Lijf & Lijn alle pijlers

Eet jezelf mooi, slank en gelukkig (4)

05-03-2013 03:42 3559 berichten
Alle reacties Link kopieren
‘Eet jezelf mooi, slank en gelukkig’ is de titel van het eerste boek van Amber Albarda. Het boek is een aanrader voor iedereen die van het goede leven houdt. Met dit boek hebben wij, schrijvers in de vorige topics over deze methode, ons Food-IQ opgevijzeld: we weten hoe we voedsel vóór ons kunnen laten werken in plaats van tegen ons. We weten welke voedingsmiddelen onze eetlust onder controle houden, ons geheugen verbeteren, ons een vitaler en gezonder lichaam geven, ons gewicht onder controle houden (of er juist voor zorgen dat we afvallen), onze energie doen toenemen, onze weerstand tegen infecties verbeteren, serieuze aandoeningen als hart- en vaatziekten en diabetes kunnen helpen voorkomen, ons leven kunnen verlengen en ons gelukgsgevoel vergroten. We blijven gezond, slank en gelukkig, en dat alles zonder één calorie te hoeven tellen!



Het geheim? We proberen zo puur en onbewerkt mogelijk te eten en voelen ons daar super bij! We eten veel groenten (het liefst rauw), kiezen liever voor spelt of quinoa dan voor tarwe of aardappelen, we eten eiwitten bij iedere maaltijd, we eten genoeg gezonde vetten uit bijvoorbeeld kokosolie, noten en avocado’s en vermijden suiker en geraffineerde koolhydraten. En voor de chocoholics onder ons is er goed nieuws: zelfs chocolade hoeft niet te ontbreken in een gezond eetpatroon!



Het beste nieuws is dat naast al dat gezonde eten ook kunt blijven genieten van af en toe een frietje of een koekje bij de koffie. Als je basis maar goed is en je weet wat je doet mag je best smokkelen. Dat maakt – en houdt – het leuk. Geen diëten, geen calorieën of punten tellen, gewoon je Food-IQ verhogen.



Dit klinkt natuurlijk allemaal als een vreselijk fout en overdreven reclamepraatje, maar het werkt echt. Echt! Neem gerust een kijkje in het eerste topic, waar we al heel veel tips en ervaringen hebben uitgewisseld, in het tweede topic over hetzelfde onderwerp of in het vorige topic met dezelfde titel. Daarnaast is er een apart topic met alle AA- en rawfoodrecepten die we in de loop der tijd hebben verzameld.



In dit vierde topic gaan we natuurlijk gewoon door met tips en ervaringen uitwisselen. Wil je meeschrijven, schroom dan niet: iedereen die geïnteresseerd is in dit eetpatroon is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Rawfoodje:



Heel herkenbaar wat je zegt over dat er nog zoveel lekkere dingen zijn. Ik dacht ook altijd dat er dan weinig over zou blijven, integendeel, ik kom nu erachter dat er veel meer verantwoorde tussendoortjes zijn en die vaak nog lekkerder zijn als al dat gefabriceerde spul.
Alle reacties Link kopieren
@Willow & Yoeljo: Fouten maken de mens. Tenminste, dat houd ik mijzelf (vooral nu ) maar voor. Ook hier de afgelopen dagen niet heel erg goed gegeten. Ben zo druk in mijn hoofd en in combinatie met stress in mijn lijf (geloof me, ik ben over dit hele 'baanopzeg-gebeuren' veel minder stoer dan ik misschien lijk), dat ik een beetje moeite heb met wanneer ik nu wel/geen honger heb. Ene moment lijkt mijn maag een grote knoop en het volgende moment lijkt het gat niet groot genoeg om te vullen. Nouja, houd mezelf maar voor dat het vast binnenkort weer beter gaat.



Bij het pannenkoekenhuis gisteren was het in ieder geval erg leuk. Heel fijn om even iets met je 'lichaam' in plaats van met je hoofd te doen. Het jammere is alleen dat ze nu nog maar beperkt open zijn en dus niet veel mensen nodig hebben. Vanaf 1 april gaan ze 6 dagen open, dus dan zal ik waarschijnlijk wat meer aan de slag kunnen. Maar goed, moet er dus nog steeds wel wat naast zoeken.



@reilcoes: Fijn dat de muffins goed smaken! Enne...waarom yoghurt en geen melk? Heb eerlijk gezegd geen idee Heb de muffins met eigen inspiratie gemaakt naar een bestaand recept dat ik hier in de kast heb staan. En die yoghurt daar dus uit overgenomen. Zal er wellicht voor zorgen dat ze wat voller maar gelijk ook luchtiger worden (snap je hem nog )



@Yoeljo: Heerlijk jezelf verwend bij Lush! Dat heeft een mens af en toe nodig. Enne...volgens mij valt het met dat 'slechte' eten van jou wel mee hoor!



@blurred: Wat goed dat je dat adres hebt gevonden! Laat maar weten als je de spullen binnen hebt. Ben benieuwd hoe het bevalt!



@kwal: Oh, oh....kwallie toch! Wie gaat er dan ook lopen over oneffen zandpaden! Nee hoor, sorry, flauw grapje Maar flink kl%$ is het wel. Hoop dat je snel weer een beetje opknapt. Bij deze een bundeltje positieve energie naar jou



Nou, ik ga eens wat ideetjes voor mijn nieuwe plannen op papier zetten. Eens kijken of het wat wordt...



Oh, enne mocht iemand nog zin hebben in pompoenpannenkoekjes: klik!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog hoor, maar ben al de hele week gevloerd, net nadat ik weer een beetje uit de voeten kon. Lees nog wel maar heb niets zinnigs te melden nu, behalve dat ik mijn zakdoek zoek......




Phips, heb jij je zakdoek al gevonden?



Perenijsje, fijn dat je in ieder geval werk hebt wat wel je waarschijnlijk leuker vindt en wat in de komende maanden meer uren oplevert dan nu.

Natuurlijk heb je veel stress als blijkt dat je nieuwe werk je niet bevalt en dat je er niet gelukkig van gaat worden. De keuze om dan te stoppen is stoer maar het geeft natuurlijk ook onzekerheid dus niet zo heel raar dat je even moet "ontstressen"



Gisteren bij de fysio werd duidelijk dat iemand met een hernia geen 25 min loopt en zeker niet op ongelijke paden dus niet raar dat ik zo'n pijn had.

Wel raadde ze mij aan om naar de huisarts te gaan en een CT scan aan te vragen omdat zij toch denkt dat het neurologisch is vooral omdat ik sommige dingen al had voor de hernia.



Aangezien ik vrij eigenwijs ben heb ik besloten om eerst eens een weekje mijn gemak te houden. Mijn lijf dus even helemaal de rust geven die het nodig heeft. Als over een week de spieren nog zo verkrampt zijn en de uitstralingen naar de benen niet minder worden dan ga ik actie ondernemen.



Eetlijstje van gisteren:



O; appel, bietensap, yoghurt met chiazaad en ei

L: 1 zuurdesem met wortelpaté, tomatensap met maca en handje hazelnoten/amandelen

t: plak geitenkaas met olijven, thee met verse mint en verse gember 2x

D: zalmfilet met sperciebonen

T koffie met stukje pure chocolade 85%

glaasje rode wijn

Voor de rest water
Alle reacties Link kopieren
@ Kwallenbal: Yoghurt met ei? Wat moet ik me daarbij voorstellen?



Hierbij wil ik jullie allemaal een:



!!! Happy International Women's Day !!!



toewensen! In Nederland heeft niemand er waarschijnlijk ooit van gehoord, maar in ex-communistische landen is het echt een feestdag. In China hebben vrouwen op deze dag officieel een halve dag vrij. Omdat mijn werkgever dat niet helemaal eerlijk naar de mannelijke collega's toe vindt, krijgen wij geen vrij maar organiseren de vrouwelijke collega's samen een lunch: iedereen neemt een zelfgemaakt gerecht mee, brengt een cadeautje en die wisselen we uit met lootjes trekken. Erg leuk. Ik heb een doosje Ferrero Rocher 'getrokken', daarnaast kregen alle vrouwen van de werkgever een doosje Dorste. Geloof mij: échte westerse (import) chocola is hier een delicatesse en érg duur. Ik denk dat ik de Ferrero aan mijn schoonmoeder geef want zij is er echt dol op maar kan het zichzelf niet veroorloven. Zoveel chocola is helemaal niet AA en ook niet goed voor mij...



De lunch was vandaag dus totaal niet AA-proof, maar wel gezellig. Vanavond organiseert de lokale internationale vrouwenvereniging een grootschalig Women's Day evenement, inclusief een Indiaas buffet en free flow aan drankjes. Dat zal opnieuw niet echt AA proof worden, maar hopelijk weer gezellig.

Alle reacties Link kopieren
Hello ladies in the house !!!! Blurred, wat top zeg, biologisch aan huis en helemaal daar! Ben zo benieuwd!! Is dit prijzig ? Ohohoh, Kwallie !!!!!!!! Beetje hardleers hihi... neurologisch.. . bedoelt ze nu wel of geen hernia?? Eigenwijze lady, just like me. ... rustig aan girl.. .

Perenijsje, leuk hoor het pannenkoekenhuis en nu er wat naast zoeken dus.... lukt wel.. wie zoekt, zult vinden . En je hebt wel wat power in je donder dus. .. komt goed! Heerlijk je pompoenpannenkoekjes !

Zucht Phips, balen hoor, jij ook al in de lappenmand... grrrrrr....

Willow precies, er is zoveel lekkers zonder troep erin, gewoon een walhalla op zich als je dit beetje bij beetje ontdekt!
Alle reacties Link kopieren
Rawfood, het gaat alweer wat beter! Mn eetlust is helemaal terug, wordt bijna niet meer misselijk!



Reizenenzo, water drinken is erg belangrijk! Ikzelf merk dat als ik te weinig drink (met name op school bv.) dat ik echt helemaal inkak. Probeer echt zeker 2l water te drinken. En suiker is lekker, maar als je je gaat verdiepen dan zal je zien dat er ook een hoop lekkere alternatieven zijn. Veel lekkerder, gezonder en geen dip erna!



Blurred, wat handig die bestelservice! Erg makkelijk en handig ja! Lekker lijstje ook hoor. Heb je hier genoeg aan?

Wat leuk dat internationale vrouwendag zo groots gevierd wordt daar! Heb je je vermaakt?



Kwallenbal wat vervelend zeg! Hoe gaat het nu? Voel je je weer wat beter? Pas goed op jezelf hoor!

Ik zou toch het advies van een scan opvolgen. Misschien gaat het nu wel weer over, maar komt het de volgende keer (net zo hard OF veel harder) terug.



Perenijsje, het zou fijn zijn als je wat meer uren kunt maken ja. Gelukkig bevalt het je wel, dat scheelt al een hoop!




Gefeliciteerd aan alle vrouwen

Het is dat jij het schreef Blurred anders wist ik het echt niet



Yoghurt met ei, Het was eerst die bietensap en appel. Vervolgens de yoghurt met chiazaad en als toetje een ei Niks geen ei in de yoghurt alhoewel... Grapje



Jouw werkgever heeft het leuk opgelost. Gezellig een lunch met vrouwen onder elkaar. Geniet ervan enne: smakelijk eten

Lief dat je die chocola aan schoonmoeder geeft, wat zal ze genieten.



Een hernia is neurologisch maar voor dat ik de hernia had, na het ongeluk had ik bepaalde symptomen, die ik nu ook heb met de hernia, al en dat kwam naar voren toen ik dus op een oneffen pad liep. Kon ik voor de hernia ook niet maar dat vond ik min of meer "normaal"



Koppigheid is soms verrekte handig maar soms kan het tegen je keren, eigenwijs zijn ook Ik merk aan vriend dat hij er soms moe van wordt terwijl hij het ook is alleen niet zo erg. (vindt hij )

Ik en ook jij misschien Rawfoodje moet leren dat eigenwijs en koppig prima is maar als het je gezondheid kost dat het dan stukken minder mag.

Goed voor jezelf zijn heet dat. Ja, echt...



Fijn dat je je beter voelt Blomst Weet je nu eigenlijk wat het was of tast je nog in het duister.

Die CT scan laat ik maken als de situatie zo blijft als ik mij koest houd. Eerst eens even echt rust houden. CT kan altijd nog.

Het gaat vandaag stukken beter dus ik ben hoopvol gestemd
Alle reacties Link kopieren
Het is lastig hoor Kwal, ik weet er alles van. Dmv van allerlei mri's was het bij mij uiteindelijk duidelijk dat de hernia weg was. Hartelijke groeten mevrouw! Maar dat de pijn geen steek was verminderd maakte allemaal niet uit, de hernia was weg...... einde verhaal. Na zeker nog 2 jaar getobd te hebben uiteindelijk bij een chiropractor terecht gekomen, een rake knal en de pijn was minder, niet meer duizelig, misselijk enz. Drie maanden later waren alle klachten verdwenen. De hernia was wel weg, maar de zenuwen zaten dus nog steeds bekneld, maar nu tussen de wervels....



Zakdoek trouwens gevonden, haha!
Alle reacties Link kopieren
@perenijsje, dat moet zeker als een opluchting voelen! Wat leuk dat je in een pannenkoekenhuis gaat proefdraaien!



@violett, Dat wat jij over lijnzaad verteleld is weer iets heel anders dan wat ik er normaal over hoor. Er gaan dus veel verhalen over rond.



@Kwallenbal, vervelend dat je weer last van je spieren hebt! En dat na alleen maar een stukje lopen!Die koppigheid is hier ook herkenbaar:)



@Phips, moet ik even een zakdoek jou kant op sturen?:P Beterschap!



@blurred, klinkt als een gezellige dag en idd tot vandaag nog nooit van vrouwendag gehoord:) Nu lees ik het steeds op facebook.



Ik voel me de afgelopen dagen niet echt vrolijk:( Zelfs de buurvrouw heeft van van mij te voorduren gehad en dat is niets voor mij! Het moet al weer weer de tijd van de maand zijn hier maar dat komt weer eens niet. Het zal daar dus wel door komen en door het weer. Dat is na een paar heerlijke dagen ineens weer omgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies, niet teveel snoepen he.. ...... Het is toch echt niet normaal hoeveel geld erin snoep en snacks omgaat... ..... Kan je wel beter besteden. .......



Snoepomzet naar recordhoogte



Nederlanders hebben nog nooit zoveel geld uitgegeven aan snoep en snacks als vorig jaar. Ondanks de crisis werd in 2012 in totaal voor zo'n 3,6 miljard euro aan chocolade, drop, nootjes, chips en koek uitgegeven.



Dat meldt de NOS vrijdag op basis van gegevens van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren. Per persoon gaat het om gemiddeld 34 kilo snoep per jaar .



Vooral de omzet van chocolade, chips, pinda's en noten nam vorig jaar toe. De zogenoemde tussendoorkoekjes waren echter een stuk minder populair. Volgens het studiecentrum komt dat doordat het 'Sonja Bakker-effect' langzaam is uitgewerkt. Bakker promootte de koekjes, maar haar methode lijkt langzaam aan populariteit te verliezen .



De snoepbranche is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. In 2007 bedroeg de omzet nog 3,1 miljard. In Nederland is snoep in ruim 75 duizend punten te koop, het meest in supermarkten en snoepwinkels.
Alle reacties Link kopieren
Door mij komt het niet , wat we snoepen maken we zelf en dat kunnen ze onmogelijk bijgehouden hebben haha!

Dank je wel voor de zakdoek Rozijn! Gelukkig eindelijk wat minder nodig sinds vanmiddag, jippie!
Alle reacties Link kopieren
Haha Phips , hier ook NOT QUILTY !!
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies!



Nou, heb ook vandaag onverwachts een dagje gewerkt. Werd gisteren gebeld door oud-collega dat ze vanwege ziekte nog iemand extra zochten om twee voorstellingen te begeleiden. Superleuke dag gehad dus met collega's en een zaal vol met 900 enthousiaste kinderen. Daar krijg je als mens wel weer een flinke dosis positieve energie van (plus een leuke vergoeding en gratis lunch).



In mijn eerste werkloze week uiteindelijk dus toch 2 dagen gewerkt. Geen slechte score al zeg ik het zelf



Vandaag ook voor het eerst dat het hoofd wat opgeruimder begint te voelen en ik weer wat meer 'lucht' lijk te krijgen. Positieven hebben de halve wereld, dus ook met mij zal het vast wel goed komen.



@blurred: Wat leuk dat daar zoveel aandacht aan vrouwendag wordt besteed! En ach, met een flinke dosis gezelligheid mag Amber soms best een klein beetje genegeerd worden



@phips: Verkoudheid begint wat weg te trekken? Fijn! Niks vervelender dan constant met een zakdoek een je neus geplakt te moeten zitten.



@blomst: fijn dat het ook met jouw eetlust weer wat beter gaat. Hopen dat het zo blijft!



@kwal: tja, koppigheid en eigenwijsheid zijn inderdaad niet altijd erg handig. Maar goed, wie weet kan een weekje rust ook al best wel wat doen (en zo niet..wel die scan laten maken hoor!)



@raw: Oei, dat zijn geen mooie berichten! Zou het aan de crisis liggen? Meer stress, meer snoepen of zoiets? Hier proberen we het in ieder geval zo weinig mogelijk in huis te halen.



Nou, ik ga lekker weekend vieren met vriendje. Morgen koken voor vriendinnetjes en zowel zaterdag als zondag even lekker rennen (hoop dat het een beetje droog blijft!)




Phips, Vanmiddag had ik bezoek en zij raadden mij een osteopaat aan. Een chiropractor heb ik een paar jaar geleden voor mijn nek gehad. Helemaal top al heb ik er nog wel eens last van maar weet nu de trukjes en het is nooit meer wekenlang.



Ojé Rozijntje, last van PMS? Wat een gedoe. lastig als het dan ook nog eens niet doorzet. Sterkte en ook voor jouw naaste omgeving





En maar raar vinden dat de Nederlandse kinderen steeds dikker worden.

Al dat suiker is slecht voor de tanden, voor je gezondheid en het geeft ook nog eens een verslaving. Zouden we niet moeten willen
Perenijsje. Het klinkt ontzettend goed die dag bij het vorige werk. Leuk dat je werd gevraagd, is erg positief



Weet je al wat je gaat koken?
Alle reacties Link kopieren
@Kwal: Denk een broccoli-courgette soepje vooraf en als hoofdgerecht een lekkere linzenschotel met geroosterde paprika's, gerookte zalm en een zelfgemaakte saus/dressing van mosterd-dille met kappertjes. Als toetje gewoon lekker koffie of thee met wat pure chocola en evt wat 'energieballetjes' (vijgen, noten, kokos en beetje diksap gepureerd, tot kleine balletjes gedraaid en nog even door de kokos gehaald).



Maar nu eerst even lekker een stukje rennen door de regen!
Alle reacties Link kopieren
'Schandalen met voedsel goed voor biologische branche'



Het zijn toptijden voor de biologische branche . Veel consumenten stappen over op duurzame producten nu er geen eind lijkt te komen aan berichten over gerommel met voedselwaren.



De zeven winkels van Marqt, een supermarktketen die alleen duurzame producten aanbiedt, trokken de afgelopen weken zichtbaar meer klanten.



"Door de berichtgeving van de laatste tijd zijn veel mensen wakker geschud”, zegt medeoprichter Quirijn Bolle.



"Ze denken bewuster na over wat ze eten. Van medewerkers in alle winkels hoor ik dat ze veel nieuwe gezichten zien. Ze krijgen ook allerlei vragen, over de herkomst van het eten en de bereidingswijze."



Dalend vertrouwen



Voor concrete cijfers is het nog te vroeg. Voorzitter Henk Gerbers van de stichting Bio+ kan daarom niet concreet onderbouwen dat het nieuws van de afgelopen weken een run op het biologische merk hebben opgeleverd.



"Maar je zult dat in de cijfers over het eerste kwartaal ongetwijfeld terugzien. Het consumentenvertrouwen in voedsel daalt. Mensen komen dan al snel bij biologische producten uit. Dat is overigens niet alleen iets van de afgelopen weken. In 2012 groeiden we 20 procent, waarmee we voor het derde opeenvolgende jaar het snelst groeiende A-merk in de supermarkt waren."



Biomonitor



"Voor veel mensen die nog niet zijn overgestapt op biologische voeding, is dit hét moment", zegt Jasper Vink van Bionext, de ketenorganisatie voor biologische landbouw en voeding.



"Er is zo veel aan de hand, dat heeft zeker invloed op het koopgedrag van mensen. Elk jaar geven we in mei de biomonitor uit. De afgelopen jaren zagen we jaarlijks een stijging van meer dan 10 procent in bestedingen aan biologische voeding. Die trend zet zich nog wel even door."



Volgens Vink wordt vooral over dierenwelzijn steeds meer nagedacht. "De discussie rond de plofkip is een goed voorbeeld, maar breidt zich ook uit naar andere diersoorten. Zo eten veel mensen tegenwoordig minder vaak vlees, maar kiezen ze wel voor een betere kwaliteit. Dat is niet altijd direct biologisch, maar kan ook vlees zijn met het ‘Beter leven’ keurmerk.'



'Biologisch is hip'



Onderzoeker Johan Bakker van het Landbouw Economisch Instituut (verbonden aan Wageningen University) constateert dat de politieke boodschap om biologisch te consumeren, eindelijk landt.



"Vooral het imago van de biologische koper is erg opgewaardeerd. Tien jaar geleden werd je nog als raar mens gezien, tegenwoordig is het zelfs hip . Het klinkt paradoxaal, maar de crisis is juist goed voor de biologische branche. Doordat mensen voorzichtiger zijn met uitgaven, gaan ze minder vaak uit eten. In plaats daarvan maken ze thuis hoger gekwalificeerd voedsel klaar.”



Chocoladeletters



Collectieve verontwaardiging, zoals we de afgelopen weken een paar keer beleefden, kan volgens Bakker snel effect hebben.



"Een jaar of drie geleden was er een hoop commotie over chocoladeletters. Nu wordt ongeveer 85 procent geproduceerd met eerlijke cacao. Het idee dat dingen anders moeten, wint snel aan urgentie. De schandalen van dit jaar dragen daar zeker aan bij."



Quirijn Bolle noemt de ontwikkelingen daarom ‘goed voor de biologische branche’.



"De afgelopen weken is opnieuw een alarmbel afgegaan. Consumenten worden daar alerter door. Al moet onze branche ook scherp blijven. Bij het Duitse eierschandaal bleek een gangbaar product voor biologisch door te gaan. Zelfs een keurmerk zegt dus niet altijd alles ."
Alle reacties Link kopieren
Jippieeeeee, Rawfoodje kan gewoon doorgaan met haar amandel(pasta)verslaving!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Amandelen leveren minder calorieën dan je denkt



Al een paar keer zijn voedingswetenschappers op iets gestuit wat wij 'het amandelmysterie' hebben genoemd: mensen die meer amandelen gaan eten worden niet dikker . Da's raar. Een handje amandelen zijn al goed voor ruim honderdvijftig kilocalorieën. Onderzoekers van het Amerikaanse landbouwministerie hebben het raadsel opgelost.



We schreven een paar dagen geleden over journalistiek en wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat de voedingsindustrie te bescheiden is met de vermelding van het aantal calorieën in levensmiddelen. Een paar maanden geleden publiceerden onderzoekers van het Amerikaanse landbouwministerie een studie waaruit blijkt dat met amandelen eigenlijk het tegenovergestelde aan de hand is. Je neemt lang niet alle calorieën in amandelen op.



De onderzoekers gaven 18 proefpersonen eerst 18 dagen een standaarddieet, vervolgens 18 dagen een dieet dat was opgevoerd met 42 gr amandelen per dag en tenslotte nog eens 18 dagen een dieet met 84 gr amandelen.



Tijdens het experiment bepaalden de onderzoekers de samenstelling van de ontlasting van de proefpersonen. Hier kwam uit dat je lang niet alle energie in amandelen opneemt.



Het effect is behoorlijk sterk. Je neemt volgens de berekeningen van de Amerikanen slechts 68 procent op van de energie die volgens de tabellen in amandelen aanwezig is.



De onderzoekers hebben een soortgelijk experiment uitgevoerd met pistachenoten. [Br J Nutr. 2012 Jan;107(1):120-5.] De uitkomsten daarvan zijn minder leuk voor afslankers die van noten houden. De proefpersonen namen 95 procent van de energie in pistachenoten op .



Bron:

Am J Clin Nutr. 2012 Aug;96(2):296-301.
Alle reacties Link kopieren
Nou, Kwal, als je er wat voor voelt en er zijn geen medische bezwaren, gaan! Ik ga nu nog zo'n 3 tot 4 keer per jaar en dan wordt de hele handel weer op zijn plek gezet en ga ik (meestal) pijn en probleemloos door het leven. Als ik geen domme dingen doe tenminste.......



Haha Rawfood, knabbelen dan maar!
Ook ik kan dus gewoon doorgaan met mijn noten waarvan amandelen één van mijn favorieten zijn



Vanmiddag al een goede tip over een osteopaat gekregen dus dat wordt de volgende stap: bellen voor een afspraak



Fijne avond nog
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk etentje dus Perenijsje, je bent lekker op dreef ! Hahaha lekker doorknabbelen inderdaad Phips ! Kwallie , ja doen hoor, naar die osteopaat !
Alle reacties Link kopieren
Fijne zondag!
Perenijsje, Rawfoodje heeft helemaal gelijk. Smaakte het net zo lekker als ik denk? Vast wel



Ook ik wens jullie een geweldige, fijne, ontspannende zondag.



Alle reacties Link kopieren
@kwal en rawfoodje: Etentje was inderdaad erg geslaagd Vooral dat linzenpotje blijft een succesnummer (schrijft zij terwijl vriendje naast haar de laatste restjes na een uurtje spinning naar binnen schuift )



Hier alweer lekker 15 kilometer gerend vandaag. Ga zo ook even lekker lunchen en dan op weg naar Den Haag. Hebben een tijdje de auto van een vriendin mogen lenen die 4 maanden in het buitenland zat. Helaas moeten we hem nu weer terugbrengen. Op zich niet echt een ramp, want kunnen goed zonder (bovendien scheelt het ook aardig wat geld), maar een beetje afkicken zal het toch wel worden.



Fijne zondag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven