Lijf & Lijn alle pijlers

Doet hier iemand aan Zumba?

24-01-2009 21:53 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week ga ik een proefles Zumba volgen.

Zijn er hier meer mensen die al Zumba doen? En zo ja, wat vind je ervan? Ik bedoel dus wel in de sportschool, niet met die dvd's die je bij tellsell kunt kopen.





Voor degenen die zich afvragen 'what the *beep* is Zumba?':





Het is fun, het is anders, het is makkelijk en super effectief, het is Zumba!



Het is opgezet door Alberto 'Beto' Perez, een danser en choreograaf uit Miami



Zumba is het heetste, snelst groeiende fitnessprogramma wereldwijd! "Zumba" betekent letterlijk "snel bewegen en lol hebben", een omschrijving die perfect beschrijft waar deze training voor staat! Zumba combineert de meest effectieve oefeningen met de exotische ritmes van Latijns-Amerikaanse muzieksoorten als Salsa, Merengue, Cumbia, Samba, Calypso, Reggaeton en Hiphop. De opzwepende muziek en de leuke bewegingen zorgen ervoor dat je niet eens door hebt dat je bezig bent met een geweldige training!



Het is een leuke interval (aerobic en fitness) training die wordt afgewisseld met korte danscombinaties. De bewegingen worden opgebouwd uit diverse latin-danspassen, zoals salsa, merengue, samba, cumbia en reggaeton. Op een leuke manier werk je aan je conditie, verbrand je vet en brengt daarmee je lichaam mooi in vorm. Door de warme klanken, opzwepende ritmes, swingende heupen en dynamische vergeet je dat je met een workout bezig bent.



Je hoeft niet te kunnen dansen om mee te kunnen doen met Zumba.



Zumba doet niet aan moeilijke choreografieën en je hebt geen danspartner nodig. Iedereen, jong of oud, kan meteen deelnemen. Niets moet en alles mag bij Zumba! De vrijheid van bewegen, de dynamiek en de gezellige zomerse muziek zorgen voor een leuke workout. Zumba is een plezierige workout voor iedereen, door de opzwepende mix van muziek, aerobics en latin-danspassen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Oh dat is wel minder. Bij ons valt het mee de ene keer wel en de andere keren niet.
Alle reacties Link kopieren
reclame
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eraan te denken dat het misschien wel iets is om thuis te doen. Kopieen van de dvd's zie je al goedkoop op MP. Ben alleen bang dat het snel verveelt omdat je geen variatie hebt. Sportschool is helaas geen optie. Ik lees hier nog wel even mee voor ik besluit of ik wel of niet de dvd koop.
Alle reacties Link kopieren
reclame
Alle reacties Link kopieren
Red-delicious, er zitten vier dvd's in het pakket.Als je ze lekker afwisselt valt het mee met de variatie;-).



Jennie
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je antwoord Cindy uit Almere (beetje laat van me ...).



Jennie
Alle reacties Link kopieren
Hallo , 'n collega van mij heeft de zumba-dvd's gekocht , gekopieërd en aan mij gegeven ! Ik doe al 'n week zumba en ik moet zeggen dat het echt wel werkt ik gebruik eigenlijk alleen de workout voor flat abbs , de dag na een workout heb soms spierpijn dus weet ik zo dat het echt wel werkt , en inderdaad elke cd is 'n workout van 20 min. ik doe 1 bepaalde workout 3maal gespreid over 1 dag en je ziet het resultaat wel na 1 week ik ben al 2 kilo lichter (wat een goed begin is ) en zie echt wel dat er 'n beter vorm in men bovenlichaam komt ! echt een aanrader dus , persoonlijk doe ik het nie zooo graag maar ik verplicht mij zelf maar 1 maal dat je bezig bent gaat het heel vlot !
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het sinds 3 weken zo'n 2x per week in de sportschool en ik vind het echt erg leuk. Je zweet er wel van, maar het is niet dat het niet vol te houden is.
Experience is something you don\'t get until just after you need it.
Alle reacties Link kopieren
Pff, ik vind het wel zwaar hoor! Ben na een uurtje helemaal uitgeput! Ik sport vaak genoeg in de week, dus daar ligt het niet aan! Vind het alleen niet zo leuk !
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me echt wel gaaf of te doen.

Heb ook zitten te denken om dvds te halen.

Maar denk dat het thuis toch anders is dan in een zaal.

En een sportschool vind ik nu ff te duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de copiëen besteld op marktplaats en heb ze nu een week in huis. Ik heb 3x de basis gedaan en de 20 minuten work out erachter aan. Erg leuk en swingend, ben wel drijfnat van het zweten haha. En dat heb ik met andere work outs niet (o.a. Billy Bootcamp, Core Rhythms). De andere work outs heb ik nog niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond naar de proefles toe hier in een dansschool.
Alle reacties Link kopieren
Geven sportscholen zoals FitforFree en FitnessFirst ook zumba lessen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een proefles geprobeerd, maar vond dat het dansen te veel op de enkels en de knieen terecht komt en die van mij zijn al niet zo super. Daarnaast was de instructrice totaal niet geinteresseerd in de mensen die meededen of mee kwamen proberen. Maar was ze zelf helemaal enthousiast over hoe ze zichzelf druk bezig kon zien in de spiegel. Het feit dat ze totaal niet uitlegde welke passen ze deed, hoevaak we dat gingen doen of welke kant we op zouden gaan, was voor mij een reden om het bij die ene proefles te houden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niets voor mij weet ik nu.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Superhuisvrouw



Ja dat klopt, bij de bekende ketens wordt er ook zumba gegeven, alleen wel onder een andere naam, maar komt op hetzelfde neer...en vaak hebben ze een eigen programma. Ik vind de lessen leuk !!



En steph gewoon doen hoor. Een proeflesje kan geen kwaad. Woon je in de randstad? Proeflessen zat om te doen...
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=3773936,noline]Boarn schreef op 22 Daarnaast was de instructrice totaal niet geinteresseerd in de mensen die meededen of mee kwamen proberen. Maar was ze zelf helemaal enthousiast over hoe ze zichzelf druk bezig kon zien in de spiegel. Het feit dat ze totaal niet uitlegde welke passen ze deed, hoevaak we dat gingen doen of welke kant we op zouden gaan, was voor mij een reden om het bij die ene proefles te houden.



Dat ken ik.... gelukkig zijn er ook genoeg instructrices die niet zo zijn dus gwoon iets anders zoeken! Ik volg nu ook de lessen als cursus en kan voor losse lessen betalen dus dan zit je niet vast aan een sportlidmaatschap.



Is dat niks voor jou dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bizar2009 schreef op 24 augustus 2009 @ 16:08:

Hallo Superhuisvrouw



Ja dat klopt, bij de bekende ketens wordt er ook zumba gegeven, alleen wel onder een andere naam, maar komt op hetzelfde neer...en vaak hebben ze een eigen programma. Ik vind de lessen leuk !!



En steph gewoon doen hoor. Een proeflesje kan geen kwaad. Woon je in de randstad? Proeflessen zat om te doen...Dat heb ik ook gedaan, vond er niets aan.
Vanavond mijn eerste Zumbales gehad. Heerlijk!

Kan niet wachten tot de volgende les.
Alle reacties Link kopieren
Moet je goed zijn met danspasjes?



Dat ben ik nl niet zo. Lessen waarbij je een choreografietje instudeert zijn aan mij niet echt besteed. Maar voor de rest zou ik het best een keer willen proberen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik zumba lekker thuis, met de tv op 10 en de gordijnen dicht...

Het fijne is dat ik dan `s morgens na mijn kopje koffie met een ongedoucht lijf aan de gang kan, om dan meteen daarna het zweet van het lijf te poetsen!

Ik probeer het zo`n 2 á 3 keer per week te doen en na een week of 2-3 merk je het écht aan je conditie!!
Alle reacties Link kopieren
zumba is super leuk...ik doe een soort zumba op de sportschool en ook al is mijn coordinatie erg slecht,,,je leert het snel en als je luisterd naar de muziek dan gaat het bijna vanzelf...je gaat er echt van zweten dus een goede work out is het ook nog...kan niet wachten tot de vlgende les!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een super fan van zumba. Als je een beetje houdt van dansen is het echt eem mega aanrader. Ik kijk echt uit naar de zumba lessen, het uurtje vliegt voorbij en daarna is inderdaad iedereen nat van het zweet. Ook heerlijk bevrijdend om ongegeneerd met je kont te schudden enzo ;).

Het is volgens mij heel goed voor je conditie.



Ik heb wel op meerdere sportscholen in de buurt proeflessen gevolgd want er zit HEEL veel verschil in hoe de instructreurs/instructrices zumba geven. Dus mensen, als 1 lesje tegenvalt, laat je niet meteen afschrikken, misschien ligt het wel aan de leraar.



Nu heb ik een heel enthousiaste, swingende lerares en dat motiveert natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ha!! Mijn zusje kwam gisteren met 8 dvd`s aan die ik nog niet heb. Ben helemaal blij want de "sculp & tone" en de "cardio party" kan ik ondertussen dromen.

Zumbabiloe!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven