Lijf & Lijn alle pijlers

Zwemmen: goed voor je conditie, lichaam of om af te vallen?

12-11-2007 15:15 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



ik zou graag zwemmen om een beetje aan mijn figuur te werken. Kilo's af mogen, maar in feite gaat het mij meer om mijn figuur (buikje wat minder en iets mooiere billen - zoals de meeste vrouwen zeker ;-) ). Om te joggen vind ik het nu al te koud, dus da's geen optie. Ik heb verschillende site's gevonden op het net omtrent zwemmen, de ene site zegt dat het niks uithaalt omdat je net een vetreserve aanlegt omwille van het koude water, en dat je meer eet na het zwemmen omdat je honger groter is, andere site's zeggen dat zwemmen net goed is om een mooi figuur te krijgen. Kan iemand mij zeggen of zwemmen nu wel of niet goed voor je (figuur) is? Zijn er personen die (uitsluitend) aan zwemmen deden in combinatie met een dieet en hierdoor een mooi figuur hebben of waarbij zwemmen geholpen heeft bij het afvallen?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had net al een aavulling gedaan, dat die site nergens opslaat qua zwemschema's.



Dat valtaf gebeuren heb ik ook wel eens gedaan, vond ik toen nix.

Ik ga het nu eens met die lifestyle toestand proberen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend lekker vroeg gaan zwemmen en het was rustig in het bad, heerlijk gewoon!

Ik heb nu een schema om 250 meter achter elkaar te kunnen zwemmen.

Met schoolslag hou ik dat met gemak vol, maar met borstcrawl dus niet!

Vanochtend 6 banen gezwommen met telkens 20 seconden rust en dat ging prima.

Morgen weer, dan 8 banen. Het gaat niet snel maar het komt vast een keer goed!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Wat ik wel handig vind aan valtaf is dat je alles invoert wat je doet en alles invoert wat je eet. Zo krijg je inzicht of het in balans is, en dat is het bij mij dus niet: denk ik dat ik prima heb gegeten, heel bescheiden en niet te veel calorieën, denkt valtaf daar héél anders over. En dan blijkt dat wat ik heb vebruitk volgens valtaf ook nog eens tegenvalt, ondanks al dat gezwem, gefiets en gewandel...

Dus zo kan het dat ik 's avonds laat de trap op en neer loop, heen en weer ren door de kamer en zo fanatiek mogelijk op en neer spring. Maar dat zet dan niet zo heel veel zoden meer aan de dijk. Resultaat na 6 dagen: + 0.20 kilo. Ach ja, het zal wel meer tijd nodig hebben hoop ik dan.



Vandaag heb ik gefietst (45 minuten) gewandeld (stevige wandeling van een half uur in de pauze ) maar het meest verheugde ik me natuurlijk op zwemmen. Ik lag om kwart voor 8 in het water en kwam er net lekker in toen werd omgeroepen dat ze gingen sliten om 20.00. Ik dacht dat ze veel langer open waren (het was voor het eerst dat ik doordeweek in het openluchtbad ging zwemmen)! Stevig balen dus, ik was net zo lekker bezig met borstcrawlen: elk baantje (50m) zo lang mogelijk volhouden voor ik met schoolslag het baantjeaf mocht maken. Het ging lekker! Maar helaas kwam al snel een eind aan het plezier :(



Morgen weer een kans
Alle reacties Link kopieren
.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Grappig Nostradame we hadden een beetje het zelfde progamma vandaag!

Ik was vandaag onverwachts vrij dus had alle tijd.



Vanochtend heb ik 30 minuten gezwommen, vanmiddag 2 en een half uur gefietst en vanavond heb ik 55 minuten gewandeld.

Morgenochtend ga ik weer zwemmen en donderdag ga ik weer rennen of wandelen.

En dan hoop ik dat ik maandag weer ben afgevallen.



Wat stom dat ze dan niet zeggen, dat als je komt zwemmen ze over een kwartiertje gaan sluiten.

Succes morgen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Hellow dames, hier ben ik ook nog eens. Wat leuk om te zien dat het topic terug 'hoog' in de lijst staat . Ik ben ondertussen (een 6-tal weken terug) bevallen via keizersnede van een pracht van een dochter, en ben gisteren de eerste maal terug gaan zwemmen. Wat was me dat zalig, zeker met zo'n warm weer. Ik kon nog niet zoveel aan, maar lijkt me logisch na een zware zwangerschap (letterlijk dan) en een keizersnede. Ik was 17kg bijgekomen, waarvan ik er al 11 kwijt ben, maar had een hele dikke buik (iedereen dacht dat ik minstens van een tweeling zwanger was). Ik zit met vleesbomen en mag geen rechte buikspieroefeningen doen (baarmoeder wordt eind oktober wel verwijdert). Heb wel een hele dikke buik overgehouden aan mijn zwangerschap (lijk wel nog steeds 5 maand zwanger), dus ik hoop dat dat met het zwemmen toch vlugger vermindert dan dat ik niks zou doen. Is wel in combinatie met (af en toe) gaan fietsen en gaan wandelen...
Lekker fanatiek actief op je vrije dag



's Avonds is de kassa dicht en kun je kaartjes uit de automaat halen, dus is er niemand die zegt dat ze bijna gaan sluiten. Maar ik heb een abonnement dus wat dat betreft maakte het niet uit.



Gisteren heb ik de schade een beetje ingehaald en alsnog lekker gezwommen, een dik half uur. had eigenlijk langer gewild, maar dan moet je er om 7 uur zijn en dat vind ik lastig als ik ook nog boodschappen moet doen, eten koken en eten! Voor mijn vriend was het alsnog te snel na het eten; die kon niet lekker zwemmen met zijjn verse maaginhoud.



Ik heb een stevige beenslag gedaan gisteren (schoolslag) en ik voel het nu in mijn dijen! Lekker lichte spierpijn waarbij je de centimeters bijna voelt verdwijnen Maar serieus: na een week mijn voeding en activiteiten bijgehouden te hebben was het me duidelijk dat ik structureel iets te veel eet. De afgelopen 2 dagen ben ik strenger geweest en dat zie ik meteen terug op de weegschaal: -0,8 na 1 week En in de spiegel zie ik bij mijn armen en schouders een duidelijk verschil ten opzichte van 3 weken geleden. Naast dat het zwemmen gewoon heerlijk is en ik het leuk vind om steeds ietsje beter te worden in (een soort van) borstcrawl, is dat heel motiverend!



Vanavond doe ik niks, maar ben natuurlijk wel weer op de fiets en ga waarschijnlijk in de pauze weer een half uur stevig doorwandelen. Morgen ben ik vrij en ga ik 's ochtends zwemmen, 's middags op de fiets naar een bruiloft en 's avonds natuurlijk dansen op het feest
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je weer zwemt Fien! Enne nog gefeliciteerd met je dochter.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag een echte rustdag. Ben nog niet verder geweest dan de hond uitlaten en met jongste dochter een klein rondje gefietst.

Maar de andere dagen van de week allemaal lekker bezig geweest. Blijft toch moeilijk de borstcrawl goed onder de knie te krijgen maar waarschijnlijk ben ik te ongeduldig.

Schoolslag kan ik eindeloos baantjes blijven trekken. Maar bij de borstcrawl moet ik echt steeds 1 baantje afwisselen met gewone schoolslag.

Hier is het buitenbad zelf maar tot 18.00hr open. Maar gelukkig heb ik zo nu en dan ook wel een gaatje overdag.
Alle reacties Link kopieren
Thanks nikkinuts. Ik moet zeggen dat ik op mijn buik toch al 2 cm kwijt ben, of dat nu alleen door het zwemmen komt (ben pas 2x geweest) weet ik niet, wel weet ik dat mijn buik niet meer zo 'hangt' sinds ik zwem. Ook ben ik een stuk van mijn 'lovehandles' kwijt . Het moet dus toch helpen. Op de weegschaal ben ik niks kwijt, maar vriend verwittigde me reeds dat spieren meer wegen dan vet, dus opletten met die weegschaal he dames, misschien kan je voorlopig beter meten?

Het is wel zalig in het water, en ik kan al bijna niet wachten tot mijn dochtertje meekan (ik neem ze ten vroegste als ze 4 maanden is mee, het zwembadwater is nog niet zo goed voor haar).
Alle reacties Link kopieren
Helleu,



Is iedereen uitgezwommen?

Ik niet hoor. Het zwembad heeft nu wel 'zomertijd' en dan kan ik niet zomaar voor het werk gaan zwemmen.

Ik moet nu echt op mijn vrijedag gaan of een uurtje later gaan werken, je moet wat voor een zwemcarriëre hè!



Afgelopen vrijdag was het druk, kon op het laatst mijn 8 baantjes borstcrawl pas doen, maar het ging goed.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
.
Nee, nog niet uitgezwommen!



Vorige week ben ik 2 keer naar het subtropisch zwembad gegaan omdat het te koud was en regende. Borstcrawl gaat nu een stuk makkelijker! Ik denk dat ik nu maar eens die draai ga proberen te oefenen, en kijken of ik het langer dan een baantje achter elkaar kan volhouden.



Deze week weer naar het buitenbad, ben benieuwd of de borstcrawl daar ook zo goed gaat. Het bad is een stuk groter, meer golfslag, en het zijn 50-meterbanan, dat zwemt toch anders.



Ik doe thuis ook andere oefeningen en ik let op mijn voeding, maar mijn lichaam ziet er strakker en gespierder uit, vooral mijn rug en schouders! De kilo's vliegen er niet af, helaas. Slechts 1.4 kilo is er af ik 3 weken tijd. Er zijn toch te veel dagen dat ik weer meer (calorierijker) heb gegeten dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
,
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar!

Ik heb ook het idee dat mijn armen niet meer zo zwabberen.

Ik weet niet of het echt zo is, of dat ik hoop dat het zo is!



Wat voor soort oefeningen doe je dan?

Ik ben overal voor in om maar slanker te zijn of te lijken!

Ik loop wel regelmatig, doe ook netjes oefeningen voor mijn bovenbenen.

En als jij dan leuke oefeningen hebt voor de rest, wordt het misschien nog iets met me!



50 meterbaan lijkt me wel moeilijker, je kan toch niet zo vaak afzetten!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog lekker aan het zwemen hoor. Als wordt het wel passen en meten om het zwemmen met het hardlopen en fietsen te combineren. Bestaat natuurlijk ook nog zo iets als werk en gezin.

Afgelopen week dus maar 1 keer gaan zwemmen. Maar de kinderen moeten nog 1 1/2 week naar school en volgende week worden de openingstijden wat ruimer dus zal het weer gemakkelijker om een gaatje te vinden.

Maar ben wel jaloers op jullie hoor want ik blijf een beetje hangen op een baatje borstcrawl steeds afwisselen met een baantje schoolslag.

Misschien als ik een paar weken weer 3/4 keer per week zwem dat ik wel vorderingen ga zien. Ik ploeter gewoon nog door.
Alle reacties Link kopieren
,
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Je wil toch een keer een triatlon gaan doen Baukje?

Er zijn er veel meer die dan schoolslag zwemmen hoor.

Man deed zijn eerste triatlons ook schoolslag en kan nu met gemak 3.8 km borstcrawlen!



Als je conditie ok is heb je die borstcrawl volgens mij best snel, aardig onder de knie.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:nikkinuts schreef op 14 juli 2009 @ 22:04:

Gelukkig maar!

Ik heb ook het idee dat mijn armen niet meer zo zwabberen.

Ik weet niet of het echt zo is, of dat ik hoop dat het zo is!



Wat voor soort oefeningen doe je dan?

Ik ben overal voor in om maar slanker te zijn of te lijken!

Ik loop wel regelmatig, doe ook netjes oefeningen voor mijn bovenbenen.

En als jij dan leuke oefeningen hebt voor de rest, wordt het misschien nog iets met me!



50 meterbaan lijkt me wel moeilijker, je kan toch niet zo vaak afzetten!



Ik doe oefeningen met dumbells van 3 kilo: squads, lunges, alle arm- en schouderspieroefeningen die ik ken, push-ups, en als ik zin heb buikspieroefeningen. Er zit geen regelmaat in, ik doe het zo maar even tussendoor als ik er zin in heb maar heb er vaak wel een lekkere spierpjn van. Belangrijkste doel is behouden wat ik heb! Verder fiets ik naar mijn werk (totaal 3 kwartier) en maak ik regelmatig een stevige lunchwandeling.



Afzetten doe ik trouwens zo min mogelijk bij het zwemmen, want dat kost geen moeite. Het gaat me om de training, om snelheid met mijn lichaam te behalen. Niet om de snelheid op zich.
quote:baukje schreef op 14 juli 2009 @ 22:11:

Hier ook nog lekker aan het zwemen hoor. Als wordt het wel passen en meten om het zwemmen met het hardlopen en fietsen te combineren. Bestaat natuurlijk ook nog zo iets als werk en gezin.

Afgelopen week dus maar 1 keer gaan zwemmen. Maar de kinderen moeten nog 1 1/2 week naar school en volgende week worden de openingstijden wat ruimer dus zal het weer gemakkelijker om een gaatje te vinden.

Maar ben wel jaloers op jullie hoor want ik blijf een beetje hangen op een baatje borstcrawl steeds afwisselen met een baantje schoolslag.

Misschien als ik een paar weken weer 3/4 keer per week zwem dat ik wel vorderingen ga zien. Ik ploeter gewoon nog door.Baantje borstcrawl direct gevolgd door een baantje schoolslag is ook mijn beste prestatie op dit gebied hoor! En dat niet eens een uur achter elkaar. Ik denk dat ik als ik tijdens een uur zwemmen 10 minuten aa de borstcrawl besteed dit al veel is. Maar het wordt wel langzaam steeds meer! Ik ploeter ook maar gewoon verder
.
Alle reacties Link kopieren
quote:nostradame schreef op 14 juli 2009 @ 23:00:





Baantje borstcrawl direct gevolgd door een baantje schoolslag is ook mijn beste prestatie op dit gebied hoor! En dat niet eens een uur achter elkaar. Ik denk dat ik als ik tijdens een uur zwemmen 10 minuten aa de borstcrawl besteed dit al veel is. Maar het wordt wel langzaam steeds meer! Ik ploeter ook maar gewoon verder





Ik heb vanochtend toch lekker gezwommen!

Het ging echt goed.

Weer 10 banen bosrtcrawl gedaan met telkens 20 sec. rust en ook nog 2 keer 2 banen achter elkaar borstcrawl.

En verder lekker schoolslag gedaan.

Maandag ga ik weer, denk ik!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik dacht dat als je iemand quote, dat dan je bericht gelijk in beeld zou komen, niet dus.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
Jammer , hier van zwemmen deze week dus helemaal niets gekomen,.Had woensdag en donderdag gepland maar was net ongesteld geworden en dan sla ik altijd maar een paar dagen over. Wordt het dinsdagmiddag pas weer. Want het weekend zit al vol met hardlopen-fietsen en kinderen en maandag met werk en einmusical van mijn oudste dochter.

Gaat niet opschieten zo.

Nikkinuts wil inderdaad een triatlon gaan doen. Nou ja een kwart triatlon maar hoor. En alleen voor de fun. Wat ik met fietsen en zwemmen te kort kom zal ik nooit goed kunnen maken met het hardlopen. Foccus me nu eerst even op de volgende marthon eind oktober. Maar het zwemmen en fietsen is daarbij een plezierige afwisseling. Alleen intensieve fiets en zwemtrainingen zitten er dan even weer niet in.

Voor mij is nu even de techniek van de borstcrawl onder de knie krijgen het belangrijkste. Heb me latne vertellen dat de snelheid dan wel komt. En inderdaad met schoolslag red je het ook nog wel binnen te tijdslimieten.

Alleen ik heb altijd het standpunt dat er iemand achteraan moet lopen (zwemmen of fietsen) maar dat dat nu ook niet perse ik hoef te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven