Lijf & Lijn alle pijlers

Een nieuw begin: samen afvallen.

18-05-2015 11:05 1200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het oude topic niet meer werd bijgewerkt, gaan we hier fris, fruitig en gemotiveerd weer verder!



NaamLengteStartHuidigAfgevallenStreefDikkerdjedap1,8379,576,5- 374,5Hamaika1,688479,5- 4,567Holloway1,657067,5- 2,555Floorfaberfan1,797777,1+ 0,172Sommerfugl1,7179,965,7- 14,265Rosekapje1,809086,6- 3,475Dasoli1,7310593,7- 11,377Kevertje221,6870,569,5- 165Daisydippy1,797876,2- 1,863BriannaF1,6384,779,1- 5,665Sasky1,6768,366,7- 1,664Flower_1,7670,370,1- 0,265Ploetje1,6065,265,2057Bloempie891,749085,6- 4,472Murij1,637373060Chinchilla1,70126,2126,20100Twintigermeisje1,6010098,2- 0,865Aurora901,6875,872,8- 369xElle1,768989075



Gewicht graag doorgeven op vrijdag.

Nieuwe meeschrijvers zijn natuurlijk welkom!



Wanneer iemand zonder bericht twee weken niet meeschrijft en ook het gewicht niet doorgeeft, wordt diegene uit de tabel verwijderd. Het is natuurlijk altijd mogelijk om weer mee te doen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Het is nog best rustig hier! Iedereen geniet vast van het heerlijke weer?

Ik moet helaas gewoon werken maar tussendoor wel af en toe naar buiten. Wat heerlijk die zon.



Hier gaat het goed de laatste dagen. Morgen weer sporten en misschien dan al even wegen. Of toch wachten tot maandag. Even kijken nog.

Ben ook gestopt met de pil. Niet om zwanger te worden, maar even geen hormonen in m'n lijf. Merkte ook dat ik sinds 2,5 jaar geleden erg veel aan ben gekomen en ga nu kijken of het helpt als ik tijdelijk geen pil slik.



Goed lijstje Lauwie! En leuk die danswedstrijden. Vind het er altijd prachtig uit zien.

Borrel was gezellig, gister weer op terrasje gezeten en vanavond naar een festivalletje.

Overdag maar even rekening mee houden en hopelijk veel verbranden.



Fijne dag en goed weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet zeker van het mooie weer! Heb vandaag alleen een avondroute, dus ik kan nu lekker van de zon genieten.



Nu maak ik even tijd voor een huishoudelijke mededeling: Zouden jullie dit weekend jullie gewicht op zaterdag door willen geven? Ik ga zondag namelijk op vakantie en ik vermoed dat ik maandag geen zin heb om de tabel bij te werken als ik in de Spaanse zon zit Dus het zou mooi zijn als ik dat van te voren nog even kan doen.

In het weekend 13 en 14 juni werk ik de tabel niet bij. Het weekend daarna wel weer.
Alle reacties Link kopieren
@Lauwie: Haha, die broek is van vorig jaar, toen was ik 10 kilo zwaarder dan nu .



@Holloway: Fijne vakantie! Geniet ervan



@floorfaberfan: Veel plezier bij het festival.



Hoe gaat het met de rest?



Hier gaat het wel goed. Zeker qua gewicht. Deze week 0,8 kg afgevallen, ik weeg nu 67,5 kg. Ik moet wel opletten dat ik niet te weinig ga eten.

Lijstje van vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - -

L - snijbonen (restje van gisteren), veldsla, wortel, blokjes kaas daarnaast 1 kiwi gold

T - 8 dropjes

D - zalmslaatje, tosti met geitenkaas en pesto.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Jeetjemina, Somemrfug en Lauwie :-)



Mijn doel is om zonder een streng dieet oid de laaste kilos eraf te krijgen. Gewoon gezond eten, normale porties, en weer regelmatig te gaan sporten (3 x per week). Mijn uitdaging is om goed te plannen en niet te veel te snaaien ) Ik wil in de komende 6 weken proberen 3 kilo af te vallen. Ik ben 1,75 en weeg nu 67.



@Lauwie jouw pasta salade klinkt yummy!
Alle reacties Link kopieren
65,3
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanochtend 69 kg. Wel jammer, maar ik geloof dat het aan de tijd van de maand ligt. Heb wel gezond gegeten, dus ik geef de schuld maar aan de hormonen .
80.3


Welkom Sommerfugl, erg herkenbaar wat jij zegt ja, of teveel, of te weinig. Hier ook, het is eigenlijk nooit normaal.... En het lijkt elkaar ook niet te compenseren.... Wel een leuke gedachte ja als er maar een pond af is dat het toch een pak suiker is. Dat voelt als meer!



Welkom ook Yolo33 en Betje76.

Betje, hoe bevalt jouw nieuwe baan?



Holloway jammer dat je het net niet hebt gehaald Fijne vakantie alvast en enjoy! Over twee weken geef ik dan pas weer gewicht door, haha dat geeft ook wat meer ruimte om de extra aangekomen gewicht weer kwijt te raken voor het volgende weegmoment.



Mupke, hoe gaat het nu bij jou? Wij schommelen allebei soms wel, hopelijk blijf je ook gemotiveerd en vergeet niet, elke week is weer een nieuwe kans. We zijn niet in 1 x aangekomen dus als het ook niet in 1 x lukt altijd, vergeef je zelf, kop op en we gaan er weer voor.



Dahlia20 wat is smartjumpen? Hahahaha en wat grappig, wakker worden van het luchtalarm!



Jeetjemina, ik heb hetzelfde als jij, ik val meer af door een ander eetpatroon, bewegen is voor mij vooral conditie verbeteren en voorkomen dat alles slap wordt en gaat hangen. Maar niet per se om af te vallen. Dat gaat bij mij ook sneller met anders eten.



Floorfaberfan, zie jij al verschil nu je met de pil gestopt bent? Fijn dat het lekker gaat bij jou. Is je festival niet in het water gevallen gisteren met het noodweer?



Lauwie hoe gaat het nu inmiddels bij jou met het doorzetten?



Anoniem rond mijn menstruatie ben ik net als jeetjemina ook altijd eerst wat zwaarder en dan wat lichter, Bij mij vooral vocht lijkt het.



Allemaal succes weer meiden, knuf en op naar een nieuwe week!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 12:32
12.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Hamaika ! Fijn dat jullie als vrienden uit elkaar gaan. Lijkt me wel lastig om niet lekker boos te kunnen zijn als bij een ruzie. Dat voelt meer als echt een streep eronder (tenminste voor mij).



Hier gaat het lekker, ineens een stukje oplaag 77.1 !

Gisteren met dagje uit te slechte dingen gegeten (wat friet, een klein ijsje en een bitterbal) maar uiteindelijk maar 1200 calorieën (ook door de warmte). Vandaag extra groenten ter compensatie.



Fijn weekend allemaal, wat is het lekker weer he !
Alle reacties Link kopieren
Even een snel berichtje van mij, ik was gisterochtend 72,8.. Weer maar een klein beetje maar toch weer iets, baal er wel een beetje van want heb wel gewoon veel gesport en goed gegeten. Misschien dat het aan mijn menstruatie ligt. Achja.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Hamaika, wat ontzettend moeilijk. Bah zo naar als je zo verdrietig bent. :(



Holloway een fijne vakantie!



Fijn dat het bij iedereen goed gaat, wel lees ik vaak dat zo'n menstruatie echt roet in het 'eten' gooit. Heb er zelf ook last van.



Helaas geen tijd om te wegen dit weekend. Heb zelf geen weegschaal en kom pas morgen in de sportschool. Dus dan over 2 weken hopelijk een groot verschil doorgeven. ;)

Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Hele fijne vakantie Holloway !
Goed zo Sommerfugl en Dahlia20, en al is het dan een klein verschil, veel kleine beetjes maken ook een sprong aan het eind.



Goed zo floorfaberfan, dat is wel een motiverende opmerking ja, dan straks een groot verschil doorgeven. Daar gaan we voor!



Succes allemaal in de nieuwe week meiden, en thanks voor jullie steun.
Alle reacties Link kopieren
Hello dames,



Even kort een berichtje van mij. Later probeer ik uitgebreider te reageren.

Ik had een goede week alleen het weekend ging het mis. Veel feestje waaronder 1 thuis van de kinderen.

Afgevallen 0,4 kg, ik weeg nu 78,3



Tot later.



Fijne dag!

Betje
Alle reacties Link kopieren
Even een dansje voor alle goede resultaten



@Betje: Knap toch dat er ondanks de feestje toch bijna een halve kilo af is.



Met mij gaat het prima. Vandaag op de weegschaal een halve kilo lichter dan afgelopen vrijdag. Hopelijk zet die lijn door naar het volgende week aanstaande vrijdag.

Qua eten vandaag niet zo gezond:

O - banaan, yoghurt, kaneel

T - bruine bol met geitenkaas

L - bruine bol met geitenkaas

T - perzik

L - friet met, bamischijf
Alle reacties Link kopieren
@ Dahlia: Welkom!! Wat een heftig verhaal. Ik hoop dat je nieuwe planning je helpt om weer gezond te worden.



@ Hamaika: sterkte



Hoe gaat het met iedereen? Mijn gezonde voeding gaat goed, ik eet genoeg groentes en de porties zijn niet te groot. Alleen is het bijna de tijd van de maand.....en de drang om te snaaien neemt toe heeft iemand nog goede tips daarvoor? Even eraan toegeven omdat het lichaam het nodig heeft??



En nog een vraagje, hoe hebben jullie je streefgewicht bepaald?



Succes vandaag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@yolo: De drang om te snaaien net voor een menstruatie herken ik wel; als ik eenmaal ongesteld is, is die drang weer weg. Misschien kun je met jezelf afspreken dat je er op 1 of 2 momenten in de week aan toegeeft? En dan wel met jezelf afspreken wat je gaat eten. Dus niet een hele rol koekjes en een zak chips bijvoorbeeld, maar keuzes maken. Ik vind echt dat snoepen wel mag, ook als je wat kilo's kwijt wil. Het moet ook te doen blijven voor jezelf. Maar in dat snoepen moet je niet doorslaan vind ik. En er dan ook echt bewust van genieten en je niet schuldig voelen achteraf.

@streefgewicht: Ik heb nu een bmi van ongeveer 22,6; een gezond gewicht dus. Ik wil wel nog een paar kilo afvallen, maar dat is meer omdat ik het zelf mooier vind dan dat het echt nodig is. Ik zie dat jij, Yolo, en ik ongeveer even groot en even 'zwaar' zijn. Waar heb jij je streef op gebaseerd?



Eetlijstje voor vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - kiwi gold

L - veldsla, worteltjes, cashew nootjes en blokjes kaas. 2 of 3 crackers met appelstroop

T - -

D - rundergehaktballetjes, peultjes en taugé
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



wat een goede resultaten! ik heb me niet gewogen omdat ik er simpelweg geen vertrouwen in had. was ongesteld en voelde me enorm opgeblazen.. vrijdag maar weer wegen
Alle reacties Link kopieren
Weer even teruglezen. Ben een weekendje weggeweest met vrienden, dus geen tijd gehad om mee te lezen.



@Floorfaberfan: Hoe bevalt het stoppen met de pil? Merk je er iets van?



@Holloway: Fijne vakantie! Sorry dat ik m’n gewicht niet op tijd door heb gegeven. Komt allemaal wel weer als je terug bent van vakantie 



@Yolo: Mooie doelen! Hoe bevalt het tot nu toe?



@Hamaika: Gaat het een beetje? *Knuffel*



Ik was vorige week 88.0 kg, oftewel aangekomen. Maar na een paar dagen goed m'n kcal bij te houden was ik vrijdag gelukkig 86.9 kg. En die stond vanochtend gelukkig weer op de weegschaal na het weekendje weg. Gisteravond hebben we weer privé dansles gehad en dat is altijd zwaar, maar wel erg fijn. Ik heb me gister ook aangemeld voor een proefweek op de sportschool in de buurt, dus vanavond ga ik mijn eerste groepsles daar volgen en stiekem heb ik er erg veel zin in. Ik ga me vanavond ook gelijk aanmelden voor een les op donderdagavond en zondagochtend, dan heb ik in ieder geval 5x gesport deze week.



Ik kan zo uitkijken naar een strakker lichaam, en dan eigenlijk vooral voor m'n dansen. Kom maar op met die mooie jurken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Mag ik met jullie meeschrijven?

Heb wel eens met een ander topic mee geschreven en daar mee gestopt, maar mis het nu wel een beetje.



Was altijd bezig met afvallen zonder succes, maar nu ben ik 2 weken op een andere manier bezig en het bevalt prima.

Ook krijg ik nu steun van mijn vriend, wat ik hiervoor niet kreeg dus dat helpt ook.

Ben deze 2 weken dus ook 2,5 kilo afgevallen, eerste week 1,9 kilo (veel vocht denk ik) en nu de tweede week 0,6 kilo.



Ben, 1,68 cm en weeg nu 68 kilo. Mijn startgewicht was 70,5 kilo.

Mijn eerste doel ik om 65 te wegen.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
@Lauwie, goed bezig met al dat sporten!! Fijn ook te zien dat wanneer je een paar dagen oplet qua eten je dan ook resultaat ziet op de weegschaal.



@kevertje Op wat voor manier ben je nu met afvallen bezig? Ben blij voor je dat je vriend je hierin steunt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina!



Mijn manier van afvallen is lastig uit te leggen, ik eet gezond en genoeg, let op suikers (niet koolhydraatarm, volkorenbrood en aardappelen eet ik gewoon) en 1 keer per week eet ik wat extra zodat mijn lichaam niet op spaarstand gaat staan.



Ik drink alleen nog maar water ( soms met munt, citroen of komkommer), spa rood, thee en koffie. En maak zoveel mogelijk eten zelf.



's Avonds voor tv eet ik luxe fruit (meloen, aardbeien, kersen e.d) soms klein handje noten.



Tussendoor op werk eet ik alleen nog fruit.

En eet of bij lunch extra groente of bij avond eten 2 soorten..



Heb ik geen tijd voor een maaltijd dan vervang ik die voor een eiwitreep ( 1 a 2 x per week)





Extra beweging doe ik nog niet aan, ik beweeg ook niet weinig. Wil eerst goed voeding patroon hebben, dat is toch het belangrijkste.



Verder heb ik foto in ondergoed gemaakt 2 weken geleden, zodat ik kan zien wat er veranderd.

Ook heb ik een groot bord gemaakt om mijn gewicht bij te houden 12 weken lang, mijn vriend ziet dat bord ook en dat is een goede stok achter de deur.



Dit is ongeveer hoe ik het doe en hoop dat ik het vol kan houden.

Heb eerste feestje al overleefd, met buffet kleine porties genomen en gezondste en klein beetje ijs na met veel fruit.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
@kevertje: Klinkt alsof je heel goed bezig bent. Lekker en slim ook om 's avonds nog 'luxe fruit' te eten, heerlijk hoor. Ook wel een goed idee om zelf te gaan doen. En zeker nu het zomer is/wordt, is het ook makkelijker om dat lekkere fruit in huis te halen.

Qua drinken doe ik hetzelfde als jij en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Maar dat komt ook omdat ik het eigenlijk zonde vind om calorieën te drinken, dan eet ik ze liever .

Slim van die foto. Ik dacht eerst dat je die foto op een groot bord op de deur had gehangen, haha. Had ook gekund toch .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Het wordt gezellig hier! Welkom Kevertje Leuk dat je mee schrijft.



@Ano-niem dat opgeblazen gevoel ken ik, dan zou ik het wegen ook even overslaan ;)



@Lauwie stoppen met de pil bevalt tot nu toe erg goed! Voel me lichter, slaap goed. Maar ben net 2 weken gestopt dus ik geef het een paar maanden de tijd. Hopelijk blijft dit zo.



@Hamaika hoe gaat het met jou?



@Jeetjemina mooi lijstje heb je! Het gaat bij jou ook de goede kant op of niet? Bewegen en gezond eten.



Hier een hele drukke week. Groot project waar ik 5 dagen volledig in moet duiken.

Helaas weinig tijd om te sporten, maar ik loop me een ongeluk dus ik denk dat ik wel veel verbrand. En weinig tijd om te eten, dus af en toe een boterham en fruit. En dan hopelijk 2 kg kwijtraken voor Holloway weer thuis komt!



Succes allemaal vandaag. Geniet van de zonnige woensdag!
Hey meide
Betje76, Jeetjemina en Lauwie101 gefeliciteerd, jullie zijn goed bezig zeg!



yolo33 mijn streefgewicht heb ik gebaseerd op wat ik eerder woog. Ik heb altijd zo tussen de 63-68 gewogen en daar voelde mik me goed bij, dus dat wil ik nu graag weer. Ook omdat het BMI dan gezond is, bij 68 kg ligt dat voor mij op 25.



Welkom hier kevertje, goed bezig zeg! Ook idd het voorkomen van spaarstand is belangrijk. Hopelijk ga je dit ook een gezellig topic vinden.



floorfaberfan fijn dat het gestopt zijn met de pil wel degelijk verschil maakt. Zo zie je maar weer. Sterkte ook met je project, klinkt druk ja. en hahahaha, leuk die laatste zin over die twee kilo, laten we het hopen ja!



Succes allemaal weer meiden
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 12:33
23.93% gewijzigd
Hamaika, nog een knuffel.

Ik ken het snaaien wel.



Gisteren bij een vriendin thee gedronken, zonder koekjes erbij. Zij had een schattig theepotje met schattige kopjes. Ook een idee.



Goed streven: lekker afvallen voordat Holloway er weer is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven