Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1



Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km



Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor :-(



schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km



Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap



Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen





Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures



Hyves

Rennen met Evy



Blog

Blog



Succes! Ik ben fier op je! X-D
Alle reacties Link kopieren
jeetje verhuisd...wat een weekend niet al kan doen..zo te zien hebben jullie de dozen alweer uti gepakt...... zat het andere topic vol dan?



kom net op mijn werk en kwam er achter dat ik mijn sport tas ben vergeten....zucht...
Alle reacties Link kopieren
ha, bedankt voor de tip van afstandmeten.nl!

Alle aflevering van deel 1 zijn gedownload, bij mij en mijn huisgenootje, vanavond gaan we bedenken waar we in deze stad het beste kunnen hardlopen en binnenkort gaan we samen, motiveert meer! Ik jog altijd bij mijn ouders, daar heb ik veel betere plaatsen om te rennen dan hierzo midden in de stad... ik vind het ook vervelend als iedereen kan zien hoe ik me in het zweet werk ;)



succes iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
fiefje ik ga vandaag ook les 11 doen van de eerste serie :-d !
Alle reacties Link kopieren
Heyyyy allemaal nieuwe mensen hier. Leuk en succes allen.

Ik ga vandaag aan mijn laatste weekje beginnen. Ben benieuwd hoe het vandaag weer gaat. Het is dezelfde les als vorige week 15-1-15. Dus ga me omkleden en jullie horen het van me...



overigens welcome back Wolkenvrouw. Lekkere daagjes gehad?
Alle reacties Link kopieren
Over een uurtje heb ik een afspraak bij de fysio. Hou mijn hart vast Ben echt bang dat ik noooooit meer mag rennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal voor je duimen Chardonnay dat de fysiotherapeut beter bericht voor je heeft dan waar jezelf bang voor bent. Misschien kan ik je geruststellen. Collega van mij heeft ook hardgelopen, kreeg last van haar heup. Heeft poos niet kunnen lopen en het duurde lang voordat het over was. Ook naar fysio e.d. maar uiteindelijk wel van haar klachten af... Succes straks in ieder geval!!



Ik ben net terug van 15-2-15. Het ging goed, maar vraag me wel af hoelang het duurt voordat ik het gevoel heb dat ik zweef. 't Kost me namelijk nog (ondanks dat ik laatste week van de 5 km zit) best veel gepuf en gesteun om het vol te houden. Had het vandaag wel beetje benauwd. Misschien door hooikoorts. Was beetje kortademig. Ach ja....ooit...
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig zeg! Ik had er nog nooit van gehoord.. Ik denk dat ik het vanavond nog uit ga proberen! Ik ga denk ik niet bij les 1 beginnen maar bij les 5. Is wel te doen lijkt me..
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat sommige oud-gedienden nog steeds dapper aan het rennen zijn en dat er zoveel nieuwe mensen bijgekomen zijn! Sijo, jij zag toen toch enórm op tegen die eerste lessen? En Annie, ik herinner me je! Goed dat je weer begint!



Ik meld hier nog maar even (rijkelijk laat ;-) ) dat ik zeker tot maart geëxcuseerd ben van Evy's drilcursus vanwege een mini-Evy. Daarna ga ik weer beginnen (echt!)
Alle reacties Link kopieren
Hey Wen, gefeliciteerd nog, met je mini-Evy (of Evert?) Leuk dat je hier even komt kijken! Hoe is het nu eigenlijk met je knie?
Hee Wen,

Leuk om jou ook weer eens te zien! Ja, dat was ik. Vond die eerste les ook enorm zwaar. Maar ziehier, de aanhouder wint. Want ik heb net les 1 van deel 2 gelopen! :cheer2:



Alleen de les stond er niet helemaal op. Hebben meer mensen dat? Dus ik ben maar doorgelopen. Was ik eigenlijk toch al van plan om mijn rondje af te maken. Dus heb 5,5 km aan 1 stuk in 37 minuten gelopen. Was toch stiekem wel een beetje fier op mezelf :-d



Dutch, nee, het andere topic was niet vol, maar heb hier even alle links verzameld. Volgens mij is Athome niet meer zo heel veel online, dus dit ging sneller ;-)



wen schreef op 16 juni 2008 @ 19:36:

Ik meld hier nog maar even (rijkelijk laat ;-) ) dat ik zeker tot maart geëxcuseerd ben van Evy's drilcursus vanwege een mini-Evy. Daarna ga ik weer beginnen (echt!)
Tot maart?? welk jaar? ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Char: ik hoop voor je dat je heup snel weer herstelt! Afijn, je hebt er al een expert bijgehaald in de vorm van jouw fysiotherapeut, dus het zal vast wel loslopen! Wel kl*te dat het herstel nog op zich laat wachten.



@alle nieuwe aanmelders en ook de oud-meeschrijvers: welkom in dit mooie frisse topic!



Nu even de ego-modus aan **

Ook ik had last van mijn heup. Begin mei een fikse verkoudheid opgelopen, en daardoor rustig aan moeten doen. Na afloop van die verkoudheid ging ik er weer vol tegen aan en dat deed me de das om. Geprobeerd om het rustiger aan te doen, zelfs gaan wandelen ipv hardlopen, maar het ging niet over. Uiteindelijk heb ik ongeveer 10 dagen rust gehouden en ben ik vorige week maandag weer rustig aan begonnen. Op advies van de fysio een half uurtje rustig aandoen, geen heuvels, geen snelheidstraining. Dat heb ik nu 3 keer gedaan: op maandag, donderdag en afgelopen zondag. Elke keer 2 dagen rust tussen de dagen met half uur-loopjes. En ik merk verbetering! De pijn in mijn heupen is (tijdens het lopen) nog heel iets aanwezig, maar ik heb er in ieder geval na het lopen en de volgende dag geen last meer van. Ik ga op deze manier verder, totdat ik ook tijdens het hardlopen geen last meer heb. Vanaf dan ga ik weer opbouwen vanaf les 1 (of 2) van serie 2.



Ego modus uit **
Alle reacties Link kopieren
Haha, welk jaar laat ik nog even tactvol in het midden ;-)



Wat leuk Sijo, dat je nu al zover bent. Erg leuk om te lezen. Bij mij stond les een van serie twee er ook niet helemaal op trouwens.



Mijn knie gaat zo-zo, als ik braaf naar de sportschool ga wordt het wel beter maar die heb ik nu al een paar weken niet meer van binnen gezien. Komt wel weer. De week voor ik erachter kwam dat kleine Evy/Evert (:) ) zich aankondigde was ik nét weer begonnen met les 1 van serie 1, en bij het laatste stukje rennen kreeg ik weer last. Jammer hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ha Soft, als je geen loop-ervaring hebt adviseer ik je gewoon bij les 1 te beginnen! (of klink ik nu als de Driekusman dames??)



Ik voel me zoooo goed over het feit dat ik na een paar dagen Griekenland vanmorgen zo lekker gelopen heb! Niet ver maar ik heb de les wel uitgelopen duzzzzzzzzzzz...



Audrey, ik loop weer op je achter en inhalen kan natuurlijk niet, maar binnenkort rennen jij en ik beiden 30 minuten!
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer. Voorlopig mag ik nog niet lopen :-( Maar we zijn er nu wel achter welke spier geblesseerd is. Hij drukte met zijn duim in de zijkant van mijn bil en toen riep ik: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuwwwwwwwwwww...... zegt ie: ik denk dat het deze spier is 8-P



Nu heb ik oefeningen mee en mag ik volgende week terug komen om te zien of mijn spier wat aangesterkt is.



Nou ja, ik ben nog niet als hardloper afgeschreven.



Wen, gefeliciteerd met je eigen kleine Evy. Je bent vast fier op haar/hem.
Alle reacties Link kopieren
He hardlopers,

was vandaag ook bij de fysio en ik mag over twee weken voorzichtig weer gaan proberen (2 rennen 1 lopen en dat 5 keer)...!!! Hoi Hoi Hoi!!!



@Char: wie weet beginnen we weer tegelijk! Sterkte met je bilspier...
Alle reacties Link kopieren
@wolkenvrouw: Ik heb wel aardig wat ervaring met hardlopen en sporten. Was alleen alweer een paar weken terug dat ik dat gedaan heb. Maar heb hem net gelopen en het ging prima! :-)

Wel lekker dat het lopen na de vakantie weer goed ging!
Alle reacties Link kopieren
Hey anniethepannie, wij gingen toen inderdaad al gelijk op met deel 2 geloof ik! Allebei maar heel snel weer beginnen dan?



Ik denk toch dat ik het met les 7 of zo ga proberen, omdat Evy steeds 3 lessen per week rekent en je dan meestal in zo'n cycle van 3 komt. Dan sla ik de eerste twee cycles over en dan met les 7. Veel later durf ik eigenlijk niet.... maar wie weet.



Sijo, gaat die ipod er nog in zitten? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Euhm, wat zijn jullie allemaal al ver....ik ben nog bezig met het eerste deel.

Ik merk dat mijn conditie erg geod vooruit gaat en nu willen mijn benen ook (daar had ik altijd wel last van, eerder vermoeide benen dan buiten adem).

Alleen, ik merk dat ik daardoor mijn looppas weer moet aanpassen, grotere stappen zeg maar...ik moet dus een nieuw ritme vinden zeg maar en dat vind ik wel jammer, want als ik uit mijn ritme ben, dan kan ik het minder lang volhouden...tips?
kiks76 schreef op 16 juni 2008 @ 22:31:

Sijo, gaat die ipod er nog in zitten? ;-)




Hahahaha, die Ipod is allang binnen!! Had ik in maart of april gekregen. Daar wordt nu ook heel hard mee getraind. Erg leuk dingetje. Ik ga nu voor de hartslagmeter die niet conflicteert met mijn Nike+ X-D

(voor de rest ben ik overigens niet zo materialistisch als ik overkom hoor..hihi)



Gezellig dat jij ook weer meedoet! Ik zat gisteren al mijn berichtjes van hier in een word document te knippen en plakken (tja, er hijgt een tentamen in de nek, dan moet ik altijd opeens van die dingen doen die dan echt niet meer kunnen wachten, herkent iemand dit?). En er is nog maar een kleine harde kern van het begin over. Lag wel in een deuk over het billenverhaal (wederom, elke keer als ik dat teruglees). En toen wist ik het, ik mis Lottekenl enzo allemaal! Waar zijn jullie?? Nog steeds aan het lopen? Gelukkig hebben we weer 2 oudgedienden terug! :cheer2:



Oooh, Wen, wat leuk!! Nou vooruit, jij hebt een excuus! ;-)

Stonden de rest van de lessen er wel goed op?



Char, gelukkig mag je nog wel weer gaan lopen. En "fijn" dat hij de juiste plek wist te vinden..



WV, je zit wel een beetje in de gevarenzone met je tips hoor! Tis dat ik er mee eens ben, maar anders was het toch wel aardig gevalltje Driekus hoor! X-D



Oostengeltje, ga ook vooral niet te hard! Begin langzaam, da's mijn advies. Er zijn er hier een aantal die hun passen aanpassen op hun adem, op links inademen, dan 2 passen en dan weer uitademen. Ofzo. Ik doe dat niet, raak daar helemaal van in de war (ook als Evy zegt dat ik op mijn ademhaling moet letten, dan ga ik JUIST de fout in! Dus dat negeer ik altijd maar). En voor de rest: gewoon blijven doen! Ik merkte dat ik pas bij de langere stukken "schwung" in mijn passen kreeg.
Alle reacties Link kopieren
**Wolkenvrouw trekt haar tips beschaamd terug**
Blegh.... net les 14. Maar pas het derde stuk 6 minuten uitgelopen (1e - stop na 5m, 2e - stop na 5.5m). Overmorgen nog maar eens proberen.



Vraagje - als jullie 's ochtends lopen, hoe doe je dat dan met eten? Was vanochtend nog helemaal nuchter, maar misschien beter toch iets eten? Wat zit niet in de weg met lopen?
Alle reacties Link kopieren
@Kiks, inderdaad. Ben eigenlijk vrij snel na de 2e serie afgehaakt (rotsmoezen te over!) en nu weer begonnen. Leuk dat je ook weer begint.



@Wen: wauw, gefeliciteerd. Enne, je mag 'het' natuurlijk best vernoemen naar Evy als het een meisje blijkt te zijn haha!



@Sijo: ja, is goed om weer terug te zijn en te zien dat er zoveel oudgedienden én nieuwelingen enthousiast aan het lopen zijn met Evy.



Gisteravond om 21.30 uur eindelijk genoeg moed bij elkaar geraapt om het weer te proberen: HEEEEERLIJK! Ik heb genoten (en afgezien natuurlijk). Ben heel optimistisch met les 15 begonnen (2,4,5,6,7 min. lopen met 2 minuten wandelen) en viel me niet tegen. Qua conditie ging het goed (hijgen natuurlijk) maar mijn kuiten stonden echt op springen!

Iedere keer als ik aan opgeven dacht kwam Evy weer vrolijk tussendoor en ik wilde haar natuurlijk een reden geven om echt fier om mij te zijn :)! Wat ben ik blij dat ik weer ben begonnen, sprong vanmorgen zowat mijn bed uit toen de wekker ging. Herkennen jullie dat?



Vandaag even rust (geen spierpijn gek genoeg, zal morgen wel komen) en morgen een rustige les heeft ze beloofd!



Allemaal succes weer en geniet vooral van het heerlijke buitenlopen met dit mooie weer!!

Annie
Alle reacties Link kopieren
Bergamot: gewoon nog een keer proberen, je zult zien dat het je echt gaat lukken!



Vwb het eten: ik ging altijd 's morgens vroeg lopen met een nuchtere maag, maar gisteravond toevallig een keertje 's avonds. Als er maar genoeg tijd tussen het eten en het lopen zit zal je er niet veel last van hebben denk ik. En 's morgens eerst iets lichts eten (yoghurt of cracker of zo) is ook wel lekker, zeker als je langere stukken gaat lopen.

Suc6 ermee!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond mijn 1ste les met Evy gelopen en beviel me echt super!! Manlief liep wat meters voor mij (moest even aan mij laten zien hoe goed ie wel niet was ;-] ) maar heb het prima vol gehouden en geen moment aan opgeven gedacht!

Nu maar hopen dat de andere lessen net zo soepeltjes verlopen (denk het niet X-D )



Wel verstandig om toch een tijdje tussen de maaltijd en het lopen te zetten,.. ben gisteren iets te vroeg na het eten gegaan en dan krijg je veel makkelijker een zijsteek!
Alle reacties Link kopieren
Esth3r: en, heb je hem nog gelopen? Zoja hoe ging het?

Ik niet, ik voelde me overdag te gaar en na mijn avonddienst was het te donker buiten (ik heb mijn vriend met de beste puppy-ogen aangekeken maar he wouldn't cave). Vandaag ga ik echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven