Lijf & Lijn alle pijlers

Doet hier iemand aan Zumba?

24-01-2009 21:53 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week ga ik een proefles Zumba volgen.

Zijn er hier meer mensen die al Zumba doen? En zo ja, wat vind je ervan? Ik bedoel dus wel in de sportschool, niet met die dvd's die je bij tellsell kunt kopen.





Voor degenen die zich afvragen 'what the *beep* is Zumba?':





Het is fun, het is anders, het is makkelijk en super effectief, het is Zumba!



Het is opgezet door Alberto 'Beto' Perez, een danser en choreograaf uit Miami



Zumba is het heetste, snelst groeiende fitnessprogramma wereldwijd! "Zumba" betekent letterlijk "snel bewegen en lol hebben", een omschrijving die perfect beschrijft waar deze training voor staat! Zumba combineert de meest effectieve oefeningen met de exotische ritmes van Latijns-Amerikaanse muzieksoorten als Salsa, Merengue, Cumbia, Samba, Calypso, Reggaeton en Hiphop. De opzwepende muziek en de leuke bewegingen zorgen ervoor dat je niet eens door hebt dat je bezig bent met een geweldige training!



Het is een leuke interval (aerobic en fitness) training die wordt afgewisseld met korte danscombinaties. De bewegingen worden opgebouwd uit diverse latin-danspassen, zoals salsa, merengue, samba, cumbia en reggaeton. Op een leuke manier werk je aan je conditie, verbrand je vet en brengt daarmee je lichaam mooi in vorm. Door de warme klanken, opzwepende ritmes, swingende heupen en dynamische vergeet je dat je met een workout bezig bent.



Je hoeft niet te kunnen dansen om mee te kunnen doen met Zumba.



Zumba doet niet aan moeilijke choreografieën en je hebt geen danspartner nodig. Iedereen, jong of oud, kan meteen deelnemen. Niets moet en alles mag bij Zumba! De vrijheid van bewegen, de dynamiek en de gezellige zomerse muziek zorgen voor een leuke workout. Zumba is een plezierige workout voor iedereen, door de opzwepende mix van muziek, aerobics en latin-danspassen.
Alle reacties Link kopieren
@Lampone, wat grappig ik heb van haar een workshop gevolgd in Rijswijk. Zij deed het echt superleuk!



Ik Zumba nu in Wateringen, heb pas één lesje gedaan maar het was zooo superleuk, was helemaal vrolijk daarna.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik dan maar de eerste zijn die niet positief is over Zumba...?! Bij ons op de sportschool geven ze ook sinds een aantal weken Zumba. Ik had het al eerder op TV gezien dus wist wat ik kon verwachten. Na een les wist ik het zeker...dit is niks voor mij!! Dansen doe je in een disco of dansschool. Eigenlijk vind ik dat Zumba niet eens op de sportschool gegeven moet worden. Ik kom om te sporten, een goede workout te hebben en het moet leuk zijn Ik kom niet om met mijn heupen te draaien. Door dat Zumba zijn een aantal andere lessen komen te vervallen. Daar baal ik van!



En de muziek vind ik ook niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Jetnes,



Ik ken wel meer mensen die niet zo onder de indruk zijn van Zumba.. Sommigen vinden het niet intensief genoeg en gaan er nog niet van zweten, een andere houdt niet van danspasjes.

Iedereen is anders.. Ik begrijp niet dat er mensen op de loopband gaan en toch zijn er hele volkstammen die braaf hun kalorietjes op dat ding kwijt raken..

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het vervelend vind om groepslessen die je heel leuk vindt, kwijt te raken aan de nieuwste rage.. Ik weet nog heel goed hoe pissed off ik was dat de step klassen het veld moesten ruimen voor Taibo
Alle reacties Link kopieren
Laska, je hebt helemaal gelijk. De Zumba lessen worden bij ons druk bezocht. Vooral omdat het nieuw is natuurlijk. Bij ons is er vanwege Zumba ook een steples komen te vervallen. En dit vind ik juist heel erg leuk en intensief.

Ook wordt er bij ons BodyJam gegeven. Ook weer dansen dus. Pff, ik hou er niet van en als dit zo doorgaat overweeg ik naar een andere sportschool te gaan waar ze geen dansles geven maar intensieve groepslessen voor kracht en conditie.
Alle reacties Link kopieren
Sommige zumba lessen zien er leuk uit andere weer niet.

Mag van mij echt wel meer gedanst worden dan dat je op de plaats steeds staat.Nu doe ik al een tijd lang oefeningen die varieeren van dansoefeningen ,gymoefeningen en pilates.Maar ga me wel opgeven voor een proefles lijkt me wel leuk namelijk..
Alle reacties Link kopieren
Niet (genoeg) zweten bij Zumba? Er was bij ons gister weer niemand die géén doorschijnend Tshirt had aan het eind van de les ;)

Ik vind het eerlijk en aan de spierpijn te voelen doet het wel degelijk wat aan het figuur
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampone schreef op 22 mei 2009 @ 12:07:

Mijn juffie!



Grappig om te zien!

Gelukkig is mijn groep een stuk rustiger.. maar goed. Het geeft een idee.

Wat ze tijdens deze les doen is vooral basis. Komt tijdens de eerste les aan bod.



(Ik vind het muziekje zo leuk )



Dat filmpje he, ik vind het een beetje lomp overkomen die dansjes, er zit niks elegants aan.



Maar oke, zolang je maar lekker beweegt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Zumba... Ik was kapot na de eerste les, maar dat zegt meer over mijn conditie wat de helft vand e les stond ik stil omdat mijn benen in de knoop zaten.



Er werd wel gezegd dat het naarmate je meer ervaring krijgt, het ook meer effect zal hebben, omdat je dan steeds meer met heupen en armen zal meebewegen en minder met de coördinatie bezig bent.
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Hier zou mijn instructrice haar inspiratie vandaan gehaald kunnen hebben, dit ziet er precies zo uit als bij ons.



Zumba



Man, wat voelde ik mij een boerentrien met mijn hollandse heupen en a-ritmische moves..
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een stijve, a-ritmische hollandsche stijve hark en zelfs ik draai na een paar lessen met m'n heupen en schud met m'n tieten alsof ik nooit iets anders heb gedaan
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier niet zo enthousiast. Vanavond naar een proefles geweest, en het is mij niet pittig genoeg. Het is wat slomig of zo. Geef mij maar een stevige bodyrobics of stepsles (waarin de "juf" overigens ook wel wat (street)dancemoves verwerkt).
Alle reacties Link kopieren
Zumba is zo afhankelijk van wie er les geeft. Het huidige meiske is fantastisch en gooit ook meer hip hop moves tussen de salsa pasjes. Voor een kijker zal het ook niet al te elegant uitzien. Heb af en toe het idee dat ik sta te dansen als iemand die veels te veel gedronken heeft. of misschien toch niet.. wie weet dans ik wel smeuiger met een paar corona's achter de kiezen.. Na vijf maanden verveelt het me in iedergeval nog niet.
Alle reacties Link kopieren
reclame
Alle reacties Link kopieren
Hee Cindy,



Leuk dat je zumba geeft. Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van je docent. Ik heb zelf 15 jaar lesgegeven, ben vorig jaar gestopt ivm m'n studie. Maar ik wil ook in het najaar die workshop gaan doen. Kun je me daar iets over vertellen? Moet je nu zelf je muziek regelen en hoe anders is het lesgeven dan bij normaal aerobics (ik gaf bbb, high impact, step en 50 fit).



Groetjes,

Jennie
Alle reacties Link kopieren
Ik las hier over iemand die de zumba dvds had gedownload, waar kan ik ze downloaden?



Ik wil graag sporten maar heb weinig ruimte om savonds de deur uit te gaan vanwege mijn kinderen, op die manier zou ik thuis lekker aan de gang kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jennie!



Leuk dat je ook de workshop wil volgen!

Wat je hier leert zijn heeeeeeel veeeeel verschillende soorten zumba pasjes, combinaties daarvan enz...

Je krijgt van hun al een dvd met een cd die daarbij hoort, en nog 2 dvd´s..

Daar heb ik ook veel aangehad, die heb ik ook goed bestudeerd heel vaak afgespeeld hihihi...

Daarna kan je je eigen draai draan te geven met andere pasjes, combinaties enz...

Ik vind het toch wel anders dan aerobics, kwa telling enz...en de pasjes natuurlijk, maar nu ik het al heel vaak heb gegeven, gaat het steeds makkelijker, ik word nu ook wat beter in pasjes verzinnen dus creatief te zijn.

Verder moet je daarna je eigen muziek downloaden , maar daar heb je veel aan.

Als je de workshop hebt gedaan kan je ook ZIN member worden, dat wil zeggen is dat je 30 dollar per maand, moet betalen , dan krijg je van hun de nieuwste cd´, dus das op zich wel de moeite waard zo blijf je ook up to date, je kan alleen maar met een creditkaart betalen en laat ik die nou net niet hebben, maar goed ik download gewoon de muziek en dat kost me veel minder!



Maar die workshop is zeker de moeite waard!!!



Ik heb er erg veel plezier in en zelf verbrand ik natuurlijk ook een hoop calorieen hihihihi!



Succes!
Tja, ik vind Zumba ook geen ruk aan. Heb een dvd van mijn buurvrouw geleend, gewoon om eens te kijken of het wat voor mij is, maar nee helaas, ik kan er geen soep van koken. Nu ben ik sowieso al geen thuissporter, ik moet zoiets gewoon in teamverband doen of niet, maar ik vond de muziek stom, de danspasjes stom, en gewoon die overdreven blije hoofden algeheel sfeerverziekend om het zo maar te zeggen, en errug, errug amerikaans. Weer zo'n hype die heel snel overwaaid dus.



Verder allemaal prima hoor, en iedereen zijn of haar ding. Kom vooral van je reed af en ga wat doen! Maar Zumba is het niet voor mij. Goed dat ik die dvd even heb bekeken, want anders was ik mss wel naar zo'n klasje a 40 euro ofzo per 1 keer in de maand gegaan.



Ben heel blij met mijn tai-bo en mijn hardlopen.

Ik ben geen aerobics-meisje, nooit geweest ook, maar dit vind ik dan ineens weer wél leuk. Gewoon keihard knallen en oefeningen doen op techno. Prima voor mij.

Geen zuidamerikaanse danstoestanden. Dansen doe ik wel in de discotheek op mijn manier en met mijn eigen pasjes.



Kan me ook niet voorstellen dat je met Zumba bijv meer cal verbrand dan met mijn tai-bo, maar kan het mis hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Zumba super leuk! Doe het nu ongeveer een half jaar, 3 keer per week een uur. Ben daarna toch wel helemaal kapot! Maar dat komt omdat de sportschool geen airco heeft en het gemiddeld 35 graden is hier .

Merk wel dat ik een veel betere conditie heb dan eerst. Daarnaast ook best wat afgevallen. Maar door verder niet echt, of eerder, echt niet gezond te eten, valt het wel mee.

Ik moet zeggen dat ik het soms best lastig vind met al die pasjes en stapjes. Elke les weer een ander dansje moeten leren. En dan al die latina´s met veel te soepele heupen die dat na 1 keer zo nadoen. Maar het is wel gezellig
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een PAS OP bericht van Manon van uiteraard de zumba organisatie dat men moet opletten voor gecertificeerde zumba docenten maar sorry hoor dit is geen garantie voor een verantwoorde of leuke les.



Ik heb een les gehad bij iemand die geen zumba gaf maar een soortgelijke les op een sportschool. Zij deed het al langer dan zumba op de markt is, en het was meer aerobics met salsa en andere latin elementen. Ik heb dit een poosje gedaan en zat na iedere les flink onder de zweet.



Ik zou dit aan iedereen aanraden die zumba te simpel of saai vindt.



Ook heb ik zumba gevolgd bij iemand wat ik super leuk vond en ook bij iemand wat onwijs simpel en saai was.



Zumba is voor mij geldklopperij en ik zou niet blind wezen om zumba te gaan volgen perse vanwege de gecertificeerde docent. Iedereen kan zo'n opleiding volgen zonder fitness intructeur of wat dan ook te zijn.



Verder zou ik aanraden om zumba lessen te proberen bij diverse docenten en zien of het leuk vindt. Natuurlijk kan je ook soortgelijke lessen als salsa aerobics, samba aerobics of latin workouts proberen op dans of sportscholen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag ook net dat de zumba lessen bij ons op de sportschool nu opeens latin moves heten. Geen gecertificeerde docent dus, dat dacht ik eigenlijk al want ze doet nix wat lijkt op de dvd's maar het is zo ontzettend leuk dat het me echt niet boeit.

Ik ben een uur lang alleen maar lekker aan het dansen en stuiteren en ben echt wel moe als we klaar zijn dus ik ga er lekker mee verder.
Alle reacties Link kopieren
De enige garantie die je hebt als je een 'gecertificeerd' zumba.com docent hebt, is dat die veel geld heeft moeten betalen om tot die club te mogen horen.



Net als dat Tae Bo, wat na de 'rechtszaken' bij veel sportscholen anders ging heten. Was het daardoor minder leuk/goed/professioneel? Nee. De meeste instructeurs (jaja, er zitten rotte appels tussen) weten wat ze doen, en of dat nu een aerobicpasje is of een zumbapasje of een Tae Bo move..



Ik ga na de zomer beginnen.

Wat voor schoenen dragen jullie? Sportschoenen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Doe sinds ook kort Zumba, en doe dit na mijn les streetdance, kan je wel zeggen dat ik kletsnat de zaal verlaat na twee uur dansen, en ik beschik echt over een goede conditie. Sport niet om af te vallen maar om in conditie te blijven en omdat ik het leuk vind, en leuk is het! Leuke muziek en leuke danspassen, ben het wel met mede forummers eens dat het staat of valt met de docent die het geeft! Heb je een goede docent dan is het geweldig. En als je graag danst zou je ook een keer streetdance kunnen proberen is ook heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt Darkenchatress, die lessen heette volgens mij bij mij ook latin moves of latin workout. Waar volg jij die dan?



Ik gebruik aerobics schoenen, want als je flink aan het jumpen en bewegen bent zijn goede schokdempende zolen een must denk ik wel. Gewoon die van nike of adidas die je in de sportzaken kan kopen.
Alle reacties Link kopieren
# weken geleden heb ik een proeflesje gehad. Vanaf september start ik echt met Zumba
Alle reacties Link kopieren
Bij ons heten ze nu Latin Moves, ik sport bij de FitforFree



Enige nadeel vind ik wel dat de lessen altijd vol zitten en je moet je inschrijven dus je moet je echt weken van te voren al inschrijven anders ben je kansloos.



Ik heb trouwens ook aerobics schoenen, schokdemping is wel nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven