Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.



Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.



Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog geen idee wat ik vanavond eet. Ik heb twee bakjes uit de vriezervoorraad ontdooit, waarvan ik aan de buitenkant niet kan zien wat er in zit. Voor het eten maar even open maken en kiezen en dan morgen de andere
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Koffieverkeerd

Wat vervelend dat je dit mee hebt moeten maken. In ieder geval ben je op de goede weg nu!



Ik herken wel wat je schrijft over suikers. Mijn huid wordt er ook slecht van en ik krijg enorme stemmingsschommelingen. Ik ben alleen zo dol op cake, koekjes, drop en chocola!
Haha! Spannend Lollypop!
Alle reacties Link kopieren
@Mejuffrouwmuis Tja, ik woon alleen en kook dus altijd voorraad. Daardoor vaak roerbak-achtige gerechten. Maar soms vergeet ik wat er ook al weer allemaal in mijn vriezer ligt. In het ergste geval weet ik het pas als ik het eet
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@koffieverkeerd Wat heftig allemaal. Wat fijn dat je de knop qua eten hebt kunnen omzetten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@lollypop + ibbeltje: de hoeveelheid aardbeien en bosbessen bij de proteinewafel is best groot. Ik zit wel echt vol na zo'n shake, maar die neem ik meer per uitzondering dan per regelmaat. Koolhydraten vermijd ik idd. Ik voel me veel energieker daardoor (eet ze als vuistregel alleen bij het ontbijt en dan in mindere mate in vruchten etc.



Mijn avondmaal is ook best groot. 300gr aan groente, en dan vlees/vis, zo'n 100-150 gram.

Voor mijn doen eet ik niet weinig. Ook nooit hongergevoel. Nu ben ik wel aan t afvallen dus wellicht lijkt het wel zo (zal er vanaf nu de hoeveelheden bij zetten hihi)



@koffieverkeerd: Heftig, maar goed dat je wel zo die knop weet om te zetten
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft er van mij niet per se de hoeveelheden bij te zetten hoor! Je moet gewoon eten waar je je goed en gezond bij voelt natuurlijk. Dat is ook voor iedereen anders.
Alle reacties Link kopieren
@J1107 Bedankt voor je uitleg. Iedereen werkt anders en heeft aan andere dingen behoefte, ik zou zelf echt honger hebben bij zo weinig koolhydraten, maar dat ben ik.



Net het verrassingsbakje geopend, en daarin bevond zich rendang met zilvervliesrijst, wortel en sperziebonen. Jammie
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hmm lekker lollypopje. Wij eten groentencurry met rotiplaat.
Lekker Lollypop!
Alle reacties Link kopieren
Heb er alleen nog wat sambal bijgedaan, voor wat extra pit. Nog geen idee wat in die andere zit. Dat ga ik morgen ontdekken



Klinkt ook goed ibbeltje.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik vind het eigenlijk een heel geinig idee: een berg bakjes met eten in de vriezer en zo heb je elke dag een verrassing! Het is dat ik nogal veel kinderen heb (4 stuks) en dat ik al het idee heb dat ik een gaarkeuken heb, maar het is wel iets om te onthouden als het spulletje ooit het huis uit is.
Alle reacties Link kopieren
O wat gezellig vier kinderen! Wel veel koken inderdaad haha. Hoe oud zijn ze?
Alle reacties Link kopieren
@Mejuffrouwmuis het is niet bewust dat ik 'verrassingsmaaltijden' heb. Het is een beetje inherent aan het feit dat ik voorraad kook. Eenpersoons maaltijden zijn namelijk vrijwel geen doen, dus ik kook altijd groot en de rest gaat de vriezer in. Soms zoek ik bewust iets op, maar meestal trek ik gewoon een paar bakjes uit en dan zie ik het wel.

Al heb ik ook weleens gedacht dat ik er pastasaus uit had gehaald, maar pas toen ik de pasta aan het koken was ontdekte dat het tomatensoep was Dus toen spontaan maar wat inelkaar geflanst bij de pasta (wat niet geweldig was helaas) en de soep de volgende dag maar gegeten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ibbeltje, ik heb een jongenstweeling van 9, een jongetje van 7 en een meisje van 4. Vooral mijn dochter vindt zichzelf heel erg groot. Ze is tenslotte al een klein meisje van 4! (en ze is degene die het meest beroerd eet. Als het aan haar ligt eet ze alleen maar fruit, koekjes, bonbons en kale pasta met kaas. Gelukkig heeft mijn tweeling een grote waardering voor bijna elke keuken! )
Lollypop, hahaha! Dat zou me ook zo overkomen!
Alle reacties Link kopieren
bevroren ziet het er vrijwel hetzelfde uit. rood met veel groenten. Dus dan ontdek je de dikte pas bij het ontdooien
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
O een tweeling ook nog Leuk zeg. Wacht maar tot die jongens tieners zijn trouwens, dan blijven ze bunkeren haha. Ik wil ook een groot gezin, maar vriendlief ziet dat niet zitten. Nouja eerst maar eens afstuderen enzo.
Ibbeltje, mijn oudste twee zijn nu al onverzadigbaar! Het is echt iets van de laatste maanden. Die gastjes eten me de oren van het hoofd!



Eerlijk gezegd hadden we geen groot gezin in de planning tien jaar geleden. De oudste twee bleken een tweeling te zijn en ik vond het wel best zo. Na een jaar wilde ik er toch nog graag eentje en man zag het ook wel zitten. Hup, zoon drie werd geboren! Na hem vond ik echt dat we klaar waren, maar na een leuk weekendje weg kwamen we met dochter thuis! Het is gewoon zo gelopen en ik zou niet meer anders willen. Nadelen zijn er zeker (grote auto, veel eten koken, vakanties zijn vaak niet berekend op een groter dan gemiddeld gezin), maar die wegen niet op tegen de voordelen! Het is gewoon vaak heel gezellig en ze kunnen zo lief zijn met en tegen elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:

O: smoothie van banaan yoghurt en havermout

T: komkommer, 1 beschuit met muisjes, stukje slagroomtaart

L: gevulde koek, 1 snee v.brood met halvarine en jam

T: appel

D: chili con carne met gebakken banaan



Ik werk op een school, dus veel traktaties na de vakantie
Hoi j1107 en koffieverkeerd! Welkom! En heftig hoor, koffieverkeerd! Fijn dat het nu beter gaat



@j1107: knap dat je zoveel afgevallen bent hoor! Koolhydraatarm werkt voor mij ook niet, heb echt m'n carbs nodig.



Hier is de pasta vervangen door ravioli in die met tonijn, want had ravioli die tot vandaag goed was. Het was verrassend lekker. Heb er veel teveel van gegeten, maag voelt of er een baksteen in zit dus watermeloen en ijsje sla ik over vanavond



Heb wel lekker buiten gegeten en zit nu koffie te drinken in de tuin.



Ook mag ik nog 20km fietsen en een halfuurtje krachttraining aan mijn lijstje toevoegen. En misschien ga ik zo nog even een blokje om
Oké nog 1 blokje witte chocola heb ik genomen
Netjes Lux!



Ik eet nu wat muntdrop. Lekker!
Oh ik ben verslaafd aan muntdrop. Dat moet ik echt niet in huis hebben



Ja het normale regime is weer van kracht
Goed zo!



Ik eet me ongans aan drop. Ik zit nu tijdelijk in het buitenland en mis thuis niet zo, maar drop wel! Heb de laatste keer dat ik in Nederland was 20 zakken muntdrop en 30 rollen Topdrop meegenomen. Daar red ik het precies mee tot mijn volgende Nederland-trip. (en je zal zien dat ik het amper eet als ik van de zomer weer terug verhuis.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven