Lijf & Lijn alle pijlers

Doet hier iemand aan Zumba?

24-01-2009 21:53 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week ga ik een proefles Zumba volgen.

Zijn er hier meer mensen die al Zumba doen? En zo ja, wat vind je ervan? Ik bedoel dus wel in de sportschool, niet met die dvd's die je bij tellsell kunt kopen.





Voor degenen die zich afvragen 'what the *beep* is Zumba?':





Het is fun, het is anders, het is makkelijk en super effectief, het is Zumba!



Het is opgezet door Alberto 'Beto' Perez, een danser en choreograaf uit Miami



Zumba is het heetste, snelst groeiende fitnessprogramma wereldwijd! "Zumba" betekent letterlijk "snel bewegen en lol hebben", een omschrijving die perfect beschrijft waar deze training voor staat! Zumba combineert de meest effectieve oefeningen met de exotische ritmes van Latijns-Amerikaanse muzieksoorten als Salsa, Merengue, Cumbia, Samba, Calypso, Reggaeton en Hiphop. De opzwepende muziek en de leuke bewegingen zorgen ervoor dat je niet eens door hebt dat je bezig bent met een geweldige training!



Het is een leuke interval (aerobic en fitness) training die wordt afgewisseld met korte danscombinaties. De bewegingen worden opgebouwd uit diverse latin-danspassen, zoals salsa, merengue, samba, cumbia en reggaeton. Op een leuke manier werk je aan je conditie, verbrand je vet en brengt daarmee je lichaam mooi in vorm. Door de warme klanken, opzwepende ritmes, swingende heupen en dynamische vergeet je dat je met een workout bezig bent.



Je hoeft niet te kunnen dansen om mee te kunnen doen met Zumba.



Zumba doet niet aan moeilijke choreografieën en je hebt geen danspartner nodig. Iedereen, jong of oud, kan meteen deelnemen. Niets moet en alles mag bij Zumba! De vrijheid van bewegen, de dynamiek en de gezellige zomerse muziek zorgen voor een leuke workout. Zumba is een plezierige workout voor iedereen, door de opzwepende mix van muziek, aerobics en latin-danspassen.
Alle reacties Link kopieren
Ha!! Mijn zusje kwam gisteren met 8 dvd`s aan die ik nog niet heb. Ben helemaal blij want de "sculp & tone" en de "cardio party" kan ik ondertussen dromen.

Zumbabiloe!!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben fan van Zumba.. Heb de dvd's ook thuis en vind het heerlijk om te doen! Je voelt echt dat je bezig bent, je zweet ontzettend binnen no time, en je voelt het aan je spieren dat je er echt mee bezig bent.. En het is ook nog eens ontzettend leuk!
Alle reacties Link kopieren
alle mensen die zeggen dat zumba geen work out is diemoeten maar eens mee gaan doen haha:)...

onze spinning instructeur was ons aan het uitlachen vorige week dus heb ik gezorgd dat ie gister mee deed.....zweten die jongen haha en zelfs hij gaf toe dat het echt een work out is........

en idd ben ook faN!

En na een uur wil ik nog x want je bent ni moe...voel je pas later dat je erg ingespannen hebt...weer es wat anders dan body pump etc!

en kont schudden ook altijd leuk:P
Alle reacties Link kopieren
Oeps... via het loepje kwam ik hier weer terecht.

Ik was helemaal vergeten dat ik dit topic in januari geopend heb (en erger nog: dat ik geschreven had dat ik nog zou laten weten hoe de proefles geweest was)



Die proefles is er dus nooit gekomen, de vriendin waar ik mee zou gaan, wilde uiteindelijk toch liever op salsa-les en ik durfde niet in m'n eentje te gaan (als Houten Klaas zijnde)... dus.



Maar... ik heb nu via via de Zumba dvd's kunnen kopiëren, dus die ga ik een dezer dagen uitproberen (en dit keer echt).
Alle reacties Link kopieren
ZUMBA IS EEN FEESTJE !!!

Ik vind het helemaal te gek en heb mazzel met een leuke goede instructrice op mijn sportschool.

Het lijkt me dat die leuke sfeer die je op de sportschool hebt en al die vrolijkheid van iedereen en de motivatie van de instructrice dat je dat nooit kan evenaren door mee te doen met een dvd.

Onze sportschool heeft alleen geen spiegels....dat vind ik jammer want dan kun je goed zien of je het zelf ook goed doet maar ze hebben dit expres zo omdat er ook mensen sporten die zichzelf liever niet in de spiegel zien, schijnt het.

maar ik vind zumba zo leuk dat zelfs als ik niet helemaal fit ben of een beetje hoofdpijn heb dat ik toch naar de les ga! dat zegt genoeg.

Het is wel de meest heftigste workout die ik totnutoe heb meegemaakt want je bent echt drijfnat na deze les (als je goed meedoet!).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de ZUMBA lessen echt super. Hebben nu vooral de pasjes geleerd en gaan deze week beginnen met het 'echte werk' :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een proefles gedaan, best leuk maar lang niet zo leuk als BodyJam, dat is pas een dans workout! Voor mij geen waardige vervanger dus, maar wel leuk om eens te doen. En als je echt helemaaal voluit gaat met de Zumba, sta je echt wel te zweten hoor en is het gewoon een cardio workout.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het geweldig leuk om te doen. Ik volg de lessen niet bij mijn sportschool want daar was ik niet over te spreken, de zumba lessen volg ik bij een dansschool en WOW het is een volwaardige cardio workout op een leuke manier, als je van dansen houdt tenminste.



leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook sinds kort aan zumba, maar vind het niet heftig genoeg dus ga meestal daarna nog fitnessen/cardio doen. Het is wel héél leuk. Alleen door dat uitleggen van al die pasjes (en nog extra voor mensen die er wat moeite mee hebben) gaat er zo veel tijd verloren voor het echte werk dat ik niet de indruk krijg dat ik de toegezegde calorieën verbrand (volgens de instructrice zeker 1000 calorieën in een uurtje). Ik heb haar daar op attent gemaakt maar daar reageerde ze een beetje kortaf op. Nou ja het was niet rot bedoeld zeg maar. Ik vind de dansjes leuk en daarom blijf ik het doen, maar ik werk me daarna nog wel ff verder in het zweet
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben om: straks een proefles. Ik was het van plan maar nu regent het en zat ik bijna af te haken... Maar nu lees ik dit topic en denk ik: hup met die luie kont richting sportschool jij!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook een beetje aan hoe diegene lesgeeft denk ik. Dat verschil zie ik tenminste ook als ik de zumba filmpjes kijk op youtube.

Ik train ( dans)buiten zumba 3 keer per week maar met zumba hangt mijn tong op mijn schoenen hoor.

pasjes worden even kort uitgelegd en dan bedoel ik in minder dan halve minuut. En daarna volluit.

Diegene die het niet kan volgen kan een makkelijkere pas doen of eventjes de armen weglaten tot ze het wel kunenn volgen.

Ik was trouwens niet de enige, diegene die normaal aerobics en steps ed doen die vonden het ook zwaarder dan hun eigen les.

Ik heb gisteren mijn officiele eerste les pas gehad hoor. Had al wel eerder een meedoeles gedaan.





Spijker hoe beviel jouw les?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook eens aan gedacht om Zumba te proberen maar ik ben a ritmisch. Heb een keer een half lesje gedaan online maar ik vond de eerste pasjes al moeilijk. Denk dus dat ik het beter niet kan doen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe sinds een maand Zumba en ik vind het ontzettend leuk! Ik weet niet wie dat zei (het gevoel dat je niet sport), maar ik had toch echt wel spierpijn de eerste keer. Ik zweet me rot en heb dus wel het gevoel dat ik iets heb gedaan. Maar vrolijk word ik er in elk geval van en het is nog altijd beter om Zumba te doen en calorieen te verbranden (al is het dan geen 1000), dan op de bank hangen met chips..
Alle reacties Link kopieren
Deze lesvorm bestaat eigenlijk al heel lang, voorheen gaven sportscholen low/high impact latin lessen al dan niet met step. Zelf geef ik ook les en gebruik al jarenlang latin muziek en latin bewegingen. Jammer dat ik nou niet op het idee ben gekomen er een commercieel jasje omheen te gooien, het handelsmerk te deponeren en het via Tell Sell aan te bieden. Dan had ik ook reuzerijk kunnen worden en totaal ongekwalificeerde mensen tegen 250 dollar de deur uit kunnen laten gaan met een licentie. Er staan Zumba-intructeurs in sportscholen die geen benul hebben van cueing, bewegingsleer en het verschil tussen abductoren, adductoren en gluteus niet kennen, laat staan er ooit van gehoord te hebben. Terwijl ze je er wel mee laten draaien...
Alle reacties Link kopieren
Nounou, wat negatief! De instructrices bij ons in de sportschool weten écht wel wat ze doen, want ze geven ook andere lessen (van les Mills).

Ze moeten allemaal eerst examen doen, er wordt gefilmd tijdens een les en als het niet goed is (zoals we onlangs hebben gehad bij een instructeur van Attack), dan mag hij/zij dus geen les geven!



Ik geloof best dat er in buurthuizen e.d Zumba wordt gegeven door mensen die er geen verstand van hebben, maar bij ons (Achmea healthcenter) echt wel goede instructeurs/trices!
Alle reacties Link kopieren
Nammma, als een goede instructeur die al een flinke basis heeft de Zumba-opleiding volgt, prima!! Inderdaad is de Les Mills-drempel om je licentie te krijgen een stuk hoger. Eerst een fikse training, waarna beoordeeld wordt of je voorlopige licentie krijgt en dan moet je inderdaad je les op DVD opsturen en dan zijn ze nog superstreng!
Alle reacties Link kopieren
Nammma, als een goede instructeur die al een flinke basis heeft de Zumba-opleiding volgt, prima!! Inderdaad is de Les Mills-drempel om je licentie te krijgen een stuk hoger. Eerst een fikse training, waarna beoordeeld wordt of je voorlopige licentie krijgt en dan moet je inderdaad je les op DVD opsturen en dan zijn ze nog superstreng!
Alle reacties Link kopieren
Klopt, wij hebben een man gehad, die de opleiding deed en tot 2 x toe is gezakt....dus hij mag geen Body Attack geven. En zo gaat het dus (althans bij mijn sportschool/Achmea Healthcenter) ook met de instructrices van Zumba.
Ik heb vorige week een Zumba workshop gehad. Vreselijk onproffessioneel. Een grote man met daarachter 70 vrouwen die zijn pasjes na moesten doen. Zonder uitleg, geen intro, hij had geen microfoontje, niets. We kwamen binnen, de muziek ging op voluma 30 en hij ging zumba-en. En de 70 dames achter hem volgden als 70 kuddeschaapjes... je moest dus goed kijken wat hij precies deed (best lastig met tig mensen voor je) en als je dat dan eindelijk een beetje doorhad, gooide hij alweer een andere beweging in de strijd... zo snel achter elkaar, het was gewoon niet goed te volgen. Er zat geen volgorde, ritme, structuur of logica in, heeel irritant. (dus niet dat je wist: oh 4x beweging A, dan 4x B, dan weer 4x A ofzo iets)

Ook geen warming-up en cooling-down, terwijl dat wel superbelangrijk is bij sporten.



Jammer, Zumba lijkt me best leuk maar doordat ik er op deze manier kennis mee heb gemaakt, ben ik toch negatief.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad erg jammer. Bij mij op de sportschool (Achmea healthcenter) hebben we gelukkig goede instructeurs/trices. En ze doen de meeste oefeningen (kort) even voor zonder muziek en dan pas met muziek. juist warming up en colling down zijn belangrijk!



Is er geen (goede) sportschool bij jou in de buurt die het geeft?
De instructeur was ook wel goed qua bewegingen etc., alleen de vormgeving van de workshop was gewoon niet prettig helaas. Ik heb zelf verder niet zoveel interesse in Zumba, vond het leuk om een keer te doen maar that's it. Ik doe al 2 andere sporten



Kwam gewoon even spuien hier
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik jammer van de zumba selectie om docent te worden... DIE is er niet. Iedereen kan de licentie halen. Bij Les Mills gaat het voor mij er professioneler aan toe. Ik vind daarom Bodyjam ook een stuk leuker. Ik geloof ook best bij de sportschool van Nammmma dat die wel professioneel zijn en goed geschoold met een les mills achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
quote:woestje schreef op 17 oktober 2009 @ 11:32:

Deze lesvorm bestaat eigenlijk al heel lang, voorheen gaven sportscholen low/high impact latin lessen al dan niet met step. Zelf geef ik ook les en gebruik al jarenlang latin muziek en latin bewegingen. Jammer dat ik nou niet op het idee ben gekomen er een commercieel jasje omheen te gooien, het handelsmerk te deponeren en het via Tell Sell aan te bieden. Dan had ik ook reuzerijk kunnen worden en totaal ongekwalificeerde mensen tegen 250 dollar de deur uit kunnen laten gaan met een licentie. Er staan Zumba-intructeurs in sportscholen die geen benul hebben van cueing, bewegingsleer en het verschil tussen abductoren, adductoren en gluteus niet kennen, laat staan er ooit van gehoord te hebben. Terwijl ze je er wel mee laten draaien...





KLOPT helemaal... Ik vind het dan ook irritant die zumba mensen die maar steeds roepen dat men op het zumba concept meelift ook daar je je les geen zumba noemt of maar iets in de buurt komt van Latin. Sommige lessen lijken niet eens op zumba en zijn toffer

Kijk maar eens bij de reacties van de hyves van zumba Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Heb de dvd gekregen van iemand. Ben thuis aan de slag gegaan. Erg leuk. Maar... pff ik heb een conditie van een schildpad. Ben na de warming up al kapot. Maar dat is natuurlijk het voordeel van thuis aan de zumba. Kunt gewoon stoppen wanneer het niet meer lukt zonder minderwaardige blikken te krijgen. Maar gewoon vaak aan de slag en dan komt er vast een moment waarop ik de rest van de workout ook vol kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb in de sportschool geen last hoor van meewarige blikken! Het is voor iedereen vermoeiend, maar oh zo leuk!



De instructetrices die bij ons in de sportschool Zumba geven, geven óók andere lessen (waarvoor ze eerst geslaagd móeten zijn om les te mogen geven) en hebben eerst een extra cursus gedaan, vóórdat ze Zumba mochten gaan geven.

Dus ze leggen goed uit, leggen uit welke spieren je gebruikt etc. Dat zal verschillen waar je Zumba doet. Maar in een Achmea Healthcenter verloopt alles volgens regels...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven