Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij gemiddeld uit per jaar aan kleding?

12-04-2012 13:50 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben naar het antwoord:



Hoeveel geef jij gemiddeld uit per jaar aan kleding? (Onder kleding versta ik letterlijk alles wat daarmee te maken heeft: broeken, rokjes, jurkjes, schoenen, jassen, ondergoed, tassen, sieraden...)



Koop jij dan alleen maar dure merkkleding of alleen maar bij goedkope winkels, of een mengelmoes daarvan?



Oh en nog een leuke vraag: zou jij meer geld aan kleding besteden als je bijvoorbeeld een hoger salaris zou krijgen per maand? Of koop je nu ook alle kleding al die je leuk vindt en kijk je niet naar het prijskaartje?
Alle reacties Link kopieren
Max. 50 euro per jaar denk ik. Als ik meer geld had, zou ik veel meer uitgeven. Ik loop nu in versleten kleding, soms met de gaten erin, maar ik heb vaak het geld niet om iets nieuws te kopen.



Deze maand heb ik echter wel kleding gekocht. Veel kleding besteld online, waarvan één jurkje gehouden en misschien ga ik er nog één houden. Vandaag ook ondergoed gekocht. En ik wil nog meer kleding gaan kopen, het 'kan nu even lijen' en ik heb nauwelijks zomerkleding dus nodig is het ook echt wel.



Schoenen koop ik ook bijna nooit. Zeker niet 'gewoon voor de leuk'. Ik koop schoenen als mijn oude versleten zijn. Ik heb nette schoenen (die aan vervanging toe zijn) en twee paar sneakers, waarvan één paar gekregen. Zomerschoenen zou dus ook wel fijn zijn en wil ik ook gaan kopen.



En als ik 20 kilo afgevallen ben, wil ik een hele nieuwe garderobe aanschaffen en gaat al mijn oude kleding linea recta de container in.
Niet meer dan 50 euro per maand
Alle reacties Link kopieren
Ik budgetteer er 150 euro per maand voor. Soms maak ik maandenlang niets op en dan ineens 1000 euro ofzo. Ik hecht niet heel veel waarde aan merken, maar in het goedkoopste segment kan ik niet veel vinden. Ik zal wel midden segment zitten denk ik. Ik loop meestal een mexx, esprit of bijenkorf ofzo binnen en daar kan ik vrij veel vinden voor mij.



Momenteel spreid ik de aankopen iets meer, omdat Internet shoppen nu zo gemakkelijk is en bij vrijwel elke winkel kan. Ik houd niet zo van shoppen. Dus vroeger ging ik eens in de zoveel tijd en dan een hele berg.



Overigens zie ik in je vraag dat er ook sieraden bij horen. Dat zit hier niet bij. Daar koop ik rustig járen niks van en dan iets van 1200 euro ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar sinds januari ca 1500 euro. Ik ben drastisch gaan minderen omdat ik zo idioot veel kleding heb. ( hier is ook al eerder een topic over geweest) Vorig jaar meer dan 14000 euro, maae daar zaten ook wel wat dingen voor mijn man bij en incl schoenen enz. Daarbij ben ik geen merkenfreak mara ik heb wel een aantal jurkjes van Save the queen en dan gaat het wel hard, ook schoenen kosten zomaar 150 euro.

Verder koop ik kleding van sarah pacini, expresso, sandwich, just b dus gewoon middenmoot ( volgens mij)

Aan het begin van het jaar nam ik me voor helemaal niks meer te kopen, maar ben toch weer gevallen voor wat nieuwe blousjes, jasjes en jurkjes. Ik heb overigens ook net mijn kast uitgeruimd en meer dan 3 zakken vol weggedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn geld zeker niet alleen uit aan merkkleding. Als ik ergens een leuk jurkje/truitje/schoentjes of accessoires zie die goedkoop zijn koop ik het ook zeker. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik uitgeef aan kleding. Waarschijnlijk te veel haha. Ik heb vooral een schoenentic. Mijn kast puilt ervan uit haha.



Als ik een hoger salaris zou hebben denk ik niet dat ik meer kleding zou gaan kopen. Ik shop graag maar ergens is er een grens
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zo'n 2000,-. En dan heb ik me moeten inhouden en vind ik dat ik niet veel heb gekocht. Niet helemaal normaal dus, en dat vind ik ook fijn aan dit soort 'geld-topics', dat ik weer even met mijn neus op de feiten wordt gedrukt en dat is dat ik gewoon nog steeds luxe leef. Dit jaar wil ik aanzienlijk minder kopen.



Ik koop overigens nooit iets voor de volle prijs. Altijd in de uitverkoop en dan ook echt met 50-75% korting. Caroline Biss, Claudia Strater, Vanilla en Bandolera etc. Dure merken maar dus voor een veel kleinere prijs.

Ik heb ook veel op marktplaats gekocht. Jurken voor mijn werk van Claudia Strater etc.

En mijn schoenen komen alleen nog maar van Marktplaats. Nieuwe designschoenen (hooguit paar uur op gelopen) van Sergio Rossi, Paul Smith, Tods, Hugo Boss etc. Dan betaal ik tussen de 75-100 per paar.

Maar ik heb vorig jaar wel ongeveer 9 paar gekocht en dit jaar al weer 3 paar.



Gelukkig merk ik dat ik nu een verzadigingspunt krijg. Niet meer shoppen en vaak je kast op ruimen en overzichtelijk houden, helpt.

Kopen doet kopen, want dan wil ik ook weer een nieuwe broek bij dat nieuwe truitje en dan ook schoenen erbij en dan krijg ik de smaak te pakken en wil ik meer.

Ver weg blijven van de winkels en heel tevreden en blij zijn met wat ik allemaal al heb. En waar ik nog zeker 10 jaar mee vooruit kan.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar rond de 2500 euro ( ik heb alles even nagerekend ) maar daar zit ook wel een hele mooie jas tussen .. En een aantal paar laarzen ..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het eens opgeteld en kom dit jaar (2012) tot nu toe op ¤542. Het is eigenlijk meer dan ik dacht, want ik heb me behoorlijk ingehouden. Er zit ook sportkleding incl. een zwempak bij, en een paar zomerschoenen en 2 riempjes. Dus het is tot nu toe gemiddeld ¤135 per maand. Als ik dat dit jaar vol weet te houden ben ik eigenlijk heel tevreden. Ik draag alle kleding die ik heb, en bedenk vaak nieuwe combinaties. Je hebt niet zo heel veel nodig, het moet alleen wel van goede kwaliteit zijn vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 100 euro ofzo. Het verschilt nogal door seizoenen enzo. Dus 1200 euro per jaar.... Pfoe dat is best veel..
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 12 april 2012 @ 14:58:

Thee



Laat je weten hoe het ging?







Sorry voor even off topic maar even update n.a.v. postings chiyou (weet niet of ik het zo goed schrijf) en SG.



Vanmiddag met spoed begonnen aan kuur tegen blaasontsteking (had nergens last van). Begin van de week bloedprikken op 19 dingen, do bovenbuikecho en vr onderbuikecho. Moet dus nog even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Thee, hopelijk valt het mee en helpt de kuur in ieder geval een beetje!
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 12 april 2012 @ 14:10:

Kokmeeuw, zijn je vaste/andere lasten dan zo laag?



Valt wel mee. Ik heb 1050 euro aan vaste lasten (inclusief boodschappen). Ik hou dus 450 euro over per maand voor kleding, leuke dingen doen, cadeautjes, uitgaan, dingen voor in huis, sparen voor onvoorziene kosten.



Sparen voor vakantie's/spaargeld doe ik door middel van vakantiegeld & de 13e maand.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 13 april 2012 @ 15:51:

[...]





Sorry voor even off topic maar even update n.a.v. postings chiyou (weet niet of ik het zo goed schrijf) en SG.



Vanmiddag met spoed begonnen aan kuur tegen blaasontsteking (had nergens last van). Begin van de week bloedprikken op 19 dingen, do bovenbuikecho en vr onderbuikecho. Moet dus nog even afwachten.Sterkte & succes!
quote:thee schreef op 13 april 2012 @ 15:51:

[...]





Sorry voor even off topic maar even update n.a.v. postings chiyou (weet niet of ik het zo goed schrijf) en SG.



Vanmiddag met spoed begonnen aan kuur tegen blaasontsteking (had nergens last van). Begin van de week bloedprikken op 19 dingen, do bovenbuikecho en vr onderbuikecho. Moet dus nog even afwachten.Sterkte meid!Ik denk aan je.
Moeilijk,om precies te zeggen wat ik uitgeef.Ik denk een paar 100

Euro per maand (tussen de 200 en 400 Euro per maand,etentjes en cadeaus niet meegeteld).Ik heb bepaalde favomerken zoals Armani,Burberry,Lacoste en Tommy Hilfiger.Daar heb ik veel van de in kast hangen.Maar ik heb ook veel van Only,Hema,Vero Moda etc...Ik koop overal en nergens,als het maar mooi is.Soms

merkloos,soms wel merk of design,soms in de uitverkoop en soms de volle prijs en soms tweedehands.Ongeveer 2 weken geleden was ik bij de Snuffelmarkt in Schiedam...een hoop mooie

tweedehandskleding,tassen etc...Ik heb kritisch rondgekeken en echt alleen maar mooie dingen uitgepikt,deels nog helemaal nieuw en amper gedragen zoals b.v. een Hugo Boss overhemd voor 5 Euro of een Pradabloes voor 3 Euro,gek wat mensen zo weggeven!Dan nog 2 sjieke avondtasjes!!!Ik heb 9 kledingstukken,2 broekriemen,1 sjaaltje,2 avondtasjes voor een kleine 34 Euro gekocht en het ziet er nog helemaal goed eruit.Krijg

daar ook complimentjes over,heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
wow kokmeeuw, als dat incl. boodschappen is vind ik het best riant, geniet ervan!



@rest, thnx, ik wacht alles maar even af.
Alle reacties Link kopieren
Een lekenvraag: waarom moet je je kleren laten vermaken als je een jurk van 100 euro koopt? Je kan toch gewoon een jurk in je maat kopen? Of gaat het om bizondere afwijkingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:aambij schreef op 13 april 2012 @ 23:27:

Of gaat het om bizondere afwijkingen?Dat je een flinke bochel hebt, of te kleine tieten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:panadol schreef op 12 april 2012 @ 14:30:

[...]

Volgens mij de meeste dames hier wel.

Die dames noemen zichzelf godzijdank iig geen "meisje".

Praise the Lord
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt het aan mij dat ik dat raar vindt ? Waarom koop je kleding die niet past?
Alle reacties Link kopieren
Omdat je die niet gratis krijgt?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker vaag antwoord. Ik hou daar wel van
Alle reacties Link kopieren
snap niet dat mensen zo veel geld uit kunnen geven aan kleding...



mijn jas en schoenen waren helemaal op... nieuwe schoenen (nog goede ook, uit de uitverkoop) 10 euro... jas uit de uitverkoop 15 euro (normaal iets van 90 euro ofzo)



en misschien in het afgelopen jaar 2 shirtjes van 5 euro per stuk....



dus in 1 jaar: 35 euro uitgegeven... nu alleen nog op zoek naar een zomerjas...



O en bijvoorbeeld als broeken te lang zijn (ben niet zo groot namelijk) vermaak ik ze zelf... idem met andere kleding als dat nodig zou zijn..
Alle reacties Link kopieren
Grote verschillen hier. Ik sla 1 keer per kwartaal flink in (ik houd helemaal niet van winkelen), maar dan let ik ook niet echt op de prijs. Ik denk dat ik dan 500 euro uitgeef. Dat is per jaar 2000 euro. *Slik* best veel geld voor iemand die niet van winkelen houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:aambij schreef op 13 april 2012 @ 23:27:

Een lekenvraag: waarom moet je je kleren laten vermaken als je een jurk van 100 euro koopt? Je kan toch gewoon een jurk in je maat kopen? Of gaat het om bizondere afwijkingen?Dit vroeg ik me ook af. Dat het nou een keer zo is, maar het gaat om alle kleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven