Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.



Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.



Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
ik heb 2/3e bak b&j leeg gegeten, maar ik heb er van genoten
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee, woon samen sinds 1,5 jaar en, heel cliche, mijn vriend is afgevallen en ik ben aangekomen... Ik ben nog niet te dik (68-70 kg bij 1.78) maar ik wil niet verder aankomen, en dat buikje mag wel weer weg!

Vandaag n gekke dag, niet gewerkt en eet dan allerlei hapjes ipv lunch. Veel groentes, want heb gisteren echt superongezond gegeten:

O: havermout met blauwe bessen, kaneel, roomboter, paar hazelnoten

L: halve avocado met gebakken ei met wat pecorino

T: soort gazpacho v 2 tomaten, knof, wat olie, tahin, citroen met 4 el geroosterde zonnebloempitten

T: handje cashewnoten

T: spinazie uit de blender ( moest op)

T: halve banaan

D: roerbak v snijbonen brocolli gember knof kurkuma sesamzaadjes, zilvervliesrijst

T: klein bakje magere kwark met 1 el lijnzaad en 1 el honing en kaneel

Drinken: 3 koffie, 2 thee en veel water

B: 20 min gefietst, 18 min gerend ( ben weer aan het opbouwen)
quote:lollypopje schreef op 09 mei 2016 @ 21:48:

ik heb 2/3e bak b&j leeg gegeten, maar ik heb er van genoten



Heerlijk!



@sense: welkom hier! Die hapjesdagen vind ik altijd heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Wauw, het is opeens druk hier Leuk groepje zo, met sommigen die wat willen afvallen en sommigen die gewoon wat beter willen eten (en bij sommigen die 40kg wil afvallen, a.k.a. ik ).



Ik zou ook echt niet kunnen leven zonder carbs. Carbs and me = true love. Probeer nu wel langzame koolhydraten te eten.



Hapjesdag is niks voor mij. Na mijn eten zit ik graag vol. Gazpacho daarentegen...



Lollypopje, ik ben blij dat ik niet als enige een hummus-probleem heb. Hummus is gewoon niet éénpersoonshuishouden-vriendelijk.



Mijn lijstje:

Ontbijt: smoothie van yoghurt, sap van 1 rode grapefruit en 2 kiwis, theelepel tarwegras, theelepel chiazaadjes.

Lunch: omelet van 2 tomaten, rucola, 2 eieren en een scheutje havermelk.

Tussendoor: yoghurt met theelepel honing en een klein handje noten, dubbele espresso.

Dinner: ~100 gram volkorenspaghetti (droog gewogen), 2 little gems gewokt in olijfolie, flinke hand pijnboompitjes, halve buffelmozerella, stuk komkommer.
Liever elitair dan een pauper!
Maar Kal, jij bent toch niet dik? Ik heb eens een foto van je gezicht gezien! Je gezicht leek me niet dik iig
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vorige week begon met mijn dieet was ik 100.6kilo. Vanochtend dus 97.9. En ben 1.61m.



Ik zit nu te denken welke foto ik ook alweer gepost had... volgens mij was ik daar ietsjes lichter (94kg?), dat was in februari.
Liever elitair dan een pauper!
-
Alle reacties Link kopieren
Nog even mijn lijstje van gister:



O: een grote cappuccino, Griekse yoghurt met honing en muesli, een zakje skittles (haha tja...)

T: een avocado

L: twee bruine boterhammen met blauwe kaas (Saint Agur hmmm)

D: groentencurry (zoete aardappel, paprika en sperzieboontjes) met rotiplaat. Heeeel veel van gegeten, was echt lekker.



Geen beweging gehad, dus daarom ook niet zo veel gegeten. Vandaag ga ik in ieder geval weer naar m'n werk fietsen (30 km totaal) dus ik zal ook wel wat meer eten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Welkom trouwens Sense en Mandarijn!
Alle reacties Link kopieren
Planning vandaag:

O: havermoutpap met appel

T: 2 v.crackers met linera smeerpate

L: 2 sneden v.broid met halvarine en jam, komkommer

T: denk fruit, ff kijken

D: rest chili con carne van gisteren
Alle reacties Link kopieren
@kaliope er zit vooral heel veel in zo'n bakje, dus ik doe er twee weken mee. Maar gelukkig vind ik het lekker



De lezerscolumn in de metro ging vandaag trouwens ook over je niet schuldig voelen over lekker eten. Zo mee eens maar de rest van de week doe ik weer normaal :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ook eens hoor lollypopje! Als je je schuldig gaat voelen om lekker eten verpest je alle pret. En bovendien moet het heus wel kunnen gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja, ik hou van koolhydraatarm (veel groente en veel licht fruit) dus dat scheelt.

Ik merk zelf weinig verschil tussen de courgette slierten of de pastaslierten in pastagerechten, vult voor mijn gevoel net zo goed verder.



Eetlijstje voor vandaag:

O: rijstmelk met aardbeien, bosbessen en cornflakes

T: 2 wortels, halve komkommer (weer sollicitatie zo (ja, 3 op een rij, morgen nog 1) dus iets makkelijks mee

L: komkommer sandwiches (halve komkommer door de helft, belegd met augurk, tomaat en ei) + schaaltje watermeloen & handje noten

T: 1 of 2 tomaten

D: bietjes + gehaktbrood
It's not always easy, but it's worth it.
Lijstje voor vandaag:



O: yoghurt met granola en cranberries, jus d'orange

T: -

L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet

T: banaan

D: groene curry met kip, aubergine, brocoli en rijst

T: kwark of eiwitshake



Vanavond 10 km hardlopen en kwartiertje boksen als ik er de energie nog voor heb :-)
quote:Kalliope schreef op 09 mei 2016 @ 23:04:

Toen ik vorige week begon met mijn dieet was ik 100.6kilo. Vanochtend dus 97.9. En ben 1.61m.



Ik zit nu te denken welke foto ik ook alweer gepost had... volgens mij was ik daar ietsjes lichter (94kg?), dat was in februari.Ja was in dat topic over make-up. Dat kan goed februari zijn geweest hoor
quote:J1107 schreef op 10 mei 2016 @ 08:30:

Haha ja, ik hou van koolhydraatarm (veel groente en veel licht fruit) dus dat scheelt.

Ik merk zelf weinig verschil tussen de courgette slierten of de pastaslierten in pastagerechten, vult voor mijn gevoel net zo goed verder.



Eetlijstje voor vandaag:

O: rijstmelk met aardbeien, bosbessen en cornflakes

T: 2 wortels, halve komkommer (weer sollicitatie zo (ja, 3 op een rij, morgen nog 1) dus iets makkelijks mee

L: komkommer sandwiches (halve komkommer door de helft, belegd met augurk, tomaat en ei) + schaaltje watermeloen & handje noten

T: 1 of 2 tomaten

D: bietjes + gehaktbroodSport jij ook? Want misschien maakt dat wel verschil. Ik beweeg elke dag 1.5-2 uur en heb veel minder 'behoefte' aan koolhydraten op niet-sportdagen. Zo'n komkommer sandwich is wat mij betreft bijvoorbeeld meer een tussendoortje Wel goed idee trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Nee, momenteel sport ik niet haha. Dus dat scheelt idd.

Als ik wel sport (ben zoekende naar een goede sportschool in de buurt, recent verhuisd) dan voeg ik meer fruit (banaan) toe aan mijn lunch, of neem ik yoghurt ipv rijstmelk bv.
It's not always easy, but it's worth it.
Je ava is dus een soort van schop onder je kont? Flauw ik weet het



Grappig hoe verschillend dat werkt hè in lichamen? Dat de een echt behoefte heeft aan koolhydraten en de ander helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren
Lol ben net een week of twee verhuisd, maar idd.

Daarvoor ging ik 3-5x per week naar de sportschool, wil ook graag weer, mis het een beetje, maar hier in de omgeving is vrijwel geen aanbod (hallo dorp).



Het scheelt ook wel dat ik diabetes type 1 heb en door te minderen op koolhydraten ook haast diabeet-af ben (van 4x spuiten op een dag, naar 1x spuiten op een dag, en dan ook veel minder eenheden) - dat moedigt ook wel aan dat vol te houden.

Voel me ook beter dan ooit, geen honger etc.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom en de virtuele knuffels



Gisteravond nog zelf ijs gemaakt van bevroren banaan, mango en Griekse yoghurt. Echt zalig! Daarna bij de thee nog een klein blokje pure chocola met mint. Goeie dag gister! Ik merk ook dat m'n buik gelijk platter is na een paar dagen minder suikers. Ik ben wel erg van het brood en andere koolhydraten, als ik low carb ga word ik ook nogal een onaangenaam persoon voor m'n omgeving..



Lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met amaranth muesli, nootjes, gedroogde abrikozen en verse mango

T: kleine koffie verkeerd met kapje speltbrood met notenpasta

L: 2 geroosterde speltboterhammen met appelstroop, harde geitenkaas en appel

T: Nakd reepje chocola

D: spelt tagliatelle met zelfgemaakte pastasaus. Nieuw recept waarbij van alles en nog wat aan groenten in de oven gaat en dan pureren, schijnt kidsproof te zijn en aangezien mijn bijna 2 jarige in zijn "Nee, nee, niet!!"- fase zit ben ik benieuwd..

T: zelfgemaakt ijs, deze keer met banaan en bosbessen en verder vast nog wel een stukje chocola. Geen dag zonder chocola en koffie verkeerd natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Koffieverkeerd: Oooh dat ijs klinkt echt lekker yum! Ik moet daar nog steeds energie voor maken hihi
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
O: grote cappuccino en griekse yoghurt met honing en muesli

T: banaan en wat dropjes

L: restje curry van gisteren met wat rozijntjes

T: halve avocado (de rest heb ik weggegooid want beurs) + een glas smoothie

D: pannenkoeken! Zullen er wel drie of vier worden, o.a. met kaas en stroop



Beweging is 30 km fietsen. Twee weken vakantie gehad en de route naar mijn werk ziet er weer heel anders uit. Overal fluitekruid en andere gezellige bloemetjes En kuikentjes van zwanen, waterhoenders, eenden, meerkoetjes <3
Alle reacties Link kopieren
Koffieverkeerd, dat zelfgemaakte ijs van jou klinkt echt goed! Ga ik ook eens doen
Alle reacties Link kopieren
Het is ook echt heel lekker en super makkelijk! En hoe blij kun je worden van ijs dat ook nog gewoon heel gezond is?!



En heerlijk Ibbeltje, pannenkoeken! Wij doen op vrijdagavond vaak makkelijk en dan eet man altijd friet (tegenwoordig uit de Airfryer, bevalt goed!) en ik bak vaak pannenkoeken. Blijft lekker en ik vind het ook leuk om te variëren met soorten meel en toppings. Alhoewel good old fashioned stroop en kaas toch favoriet blijft



Eet smakelijk voor straks allemaal!
Ik had een hele goede dag, tot het avondeten



O. Skyr met watermeloen en een halve mango

T. Sinaasappel

L. 4 volkoren boterhammen, 1 met geitenkaas en honing, 1 met roomboter en kaas, 1 met roomboter en rosbief, 1 met pesto en avocado

T. Banaan en notenreepje

D. Nou ik wás van plan om te koken, maar vergadering liep uit en man werkt vanavond, toen dacht ik: dan haal ik Julia's op het station, maar já toen kwam ik langs de Doner Company, dus nu heb ik een turkse pizza kip deluxe op met een cola light maar heb ervan genoten en da's het belangrijkste toch?

T. Aangezien ik nu toch al bezig was heb ik thuis ook nog de Donny Graves Cookie (bijna net zoveel kcal als een lunch ) die ik laatst had gekocht opgegeten, de oats & raisins variant. Ik vergeet nl altijd dat Turkse pizza's mij om de een of andere reden niet vullen



Nu moet ik met volle maag paardrijden. Mag ook weer 20km fietsen bijschrijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven