Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder fitter strakker 2

20-08-2014 09:27 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuw topic met de nieuwe tabel!

Wij willen graag afvallen, maar ook strakker in ons vel komen en gezonder eten.



Ik heb de tabel aangepast met de gewichten van vandaag, als je nog geen gewicht hebt doorgegeven staat er een vraagteken.



Mochten je gegevens niet kloppen laat het me dan weten, ik zal vanavond voordat ik naar huis ga de tabel aanpassen!



Ik heb lemonade, coconut, lqsvegqs en Mrs Nem uit de tabel gehaald



naamlengtestartstreefhuidig (04/09)afgevallenSweetmad.1.7479,870,076,9-3,1Carebear1.6865,65864-1,9Hannief1.8074,568,0?-4,4Alejandra1.6166,058,0?-1,8Menn1.6258,055,056,4-1,6EvaViva1.7778,574,077,8-0,7Jeetjemina1.7377,472,0 73,5 -3,9Lauwtje871.7068,463,066,7-1,7HelgaV?84,07482,9-1,1 Skinnylinny1.7885,075,0?2,3Zomermeiske1.7874,068,071,8?Violetje1.6963,058,0630Famke1.7872,768,0?-1,40love01,7871,06670,7-0,3Floorfaberfan1.777368730Lola12-96,97984,2-12,7TOTAAL-36,9 KG [/quote]
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Vandaag een gekke dag (denk ik)

O - X

T - X

L - 2 boterhammen met appelstroop

T - stukje taart, hapjes, wijntje

A - brood met soep (denk ik)

T - Koffie met iets lekkers?



Ik heb al wel een lekkere boswanddeling gemaakt. Het is heerlijk weer!
Het is inderdaad heerlijk weer! Hoop dat het nog een paar maandjes zo blijft ;)

Ik zet maar even tijden bij mijn eten enz want was een beetje een raar dagje...

0800 Yoghurt met muesli/cruesli

0900 Appel

1030 2 boterhammen met grillworst

1115 banaan

1230 15 km hardlopen (wedstrijdje)

1400 banaan

1545 blokje pure cocolade

1900 tofu met paksoi en noedels

later vanavond een halloweenfeestje, zal dus wel een paar wijntjes en iets van chips eten.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren toch nog koekjes gesnoept.

gelukkig zijn ze nu op



O - banaanpannenkoekjes

L - 3 speltboterhammen met geitenkaas en honing

T - fruit

D - kip, roerbakgroenten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het niet zo goed. Ik zit er ook gewoon helemaal doorheen. Ik heb het zo ontzettend druk met studie. Ik ben echt al weken op mijn reserves aan het leven. Het sporten schiet er ook echt bij in. Ik heb er gewoon geen tijd voor. Ik voel me nu ook echt kut. Ik heb eerst 2 weken niet hard gelopen, toen maar 35 minuten gelopen en nu weer 1 week niet kunnen hardlopen. Ik baal daar enorm van. Het hardlopen ging zo ontzettend goed en lekker. Het gezonde eten gaat ook al 1/2 weken niet echt goed. Ik ben echt op en kapot. Ik sta nu op het punt om 1 uur en 5 minuten te gaan hardlopen, maar ik heb het zo druk met studie dat ik enorm twijfel of ik wel moet gaan lopen. Met stress lopen gaat bij mij sowieso niet zo lekker.. Zucht..
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
@flower: Ben je nog gaan lopen? Ook al heb je eigenlijk geen tijd, toch kan het fijn zijn om lekker naar buiten te gaan. Al ga je maar een half uurtje wandelen of fietsen. Even wat frisse lucht.

Wat doe je voor studie? En blijft het zo druk, of komen er ook rustiger tijden aan?
Alle reacties Link kopieren
@Jeetjemina Ik ben uiteindelijk nog gaan lopen ja. Ik heb 65 minuten hard gelopen en eigenlijk ging het toch wel beter dan verwacht dus ik was er heel blij mee . Ik vind het alleen zo moeilijk om mijn motivatie weer terug te krijgen. Het gaat de laatste tijd gewoon niet zo goed. Ik doe 2 masters op 2 verschillende universiteiten op het gebied van rechten. En het wordt alleen nog maar drukker, dus niet echt een leuk vooruitzicht. Maar deze periode heb ik heel veel contacturen op school. Dat is volgende periode wel minder, en ik denk dat dat al wel veel scheelt. Ik ben per keer dat ik naar de uni moet, namelijk al 4 uur kwijt aan reizen.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Hmm Toen ging mijn weegschaal kapot. Ik weet nog niet of ik het een goed idee vind om een nieuwe te kopen. Misschien is het wel goed om meer op het gezonde eten te letten en minder op het gewicht. Maar het niet weten voelt toch ook niet helemaal prettig :p



@ Jeetje, Yoga les was eigenlijk heel erg fijn. Waren nog 3 andere mensen voor de 1e keer dat scheelt altijd wel vind ik ;) Woensdag ochtend terug gegaan. Toen was het toch wel een nivotje hoger. Haha. Maar vanavond weer!



@HelgaV, welke Loveshock raadt je aan? Ik had er laatst 1 (geen idee meer welke smaak) maat die vond ik echt niet lekker.



@flower. Als ik geen tijd heb om te sporten vanwege drukte en stress ga ik wandelen met een rustig muziekje op. Dat half uurtje gaat echt geen verschil maken in iets wel of niet af krijgen/voldoende of onvoldoende halen. En dat brengt wel een beetje de rust terug. Gewoon accepteren dat je soms even moet relaxen. Altijd maar door door door kan gewoon niet. Gun je jezelf een relax moment. Bij mij gaat het vaak daarna beter.



Wat knap dat jullie het bij 1 ongezond ding (1 blokje chocolade bijv) kunnen laten!. Ik kan beter niets snoepen of accepteren dat het minstens 4 blokjes chocolade zijn :p



Ik vind het lettertype en het witte wel prettig lezen, maar ik vind de lange zinnen niet zo prettig... Beetje all over the place



Mijn lijstje vandaag:



8.00: Kwark met kakifruit (muesli was op)

12.00: avocado, tomaat, komkommer en humus salade op 2 speltboterhammen

15.30: 3 zilvervlies-rijstwafels met gekookt ei, lente ui, tomaat, paprika en gerookte kip (en slasaus, het was me te droog)

17.00: banaan en handje nootjes

+/- 20.30: Gele curry met broccoli, prei, kokosmelk, buckwheat noodles en zalm
Mooie lijstjes weer allemaal!

@Flower, ik ben het met knutselclub eens, een half uurtje je hoofd leegmaken kan er ook voor zorgen dat alles daarna efficienter gaat. Goed van je trouwens dat je nog bent wezen lopen!

@Knutselclub, het kan ook heel fijn zijn om soms even geen weegschaal te hebben. Ik heb er 8 jaar geen gehad, zorgde ervoor dat ik echt moest letten op wat ik at en hoe kleding zit en me niet obsessief aan een getal vasthouden. Bekijk gewoon even wat voor jou prettig werkt...



O: Yoghurt met cruesli/muesli

T: Appel

L: 2 volkorenboterhammen met becel en bieslookkaas, uiensoep met kaascroutons

A: Snijbonen en vegaburger

T: 4 dropsleutels
Alle reacties Link kopieren
@flower: Goed dat je nog bent gaan lopen!

Het klinkt inderdaad druk wat je beschrijft. Misschien kun je vast beweegmomenten inplannen in je agenda en dan ook echt gaan? 4 uur reizen is veel zeg!



Eetlijstje van gisteren:

O - bosvruchten, yoghurt, muesl

T - peer

L - 3 speltboterhammen, 2x brie, 1x kalkoenfilet

D - zalmfilet, spinazie, champignons, oude geraspte kaas

T - snoepjes (10 denk ik?) en chips(100 gram denk ik)



Ik had beter een tussendoortje kunnen nemen 's middags. Nu kwam ik om half 6 thuis met enorme honger en m'n avondeten was ook niet heel vullend. Vandaar dat gesnack tussendoor.
@Jeetje, dat gevoel ken ik, soms ben je echt onverzadigbaar... Gelukkig weet je nu wel hoe dat in het vervolg te voorkomen.



lijstje vandaag:

O: Yoghurt met muesli/cruesli

T: Appel

L: wit broodje gerookte zalm, wit broodje garnalenkroket

D: Iets met pompoen (vriend kookt)

T: Sinaasappel



Komende dagen op cursus incl overnachting en alle maaltijden. Ben benieuwd wat ik dan te eten krijg, hoop dat ik me in weet te houden als ik met allemaal lekkers geconfronteerd word.
Alle reacties Link kopieren
@carebear: Oh, heerlijk, pompoen! Ik heb er hier ook nog een liggen, denk dat ik er soep van ga maken.



Lijstje vandaag:

O - bosvruchten, muesli en yoghurt

T - peer

L - 4 speltboterhammen, 2x kalkoenfilet, 2x geitenkaas en honing

T - banaan

D - andijviestamp met spekjes



Vanavond bezoek van vrienden. Dan komen er wel wat koekjes en chipjes op tafel. (en daar ga ik ook van eten )
Oh Flower_ ik heb echt hetzelfde! Zelfs qua studierichting. Nu nog weer bezig, maar ivm herkenbaarheid wil ik liever niet zeggen met wat, want het is best specifiek. Maaaar ik heb nu al 4 dagen niet gesport, ik heb het zo super druk dat het echt even niet gaat. Ik ben volop aan het stressen. Dus ik heb nu voor mezelf gezegd: laat dat sporten maar even zitten deze week. Na deze drukke weken ga ik gewoon weer helemaal fit door het leven. Ik vind studie en werk wel wat belangrijker dan sport, denk ik altijd maar dus niet verdrietig zijn, maar in de toekomst gaat het wel weer beter.



Ok, positiviteit van mij! Ennn ik ga weer studeren :D
En Knutselclub ik vind je afbeelding schattig!
Alle reacties Link kopieren
@rdvv thanks! Heb hem zelf getekend ^^



Het is alleen de batterij die op is van de weegschaal, maar knoopbatterijen heb ik niet liggen. Dus ik wacht het 3 weken af, kijken hoe ik me voel bij het niet hebben van een weegschaal. En ik zie dan wel of ik nieuwe batterijen ga kopen :p



Lijstje van gisteren:

8.00 2 zilvervliesrijstwafels met zelfgemaakte eisalade

11.00 klein handje nootjes

12.00 2 spelt boterhammen met avocado en kipfilet. en 3 mini sneetjes met chocopasta (woepsie)

15.30 banaan

19.00 puree van aardappel en pastinaak, met gerookte warme makreel en 5 soorten groenten en champignons

en als toetje warme halve appel en halve peer met klein beetje ijs.



Als ik wist dat er s'avonds ijs kwam had ik die chocopasta niet genomen. Maar tegen ijs kan ik geen nee zeggen. Een zwakke plek :p



Vandaag:



9.00 Kwark met banaan, cranberries en pompoenpitten

12.00 volkoren broodje met zelfgemaakte eiersalade

14.00 1 energiebite/ball van 'the domestic geek' youtube kanaal

15.00 3 zilvervliesrijstwafels met tartex en gerookte kipfilet

18.00 salade met pompoen, wortel, courgette, salade en zelfgemaakte dressing van avocado en peterselie en een half volkoren broodje met humus erbij

21.00 Nog geen idee wat... ik denk mais chips met magere kwark & sweetchili saus dip
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een halve kilo aangekomen deze week, weeg nu 72,6 kg.



Lijstje van vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt en muesli

T - 2 speltboterhammen met kalkoenfilet

L - friet met mayo

D - pompoensoep met een beetje geraspte oude kaas

T - handje pepernoten
@Jeetje, vervelend van die halve kilo... Gaat er wel weer af!

@Knutselclub, wat is tarten?



Gisteren ook op de weegschaal gestaan, ben nog stabiel (62,7).

Wat niet of dat volgende week ook nog is, heb geprobeerd me in te houden hier (cursus) maar is wel moeilijk.



O: yoghurt met muesli/cruesli

T: plakje cake (oeps)

L: bakje rauwkost, kiwi, dikke boterham met bevel en ham, sneetje brood met pastrami en saus

T: maccaron

T: kroket, garnalenspiesje

D: vooraf salade met gegrilde groente, hoofd gegrilde zalm met krieltjes en aardpeer (van de patat afgebleven), na gepocheerde peer met peersorbetijs + 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje minder consequent getraind en ben nu weer gestart met project HULK. LOL.



Ik vind mijn gewicht niet zo belangrijk en weeg tussen de 58 en 60kg bij 1.60 m. Mijn doel is niet afvallen maar wel sterker en gespierder worden. Ik wil dat mijn gewicht gelijk blijft of hooguit 2 kg erbij, ik wil tot april de tijd nemen om ongeveer 3kg spiermassa erbij te trainen. Ik ben mijn krachttraining weer aan het opbouwen en wil 1x per week (tot 2x) crossfit erbij doen. Ik vast normaal in de ochtend, helaas heb ik last van stressklachten waardoor het soms niet lukt. Ik moet nog meer eiwitten eten en bijv gister te veel brood gegeten.



Gister in ochtend rustig niet te intensief kracht getraind en in de middag vrijwilligerswerk gedaan (ook veel sjouwen). Ik was onverwacht alleen waardoor eten in de soep liep. De chef van het restaurant heeft mij twee kikkererwt hamburgers gegeven.



0 - water met 5 mg BCAA's, 5mg creatine, vitaminepil en visolie

T - water met 5 mg BCAA's

L - brood met ham, sla, tomaat, brood met brie, noten en rauwkost en een banaan

T/D - twee hamburgers van kikkererwten met biet en ui

T - 1 peer met wat stukjes blauwe kaas en een lepel pindakaas.



Totaal gedronken veel water en 1 kop koffie.



Vandaag

0 - twee gekookte eieren en een cracker met pindakaas, koffie en water



Vanavond ingeschreven bij crossfit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niemand die hier aan groene smoothies doet? 1/3 groente en 2/3 fruit?
Ik maak heel vaak smoothies, maar ik gooi maar wat bij elkaar en volg niet echt recepten of zo. Sinaasappel-wortel; banaan, spinazie, melk; etc.



Viva-amber, waarom vast je ´s morgens? Is daar een speciale reden voor? Ik vraag het me af omdat er juist altijd op gehamerd wordt dat ontbijten zo gezond is. En wat zijn BCAA-'s? Ikzelf kan ook echt niet zonder een goed ontbijt, want anders heb ik daarna de hele dag trek.



Ik probeer me ook in te houden, maar het is soms moeilijk. Ik heb vooral moeite met sociale gelegenheden, dan drink ik 1 glaasje wijn en dan kan ik me moeilijker inhouden met meer drinken en snackjes die op tafel staan. Soms drink ik dan maar helemaal niet, maar 1 wijntje moet toch kunnen en dan lukt het niet meer. Nog even wat meer oefenen



Mijn dag:

O: 2 zelfgebakken bruine boterhammen, 1 met appelstroop, 1 met kaas, glas melk

T: 2 koppen thee

L: gehaktballetjes, pastasalade met groene groenten (erwten, courgette, paprika, ui)

T: handje pinda´s

D: een beetje van wat er over was met de lunch.
Alle reacties Link kopieren
@depster: Ik heb nog nooit een groene smoothie gemaakt. Wel smoothies met aardbeien, banaan en yoghurt, maar verder niet. Wat me ook tegenhoudt is het schoonmaken van de blender achteraf. We hebben geen vaatwasser en alle onderdelen met de hand afwassen, daar heb ik doordeweeks niet zo'n zin in.



@viva-amber: BCAA's, wat zijn dat?



@alejandra: Herkenbaar hoor, na 1 handje nootjes op een feestje volgen er op de een of andere manier vanzelf meer. Als ik helemaal niet snack is het makkelijker vol te houden.



Lijstje van vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - appel

L - 3 speltboterhammen, 1x kalkoenfilet, 2x geitenkaas

T - 2 bastognekoekjes

D - volkoren pasta, gehakt, champignons, tomaat, oude kaas

T - chocolade ijs (zo'n klein bakjes "choco momentje")
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het wel redelijk. Ik ben bezig om mijn motivatie en doorzettingsvermogen weer terug te krijgen. Het gaat de laatste paar dagen wel redelijk. Af en toe nog wat snoepen hier en daar. Ik probeer zelf geen chips. snoep, etc. te kopen. Ik eet weleens wat mee als mijn zus het bijvoorbeeld koopt. Ik denk echt dat ik ben aangekomen, omdat ik 3 hele slechte ongezonde weken heb gehad. Ik heb me ook al 3 weken niet gewogen, dat ga ik maandag wel weer doen. Als ik ben aangekomen, dan weet ik dat en dan kan ik vanaf dat gewicht weer verder. Het sporten heb ik wel weer opgepakt . Helaas staat wel het volgende tentamen alweer voor de deur, dus dat maakt sporten erg lastig.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
@flower: Goed dat je weer bent gaan sporten! Volhouden!



Mijn lijstje van vandaag:

O - yoghurt, banaan en mandarijn

T - 2 meergranen crackers met kaas

L - 2 volkoren puntjes met haring

T - halve appelflap

D - pannenkoeken met champignons en kaas

T - chocolade ijs



Niet zo gezond, maar ach. Maandag weer volle bak er tegenaan. Nu nog even genieten in het weekend. Morgen uit eten, jammie!
Alle reacties Link kopieren
@Jeetje In het weekend af en toe wat lekkers is geen enkel probleem. Dan houdt je het misschien beter vol .



Wonder boven wonder ben ik blijkbaar toch afgevallen. Ik heb me 4 weken niet gewogen, omdat ik 2 hele ongezonde weken heb gehad en die andere 2 weken ook wel wat gezonder konden. Ik heb me vanochtend dus weer voor het eerst gewogen en gemeten. Ik ben in die 4 weken toch nog 2,4 kilo afgevallen. Vraag me echt niet hoe. Ik dacht nog van misschien komt het ook doordat ik de laatste tijd wel minder drink en ik dus misschien gewoon minder vocht in me heb, maar ik ben dus ook in omvang afgenomen bij mijn buik en bovenbenen. In totaal ben ik nu 13 kilo afgevallen, ben ik bij mijn buik 9 cm kwijt en bij mijn bovenbenen 6 cm. Ik mag dus toch niet klagen . Ik snap alleen écht niet hoe het kan :p. Toch hoop ik dat ik nu wat gezonder kan gaan leven weer, dat voelt ook gewoon beter.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
@Flower: Wow, wat goed!! Wat betreft het drinken: Ik heb altijd het idee dat wanneer ik meer water/thee drink, ik juist meer afval.



Mijn lijstje van vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - banaan en mandarijn

L - 2 volkoren puntjes, 1x brie, 1x kalkoenfilet

T - appelcakeje

D - kipkrokant schnitzel en boontjes

T - yoghurt en een schepje pure hagelslag
Alle reacties Link kopieren
Smoothies, ik drink geen calorieeën. Indien je af wilt vallen kun je beter geen calorieeën drinken en zeker niet uit fruit.



Vandaag kracht getraind, deadlift dag.



O - koffie, water, vitamine pil, visolie en 5mg creatine.

T - 5 - 10 mg BCAA's met water.

L - 2 zelfgemaakte wraps met mager gehakt en groente.

T - water en koffie

D - 1 wrap, maaltijd salade met rauwkost, ei en tonijn en 2 glazen witte wijn.

T - paar pure bittere chocolade, ongeveer 4 blokjes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven