Mode & Beauty alle pijlers

Fuck it....PARFUM!

20-06-2015 16:55 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al een paar keer geschreven: parfumtopics mogen niet meer vanwege één of andere uit de hand gelopen ruzie. Wat ik jammer vind, want ik vind niets zo heerlijk als parfum. Dus hier een 'wat vind je lekker/vies' parfumtopic. Als de Mods hier niet blij mee zijn, dan hoor ik het wel.



Ik trap af: Chanel....! En dan de oude wijven luchtjes no5, Coco en Allure Sensuelle.

Wat ik smerig vind zijn de kaugomballen luchtjes en bijna alles van Cacharel (terwijl met Noa ze juist wel de spijker op de kop hebben geslagen)



Welk luchtje kun jij niet missen in je badkamerkastje?
Alle reacties Link kopieren
quote:lindybopophelia schreef op 20 juni 2015 @ 17:21:

[...]





Ik ben 33 en als ze me vragen wat ik voor luchtje op hebt en ik zeg: oh die van Christina Aguilera krijg meestal te horen:

Ben jij daar niet wat te oud voor?

Maar zoals jij al zegt het past bij me.Al is het de babyparfum van Zwitsal, als je het kunt hebben en je vindt lekker dan lekker schijt aan de rest. Ik ben 39 en kan sommige luchtjes echt niet meer hebben. Was vroegâh helemaal weg van Gucci Rush maar ik kan het helaas niet meer hebben omdat het luchtje anders ruikt op mijn huid dan toen.
.
quote:Lulu_ schreef op 20 juni 2015 @ 17:20:

[...]





Niet stom hoor, de Red Sin van CA is heerlijk! Ik gebruik ook graag Essential van Replay (is een EdT, dus niet al te zwaar maar wel zoet), White Musk van the Body Shop, 2 van Gaultier. Vroeger mijn favoriete luchtje maar nu al een tijdje uit de handel; Sicily van D&G. Mocht iemand hier het luchtje kennen en er nog een goed lijkende vervanger voor weten dan lees ik het graag. :-) Dank je! jij maakt mijn dag weer goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lulu_ schreef op 20 juni 2015 @ 17:20:

[...]





Niet stom hoor, de Red Sin van CA is heerlijk! Ik gebruik ook graag Essential van Replay (is een EdT, dus niet al te zwaar maar wel zoet), White Musk van the Body Shop, 2 van Gaultier. Vroeger mijn favoriete luchtje maar nu al een tijdje uit de handel; Sicily van D&G. Mocht iemand hier het luchtje kennen en er nog een goed lijkende vervanger voor weten dan lees ik het graag. :-)

Ik ken de site verder niet maar hier is het nog te koop, zeggen ze.



http://www.parfumania.nl/Parfum/Dolce-& ... p-989.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 20 juni 2015 @ 17:25:

De mijne is ook alweer een aantal jaar van de markt af. Nooit meer zo'n lekkere gevonden. Heb er nu weer eentje die ik een jaar of 10 geleden ook had (was er toen op uitgekeken) maar toch nog lekker genoeg.



Ik hou niet van te zoete of 'poeder' achtige geuren, daar krijg ik een heel wee gevoel van. Te zware (meer bedwelmend) vind ik ook niet lekker of een wintergeur in de zomer dragen bijv.Om welke luchtjes gaat het? Of zitten ze in de Witness Protection Programm ?
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:26:

[...]





Al is het de babyparfum van Zwitsal, als je het kunt hebben en je vindt lekker dan lekker schijt aan de rest. Ik ben 39 en kan sommige luchtjes echt niet meer hebben. Was vroegâh helemaal weg van Gucci Rush maar ik kan het helaas niet meer hebben omdat het luchtje anders ruikt op mijn huid dan toen.En voor jou ook Dank je!
Mijn favoriete geurtje van dit moment is Bottega Veneta, heerlijk
Joop! Le bain, heerlijk. NOa en Eden ook prima voor overdag. Flowers van kenzo, Tresor en Chanel voor een feestje.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 20 juni 2015 @ 17:26:

Onmisbaar:

Chanel no 5, voor s'avonds en als een soort 'pick me up'

Chanel Allure, voor overdag



Momenteel ook in het kastje:

- cheap and chic van Moschino, vind het wel lekker poederig zonder te zwaar te zijn (cadeautje)

- un jardin sur le toit van Hermes, fris lenteluchtje zonder wc-verfrisser associaties



Staan klaar om door te schuiven naar vriendinnen:

- Patchouli van Les Nereides, was een cadeau maar dit is echt te heftig spul voor mij, ontneemt mij de adem terwijl ik toch niet vies ben van een parfumwolkje.

- anais anais van Cacharel. Gewoon bah.



Als ik me zielig en Remy voel dan spuit ik wat op mijn polsen. En af en toe ruik ik er aan en voel ik me weer ok. Ik lig dan wel in mijn pyjama met gaten en dito badjas op een zondag als Koos Werkloos op de bank, maar het contrast doet 't 'm.



Anaïs Anaïs wil ik lekker vinden en het wil niet lukken. Dat luchtje is blijkbaar populair want dat gaat volgens mij nooit meer uit de handel.
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:12:

[...]





Ik schreef er ook af en toe en zat niet in Het Clubje dus weet er het fijne niet van, wel dat het uit de hand is gelopen. Het hoe, wat en waarom is mij compleet ontgaan.



Mij niet. En ik snap heel goed waarom de mods het vervolgens niet meer wilden. Heel kort; er onstonden twee groepen die elkaar de oorlog verklaarden.



Maar on-topic; de Tresor staat altijd in mijn badkamerkastje. Ik maak wel eens uitstapjes (Amor amor, Eden, Sun, L´eau d´Issey) maar Tresor komt altijd weer bij me terug.

Zo jammer dat je zelf je eigen parfum niet ruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ohh, ik ben gek op parfum. Heb net met mezelf afgesproken dat ik komende week mezelf mag trakteren op twee nieuwe flesjes.



Coco Mademoiselle van Chanel is wel m'n allerlievelings, daarnaast ben ik ook gek op Daisy Dream van Marc Jacobs en Fuel for Life van Diesel. En ik draag ook nog wel eens mannenluchtjes, ik kreeg vroeger zoveel complimentjes (van mannen en vrouwen!) als ik 1 Million van Paco Rabanne van m'n vriend droeg, dat ik hem lekker voor mezelf heb gekocht



Jammer dat parfum zo duur is, ik heb nog zoveel geuren op m'n verlanglijstje staan!
Alle reacties Link kopieren
Beste geurtje sinds mijn 15e: Coco Chanel

Ook lekker: Jasmin noir van Bulgari en de paarse van Aliën.



Smerig: bijna al het andere. Ik hou niet van mierzoet, dus dan valt er al veel af. En van de geuren die overblijven matchen er veel niet met mijn huid: zijn gewoon smerig bij mij Sí bijvoorbeeld vind ik wel erg lekker, maar ik stink een uur in de wind als ik die op doe.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:27:

[...]





Om welke luchtjes gaat het? Of zitten ze in de Witness Protection Programm ? Addict Eau Fraiche (de lilakleurige) en die ik nu heb is Woman van Versace.
wij slapen nooit.
Vroeger droeg ik altijd Opium, vind hem nog steeds heerlijk, maar niet voor overdag naar mijn werk.



Ik draag altijd Noa van Cacherel, precies goed voor mij. Die heb ik overigens een hele tijd geleden via hier gevonden, op aanraden van medeforumsters.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 20 juni 2015 @ 17:32:

[...]





Mij niet. En ik snap heel goed waarom de mods het vervolgens niet meer wilden. Heel kort; er onstonden twee groepen die elkaar de oorlog verklaarden.



Maar on-topic; de Tresor staat altijd in mijn badkamerkastje. Ik maak wel eens uitstapjes (Amor amor, Eden, Sun, L´eau d´Issey) maar Tresor komt altijd weer bij me terug.

Zo jammer dat je zelf je eigen parfum niet ruikt.



Patchouli versus water luchtjes ?



On topic: je kunt je parfum ruiken als je het in je haar spuit. Of het goed is voor je haar is een tweede.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dierenrijk schreef op 20 juni 2015 @ 17:34:

Vroeger droeg ik altijd Opium, vind hem nog steeds heerlijk, maar niet voor overdag naar mijn werk.



Ik draag altijd Noa van Cacherel, precies goed voor mij. Die heb ik overigens een hele tijd geleden via hier gevonden, op aanraden van medeforumsters.Ik snap niet het wat het is, maar Noa kan ik niet meer hebben. Ik droeg het best lang en nu krijg ik overal jeuk als ik het gebruik. Geen cacharel fan maar NOA.....zooooo lekker! Ruilen van huid?
Mijn top 3:

- One Calvin Klein;

- Incanto Salvatore Ferragamo;

- Deep Red Hugo Boss.
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:38:

[...]





Ik snap niet het wat het is, maar Noa kan ik niet meer hebben. Ik droeg het best lang en nu krijg ik overal jeuk als ik het gebruik. Geen cacharel fan maar NOA.....zooooo lekker! Ruilen van huid?Of in je haar spuiten
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 20 juni 2015 @ 17:34:

[...]





Addict Eau Fraiche (de lilakleurige) en die ik nu heb is Woman van Versace.Ik snap het; drugsgerelateerde misdrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:01:

[...]





Ja dat ken ik, het topic waarin er werd opgeroepen om iedereen die te veel gebruikt te lynchen.Ik kende hem niet, maar topic naar mijn hart. Niks maakt mij zo agressief als iemand met teveel parfum in mijn buurt. En dan x2 als het op de sportschool is. Gatverdamme wat aso.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:desieq schreef op 20 juni 2015 @ 17:32:

Ohh, ik ben gek op parfum. Heb net met mezelf afgesproken dat ik komende week mezelf mag trakteren op twee nieuwe flesjes.



Coco Mademoiselle van Chanel is wel m'n allerlievelings, daarnaast ben ik ook gek op Daisy Dream van Marc Jacobs en Fuel for Life van Diesel. En ik draag ook nog wel eens mannenluchtjes, ik kreeg vroeger zoveel complimentjes (van mannen en vrouwen!) als ik 1 Million van Paco Rabanne van m'n vriend droeg, dat ik hem lekker voor mezelf heb gekocht



Jammer dat parfum zo duur is, ik heb nog zoveel geuren op m'n verlanglijstje staan!Bij de DA in Amsterdam op het Leidseplein verkopen ze topluchtjes voor best redelijke prijzen. Nou ja, redelijk....je kunt er nog steeds 2 weken van eten van dat bedrag, maar toch...wat minder duur dan bijvoorbeeld de Douglas of Ici Paris.
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:38:

[...]





Ik snap niet het wat het is, maar Noa kan ik niet meer hebben. Ik droeg het best lang en nu krijg ik overal jeuk als ik het gebruik. Geen cacharel fan maar NOA.....zooooo lekker! Ruilen van huid?Ik spuit nooit parfum op mijn huid, daar krijg ik geheid uitslag van. Ik spuit het altijd gewoon op mijn kleren, gaat ook prima.
quote:impala schreef op 20 juni 2015 @ 17:39:

[...]



Ik kende hem niet, maar topic naar mijn hart. Niks maakt mij zo agressief als iemand met teveel parfum in mijn buurt. En dan x2 als het op de sportschool is. Gatverdamme wat aso.

Dan stop je maar watjes in je koninklijke neus of neem een pepermuntje. Tssk.



Wat is er met mijn mooie landje gebeurd dat niemand meer iets van een ander kan velen?
Voor Impala parfum-hoeveelheid-enseau-meer-topic.
Cateautje, daar heeft ze zelf last van, waarschijnlijk de rest niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven