Mannen op het viva-forum

29-07-2014 09:30 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het beleid is met betrekking tot mannen en ook niet of er wel eens een topic over dit onderwerp is geweest. Het is, voor de goede orde, ook niet mijn ambitie om het beleid hier te gaan bepalen.



Wel wil ik het debat openen over de rol van mannen op dit forum. Ik vind het persoonlijk erg merkwaardig dat er behoorlijk wat mannen zijn, die uit alle beschikbare fora over alle mogelijke onderwerpen, uitgerekend kiezen voor het forum dat evident niet voor hen bedoeld is. Eerlijk gezegd gaat mijn radar hier al van af.



Want wat motiveert die mannen om hier te komen? Om van gedachten te wisselen met vrouwen? Kan dat niet op een gemengd forum in plaats van op een vrouwenforum?



Hopen sommige mannen hier een relatie of een scharrel op te doen? Misschien ben ik te cynisch, maar ik vermoed dat dat voor heel veel mannen hier geldt.



Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen.



In een ander topic valt het me ook op hoe mannen me negatief bejegenen, en er stilzwijgend van uitgaan dat feministische kritiek in feite niets anders betekent dan de wens om "eens stevig geneukt te worden". Het is erg genoeg dat we dit soort seksistische agressie elders in de maatschappij moeten dulden, maar uitgerekend op een vrouwenforum? Of all places in the world?



Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de mannen hier? En wat is jullie antwoord op de vraag wat die mannen hier in Godsnaam zoeken? Vinden jullie dat niet een beetje raar en dubieus?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Ik kom hier al meer dan twaalf jaar feministe, vanaf dat jij een jaar of zes was als ik je nickname mag geloven.



Ik kom hier omdat dit een top-forum is, met algemene discussies die mij interesseren. Het is nooit een exclusief vrouwenforum geweest en dat zal het ook nooit zijn.
Man meldt!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom nou niet bepaald op het Vivaforum voor het fijne activistische klimaat. Ken je het blad? Het gaat over dildo's, dat je OK bent zoals je bent en hoe je af moet vallen.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
quote:dubbelma schreef op 29 juli 2014 @ 10:14:

Ik krijg meer het verkapte onderzoek/artikel schrijf gevoel.....



Maar goed, ik vind het ook enigszins vreemd dat mannen er voor kiezen hier te komen en te blijven hangen. Maar zijn we dat niet allemaal? Ik snap het idee dat zelfs online mannen proberen gebied zich toe-eigenen, net zoals ze dat vanzelfsprekend voor hen, in real life doen. Maar ik voel me er niet gehinderd door hier.Je eerste regel dus, was ook mijn eerste gedachte.

Verder vind ik het helemaal niet vreemd dat er mannen op dit forum zitten en net als vrouwen zijn dat mannen van allerlei pluimage.

En als je ze niet wil lezen, forum je er toch om heen.

Kan me best wel voorstellen dat als je een probleem hebt met een vrouw, je de kijk van andere vrouwen hierop zou willen weten. En mocht dat topic dan verhelderend verlopen is de kans aanwezig dat je blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren
Jeej er is nog een man aangeschoven, kan ik nog iemand afzeiken in ruil voor extra aandacht?

Wat een onzinnig topic. Je mag gerust je mening droppen maar probeer dat niet ons op te dringen. Alsof we samen "iets moeten doorbreken" en altijd in alles solidair moeten zijn.
Enjoying life
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 10:20:

[...]





Ik zeg gedomineerd, omdat het mijn ervaring is dat procentueel er weliswaar niet zoveel mannen lijken te zijn, maar dat zij wel onevenredig veel impact (proberen te) hebben met schreeuwerige meningen, vrouwonvriendelijke stellingnamen en sowieso met een dominante houding. Datgene juist dat we willen doorbreken.Ik vind de vrouwen eigenlijk veel dominanter, schreeuweriger en vrouwonvriendelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste mannen hier gewoon vrouwen zijn die zich voordoen als man.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:nwdesie schreef op 29 juli 2014 @ 10:41:

Ik denk dat de meeste mannen hier gewoon vrouwen zijn die zich voordoen als man.
Ok even op je andere topic geneusd.quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 09:46:

Ik ben lesbisch, and proud of it. Feministes die heteroseksuele contacten onderhouden zijn in mijn ogen geen echte feministes.Feministen die 90% van de vrouwen uitsluiten als feministen zijn in mijn ogen geen feministen. Eerder extremistische mannenhaters met een minderwaardigheidscomplex. Mijn god wat een bekrompenheid...
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel mannen hier die beweren dat ze op het forum verschillende dates/scharrels hebben gescoord.

Er zijn zelfs een aantal forumhuwelijken en relaties ontstaan. En daaruit zijn weer een paar forumbaby's geboren.
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigkleintje schreef op 29 juli 2014 @ 10:44:

Ok even op je andere topic geneusd.





[...]





Feministen die 90% van de vrouwen uitsluiten als feministen zijn in mijn ogen geen feministen. Eerder extremistische mannenhaters met een minderwaardigheidscomplex. Mijn god wat een bekrompenheid...Helemaal mee eens. Alsof je lesbisch moet zijn om een feministe te zijn en andersom. Dit staat totaal los van elkaar.
Enjoying life
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2014 @ 10:01:

Ik vind het een beetje lullig omdat haar naam feministe is meteen haar te zien als een wantrouwend figuur. Wat betreft de sexpijler zit het gros van de mannen natuurlijk wel enigszins te hengelen of om spannende verhaaltjes uit te lokken.Ik denk dat het niet haar naam is maar vooral haar andere topic.
quote:loquase schreef op 29 juli 2014 @ 10:47:

Er zijn wel mannen hier die beweren dat ze op het forum verschillende dates/scharrels hebben gescoord.

Er zijn zelfs een aantal forumhuwelijken en relaties ontstaan. En daaruit zijn weer een paar forumbaby's geboren. Och wat verschrikkelijk voor de feministisch zaak!!!! En hoe is het afgelopen met die hordes kwade forumsters die stikjaloers waren?
Alle reacties Link kopieren
quote:laura34 schreef op 29 juli 2014 @ 10:48:

[...]





Helemaal mee eens. Alsof je lesbisch moet zijn om een feministe te zijn en andersom. Dit staat totaal los van elkaar.Maar TO is gekòzen lesbisch, dus dan mag ze dat zeggen.
Ff geloept.



quote:zoishet schreef op 29 juli 2014 @ 10:23:

[...]





Ik vind het heel bijzonder dat jij alleen reageert op de reacties waarin iemand het me je eens is. Voor een gezonde discussie is het handig ook te reageren op mensen die het niet met je eens zijn. Er zijn nl vrouwen die het niet met je eens zijn. Of zijn dat dan alleen vrouwen die willen pleasen in jouw ogen? Zijn die het reageren niet waard?Hallo? TO?
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 10:20:

[...]





Ja toch? Wat beweegt hen?



Maar ik vind het persoonlijk ook erg vervelend dat uitgerekend de enige plek die specifiek voor vrouwen bedoeld is weer gekoloniseerd (en ook gedomineerd!) moet worden door mannen.



Ik zeg gedomineerd, omdat het mijn ervaring is dat procentueel er weliswaar niet zoveel mannen lijken te zijn, maar dat zij wel onevenredig veel impact (proberen te) hebben met schreeuwerige meningen, vrouwonvriendelijke stellingnamen en sowieso met een dominante houding. Datgene juist dat we willen doorbreken.

Het ligt echt niet aan de mannen dat jouw feministentopic niet loopt zoals je wilt. Die twee of drie mannen zijn daar niet de schuld van. Er is welgeteld maar één vrouw van de tientallen die hebben gereageerd die het gedeeltelijk eens is met jouw stelling. Lekker makkelijk dan om de schuld weer in de schoenen van de man te schuiven.



Ben je in real life ook zo? Geen wonder dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 29 juli 2014 @ 10:51:

[...]





Maar TO is gekòzen lesbisch, dus dan mag ze dat zeggen.Uiteraard mag ze zeggen wat ze wil. Maar wel zeer kortzichtig om maar iedereen over 1 kam te scheren.
Enjoying life
Alle reacties Link kopieren
Het was redelijk sarcastisch bedoeld ;)
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 29 juli 2014 @ 10:57:

Het was redelijk sarcastisch bedoeld ;)Zo had ik het ook wel begrepen. Ik liet mezelf hierboven ook al een keertje gaan
Enjoying life
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 09:30:





Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen.







Dus het is onze schuld als jullie ander gedrag vertonen? Waauw, wat een invloed hebben wij toch op de vrouwtjes.



Geen wonder dat wij vaker de leiding moeten nemen en jullie de weg moeten wijzen, als je al zo ondersteboven bent van de aanwezigheid van een paar mannen.
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 11:01:

[...]





Dus het is onze schuld als jullie ander gedrag vertonen? Waauw, wat een invloed hebben wij toch op de vrouwtjes.

Hallo Darling (wapperende wimpers)



Hoe is het nou??
quote:kadanz schreef op 29 juli 2014 @ 10:55:

[...]

Er is welgeteld maar één vrouw van de tientallen die hebben gereageerd die het gedeeltelijk eens is met jouw stelling.quote:schattigheid schreef op 29 juli 2014 @ 10:06:

Helemaal eens met to. Je vergeet alleen nog de ranzige rukkers die zich niet of zelden laten zien maar continu onder het deurtje van dit kleedhok meegluren.



Uit de reacties die je krijgt leid ik ook af dat vrouwen elkaar afzeiken om te voorkomen dat de aandacht van de mannen naar een andere vrouw gaat.Ja verrek, er zijn er meer. Als TO en schattigheid eens fijn ergens anders een forum opzetten, dan kan cateautje kunnen wij hier weer vrolijk verder flirten forummen
Het is duidelijk dat feministe haar medevrouwen als een stel domme kippen ziet die van het pad geraakt zijn en door haar persoonlijk geleid moeten worden naar een nieuw kippenhok waar de haan is ontdaan van al zijn veren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven