Centraal bug topic

05-06-2013 17:00 842 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Maryni83 schreef op 25 juni 2013 @ 13:43:

Ik kan 'mijn laatste' etc. niet zien. Als ik met mn muis op 'mijn viva' ga staan is de balk daaronder leeg.



Hm, normaal is die balk alleen leeg als je niet ingelogd bent. Maar ik neem aan dat dat niet het geval was, anders kun je hier ook niet posten.



Is het in een andere browser ook zo? En welke browser gebruik je nu?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik heb dit nu met firefox. Versie 19 of 20, gisteren werkte het wel in dezelfde browser.
ik heb het ook, ik heb IE 10
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem, Firefox 21.0.
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem met het versturen van privéberichten is nog steeds niet opgelost! Jullie vroegen mij of ik een bericht wilde sturen om te kijken of hij aankwam, maar reageren vervolgens niet meer,



Na vele pogingen met een mede-forummer, kreeg de ontvanger ineens wel een berichtje van mij. Daarna niet meer. Ik had een berichtje van die persoon moeten ontvangen, maar niets gekregen.



Dit is nu de vierde keer dat ik ernaar vraag, willen jullie me nou uitleggen hoe het probleem op te lossen is? Het probleem doet zich voor bij smartphone én laptop (mozilla firefox).
Alle reacties Link kopieren
quote:Julia2 schreef op 26 juni 2013 @ 00:17:

Mijn probleem met het versturen van privéberichten is nog steeds niet opgelost! Jullie vroegen mij of ik een bericht wilde sturen om te kijken of hij aankwam, maar reageren vervolgens niet meer,



Na vele pogingen met een mede-forummer, kreeg de ontvanger ineens wel een berichtje van mij. Daarna niet meer. Ik had een berichtje van die persoon moeten ontvangen, maar niets gekregen.



Dit is nu de vierde keer dat ik ernaar vraag, willen jullie me nou uitleggen hoe het probleem op te lossen is? Het probleem doet zich voor bij smartphone én laptop (mozilla firefox).



Erg vervelend.



De werking zou zo moeten zijn (als wij het zelf testen levert het geen problemen op):



Via "Mijn Inbox" (http://forum.viva.nl/forum/list_discussions) kun je je berichten beheren. In het roze zie je de onderwerptitels van een discussie. Daar kunnen meerdere berichten onder zitten. Als je op een onderwerptitel klikt klapt hij open en zie je alle reacties op dat bericht.



Kan het dus zijn dat je de reactie wel ontvangen hebt, maar nog niet hebt gezien omdat die pas zichtbaar wordt als je op het onderwerp van de discussie klikt?



Mbt het Mijn Viva menu probleem: daar wordt nu naar gekeken.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het zal vast wel ergens staan, maar ik kan het niet vinden. Mijn probleem is dat ik al maanden geen avatar meer heb. Ik heb 'm na de vernieuwing van het forum opnieuw geüploadet, en sindsdien zie ik 'm wel in mijn profiel en rechtsbovenaan de pagina, onder mijn naam. Maar niet naast mijn berichten! Hoe kan ik dit oplossen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 26 juni 2013 @ 12:23:

Het zal vast wel ergens staan, maar ik kan het niet vinden. Mijn probleem is dat ik al maanden geen avatar meer heb. Ik heb 'm na de vernieuwing van het forum opnieuw geüploadet, en sindsdien zie ik 'm wel in mijn profiel en rechtsbovenaan de pagina, onder mijn naam. Maar niet naast mijn berichten! Hoe kan ik dit oplossen?



Beste Trotter,



Wil je even met de rechtermuisknop klikken op je afbeelding/avatar die je op deze pagina rechts in beeld ziet en 'afbeelding bekijken' kiezen? En vervolgens de link die je dan ziet, hier plaatsen?



De link begint met http://media.viva.nl...



Dan kan ik de avatar voor je terugplaatsen.



Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
http://media.viva.nl/m/m1nxh1qcks7i_80x60.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 26 juni 2013 @ 12:28:

http://media.viva.nl/m/m1nxh1qcks7i_80x60.jpgAlstu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het irri dat ik, als ik mobiel forum, op i-phone, en ik ga even naar een andere site, ik dan meteen uitgelogd ben.

Hoe kan ik zorgen dat ik altijd ingelogd blijf zoals op de comp ?
Danku!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dasminder schreef op 26 juni 2013 @ 12:33:

Ik vind het irri dat ik, als ik mobiel forum, op i-phone, en ik ga even naar een andere site, ik dan meteen uitgelogd ben.

Hoe kan ik zorgen dat ik altijd ingelogd blijf zoals op de comp ?Inloggegevens worden door de site onthouden als je het vinkje gebruikt dat je aangemeld wilt blijven, dat o.a. te vinden is via www.viva.nl/inloggen



Forum je via forum.viva.nl of via mobiel.viva.nl ?



Op mobiel.viva.nl moeten de inloggegevens automatisch onthouden worden, tenzij je telefoon instellingen aan heeft staan dat bijv. de cookies regelmatig weggegooid worden.



Ik heb net zelf beide websites getest via een iPhone, maar blijf wel ingelogd staan daar...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:ModeratorViva schreef op 26 juni 2013 @ 12:38:

[...]





Inloggegevens worden door de site onthouden als je het vinkje gebruikt dat je aangemeld wilt blijven, dat o.a. te vinden is via www.viva.nl/inloggen



Forum je via forum.viva.nl of via mobiel.viva.nl ?



Op mobiel.viva.nl moeten de inloggegevens automatisch onthouden worden, tenzij je telefoon instellingen aan heeft staan dat bijv. de cookies regelmatig weggegooid worden.



Ik heb net zelf beide websites getest via een iPhone, maar blijf wel ingelogd staan daar...



Als ik inlog, daar staat geen vakje wat ik kan aanvinken...

kan het ermee te maken hebben dat ik codeslot aan heb staan ?

Edit: nee als dat uit staat heb ik ook geen vakje om aan te vinken.



Forum je via forum.viva.nl of via mobiel.viva.nl ?

Dat weet ik niet, heb gewoon de viva-app.
Hallo! Willen jullie mijn avatar plaatsen? Net als Trotter zie ik 'm wel bij mijn profiel en rechts bovenin staan, maar niet naast mijn berichten. Url is: http://media.viva.nl/m/m1nxh9uc8r43_80x60.jpg

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
@Dasminder: aha ik snap het, de app is inderdaad een ander verhaal. Daar zijn verschillende issues mee, dus kan kloppen dat dat niet lekker werkt. Dit staat op de agenda omdat er een heel nieuw app project opgestart zal moeten worden om deze opnieuw te laten ontwikkelen. Dat kan een hele tijd in beslag nemen.



Mocht je het niet lekker vinden werken met de huidige app, is het advies om via je iPhone van safari gebruik te maken en dan naar forum.viva.nl of naar de mobiele versie mobiel.viva.nl te gaan en die te gebruiken om te forummen.



@bloes: je avatar staat er nu in!



Mbt het "Mijn Viva" probleem: dat is nu opgelost, het betrof een foutje in de wijziging van een cookie. Als je even opnieuw inlogt moet je alle menu-opties weer zien.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ok thanks

ik zag dat niet in het lijstje in de OP staan dus dacht dat dat nu wel (eens eens keertje) goed zou zijn ...
quote:ModeratorViva schreef op 26 juni 2013 @ 14:50:





@bloes: je avatar staat er nu in!

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chartreuse schreef op 25 juni 2013 @ 22:15:

Hier hetzelfde probleem, Firefox 21.0.En vandaag werkt het weer zoals zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ModeratorViva schreef op 26 juni 2013 @ 10:20:

[...]





Erg vervelend.



De werking zou zo moeten zijn (als wij het zelf testen levert het geen problemen op):



Via "Mijn Inbox" (http://forum.viva.nl/forum/list_discussions) kun je je berichten beheren. In het roze zie je de onderwerptitels van een discussie. Daar kunnen meerdere berichten onder zitten. Als je op een onderwerptitel klikt klapt hij open en zie je alle reacties op dat bericht.



Kan het dus zijn dat je de reactie wel ontvangen hebt, maar nog niet hebt gezien omdat die pas zichtbaar wordt als je op het onderwerp van de discussie klikt?



Mbt het Mijn Viva menu probleem: daar wordt nu naar gekeken.Ik vrees dat er hierin al wat misgaat. Als ik naar mijn inbox ga, zie ik namelijk helemaal geen berichten. Alles is leeg. Ik zie alleen berichten als ik naar "Mijn Viva" ga. Onder het grijze kopje "Berichten" zie ik dan de opsomming van de berichten die ik ontvangen heb. Dat zijn 12 berichten. Maar in mijn inbox staan die dus niet weergegeven.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens even normaal daar zeg!! Op zich was 538 al irritant maar nu popt ie up bij ELKE pagina die ik aanklik. Het is dat ik nu weet dat dubbelklikken wel helpt om 'm weg te krijgen, anders was ik weg. Deze frequentie is gewoon te belachelijk voor woorden. Doe er iets aan!
Alle reacties Link kopieren
Kon net weer niet mobiel inloggen. Nieuwe bug? Het ging net weer een paar weken goed met midden in de nacht inloggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Julia2 schreef op 26 juni 2013 @ 17:38:

[...]





Ik vrees dat er hierin al wat misgaat. Als ik naar mijn inbox ga, zie ik namelijk helemaal geen berichten. Alles is leeg. Ik zie alleen berichten als ik naar "Mijn Viva" ga. Onder het grijze kopje "Berichten" zie ik dan de opsomming van de berichten die ik ontvangen heb. Dat zijn 12 berichten. Maar in mijn inbox staan die dus niet weergegeven.



Ah mogelijk lopen hier dan 2 berichtensystemen door elkaar, wat de verwarring kan verklaren. De forumsoftware (React) heeft namelijk een berichtenfunctie, maar de website (wordpress) heeft er ook een.



Ik zal dit laten nakijken door de TD. Echter is het, als ik me niet vergis, voor 1 van die berichtenfuncties noodzakelijk om vrienden te zijn alvorens je berichten kunt uitwisselen.



Zou je dus aub het volgende willen proberen:

- Ga naar het profiel van degene waar je berichten mee wilt uitwisselen (kun je gewoon doen door op zijn of haar naam bij een forumpost te klikken)

- Klik op het hartje symbool "vrienden worden"

- Zodra die persoon je verzoek heeft geaccepteerd zie je hem of haar terug bij "Mijn Vrienden" (http://www.viva.nl/mijn-profiel/mijn-vrienden) en kun je vanuit daar de berichten sturen. Dat zou als het goed is correct moeten werken.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik wilde net die vervelende reclame van de eneco wegdrukken en kwam per ongeluk op de bedoelde site terecht want het kruisje versprong. Op zich al niet zo fijn want wordt geteld als interesse maar goed vooruit.



Minder fijn was het feit dat mijn computer spontaan een minuut niet te gebruiken was want vastgelopen.

Ben even weggelopen en toen ik terugkwam zat ik weer op de viva site en was de site van de eneco blijkbaar automatisch gesloten.
Alle reacties Link kopieren
ik snap niet hoe ik op het forum moet zoeken naar berichten over bepaald onderwerp. Als ik hoofdpijn intyp in zoeken balk, rechtsboven, dan krijg ik alleen artikel uit de Viva magazine te zien, terwijl er in gezondheid toch vast wel eens over geschreven is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven