Lijf & Lijn alle pijlers

Een nieuw begin: samen afvallen.

18-05-2015 11:05 1200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het oude topic niet meer werd bijgewerkt, gaan we hier fris, fruitig en gemotiveerd weer verder!



NaamLengteStartHuidigAfgevallenStreefDikkerdjedap1,8379,576,5- 374,5Hamaika1,688479,5- 4,567Holloway1,657067,5- 2,555Floorfaberfan1,797777,1+ 0,172Sommerfugl1,7179,965,7- 14,265Rosekapje1,809086,6- 3,475Dasoli1,7310593,7- 11,377Kevertje221,6870,569,5- 165Daisydippy1,797876,2- 1,863BriannaF1,6384,779,1- 5,665Sasky1,6768,366,7- 1,664Flower_1,7670,370,1- 0,265Ploetje1,6065,265,2057Bloempie891,749085,6- 4,472Murij1,637373060Chinchilla1,70126,2126,20100Twintigermeisje1,6010098,2- 0,865Aurora901,6875,872,8- 369xElle1,768989075



Gewicht graag doorgeven op vrijdag.

Nieuwe meeschrijvers zijn natuurlijk welkom!



Wanneer iemand zonder bericht twee weken niet meeschrijft en ook het gewicht niet doorgeeft, wordt diegene uit de tabel verwijderd. Het is natuurlijk altijd mogelijk om weer mee te doen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Vanochtend woog ik 76 kg , dus 1 kg er af in 1 week tijd. Nog 4 te gaan.

Heb de motivatie helemaal te pakken. Kom net terug van de sportschool en weer zin om heel gezond te eten deze week en veel te bewegen.



Af en toe zondigen vind ik ook echt niet verkeerd. De dag er na let ik dan weer beter op. Ik probeer ook echt wel te genieten hoor en niet alleen maar met de lijn bezig te zijn. Dan word ik echt een chagrijn!



Deze week moet ik ongesteld worden. Heb besloten om te stoppen met de pil. Ik slik de Zoely nu 2,5 jaar en merk dat ik sindsdien echt ben aangekomen. Ik woog 3 jaar geleden 68 kg.

Ben benieuwd of ik iets ga merken.



Veel succes allemaal deze week!!!
Alle reacties Link kopieren
Sommerfugl en Betje76: Welkom! Ik heb jullie in de tabel gezet, succes!



Ik heb er deze week ook weer zin in. Ga vanmiddag even aan de slag om een leuk eetdagboekje te maken. Dan heb ik net even wat meer houvast en zicht op mijn eetpatroon.
Alle reacties Link kopieren
Dank Holloway !



Goed om te horen dat het ook zonder flink sporten lukt Jeetjemina. Eerst maar meer bewegen dan.



Betje we zitten op hetzelfde gewicht (ik ben wel iets langer), hopelijk goed samen naar beneden !



Ano-niem ik herken dat dat (bijna) een pond zo tegenvalt op de weegschaal. Een pak suiker/bloem is toch best veel gelukkig, daar denk ik dan maar aan. Weeg je je elke week of vaker ? Ik nu elke dag maar denk eraan dat eens per week te doen omdat het anders zo niets lijkt terwijl het best goed gaat.



Hier is het uitkijken dat ik niet te weinig eet. Mijn probleem is niet dat ik honger krijg nl (word eerder flauw) en dan moet ik echt uitkijken om voldoende calorieën binnen te krijgen. Vul alles in in de eetmeter van Voedingscentrum om een beetje te checken of ik qua calorieën en voedingsstoffen goed zit. Hoe doen jullie dat ?
Alle reacties Link kopieren
@summerfugl ik gebruik de app myfitnesspal en die vind ik echt super fijn!

En 1 keer wegen in de week is leuker, dan zie je meer verschil (als t goed is). En dan kijk je daar ook de hele week naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem: We gaan tegelijk op deze week, samen 0,4 eraf.. Beter iets dan niets toch .



Sommerflugl: Ik ben wel extra gaan sporten, in mijn beginpost kan je zien wat mijn doelen waren, alleen dat valt mij best wel zwaar. Ik denk dat ik nu zo'n 4 keer per week werkelijk sport.



Mijn ochtendroutine is vandaag in duigen gevallen, blijkbaar was ik erg moe want ik heb bijna 12 uur lang geslapen, dwars door mijn wekker heen! Ik werd vanmiddag wakker van het luchtalarm, oeps!

Zojuist maar ontbijt/lunch gegeten en dan ga ik vanmiddag over op mijn tussendoortje, en vanavond maar sporten.



O: /

T: /

L: Roggebrood met philedelphia bieslook en kalkoenfilet plus een perzik

T: Twee kiwi's

A: 150 gram zalmfilet met aviko duchesses en bonduelle indiase groentecurry.

T: Banenenprotëineshake met magere melk



Vandaag krijg ik niet de hoeveelheid kcal binnen die ik eigenlijk zou willen, maar ik ga niet extra eten als ik geen trek heb.



Ik houd mijn kcal zelf niet elke dag bij, maar las dat iemand het via de eetmeter van het voedingscentrum doet. Als ik mijn kcal voor een dag bij wil houden, zoals vandaag, dan gebruik ik fatsecret. Het werkt ongeveer hetzelfde als de eetmeter, maar er zijn veel meer producten van verschillende merken al toegevoegd. Nadeel is wel dat je hier niet alle vitamine en mineralen en vocht kan bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg mij soms elke dag maar op vrijdag is m'n officiële 'weegdag'.

ik gebruik de app van my fitness pall, kun je alles op invoeren, echt ideaal.



Dit is mijn dag:



O:yoghurt met muesli en croissant met kaas (was over van gisteren..)

L: Italiaanse bol met ossenworst en yoghurt met muesli

T: Twee kiwi's en 1 perzik

A: Broccoli met kipschnitzel



Totaal aantal calorieën vandaag: 1347
Alle reacties Link kopieren
@Hamaika: Ochjeetje, wat heftig! Dikke knuffel.



@Jeetjemina: Ik doe aan stijldansen. We gaan vrolijk verder trainen, maar er zijn geen wedstrijden meer en geen reguliere lessen. Knap van je trouwens dat je zo’n goede keuze hebt gemaakt in de supermarkt!



@Sommerfugl & Betje: welkom en veel succes!



Ik zal me morgen even wegen. Het is er dit weekend niet van gekomen. Ik heb deze week sporten in m'n agenda gezet, dus nu heb ik er in ieder geval tijd voor, ik hoop ook de energie ervoor.



Vandaag tot nu toe:

O: italiaanse bol met kaas (niet zo handig)

T: mueslireep

L: broodje met zalmsalade + salade met feta

T: snelle jelle



En op de planning voor vanavond staan bietjes én sporten. Ik moet echt weer eens even gaan doorzetten met sporten en gezond eten. Mochten jullie tips hebben die goed werken bij jullie, dan hoor ik ze graag!
floorfaberfan: heerlijk dat je zo gemotiveerd bent en dat er een kilo af is.

Welkom, nieuwe dames.



Een les die ik heb geleerd: altijd gaan zitten als ik eet. (Behalve natuurlijk op een staande receptie/borrel.)

Maar vooral niet staand bij het aanrecht het beschuitje met kaas opeten. Het lijkt wel alsof mijn onderbewuste dat niet als iets eten registreert.

Gaan zitten en bewust eten.



Vanmorgen liet de weegschaal geen verschil zien.

Maar dit weekend veel gefietst, dus lichaamsbeweging zit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
@Lauwie, leuk hoor, stijldansen . Heb het zelf nog nooit gedaan, maar het ziet er altijd zo leuk en mooi uit. Wat Leeuwin zegt, echt gaan zitten aan tafel helpt mij ook. Beter dan staand aan het aanrecht even iets eten. Als ik op de bank voor de tv eet, dat gebeurt in het weekend af en toe, merk ik ook dat ik eigenlijk gedachteloos eet. Voordat ik er erg in heb, is mijn eten op.

Verder misschien nog een tip: Bewegen doe ik altijd net nadat ik de keuken heb opgeruimd en de afwas heb gedaan. Dan ben ik toch nog bezig en kan ik net zo goed in een moeite door gaan bewegen. Als ik eenmaal ga zitten na het eten, vind ik het lastiger om later op de avond nog actief te worden.

Waarom vond je de Italiaanse bol met kaas niet zo handig bij je ontbijt?



@sommerfugl: Ik hou geen app bij, probeer een beetje op gevoel te eten en te drinken.

Meestal ziet een werkdag er zo uit voor mij:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - appel of ander fruit

L - 4 crackers (50 cal per stuk) met kipfilet/kalkoenfilet/kaas/aardbei of een salade

T - -

D - vis of vlees, veel groenten

Natuurlijk wisselt dit wel eens en neem ik 's middags ook wel eens een tussendoortje. Of sla ik 's ochtends het tussendoortje over en eet ik dat tegelijkertijd met de lunch. Soms eet ik 's avonds wel iets van koolhydraten, maar meestal niet. Denk dat dit 1 a 2 keer per week is.

Wat drinken betreft kies ik eigenlijk alleen voor thee en water. Heel soms een glas melk, maar dat is vooral als het op moet. Op een feestje wel eens een wijntje, maar dat is maar ongeveer 1x per maand denk ik. En sommige maanden nog minder.

Ik moet erbij zeggen dat ik in het weekend wel wat losser met dit "schema" omga. En dan wel eens een wat luxer broodje eet. En meer snoep tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me welkom, dank je dames!



@ Sommerfug, we zitten inderdaad op het zelfdel gewicht. We gaan ervoor!

Niet willen eten/ geen trek hebben is voor op korte natuurlijk handig maar op langer termijn kan je weer een terugval krijgen qua gewicht. Misschien tijdens je eetmomenten ECHT ervoor gaan zitten?



@afvallen, goed gedaan dames!!!



@Holloway, bedankt voor het toevoegen. Dat is ook een idee zo'n eetdagboekje



@app, ik heb 2 jaar geleden ook zo'n app gebruikt, dit werkte prima., 6 kg afgevallen, maar raakte toen zwanger. Dus toen was het einde afvallen.



@ bewegen, straks met de hond een lange wandeling maken. Stijldansen heb ik 2 jaren gedaan met mijn partner. We overwegen nu om op salsadansen te gaan.



Gisteren met mijn nieuwe baan begonnen. Er was weer taart. Vorige week ook tijdens overleg. Ik heb bedankt en heb de reden waarom gewoon verteld, hihihi. Ik kreeg positieve reacties, dus das mooi.



Een mooie dag dames met weinig calorieën en veel beweging!



Betje





@ Eetschema, fijn jullie eetschema's te zien, dat inspireert mij, vaak weet ik gewoon niet wat ik moet eten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend op de weegschaal gaan staan, maar daar werd ik écht niet vrolijk van. Het doet me minder dan vroeger, maar ik vind het heel naar dat de cijfertjes oplopen, zonder dat ik het idee heb nou zoveel vet/kcal/lekkers te eten. Ik durf het hier dus eigenlijk ook niet neer te zetten.



Gisteravond gelijk vanuit werk gaan trainen met vriendlief, ging echt lekker, heb daar gelukkig de slag aardig te pakken. Heb het goede voornemen om vanavond weer te gaan sporten, dit keer dan niet dansen zelf, maar wat spieroefeningen. Ik denk dat het weer voor mij toch echt te slecht is om te gaan hardlopen.



Net weer begonnen met myfitnesspal én eten zonder iets anders te doen. Op zich goed bezig dus, nu hopen dat m'n lijf dat ook door gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@Lauwie: Soms valt wat je op de weegschaal ziet nou eenmaal tegen, ook al heb je wel goed je best gedaan met bewegen en opgelet met eten. Kan ook vocht zijn bijvoorbeeld, en ik merk dat ik net voordat ik ongesteld moet worden ook altijd iets zwaarder ben dan net daarna (kan zomaar een halve kilo schelen bij mij). Misschien heeft het daarmee te maken? Je hoeft je in ieder geval niet te schamen ofzo hoor! Je zou je eetlijstje kunnen plaatsen zodat wij mee kunnen denken.

En of je nu gaat dansen of hardlopen, als je maar beweegt! Dan ben je al super bezig!



@Betje: Knap dat je de taart heb afgeslagen .



Mijn eetlijstje van vandaag:

O - bosvruchten. yoghurt, muesli

T - -

L - 3 crackers met aardbeien

T - kiwi gold, 25 gram chips

D - 2 wraps met pesto, geitenkaas, veldsla en pijnboompitten

En vanavond 2 koekjes

Niet een heel gezonde dag, te weinig groente ook... Maar ach, morgen maar weer compenseren.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Lauwie goed bezig hoor! Door het sporten krijg je spieren waardoor je zwaarder wordt. Kan het daardoor komen? Of vocht / hormonen / stress? Leuk samen met je vriend sporten.



Jeetjeminia, ja je bent geneigd mee te doen, vooral een nieuwe team, dan doe je gezellig mee.

Maar de knop is om bij mij!!



Mijn eet schema:



O: 2 volkoren boterhammen, beleg advocado en beenham, glas water en optimel

Tussendoortje: nectarine

L: schaaltje franse kwark met noten en beetje honig

Tussendoortje: banaan

A:Chilicorcorner met een kleine portie rijst

Drinken water en thee
Hey meiden, thanks voor alle steun, jullie zijn lief I



Ik ben wel 0.6 kilo afgevallen 79.9 maar dat is vooral stress geweest.



Leuk zoveel nieuwe mensen, ik ga alles even op mijn gemak bijlezen de komende dagen. Welkom iedereen in elk geval alvast en ik reageer later nog wat uitgebreider op iedereen hoor.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 12:31
44.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hamaika: :( He wat verdrietig! Weet even niet goed wat te zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Hamaika: He, wat ontzettend jammer. Heel veel sterkte komende tijd.



Betje: Mooie lijst!



Resultaten gister bij mij: 1711 kcal gegeten, en 242 gesport. Was vanochtend gelijk 0.8kg lichter. Mijn vriend is gister ook weer streng begonnen, en was vanochtend 1.3kg lichter. Natuurlijk alleen maar vocht, maar je kan het maar kwijt zijn. We hebben besloten vrijdag nog een training te gaan volgen voor dansen, dus dat is weer een extra sportmoment deze week. Vandaag en morgen zit ik wat krap in tijd, dus ben ik bang dat het er bij in schiet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jullie gewicht voor/tijdens/na menstruatie?
Alle reacties Link kopieren
@hamaika: Sterkte ! Wat moeilijk... liefdesverdriet is zo naar!!



@Lauwie: Goed bezig! Leuk dat dansen... heerlijk om te doen! Dansen jullie op een hoog niveau? En kwijt = kwijt :D



@Ano-niem: Ik heb geen idee, voel me altijd zwaarder maar weet niet of dat zo is omdat ik 1 keer per week op de weegschaal sta. Maar heb wel altijd een opgeblazen gevoel en een snaai drang.

Als het eenmaal zover is voel ik me meteen weer een stuk beter.



Mijn lijstje vandaag:

L: 2 volkoren boterhammen met filet americain

T: klein bonbonnetje bij de thee

L: 2 crackers met smeerkaas

T: Nectarine

D: Spaghetti bolognese met veel groente

Vanavond 2 radlers of kriekjes denk ik. Heb een borrel.



Vandaag 8 trappen op en af gelopen. Veel gewandeld.

Morgen weer naar de sportschool.

Voel me al wel veel fitter en lichter sinds ik 2 weken meer aan t opletten ben. Voelt goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Betje76 schreef op 02 juni 2015 @ 23:00:

Lauwie goed bezig hoor! Door het sporten krijg je spieren waardoor je zwaarder wordt. Kan het daardoor komen? Of vocht / hormonen / stress? Leuk samen met je vriend sporten.



Jeetjeminia, ja je bent geneigd mee te doen, vooral een nieuwe team, dan doe je gezellig mee.

Maar de knop is om bij mij!!



Mijn eet schema:



O: 2 volkoren boterhammen, beleg advocado en beenham, glas water en optimel

Tussendoortje: nectarine

L: schaaltje franse kwark met noten en beetje honig

Tussendoortje: banaan

A:Chilicorcorner met een kleine portie rijst

Drinken water en theeIs dit niet wat weinig? Ik zou echt omvallen van de honger als ik dit zou eten geloof ik....
Alle reacties Link kopieren
@Ano-niem: Voor mijn menstruatie ben ik altijd wat zwaarder en aan het einde juist weer wat lichter.



@floorfaberfan: Mooi lijstje. Veel plezier bij de borrel.



Hier gaat het wel goed. Niets gesnoept vandaag en voldoende bewogen: 20 minuten gefietst en 25 minuten gewandeld. Verder ook geen snoep in huis dus dat komt goed vanavond

Heb net een broek van vorig jaar aangedaan: te groot. Maar vind het zo'n leuke broek dat ik 'm toch gewoon maar aandoe morgen, en dan met een riem.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik met jullie meedoen? Zou het gezellig vinden

Ik lees al langer mee en raak gemotiveerd van de berichten.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk yolo . Wat is jouw doel?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de goede tips ! Ik ga fatsecret en myfitnesspal proberen.

En vanaf volgende week is het plan maar 1x per week op de weegschaal. Ben nu nog maar 2 weken bezig en het motiveerde om het getal naar beneden te zien gaan.



Ik vind het helpen een beetje te vergelijken en zie veel lijstjes langskomen die ongeveer zijn wat ik ook eet. Het netjes eten gaat goed deze week, nu nog meer bewegen.



Anoniem ik ben iig zwaarder aan het begin van de menstruatie. Maar heb pas sinds 1.5 week weer op de weegschaal durven staan na lange tijd struisvogelpolitiek. En heel onregelmatig (en heftig) ongesteld dus daarom weet ik niet precies wat het effect is.



Hallo Yolo !



Hamaika sterkte !



Fijne zonnige dag allemaal !
Alle reacties Link kopieren
Gooodmorning! Wat een heerlijk zonnetje vandaag!



Welkom Yolo!



@Floorfaberfan: Landelijk gezien valt het erg mee. Maar op de dansschool trainen we bij de wedstrijdklasse (hoogste klasse daar). Dus het is allemaal relatief. Hoe was de borrel?



@Anoniem: Geen idee eigenlijk.. Ben net gestopt met de pil, dus zal er eens op gaan letten.



@Jeetjemina: Wauw! Wat goed! Nu al een te grote broek!



@Sommerfugl: Goed voornemen!



Gister 1589 kcal:

O: 3 crackers met kaas

T: Snelle Jelle

L: 2 spelt boterhammen met kaas + paar cherrytomaatjes

T: Kwark

A: Pasta salade (rucola, kip, pasta, olijven, zongedroogde tomaatjes, kaas 30+)

T: blokje chocola.



Myfitnesspal geeft aan dat als ik zo bezig blijf, ik over 5 weken 85.5 kg zou wegen. Dat zou toch leuk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven