Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.



Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.



Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje:

Ontbijt/lunch: yoghurt met 1 banaan, 1 el raw cacao bits, coco flakes

Dinner: 1/2 cup quinoa, 1 zoete aardappel, 2 cups boerenkool, 1 ei, en mint, gebakken in kokosolie. Moesten burgers worden maar ik was te lui dus heb het maar gewoon gebakken.

Snack: 2 blokjes pure chocola (85%)
Liever elitair dan een pauper!
Die bulgur/tabouleh recepten klinken erg lekker! Ga ik binnenkort eens proberen!



Hier:

O. 1 stuk baguette met roomboter en gekookt ei, 1 stuk baguette met brie, 1 kop koffie

T. 1 glas jus d'orange, 1 kop koffie

L. Courgette-muntsoep met 2 sneden zuurdesembrood

T1. Ijshoorntje met mangosorbet en frambozensorbet

T2. 2 enorme sloten rosé en 1 glas witte wijn, wat stokbrood met brie, handje paprikachips en een paar aardbeien

A. Steak met pepersaus en frites met ketchup, 3 witbiertjes

T. Cosmopolitan en kinder maxireepje





'Sport': 15km gelopen, halfuur gefietst.



Morgen alweer naar huis
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee!

Lijstje van gisteren,



Ontbijt, overzicht oats van 330 gr magere yoghurt, 40 gr havermout, theelepeltje kaneel, 40 gr ongebrande en ongezouten noten en een kiwi



Tussendoor, 2 rijstewafel



Lunch, dubbele boterham (tarvobrood) roomboter, 2 plakjes kalkoenfilet, beetje sambal, komkommer, zoete puntpaprika en spinazie



Tussendoor, 10 cherrytomaatjes en 1 hardgekookt ei



Avondeten, 2 kleine chipolataworstjes en een salade van spinazie, wortel, tomaatjes, zilveruitjes, paprika, tonijn uit blik op water, komkommer, 1 zoete aardappel



Tussendoor, 1 appel



Ik drink alleen maar water of groene thee
Hoi hellopoes, welkom hier! Wat een lekkere lunchbroodjes had jij gemaakt! Dat wil ik ook eens maken



Hier de laatste vakantiedag en weer een snaaidag gehad, vanaf morgen weer in het gareel



O. Stuk baguette met roomboter en gekookt ei, verse jus d'orange, paar aardbeien en koffie

T. Halve reep melkchocolade

L. Grote baguette met brie, appel

T. 3 handjes cashewnoten, half rolletje mentos

A. Hapje capresesalade en een hapje bresaloa salade, pizza salami, 2 witbiertjes

T. Koffie



Nu zit ik nogal vol van het weekend vanaf morgen weer lekker normaal. Daar ben ik dan ook echt aan toe
Alle reacties Link kopieren
Welkom hello-poes. Wat is tarvobrood?



Gister een beetje een gekke eetdag gehad.



Ontbijt: banaan

Tussendoor: heel klein restje van de quinoa-bloemkool mix die ik nog over had van gister (kan niet meer dan 20 gram geweest zijn), handje nootjes

Lunch: sap van 1 romainesla, 1 groene appel, 4 stengels bleekselderij, peterselie, en een theelepel spirulinapoeder, plus een halve blikje kikkererwten met komkommer-yoghurt (over van vrijdag) en een klein stukje feta.

Dinner: 1 zoete aardappel (groot), 1 courgette, 1 paprika in stukken gesneden en geroosterd in de oven met heeeeel veel olijfolie*, 2 vegetarische 'peppersteaks' van quorn, hummus.

Tussendoor 2: 2 blokjes chocola (85%)



*Voel me niet schuldig want ging echt dood van de honger en heb gedurende het weekend eigenlijk te weinig gegeten. Ritme houden in het weekend vind ik toch lastig. Heb mezelf 's avond met al mijn wilskracht naar huis getrokken om te koken, want de vreetbui-neiging was sterk. Nu blij dat ik het gedaan heb want afgelopen week 3.7 kilo afgevallen.
kalliope wijzigde dit bericht op 09-05-2016 10:28
Reden: chocola vergeten
% gewijzigd
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook meeschrijven? Ben net op vakantie geweest waar ik vééél te veel chocola heb gegeten dus ik wil nu weer een beetje in een normaal patroon terechtkomen.



Gister zag er als volgt uit:



Ontbijt: Griekse yoghurt met muesli en honing

Tussendoor: 1 banaan

Lunch: 1 banaan

Tussendoor: een hele hoop chips, olijven en komkommer en een wijntje

Diner: salade (o.a. tomaatjes, paprika, ei, sla, kappertjes, etc.) en broodjes met smeersels



Nou zulke rare dagen als gisteren mogen dus niet meer voorkomen haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:ibbeltje12 schreef op 09 mei 2016 @ 10:13:

Mag ik hier ook meeschrijven? Ben net op vakantie geweest waar ik vééél te veel chocola heb gegeten dus ik wil nu weer een beetje in een normaal patroon terechtkomen.



Gister zag er als volgt uit:



Ontbijt: Griekse yoghurt met muesli en honing

Tussendoor: 1 banaan

Lunch: 1 banaan

Tussendoor: een hele hoop chips, olijven en komkommer

Diner: salade (o.a. tomaatjes, paprika, ei, sla, kappertjes, etc.) en broodjes met smeersels



Nou zulke rare dagen als gisteren mogen dus niet meer voorkomen haha.Of course!
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet momenteel te eenzijdig, maar dat komt omdat ik alleen ben en als ik dan iets van rauwkost maak, ik het meteen een halve week eet als lunch. daardoor heb ik ook niet heel veel variatie in huis, want anders gaat het nietop. Alleen mijn ontbijt is eenzijdig omdat ik een mierenneuker ben kwa ontbijt



O soya yoghurt, spelt muesli, honing, blauwe bessen

L rauwkostsalade van paprika, tomaatjes, winterpeen, kikkererwten en tonijn, met een dressing van olijfolie, mayonaise, peper en zout

T speltboterham humus, ice capuchino en een eigen gemaakte fruit slushpuppy, met o.a.aardbeien en blauwe bessen en wat munt

D forel, salade van linzen, gele wortel, geitenkaas

T speltboterham humus, blokje rawchocolat
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Tarvobrood koop ik bij de jumbo, zit in een gekleurde zak. Volgens mij noemen ze het ook wel moutbrood? Iig, ik vind het erg lekker brood
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee

Ik ben nu 15,9 kilo kwijt, (65,1) maar wil heel graag nog door tot de 63 (liefst 61, maar ben realistisch haha) Mijn eten was een beetje verslonst dus hoop zo weer op het goede spoor te komen (en ook niet meer te drinken)

Voor mij dus echt een stok achter de deur dit hihi.



Eetlijstje voor vandaag:

O: maaltijdshake met tarwegras - hmz, heb nog 1 pot en wil het niet weggooien dus zo nu en dan even een shake.

T: 3 tomaten met beetje zoetstof (echt, dan smaken ze net als aardbeien)

L: proteïnewafel (koolhydraat arm, zelfgemaakt met ongezoete amandelmelk) met aardbeien en bosbessen

T: kandijkoek (peijnenburg tussendoor, zijn kleine stukken) of een banaan - heb vanmiddag om 3 uur een sollicitatie, dus wil iets snels en simpels.

D: Ik denk courghetti maar dan op z'n oosters met oestersaus, roerbakmix en garnalen <3
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren:

O: yoghurt met appel

T: appelkruimelvlaai

L: 2 volkoren crackers met kaas

T: waterijsje

D: in een barbeque restaurant

T: paar snoepjes
Alle reacties Link kopieren
Ach lollypopje vergeleken met mij eet je echt mega veelzijdig hoor haha. Ik eet meestal doordeweeks gewoon boterhammen met kaas als lunch. Ontbijt is ook altijd hetzelfde.



J1107, je eet wel heel weinig heb ik het idee! Ik zou daar niet de dag mee door kunnen komen. Of is die shake 's ochtends heel voedzaam? Wel knap dat je zo veel bent afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
@ibbeltje meestal eet ik ook brood tussen de middag, al verschilt het nog wel eens wat ik in huis heb voor er op. Momenteel dus humus Maar die rauwkost word ik nu ook wel zat, maar de bak is bijna leeg



Ik wil overigens 5-10 kilo afvallen, maar ik haat sport. Dus gewoon door gezond te eten.



@J1107 Daar zou ik het echt niet op redden. Kandijkoeken zijn lekker, maar heb ik zelf nooit in huis te veel suiker. Als ik dan iets minder gezonds eet ga ik liever voor chocola Maar je eet verder ook weinig koolhydraten, is dat een bewuste keuze?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij werkt letten op je eten ook beter bij lijnen dan sporten. Hoewel beweging natuurlijk wel goed voor je is. Ik hoef trouwens niet af te vallen ofzo, ik wil gewoon gezonder eten Ben laatste tijd wel wat afgevallen (3 kilo), maar dat komt omdat ik ben gestopt met de pil denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@ibbeltje klopt. Ik ben zelf een emotie eter, daardoor aangekomen en dat moet er gewoon weer af. En als ik gewoon gezond eet, met af en toe wat lekkers en niet elke dag een chocolade reep bij wijze van, dan lukt het me ook makkelijk die kilo's kwijt te raken. Ik ben overigens niet te zwaar nu, maar ik vind mijzelf mooier als ik iets minder weeg. En als ik gezonder eet merk ik dat ook echt aan mijn huid.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een gruwelijke hekel aan de term zondigen. Geeft zo'n dieetgevoel, alsof je je heel erg schuldig moet voelen als je een keer een ijsje neemt. Die term gebruik ik hooguit als ik ongezond eet als het niet de bedoeling is. Bijvoorbeeld als ik me rot voel en ik met mijzelf had afgesproken om die dag gezond te eten. Maar als ik bewust kies voor het eten van minder gezonde dingen, dan heb ik het gewoon over genieten en daar hoef ik me dan ook niet schuldig over te voelen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
*Dit topic moet ik niet lezen als ik trek heb*



Het weekend was een beetje apart wat eten betreft. Zaterdag was het vooral heel veel snoep en ongezond en gister was het niet heel veel beter. Ik zal wel ongesteld moeten worden ofzo.



Gister:

O: Halve zak muntdrop (echt. Kon niet meer slapen om vijf uur en ben maar drop gaan eten), Griekse yoghurt met granaatappelpitjes en honing. Twee cappuccino.

T: Rest van de muntdrop en twee cappuccino.

L: Ik had niet zo'n trek (heel vreemd! ) en heb vier rijstewafels met humus gegeten.

T: Stroopwafels.

D: Sushi en een Japanse rijst. Heel lekker en ik eet er standaard te veel van!

T: De kinderen hadden bonbons voor me gekocht en die hebben we opgegeten. Ik gok dat ik er vier op had. Ze waren wel heel lekker!



Vandaag is het iets normaler.

O: Twee boterhammen met frambozenjam. Twee cappuccino.

T: Griekse yoghurt met aardbeien, granaatappelpitjes en honing. Thee.

L: Twee boterhammen met aardbeienjam. Cappuccino.



Ik heb wel zin in een snack en twijfel tussen winegums of rijstwafels. Laatste is gezonder, maar het eerste lekkerder! Vanavond eten we chili con carne met nachochips, rijst en zure room.
Kijk Lollypop, met jou kan ik praten! Ik zondig nooit en eet doorgaans waar ik zin in of behoefte aan heb. Ik vind het altijd zo irritant als iemand op een verjaardag ofzo een stuk taart afslaat met het excuus dat ze gister of vanochtend al gezondigd hebben! Zeg dan gewoon dat je geen trek hebt of weet ik veel wat, want ik word er bijna recalcitrant van.
Alle reacties Link kopieren
@Mejuffrouwmuis ik zou dan de keuze maken de dag ervoor of 's ochtends gezond te eten en dan op de verjaardag gewoon lekker te genieten. Ik hou dan gewoon rekening met die verjaardag en dan ga ik mij daar ook echt niet schuldig over voelen. Ik moet niet zo los gaan als ik deed, maar het leven moet wel een beetje leuk blijven.



Meestal heb ik ook met mijzelf de afspraak dat ik thuis of op werk probeer gezond te eten, zodat als ik bij iemand op visite ben ik lekker kan genieten van wat er word aangeboden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik hou ook niet van de term zondigen... Ik heb een heerlijk weekend gehad met veel drank en veel eten en heb ervan genoten. Maar ik word er wel altijd uiteindelijk een beetje flauw van, dan ga ik weer verlangen naar een normaal eetpatroon.



Dus vandaag:



O. Skyr met de helft van een grote schijf watermeloen en een halve mango (de andere helft van beiden zijn meteen voor morgenochtend mijn ontbijt ), 2 koppen zwarte koffie

T. Kop zwarte koffie

L. Italiaanse bol met roomboter en rosbief, meergranenbroodje waarvan 1 helft met geitenkaas en honing, een kwart met avocado, pesto en tomaat en een kwart met roomboter en jam.

T. Sinaasappel en zo'n Zonnatura notenreepje

A. Pastasalade met ravioli, avocado, tomaat, tonijn, pesto, fèta, paprika en olijven

T. Blokje witte chocolade, koffie



Sport: 20km gefietst, uurtje krachttraining.



Wat vinden jullie, welke pasta?
Alle reacties Link kopieren
@lux. klinkt beiden erg lekker
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag aanhaken! Een extra stok achter de deur kan geen kwaad

Ik ben door achtereenvolgens de ziekte van Pfeiffer, zwanger, heel lief jongetje gekregen maar ook een postnatale depressie en door de medicijnen en het feit dat ik me best zielig voelde, gegroeid tot 77 kilo bij een lengte van 1.72 Chocola was m'n beste vriend zullen we maar zeggen

Ik voel me het beste bij een gewicht tussen de 68 en 70 en als ik niet teveel suikers eet. Daar word ik knalmoe van en wat labiel. Dat helpt niet als je herstellende bent van een depressie. .

Door het "hang hier je slingers op"-topic heb ik de knop al een paar dagen om kunnen zetten maar een extra stok achter de deur kan dus geen kwaad!
anoniem_246651 wijzigde dit bericht op 09-05-2016 14:51
Reden: foutje..
% gewijzigd
Lekker lijstje Lux! Ik zou voor de pasta met mozzarella gaan!



Ik wil ook perenijsjes! Mijn favoriete waterijs!
Alle reacties Link kopieren
En m'n lijstje:



O: overnight oats met havermout, amandelmelk, cacaopoeder, bosbessen, cacoa nibs en walnoten

T: 2 kopjes koffie, plakje ontbijtkoek met beetje roomboter

L: 2 speltbroodjes met avocado en roerei

T: koffie verkeerd met havermelk en een Nakd reepje berry blast

D: pasta met tomaat en tonijn met daarbij salade van snijbiet, tomaatjes, komkommer en een pestodressing



Ik drink de hele dag door water en thee.



En Lux; ik zou voor de tonijn gaan. Gezien mijn diner een voor de hand liggende keuze denk ik
Alle reacties Link kopieren
Hmm wat eet jij lekker lux! Beide pastasalades klinken heel lekker, maar ik zou voor de eerste gaan (als ik vlees at tenminste haha).



@Koffieverkeerd: Wat een heftige tijd heb je achter de rug. Ik snap wel dat als je depressief bent, je wat minder goed voor jezelf zorgt en dus wat ongezonder gaat eten. Maarja, daar word je ook juist meer neerslachtig van.. Goed van je dus dat je die cirkel doorbreekt En gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Hoe oud is hij nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven