Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij gemiddeld uit per jaar aan kleding?

12-04-2012 13:50 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben naar het antwoord:



Hoeveel geef jij gemiddeld uit per jaar aan kleding? (Onder kleding versta ik letterlijk alles wat daarmee te maken heeft: broeken, rokjes, jurkjes, schoenen, jassen, ondergoed, tassen, sieraden...)



Koop jij dan alleen maar dure merkkleding of alleen maar bij goedkope winkels, of een mengelmoes daarvan?



Oh en nog een leuke vraag: zou jij meer geld aan kleding besteden als je bijvoorbeeld een hoger salaris zou krijgen per maand? Of koop je nu ook alle kleding al die je leuk vindt en kijk je niet naar het prijskaartje?
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe 1200 euro uitgegeven,daar zal ongeveer nog wel 400 bijkomen.



Zo'n 1600 per jaar dus, dit is inclusief schoenen, tassen, jassen, sieraden e.d.



Zou ik meer gaan uitgeven met een hoger salaris?



Ja, maar ik zou nog steeds op de prijzen letten. Ik betaal nooit de volle mep en ben redelijk merkvast. Koop dan vooral ook mijn kleding in Londen waar het sowieso veel goedkoper en meer naar mijn smaak is.



Draag vaak Diesel, DKNY, Benneton, All Saints Spitalfields, Whistles en Tommy Hilfiger



Van die 1200 euro heb ik dan ook een compleet nieuwe garderobe aan kunnen schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook heel veel en vooral dure merkkleding.. Sommige dingen goedkoop, zo koop ik elk seizoen een stel nieuwe hemdjes en t-shirts van only of vero moda ofzo.



Moet ook heel eerlijk zeggen dat het ook een van de enige dingen is waarvoor ik het leuk vind om geld uit te geven. Denk dat het komt door vroeger. Had heel mijn klas levi's en ik mocht die niet omdat mijn moeder ze te duur vond. Iedereen had Nike air max, maar die mocht ik niet want die vond mijn moeder ook te duur (en ze wilde niet dat ik op sportschoenen liep). Maar toen heb ik me wel voorgenomen om, als ik eenmaal zelf geld zou verdienen zou kopen wat ik wilde. En dat doe ik nu dus. Tuurlijk kun je je geld nog steeds maar een keer uitgeven dus er is nog steeds een grens, maar naarmate ik meer ben gaan verdienen is mijn smaak ook duurder geworden en ben ik ook veel makkelijker geworden.
Alle reacties Link kopieren
geen idee maar vast meer dan ik zelf zou raden.

maar goed ik vind dat niet zo erg, ik volg toch geen trends en draag al mijn kleding op tot ie echt bijna niet meer kan, soms duurt dan 2 jaar soms wel 10 of 12 jaar, ligt er maar net aan.

als ik trends zou volgen zou ik zeker meer op prijzen letten, nu let ik er veel meer op of ik budget heb, nu ja wat echt veel te duur is voor wat het is koop ik natuurlijk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar al 5 paar Uggs en 1 Emu Australian suede lang jas , was al 3000 euro in 1 maand kwijt ..... over het hele jaar echt te veel dames , durf het niet uit te rekenen haha ....
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ook sieraden zie ik staan..... Cartier Love Bracelet en Cartier Love Ring in het vooruitzicht ..... Tas van Gucci .... to much zal ik maar zeggen!! Maar werk er keihard voor !
Alle reacties Link kopieren
En trouwens, kom ook gewoon bij de Hema hoor, prima spul . Merk maakt me nogeeneens zoveel uit, ga voor mooi en kwalitatief fijne spullen . Vaak is goedkoop echter wel duurkoop ....
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar nog helemaal niets, ik doe mee aan de freefashionchallenge ( uitdaging om een bepaalde tijd geen kleding te kopen)
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld per jaar? Ik schat zo rond 3 à 4000 euro

Ene maand geef ik 200 uit, andere maand meer of minder

Best veel maar ach ik werk er voor
Als ik meer zou verdienen dan zou ik zeker meer uitgeven.Nu geef ik al best wel aardig wat uit maar ik geniet ervan en ik zorg ook ervoor dat ik iedere maand een goed bedrag spaar.
quote:rawfoodje schreef op 14 april 2012 @ 19:30:

Oeps, ook sieraden zie ik staan..... Cartier Love Bracelet en Cartier Love Ring in het vooruitzicht ..... Tas van Gucci .... to much zal ik maar zeggen!! Maar werk er keihard voor !



rawfoodje,geniet ervan zou ik maar zeggen!Want je werkt er tenslotte

hard voor.Daar ben ik het met je eens.Heerlijk toch?
Alle reacties Link kopieren
@Iris: waarom zo veel vermaakkosten? Als kleding zo duur is, moet het wel echt direct goed zitten.



Ik schat dat ik zelf per jaar rond de 2000,- zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:blackmoon777 schreef op 14 april 2012 @ 13:45:

snap niet dat mensen zo veel geld uit kunnen geven aan kleding...



mijn jas en schoenen waren helemaal op... nieuwe schoenen (nog goede ook, uit de uitverkoop) 10 euro... jas uit de uitverkoop 15 euro (normaal iets van 90 euro ofzo)



en misschien in het afgelopen jaar 2 shirtjes van 5 euro per stuk....



dus in 1 jaar: 35 euro uitgegeven... nu alleen nog op zoek naar een zomerjas...







En ik snap dan weer niet hoe je voor 35 euro per jaar klaar kunt zijn. De meeste dingen zijn namelijk niet mooi meer/versleten na een bepaalde tijd. Zo heb jij niet eens ondergoed, sokken of panty's gekocht in een jaar?



Zelf heb ik nog nooit goede schoenen gezien voor 10 euro. Maar goed, dat kan aan mij liggen, dan wel mijn smaak. Bovendien ben ik elk jaar al bijna een tienvoud kwijt aan alleen sportschoenen. (elke 1400-1600km vervangen van de asfaltschoenen en dan altijd nog wel een paar trailschoenen of crossschoenen die weer eens vervangen moeten worden). En dan heb ik dus nog niets aan gewone kleding/schoenen of sportkleding.



Veel mensen hebben denk ik ook broeken, ondergoed, sokken, panty's, blazers, jurkjes, rokjes, zomerkleding, jassen, schoenen, sportkleding, blouses, shirtjes, sjaaltjes, badkleding nodig.



En per jaar is er bij mij zeker een broek, een rok, een paar schoenen, een shirtje, een blouse en een werkoutfit versleten en een kapitaal aan panty's. Dat gaat echt niet voor 35 euro. En nee, dat hoeft ook niet per se voor 10.000 euro.



Die gaan dus niet maar 1 jaar mee, maar stel je hebt 7 broeken, dan is er elk jaar echt wel één aan de beurt.



Overigens gaan blazers bij mij nou nóóit stuk. De bijbehorende pantalon wel... Dus ik zit hier met 20 jasjes ofzo en 5 bijbehorende broeken:P
35 euro? Die geef ik alleen al maandelijks aan panty's/kousen uit.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 1500 euro.
Alle reacties Link kopieren
Deze maand 500 euro: nieuwe jeans, 6 shirts, nepleren jack, vestje en 2 slankmaakshirtjes.



Ook nog Allstars gympen, pumps, renschoenen en sandalen. Maar die heb ik niet meegerekend.
Alle reacties Link kopieren
Durf dat niet hardop uit te spreken. Maar het is echt ontzettend veel geld per jaar.



Mijn kast is een mengelmoes van spotgoedkope hebbedingetjes en dure merken.

Moet wel zeggen dat met de verdiensten ook de uitgaven flink stegen. Waar ik vroeger eigenlijk alleen maar op de koopjes afging kijk ik nu soms niet eens op het kaartje.
quote:Ceci schreef op 14 april 2012 @ 20:37:

@Iris: waarom zo veel vermaakkosten? Als kleding zo duur is, moet het wel echt direct goed zitten.







Omdat ik perfectionistisch ben. Uiteraard koop ik iets wat in basis al goed zit en mooi staat, maar vervolgens laat ik standaard mijn jurkjes korter maken (omdat ik niet zo groot ben en ik jurkjes op de knie lijzig vind) of net iets figuurvolgender. Dan is het kledingstuk pas echt perfect voor mij.



Overigens ben ik verbaasd dat de mensen hier zoveel kleding kopen, want ik ben een kritische zeur en zoveel leuke kleding zie in helemaal niet in de winkels. Waar kopen jullie die leuke dingen dan?
Alle reacties Link kopieren
Vintage, tweedehands, Steps en River Island...en soms VILA. Daar haal ik het meest. Lingerie dan wel weer bij aparte zaken.



Grappig Iris, ik ben ook niet groot maar jurkjes op knielengte staan me wel heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, lastig. De laatste tijd denk ik minder dan 50 euro per maand. Maar ik moet nog van alles dus dan zit ik er weer dik overheen. We willen naar 200 euro per maand zodra ik een baan heb, maar daar ga ik van over houden, want ik koop ook veel tweedehands. De enige merken in mijn kast zijn Wolky, Mexx en Esprit. Verder fan van C&A, H&M en V&D. Ik weiger gewoon megaveel geld te spenderen aan kleding. Vorige week heb ik twee nog keurig uitziende Vanilia blazers gekocht voor 20 euro, tweedehands. Dat vind ik leuk, altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk 200e per maand, das overigens incl sportkleding. Ik sport 4 keer per week dus dan heb je wel eens wat nieuws nodig want het slijt redelijk snel. Ik probeer aan het begin van de maand wel echt even na te denken of ik nog echt iets nodig heb, dat koop ik dan eerst zodat ik weet hoeveel ruimte ik nog heb voor funshopping.
Alle reacties Link kopieren
Dingity,

Dat klopt. Hier moet nog een nieuwe sportbroek, sportbh, en sportkleding voor vriend komen. Tjah, dan gaat het hard. Ik heb momenteel maar een sportbroek en dat is gewoon niet praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Soppie. Als je vier keer per week sport heb je ook wel redelijke voorraad van shirts, handdoeken, sportbroekjes etc nodig anders kan ik elke keer een halve trommel gaan wassen. Vind ik ook zonde.
quote:Ceci schreef op 15 april 2012 @ 13:19:



Grappig Iris, ik ben ook niet groot maar jurkjes op knielengte staan me wel heel goed.Ik ben nogal een sliertje, dus met wat langere rokjes en jurkjes lijk ik een mini Tante Sedonia .
Ik heb aardig wat jurkjes van La Dress (www.ladress.com) omdat die me in de juiste maat bijna altijd goed passen. Verder maatwerk voor zakelijke kleding. 1 of 2 nieuwe sets per seizoen (lente/zomer en herfst/winter) van een jasje, jurk en of rok en pantalon. Niet goedkoop maar gaan wel jarenlang mee. En wat eenmaal uit de mode is bewaar ik gewoon tot het weer in de mode komt hoor. Ik heb mijn hele volwassen leven al dezelfde maat dus dat scheelt ook. Heb wel wat casual kleding zoals jeans, vesten e.d. maar die draag ik bijna alleen maar thuis. Ik ga zelfs naar onze brievenbus een paar honderd meter verderop nog in vol ornaat (jurkje, hakken, haar omhoog, beetje make up en zo). Dat zijn mijn Franse roots.



Ik draag bijna altijd lingerie maar koop denk ik maar de helft zelf. De rest komt Leendert mee thuis. Die loopt doodgemoedereerd de lingeriewinkel binnen waar ik regelmatig kom en vraagt daar de dames om advies (die ook mijn smaak en maten kennen).



Om sieraden geef ik niks. Daar geef ik echt geen geld aan uit. Wat ik aan sieraden heb dat heb ik gekregen of geërfd. Het meeste ligt hier in de kluis en komt er alleen bij speciale gelegenheden uit.



Heb aardig wat tassen maar gebruik er eigenlijk maar 3 echt regelmatig. Mijn zwarte leren werktas waar ik desnoods een ordner in kan meeslepen. Mijn ook zwarte en ook leren handtas met alle belangrijke spullen erin (portemonnee, sleutels, paspoort enz...) en een rugtas van één of andere dikke stof die ik gebruik als we gaan wandelen en zo. Ik ben domweg te lui om iedere dag alles over te hevelen van de ene tas naar de andere.



Ik heb van die Bambi benen en smalle voeten. Goed passende schoenen en laarzen zijn daardoor vaak ook niet goedkoop.



Sporten doe ik in de goedkoopste onderbroeken, joggingbroeken/leggings en shirts die ik kan vinden bij Zeeman, Wibra, Scapino en zo. Heb wel verschillende paren goede hardloopschoenen en een paar goede sport bh's. Ik sport voornamelijk thuis en niemand die me dan ziet. Nou ja, behalve Leendert maar die boeit het niet wat ik dan aan heb. Als het na het samen sporten maar weer makkelijk uit kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef gemiddeld zo'n 400 a 500 euro per maand uit. Rond de 5000 euro in het jaar dus. Vorige maand trouwens wel wat meer. Ik heb een leuk jasje gekocht, een jeans, 3 t-shirtjes, een chino, laarsjes en leuke sneakers. Deze maand dus even rustig aan doen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven