op gewicht dankzij deze schijf. Zal voor mij dus ook wel werken.



Jouw man moet zich inderdaad bij jou nog best inhouden. Goede nieuws is dat het vanzelf straks wel weer mag. Als hij zo druk is met koken, eet hij er dan wel van? Dat is namelijk wat de mijne "vergeet". Staat voor vrienden altijd uitgebreid in de keuken maar tegen de tijd dat wij gaan eten, heeft hij geen honger meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik at eigenlijk voornamelijk speltbrood (die van AH) omdat ik het erg lekker vind! De warme bakker verkoopt het ook maar als je de prijs van dat brood ziet ga je je afvragen of hij er goud in verwerkt 😝

Koolhydraten zijn straks mijn vijanden niet hoor! Ik denk dat ik al best goed at: ontbijten met 250 gram magere kwark met zoetstof en noten muesli, lunch met 3 boterhammen en bij avondeten 75 gram zilvervliesrijst of 100 gram volkorenpasta en veel groente en een stukje vlees of vis.

Bij mij gaat het fout in het weekend. Dan eet ik bijv. rustig een halve appeltaart in mijn uppie. En een bus pringles. En een liter volvette yoghurt. En ...

En als ik in mijn lunchpauze brood haade, en het dan zo lekker vers is, nog een beetje warm, dan at ik er geen 3 maar 5 (of 6😱). En dan zo'n dikke laag chocopasta dat mijn collega vroeg of ik stiekem stukadoor was.



Dat zijn mijn valkuilen en dat is iets wat ik moet afleren.



Manlief eet wel gewoon hoor als ie zo uitgebreid staat te koken, die heeft daar geen last van 😂
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Haha takkentrol. Lig helemaal plat om je stukadoors opmerking...
Alle reacties Link kopieren
En toen moest ik ons zomaar van de tweede bladzijde afhalen.



Iedereen genoten van het mooie weer gisteren?



Jouw oude levensstijl (in het weekend), Takkentrol, komt mij niet onbekend voor. Met mate lukte mij ook nooit. Alles of niets.



Net bij de consulent geweest. Was 3 ons bij hem afgevallen vergeleken met vorige week. Mijn verbranding heeft niet al te veel te lijden gehad van dit dieet. Is een prettige constatering. Was er wel bang voor. Meestal is dat het eerste wat je naar je hoofd krijgt geslingerd als je zegt dat je aan de shakes bent. Gevolgd door: het komt er allemaal weer bij met rente. Nou dat zullen we nog wel eens (laten) zien.



Zet hem op dames. We gaan er weer voor.
Alle reacties Link kopieren
ben ik ook weer even

rode bes: Hoe zijn de eerste dagen gegaan?



ik krijg ook vaak de opmerking ' en als je klaar bent komt alles er weer aan'.

maar dit dieet is niet alleen afvallen, je hebt ook lang de tijd om over je eetpatroon voor cambridge na te denken.

je leert wat je valkuilen zijn en hoe je die moet gaan vermijden.

en je gaat het gewone en gezonde eten weer waarderen.

dat is voor mij de reden geweest om dit dieet weer te volgen. even de resetknop indrukken.



ik mag vanavond weer wegen en dan deze week beginnen met de repen.

dit is ook de laatste week dat ik het ga doen. vanaf volgende week wil ik weer gaan opbouwen.



succes weer allemaal!
be positive
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,



Het valt me mee tot nu toe.

Wel wat hoofdpijn en trek zaterdag en zondag. Vandaag geen trek meer. Morgen even testen of ik al in ketose zit. Beetje de producten aan het uitproberen. Ik vind itt tot velen de soep lekker maar ik ben dan ook een echte hartige eter. Chocolade orange is daarentegen bijzonder vies. Pap ook lekker want warm en wat te lepelen.



Herkenbaar dat willen resetten van je voedingspatroon. Eten en niet eten speelt zo'n grote rol, dat wil ik veranderen.



Hier ook veel commentaar. Ben selectief aan wie ik het meld. Mensen weten ook wel dat mijn forse overgewicht ook een gevoelig punt is dus geen al te felle reacties.
Alle reacties Link kopieren
de eerste en ergste dagen zijn voorbij dus ;)



en precies wat je zegt: Eten en niet eten speelt zo'n grote rol.

heel treffend en ontzettend waar!
be positive
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er weer war geschreven is maar ik zie helemaal geen gewichten. Zijn we klaar met de tabel?



Ik ben net bij mijn weegjuf geweest, moest een keertje op maandag ipv dinsdag. Op mijn eigen weegschaal was ik vanmorgen geen gram kwijt maar op die van haar toch twee ons lichter. En volgens haar weegschaal hield ik 1,5 kg vocht vast. Da's volgende week wel weer weg.



Rodebes fijn dat je het vind meevallen! Zorg dat je de eerste week doorkomt en dan komt het goed! Ik vind vooral de groentesoep lekker omdat die een vrij neutrale smaak heeft. Die leuk ik op met kerrie of paprikapoeder. Of een flinke schep knoflook poeder om mijn "camelbreath" te maskeren! 😁
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
camelbreath, hahha.

ik ben een kauwgom verslaafde. mag eigenlijk niet vanwege het kauwen, maar ik ben als de dood dat anderen mijn adem ruiken.



maar 2 ons na je eetweek is netjes toch takkentrol?



ik zal vanavond laten weten hoeveel er in mn tweede week af is gegaan.
be positive
Alle reacties Link kopieren
Week 2: 1,6 eraf. Had iets meer gehoopt na de 5 kilo van vorige week maar ben evengoed tevreden en net heerlijk genoten van mn reep :D
be positive
Alle reacties Link kopieren
Mijn weeg getal komt volgende week weer.



Had vorige week een stressvolle week en deze week ook van alles dus niet zo actief hier.

Maar kort; shaken gaat aardig, savonds wat lastiger dan in de ochtend. Denk dat dat komt doordat ik nog steeds te weinig drink. dat blijft een aandachtspunt en ga ik woe bespreken met mijn consulente.

Volg nu veel CB dames via instagram en dat werk ook nog weer motverend. Wel gek dat ik socialmedia erbij nodig heb voor dat éxtra motivatie. Maar goed, het helpt mij om mijn doel(en) te behalen.



Voor nu, succes alleen en tot de volgend kijkbuis aflevering.



P.s. ik lees alles wel trouw mee. Vooral de mooie woordkeuzes en grappen van Takketrol ;)

Reageren doe ik dus iets minder maar ik haal dat wel in ;)
Make your dreams come true!
Alle reacties Link kopieren
Vind het niet zo gek dat je social media nodig hebt, Ranjar.

Toen ik net begon, heb ik heel internet afgezocht naar succesverhalen, voor en na foto's. Niet alleen van shakers maar van iedereen die aan de lijn deed. Doe het nu soms nog wel. Ben momenteel verslaafd aan het kijken van the biggest loser USA, op youtube staan complete series ervan. Het geeft motivatie, inspiratie. Zo ben ik ook bij dit forum uitgekomen. Heb beide topics over CB gelezen. Heb laatst dit topic weer een stuk teruggelezen. Had even weer een zetje nodig en het hielp.



Hier gaat het verder prima. Nog twee weekjes aan 2 shakes en een boel eten. En dan ben ik shake-loos. Daarna ga ik over naar 1700 cal. Kijken of mijn lichaam dat ook aan kan.



We gaan er weer voor. Een stuk lichter 2015 in, dat is het streven.
Alle reacties Link kopieren
Ha Ladies,



Even offline geweest, maar ben weer terug :-)

Kinders moeten zo naar school en ik aan t werk, dus nu geen tijd om bij te kletsen, komt later weer!



Wat gaat iederren nog lekker... Volhouden he!!



Succes allemaal vandaag
Alle reacties Link kopieren
Oh ja takkentrol, mijn weegschaal gaf gisterochten 95.1 aan
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik laat ook weer iets van me horen. Een druk maar heerlijk weekend gehad, wat was het lekker weer zeg! Verder niet heel veel te vertellen. Nog niet gewogen deze week, ik mag morgen pas dus zal dan mijn gewicht doorgeven.



Verder iedereen heel veel succes, ik ben een beetje te druk om op iedereen te reageren!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
Meiden is er iemand die de tabel wil overnemen van me? Ik heb er niet zoveel zin meer in dus ik stop er mee. Er wordt zo versnippert gewicht door gegeven dat ik er met het teruglezen/scrollen veel meer tijd aan kwijt ben dan ik wil.



Even een pure egopost verder. Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Dit keer bij de neurochirurg. Die wil dat ik een nieuwe MRI laat maken en dit keer alleen van de achterzijde van mijn hoofd waar het fout gaat. Op 15 december mag ik dus weer aan de verdovende drugs. Ze denkt dat mijn tonsillen (kleine hersenen) meer dan 5 mm uit mijn hoofd "hangen" en als dat zo is moet ik geopereerd worden. Maar om dat zeker te stellen is dus een nieuwe MRI nodig. Ik heb nu andere pillen gekregen, sterkere dan vorige keer omdat ik toen evengoed niet relaxt lag. Laat de roze olifanten maar binnen komen!!

Maar goed, ik blijf er van uit gaan dat het allemaal wel los zal lopen en ik zonder operatie 100 word. Ik blijf het nl een eng idee vinden zo'n operatie.



Ik houd jullie wel op de hoogte!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Takkentrol wat naar allemaal. Hoop voor je dat je niet geopereerd hoeft te worden, kan me voorstellen dat je dat niet op zit te wachten.

Aan de andere kant, als er wel wat aan gedaan wordt en je klachten verminderen daarna is het natuurlijk wel de moeite waard! En ze zijn zo knap tegenwoordig.... en zeker neurochirugen gaan met grote precisie te werk! Maar tja eerst die MRI... claustrofobisch... krijg je dan vooraf contrastvloeistof ingespoten? Of kunnen ze t zo zien?



Ik ga duimen voor je voor niet alleen mooie roze olifanten, maar ook leuk gele, groene en paars met oranje oren olifanten. Dan vliegt die tijd in de scan voorbij :-)



Knap van je dat je in deze tijd nog zo aan t cb en bent. Als emo-eter zou ik denk ik voldoende excuses vinden om maar te stoppen met lijnen. Respect hoor!
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol, wil je heel veel moed toewensen voor bij de MRI. Voor een claustrofoob is dat een echte nachtmerrie. Hoop dat de pillen hun werk goed doen.



Hier gaat alles gewoon zijn gangetje. Val heel af en toe nog een onsje af of kom weer een onsje bij. Vanochtend zei de weegschaal 65,3 kg. Had verwacht dat met het brood ook de behoefte aan snaaien zou terugkomen of honger. Maar beide is niet het geval. De knop is nog steeds goed om.



Succes weer, dames.
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 18 november 2014 @ 19:59:

naamstartgewicht + begindatumgewicht vorige weekgewicht deze weekstreefgewichtCammiel81 kg

8-1072,9 kg71,7 kg65 kgEimear107,7 kg

10-11105,2 kgonbekend kg80 kgJoxxie115,3 kg

20-9onbekend96,2 kg85 kgLladybug89,2 kg

30-677,776,9 kg65,0 kgRanjar107,5 kg

8-11n.v.t. 104,3 kg? kgStar92,3 kg

17-1086,582,7 kg75 kgTakkentrol130 kg

23-09111,5 kg110,499 kgYzer70 kg

22-1066,3 kg64,6 kg58 kg



Kijk, Takkentrol en andere dames. Bij het vorige CB topic citeerde iedereen de tabel en veranderde haar eigen gewicht. Zo hoef jij 'm niet meer bij te houden Takkentrol. Kan iedereen het zelf doen.



Ik moet over een half uur te wegen. Heb het idee dat er weinig van af is. Hoop dat mijn gevoel het mis heeft haha.

Verder nu even weinig te melden eigenlijk, had gisteren heel wazig zicht een soort tunnelvisie. Zei al tegen mijn man, morgen natuurlijk barstende koppijn. En jawel, vannacht begon de hoofdpijn al. Heb dit 1x per jaar ofzo. Zo raar, is begonnen na de 1e zwangerschap.

Reageer later weer. Voor mijn gevoel weer uren te kort in een dag Moet de 5-12 cadeautjes nog bij elkaar sprokkelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 18 november 2014 @ 19:59:

naamstartgewicht + begindatumgewicht vorige weekgewicht deze weekstreefgewichtCammiel81 kg

8-1072,9 kg71,7 kg65 kgEimear107,7 kg

10-11105,2 kg105,2 kg80 kgJoxxie115,3 kg

20-9onbekend96,2 kg85 kgLladybug89,2 kg

30-677,776,9 kg65,0 kgRanjar107,5 kg

8-11n.v.t. 104,3 kg? kgStar92,3 kg

17-1086,582,7 kg75 kgTakkentrol130 kg

23-09111,5 kg110,499 kgYzer70 kg

22-1066,3 kg64,6 kg58 kg
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel was juist. Er is niks af. Er is ook niks bij gelukkig.

Had ik de vorige keer ook wel eens. Hormonen, vocht vasthouden, even niet naar de wc, had een concert (borrel gehad) en van de paracetamol hou je ook vocht vast zei ze net.

Nou ja, volgende week kan er weer ineens aardig wat af zijn.
Alle reacties Link kopieren
Anke, het helpt mij inderdaad met de laatste dingen. En dat is fijn. Maar bedenk me wel steeds "wat had mijn moeder gedaan toen zij jonger was, toen had je geen sociaal media" Maar ergens moet ik daar ook niet aan gaan denken want ik leef nu!

Wat fijn trouwens dat je knop helemaal om is!



Takketrol, wederom weer een heftige maar ook open post van je! Ik hoop dat de arts al je vragen heeft kunnen beantwoorden waar je mee zat. Wel goed dat hij/zij een MRI nogmaals wil maken en niet klakkeloos te werk gaat en af gaat op de uitkomst van de vorige keer. Hij/zij houdt het dus goed in de gaten. Zorg goed voor je zelf, je lijf en probeer lieve en steunende mensen om je heen te verzamelen! Je bent sterk, dat heb ik door al je geplaatste berichten alwel gemerkt want je laat je niet snel van de pad af brengen!



lladybugg, hoe was het wege gegaan?



eimear, handig om de tabel zo in te vullen. Dan is iedereen zelf verantwoordelijk voor het getal in de tabel! Een stabiel getal is ook fijn, beter dan dat er wat bij was gekomen. En meestal klopt je gevoel wel. Zelf kan ik vrij goed merken of ik af gevallen ben of niet.



Afgelopen week had ik een rotweek wat betreft werken en prive en dan ga ik ook slecht om met mijn shakes. Neem ze dan niet vaak alle 3 maar 2. Ik was/ben een emotie-eter en blijkbaar doe ik dat ook met mijn shakes?

Daarbij gisteren ook nog een onverwachts afscheids etentje van een vriendin die op reis gaat voor onbepaalde tijd (naja duur van visum, misschien langer...). We gingen wokken dus heb wel goede keuzes kunnen maken ipv een vette hap, vriendin zei al "wat eet jij dan gezond". Maar toch voel ik me er niet goed bij én mijn buik is van streek, ergens fijn want ik kan poepen als de beste maar had mijn vrije dag toch anders voorgesteld ;) haha

Het etentje via mijn werk gaat niet door. Meerdere collega's shaken en hebben aangegeven of we niet iets anders kunnen doen dus daar wordt naar gekeken. Stiekem wel een grote opluchting!

Wegen sla ik bewust over in overleg met consulent omdat ik aanvoel dat het er niet af is gegaan maar misschien eerder bij is gekomen (gevoelsmatig dan iig) dus we wegen volgende week weer

Mijn consulente gaf mij trouwens de tip mee om vla van je shake te maken. 70ml warm water + shake in een pannetje en dan goed roeren, dan zou er warme vla komen. Het proberen waard dacht ik zo!



Verwarmen jullie de shakes wel eens?
Make your dreams come true!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven