Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij gemiddeld uit per jaar aan kleding?

12-04-2012 13:50 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben naar het antwoord:



Hoeveel geef jij gemiddeld uit per jaar aan kleding? (Onder kleding versta ik letterlijk alles wat daarmee te maken heeft: broeken, rokjes, jurkjes, schoenen, jassen, ondergoed, tassen, sieraden...)



Koop jij dan alleen maar dure merkkleding of alleen maar bij goedkope winkels, of een mengelmoes daarvan?



Oh en nog een leuke vraag: zou jij meer geld aan kleding besteden als je bijvoorbeeld een hoger salaris zou krijgen per maand? Of koop je nu ook alle kleding al die je leuk vindt en kijk je niet naar het prijskaartje?
Geen idee, want het wisselt enorm en het hangt af van het inkomen dat ik heb (ik ben interimmer) en de kleding die ik zie hangen in de winkels, maar gemiddeld genomen koop ik liever 1 duur en kwalitatief goed kledingstuk dan 10 minder goede kledingstukken.



Een jurkje is dan ook rustig E 150 of meer en schoenen/laarzen rond de E 150 tot E 200.



Als ik meer inkomen zou hebben zou ik zeker vaker kleding kopen en ook zeker duurder, want dan zou ik gaan voor Valentino e.d.
quote:chyou schreef op 12 april 2012 @ 14:08:

Goh Oriane, kom ik je hier ook weer tegen en weer zijn we het eens. Ben jij mijn moeder?





Wel eens, maar de bedragen komen dan weer niet helemaal overeen. Ik denk dat ik met alles bij elkaar (dus inkluis jassen, schoenen, ondergoed, sokken en kleding)... zo'n 10.000 euro per jaar uitgeef.... Maar dat kan iets meer zijn. En ja ik weet dat dat exhorbitant veel is en ik probeer ook echt te minderen.... Maar ik koop vaak pakken van een bepaald merk. En zo'n pakje is dan incluis schoenen en minimaal twee hemden gelijk weer 1.000 euro, en dan gaat het heel hard. Ik heb drie zomer en drie winterpakken en de rest gaat op aan casualere kleding.



Kruipt nu weer terug in d'r hoekje...
Ik geef op het moment erg weinig uit. Heb lange tijd ook een budget gehad van 100 euro, maar op dit moment gaat dat even niet. Laatste jaar denk ik 500 euro uitgegeven, maar dan wel aan tweedehands kleren die er nog prima uitzien, vandaar dat het lijkt alsof ik veel meer nieuwe kleding heb. Je wordt juist creatiever van een beperkt budget. Ik krijg altijd complimentjes over mijn stijl etc. Iets dat 100 euro in de winkel kost, koop ik voor 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha! Septembergirl. Je hebt helemaal gelijk, met vintage (dat is toch een veel chiquer woord dan tweedehands maar betekent hetzelfde) bedoel ík de spijkerbroeken enzo van een euro bij de Kringloop!
quote:Beukenootje schreef op 12 april 2012 @ 14:16:

Hahaha! Septembergirl. Je hebt helemaal gelijk, met vintage (dat is toch een veel chiquer woord dan tweedehands maar betekent hetzelfde) bedoel ík de spijkerbroeken enzo van een euro bij de Kringloop!



Mwaaaaah vind ik niet helemaal hetzelfde. Vintage is wat ze bij bijvoorbeeld Laura Dolls verkopen.



Een broek uit de wintercollectie van 2007 van M&S mode gekocht bij de kringloop is niet helemaal vintage



Maar wat maakt het uit, niks toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:annabel85 schreef op 12 april 2012 @ 14:14:

maar als ik straks een 'échte' baan heb, is het zeker niet mijn intentie nog meer uit te geven aan kleding..

Hoop de kledingobsessie dan juist wat meer naast me neer te kunnen leggen..



Sinds ik werk ( ben juni 2011 afgestudeerd en in sept aan het werk gegaan) is mijn 'obsessie' alleen maar erger geworden



Maar , ik hou wel strikt mijn financiën bij en wat niet kan, kan niet. Dan wacht ik maar een maandje ( Zoals nu met de tas die ik zó graag wil)



Ik herken het wel, steeds je garderobe 'net niet' vinden. Dan ligt er al gauw een wishlist klaar met de stukken die ik erbij wil en waar ik dan naar op zoek ga
Alle reacties Link kopieren
Koopt iemand hier wel eens outdoor kleding?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, herinner me nog wat andere aankopen, ik heb ook nog een beha gekocht, nieuwe sokken en ik heb afgelopen week hele leuke pumps besteld. Dus het is denk ik eerder 270 euro voor mij + 80 euro voor mijn man. (Schaam....), exclusief kleren voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik bijna geen kleding gekocht en nu ik voor het eerst echt salaris krijg, kan ik eindelijk een keertje kopen wat ik echt leuk vind ipv de goedkoopste dingen uit de uitverkoopt. Dus heb ik het afgelopen maanden een beetje laten rollen, met een gemiddelde van ongeveer 100E.
quote:panadol schreef op 12 april 2012 @ 14:20:

Koopt iemand hier wel eens outdoor kleding?

Ik kan met al mijn kleding naar buiten ...



Overigens; op Skikleding na is het antwoord nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 12 april 2012 @ 14:15:

[...]





Wel eens, maar de bedragen komen dan weer niet helemaal overeen. Ik denk dat ik met alles bij elkaar (dus inkluis jassen, schoenen, ondergoed, sokken en kleding)... zo'n 10.000 euro per jaar uitgeef.... Maar dat kan iets meer zijn. En ja ik weet dat dat exhorbitant veel is en ik probeer ook echt te minderen.... Maar ik koop vaak pakken van een bepaald merk. En zo'n pakje is dan incluis schoenen en minimaal twee hemden gelijk weer 1.000 euro, en dan gaat het heel hard. Ik heb drie zomer en drie winterpakken en de rest gaat op aan casualere kleding.



Kruipt nu weer terug in d'r hoekje...



Pakken, Mooie goede pakken, zijn ook erg prijzig. Mijn vriend is ook gek op kleding en aanverwanten en hij draagt doordeweeks voor zijn werk ook pakken. Hij shopt niet vaak ( ik ga elke week wel een keer ( of meer) de stad in) maar áls hij shopt, dan rekent hij gelijk een fiks bedrag af.



Vriend heeft bv ook meer met merk dan ik, ik ben niet zo merkentrouw en koop iets als ik het mooi vind ( ik hou wel van kwaliteit). Ik denk dat mijn vriend kwantitatief minder heeft, maar kwalitatief meer ( en dus ook meer uitgeeft) dan ik. Ik heb het andersom denk ik.
Ik heel weinig, laatste keer dat ik wat gekocht heb was vorig jaar. Maar dat komt omdat mijn budget het nu niet toelaat. Als ik straks weer een basn heb, is t eerste wat ik ga doen: shoppuh!!!
Ik hou dus ook echt niet van shoppen en ga maar twee keer per jaar. Ik laat me dan in die winkel ook 'kleden'... Daarna naar de schoenenwinkel en klaar.... En dan geef ik die dag dus een paar duizend euro uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens niks met merkkleding, dat scheelt ook weer in mijn aankopen
quote:panadol schreef op 12 april 2012 @ 14:20:

Koopt iemand hier wel eens outdoor kleding?Ja, ik heb een wandelbroek, outdoorjas, wandelschoenen en wandelsokken.
Deze maand heb ik aan kleding gekocht: een oranje zomerjurkje van Riverwoods van E 185 (+ vermaakkosten E 15), een donkerblauw zomerjurkje van Steppin' Out van E 135 (+ vermaakkosten E 15), een korenbloemblauw zomerjurkje van Mango van E 40 (+vermaakkosten E 15) en rode suede pumps van E 85. Totaal dus E 490 voor 4 dingen.



Dit is voor mijn doen best pittig per maand, maar ik zag dit hangen en aangezien ik een kritische zeur ben die bijna niets leuk vindt heb ik het maar direct gekocht.
quote:panadol schreef op 12 april 2012 @ 14:20:

Koopt iemand hier wel eens outdoor kleding?Nee, ik ben een jurkjes/rokjes/hakjes-meisje .
Ik denk iets van honderd euro per maand.



Als ik meer geld geld had dan zou ik meer en duurdere kleding kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:achnein schreef op 12 april 2012 @ 14:25:

[...]



Ja, ik heb een wandelbroek, outdoorjas, wandelschoenen en wandelsokken.Ik vind het fijne kleding en draag het ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 april 2012 @ 14:28:

[...]





Nee, ik ben een jurkjes/rokjes/hakjes-meisje .Volgens mij de meeste dames hier wel.
quote:iris1969 schreef op 12 april 2012 @ 14:27:

Deze maand heb ik aan kleding gekocht: een oranje zomerjurkje van Riverwoods van E 185 (+ vermaakkosten E 15), een donkerblauw zomerjurkje van Steppin' Out van E 135 (+ vermaakkosten E 15), een korenbloemblauw zomerjurkje van Mango van E 40 (+vermaakkosten E 15) en rode suede pumps van E 85. Totaal dus E 490 voor 4 dingen.



Dit is voor mijn doen best pittig per maand, maar ik zag dit hangen en aangezien ik een kritische zeur ben die bijna niets leuk vintd heb ik het maar direct gekocht.Ik vind de kosten voor het vermaken pittig! Ik zou verwachten dat ze dat gratis zouden doen als je zoveel uitgeeft. Dat de WE kosten berekent vind ik meer dan logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 12 april 2012 @ 14:11:

[...]





Heb je een 'lastige' kledingmaat? Krijg je veel doorgeschoven van familie / vrienden / kennissen?



Nee, geen lastige kledingmaat en krijg niks doorgeschoven.

Circa een jaar geleden was mijn kledingmaat 38/40 en soms 42. Het afgelopen jaar enorm opgezwollen, overigens zonder aan te komen in kilo's en heb dus juist veel kleding naar anderen doorgeschoven. Haha, had wat kleding die destijds te groot was moeten bewaren voor deze tijd.



edit: als iemand momenteel zou denken dat ik 6 tot 7 maanden zwanger zou zijn, kan ik het hem/haar niet eens kwalijk nemen, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat ik uitgeef per maand. Heel wisselend, de ene maand 20 euro, de andere maand 150. Ik ben nogal kritisch qua kleding. Merk boeit me niet, ik koop wat ik mooi en betaalbaar vind. Ik koop bijna alles in de uitverkoop,



Off topic: wanneer begint de uitverkoop weer?? Ik heb shop-drang.
quote:achnein schreef op 12 april 2012 @ 14:31:

[...]



Ik vind de kosten voor het vermaken pittig! Ik zou verwachten dat ze dat gratis zouden doen als je zoveel uitgeeft. Dat de WE kosten berekent vind ik meer dan logisch.Ik laat het niet door de winkels zelf doen, maar door een Turks naaiateliertje waar ik al jaren kom en zeer tevreden over ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 april 2012 @ 14:27:

Deze maand heb ik aan kleding gekocht: een oranje zomerjurkje van Riverwoods van E 185 (+ vermaakkosten E 15), een donkerblauw zomerjurkje van Steppin' Out van E 135 (+ vermaakkosten E 15), een korenbloemblauw zomerjurkje van Mango van E 40 (+vermaakkosten E 15) en rode suede pumps van E 85. Totaal dus E 490 voor 4 dingen.



Dit is voor mijn doen best pittig per maand, maar ik zag dit hangen en aangezien ik een kritische zeur ben die bijna niets leuk vintd heb ik het maar direct gekocht.Dat is wel goed besteed, zeker als je kleding laat aanpassen. Hoeveel mensen je niet ziet rondbanjeren in niet goedzittende kleding. Ik kijk ook altijd naar vermaakmogelijkheden en houd rekening met de bijkomende kosten. Dan pas heb je er wat aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven