Lijf & Lijn alle pijlers

Doet hier iemand aan Zumba?

24-01-2009 21:53 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week ga ik een proefles Zumba volgen.

Zijn er hier meer mensen die al Zumba doen? En zo ja, wat vind je ervan? Ik bedoel dus wel in de sportschool, niet met die dvd's die je bij tellsell kunt kopen.





Voor degenen die zich afvragen 'what the *beep* is Zumba?':





Het is fun, het is anders, het is makkelijk en super effectief, het is Zumba!



Het is opgezet door Alberto 'Beto' Perez, een danser en choreograaf uit Miami



Zumba is het heetste, snelst groeiende fitnessprogramma wereldwijd! "Zumba" betekent letterlijk "snel bewegen en lol hebben", een omschrijving die perfect beschrijft waar deze training voor staat! Zumba combineert de meest effectieve oefeningen met de exotische ritmes van Latijns-Amerikaanse muzieksoorten als Salsa, Merengue, Cumbia, Samba, Calypso, Reggaeton en Hiphop. De opzwepende muziek en de leuke bewegingen zorgen ervoor dat je niet eens door hebt dat je bezig bent met een geweldige training!



Het is een leuke interval (aerobic en fitness) training die wordt afgewisseld met korte danscombinaties. De bewegingen worden opgebouwd uit diverse latin-danspassen, zoals salsa, merengue, samba, cumbia en reggaeton. Op een leuke manier werk je aan je conditie, verbrand je vet en brengt daarmee je lichaam mooi in vorm. Door de warme klanken, opzwepende ritmes, swingende heupen en dynamische vergeet je dat je met een workout bezig bent.



Je hoeft niet te kunnen dansen om mee te kunnen doen met Zumba.



Zumba doet niet aan moeilijke choreografieën en je hebt geen danspartner nodig. Iedereen, jong of oud, kan meteen deelnemen. Niets moet en alles mag bij Zumba! De vrijheid van bewegen, de dynamiek en de gezellige zomerse muziek zorgen voor een leuke workout. Zumba is een plezierige workout voor iedereen, door de opzwepende mix van muziek, aerobics en latin-danspassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jetnes schreef op 28 mei 2009 @ 19:03:

Laska, je hebt helemaal gelijk. De Zumba lessen worden bij ons druk bezocht. Vooral omdat het nieuw is natuurlijk. Bij ons is er vanwege Zumba ook een steples komen te vervallen. En dit vind ik juist heel erg leuk en intensief.

Ook wordt er bij ons BodyJam gegeven. Ook weer dansen dus. Pff, ik hou er niet van en als dit zo doorgaat overweeg ik naar een andere sportschool te gaan waar ze geen dansles geven maar intensieve groepslessen voor kracht en conditie.





Ik denk dat het heel erg afhangt van de docent. Ik ben zelf zumba-instructrice (in mijn vrije tijd).

Een collegaatje van mij heeft een dance-achtergrond (Lucia Marta's) en geeft dus 'dans-zumba' (veel arm bewegingen en zelfs wat ballet-achtig). Een andere collega van mij heeft een 'combat-achtergrond' en dus veel 'kicken' en sla-bewingen, minder ritmisch.



Ikzelf vind een cardio/dans-uurtje wel prettig. En geloof me: bij mij zul je een prima conditie opbouwen (-;



Over het algemeen richt de zumba zich echt op je 'core', dus je buik- en rugspieren, net als pilates.
Alle reacties Link kopieren
Top die linkjes ZaraZara, daar heb ik echt wat aan! Tijdens de lessen is er geen tijd om het echt even goed onder de knie te krijgen. Met name die Salsa basisstappen zijn fijn.



Ik ben net begonnen met Zumba en vind het super! Mijn hartslag komt zelfs hoger dan bij spinning! Ik zweet me rot en verbrand tussen de 400 en 500 kCal per uur. Dus ik denk zeker dat het werkt. En wat leuk is, Zumba helpt tegen de spierpijn van de workouts die ik op andere dagen doe. Dus het is een lekker tussendoortje.
Alle reacties Link kopieren
Misschien goed om te weten dat er ook klachten zijn door Zumba en dat ze dat aan het inventariseren zijn.



Zumba RSI inventarisatie



Ik vond het artikel dat erbij hoort reuze interessant.



x J
Alle reacties Link kopieren
Oke.....zumba...werkt dus niet....weer een bubbel aan duigen!!

Alle reacties Link kopieren
Hoi, even een update: ik heb nu 4 lessen gevolgd en merk dat de pasjes steeds makkelijker gaan. Over het RSI bericht hierboven: ik merk dat zumba best zwaar is voor bijv. knieen en enkels maar het voordeel is dat je niet alle sprongetjes e.d. perse hoeft te doen, je kan die vervangen door een normaal pasje wat minder belastend is. Nl. zonde om te stoppen met de 1e sport die ik doe en waar ik echt plezier aan beleef...
Alle reacties Link kopieren
Hallo idereen,



Ik zoek zumba lessen in den bosch, weet iemand waar ik naartoe moet?? of misschien een website??



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben op zoek naar een GOEDE dansschool / sportschool / ... waar Zumba-lessen worden gegeven in Amsterdam Oud Zuid. Ik heb zelf een dansverleden, dus ben echt op zoek naar een goede lerares met een intensieve workout t.b.v. gewichtsverlies en een strakker lijf.... Heeft iemand goede ervaringen met een school in deze buurt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Schilderspalet schreef op 25 maart 2010 @ 17:19:

[...]





Ik denk dat het heel erg afhangt van de docent. Ik ben zelf zumba-instructrice (in mijn vrije tijd).

Een collegaatje van mij heeft een dance-achtergrond (Lucia Marta's) en geeft dus 'dans-zumba' (veel arm bewegingen en zelfs wat ballet-achtig). Een andere collega van mij heeft een 'combat-achtergrond' en dus veel 'kicken' en sla-bewingen, minder ritmisch.



Ikzelf vind een cardio/dans-uurtje wel prettig. En geloof me: bij mij zul je een prima conditie opbouwen (-;



Over het algemeen richt de zumba zich echt op je 'core', dus je buik- en rugspieren, net als pilates.Schilderspalet, waar geven jij en jou collegae Zumba-lessen? Ik heb een dans(ballet)verleden en ben op zoek naar een goede lerares die een combinatie van dans/cardio/workout geeft in Amsterdam Oud Zuid.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het met een vriendin gaan doen, lijkt me erg leuk!

Lekkere muziek (ben ik dol op) en beetje bewegen en plezier. Mooi toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven