Mannen op het viva-forum

29-07-2014 09:30 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het beleid is met betrekking tot mannen en ook niet of er wel eens een topic over dit onderwerp is geweest. Het is, voor de goede orde, ook niet mijn ambitie om het beleid hier te gaan bepalen.



Wel wil ik het debat openen over de rol van mannen op dit forum. Ik vind het persoonlijk erg merkwaardig dat er behoorlijk wat mannen zijn, die uit alle beschikbare fora over alle mogelijke onderwerpen, uitgerekend kiezen voor het forum dat evident niet voor hen bedoeld is. Eerlijk gezegd gaat mijn radar hier al van af.



Want wat motiveert die mannen om hier te komen? Om van gedachten te wisselen met vrouwen? Kan dat niet op een gemengd forum in plaats van op een vrouwenforum?



Hopen sommige mannen hier een relatie of een scharrel op te doen? Misschien ben ik te cynisch, maar ik vermoed dat dat voor heel veel mannen hier geldt.



Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen.



In een ander topic valt het me ook op hoe mannen me negatief bejegenen, en er stilzwijgend van uitgaan dat feministische kritiek in feite niets anders betekent dan de wens om "eens stevig geneukt te worden". Het is erg genoeg dat we dit soort seksistische agressie elders in de maatschappij moeten dulden, maar uitgerekend op een vrouwenforum? Of all places in the world?



Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de mannen hier? En wat is jullie antwoord op de vraag wat die mannen hier in Godsnaam zoeken? Vinden jullie dat niet een beetje raar en dubieus?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
*poef*
quote:Alixane schreef op 29 juli 2014 @ 11:23:

[...]



*gooit een bananenschil voor Ephina's voeten en lacht uitdagend naar Thunderassman en gunt hem een goede blik in haar decolleté*



Halloooooo! Jij ook hier?



Shit! Uit m'n rok gescheurd !



Thunderassman, jij kunt toch zo goed naaien? Loop je even mee ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:24:

[...]





Duh, een beetje foulplay is mij niet te min hoor . Er zijn hier mánnen om te veroveren!Ja ja... maar ik eerst
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 29 juli 2014 @ 11:12:

[...]





Erger nog: een stelle holle containers om het zaad in te dumpen.



Het allerergste vind ik nog dat een man (to's vader) de zelfbenoemde oorzaak is van dit totalitaire denken. Wat een cliché.Jouw Freudiaanse interpretatie is een groot cliche.
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:26:

[...]





Shit! Uit m'n rok gescheurd !



Thunderassman, jij kunt toch zo goed naaien? Loop je even mee ?Whahahahahahahaha




Dit is nou waarom ik het leuk vind dat hier ook mannen zitten.
Uhm, joehoe, TAM

Als je alle ladies hebt opgeraapt, geknuffeld, geholpen en gered, heb je dan even tijd voor mij?
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:26:

[...]





Shit! Uit m'n rok gescheurd !



Thunderassman, jij kunt toch zo goed naaien? Loop je even mee ?



Briljant

quote:LadyZiva schreef op 29 juli 2014 @ 11:29:

Uhm, joehoe, TAM

Als je alle ladies hebt opgeraapt, geknuffeld, geholpen en gered, heb je dan even tijd voor mij? (Buigt naar Cateautje, Yraatje en Alixane; Heb je háár weer. Altijd maar dat onschuldige "ik wacht wel even hoor, ik heb wél geduld". Ziet dr weer niet uit vandaag.. Is dat een pyamabroek!?)
quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 11:25:

[...]



Niks ervan... Ik heb mijn tactieken om eerder aandacht te krijgen...

Mijn hulpeloze "ik ben zo'n zwak wezentje en ik zak bijna door mijn benen als ik een man zie" tactiek werkt heel erg goed... Whoehaha, ik lach het laatst. Put je maar uit, ik wacht rustig af tot mijn TAMmetje zich mij weer herinnert. Hij dumpt je als en koude drol.
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:26:

[...]





Shit! Uit m'n rok gescheurd !



Thunderassman, jij kunt toch zo goed naaien? Loop je even mee ?Tuurlijk, ik kan alleen niet garanderen dat je rok niet verder uitscheurt, want tsja; oerdrift enzo, hè. Ghegheghe.
quote:LadyZiva schreef op 29 juli 2014 @ 11:29:

Uhm, joehoe, TAM

Als je alle ladies hebt opgeraapt, geknuffeld, geholpen en gered, heb je dan even tijd voor mij? Natuurlijk sjattepoemel, er is genoeg TAM voor iedereen!
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 10:20:

[...]





Ja toch? Wat beweegt hen?



Maar ik vind het persoonlijk ook erg vervelend dat uitgerekend de enige plek die specifiek voor vrouwen bedoeld is weer gekoloniseerd (en ook gedomineerd!) moet worden door mannen.



Ik zeg gedomineerd, omdat het mijn ervaring is dat procentueel er weliswaar niet zoveel mannen lijken te zijn, maar dat zij wel onevenredig veel impact (proberen te) hebben met schreeuwerige meningen, vrouwonvriendelijke stellingnamen en sowieso met een dominante houding. Datgene juist dat we willen doorbreken.Dus je verwijt de mannen datgene dat jezelf doet?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik leg nèt de laatste hand aan mijn nieuwe boekje:

'Als de Loodgieter Komt ... Het speelt zich af in een meisjespensionaat. En reken maar dat er behaagziek gedrag in voorkomt.



Wil je zeggen dat dit in zuiver-feministische kringen een flop zal worden?



Ik weet meestal niet eens dat een forummer een man is, daar let ik niet op. Okee, sommige zijn overbekend, die ken ik zelfs wel. Maar verder alleen als iemand het zegt of overduidelijk laat blijken. Waarschijnlijk doen ook een aantal mannen z zich als vrouw voor en vrouwen als man (ik heb zo mijn vermoedens). Maar what's the issue?



Je maakt de indruk nogal rigide en humorloos in het leven te staan.
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:31:

[...]





(Buigt naar Cateautje, Yraatje en Alixane; Heb je háár weer. Altijd maar dat onschuldige "ik wacht wel even hoor, ik heb wél geduld". Ziet dr weer niet uit vandaag.. Is dat een pyamabroek!?)Uhm, ik snap hem niet? Ik wil gewoon gaan shoppen en heb toch echt een man nodig om te zeggen of mijn kont goed uitziet in mijn nieuwe jurkjes en natuurlijk om de tassen te dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 11:33:

[...]





Natuurlijk sjattepoemel, er is genoeg TAM voor iedereen! Ook voor 2 weken zon zee en strand vanaf morgen?
Enjoying life
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:31:

[...]





(Buigt naar Cateautje, Yraatje en Alixane; Heb je háár weer. Altijd maar dat onschuldige "ik wacht wel even hoor, ik heb wél geduld". Ziet dr weer niet uit vandaag.. Is dat een pyamabroek!?)

Heeft TAM goed werk verricht met dat naaien??



Oh, die pyjamabroek? Ik dacht meer aan die coupe de troep op haar hoofd..
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 09:30:







Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden.



Het is hier eerder andersom.



En verder; ga naar buiten joh, het is mooi weer om buiten te spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 11:32:

[...]



Whoehaha, ik lach het laatst. Put je maar uit, ik wacht rustig af tot mijn TAMmetje zich mij weer herinnert. Hij dumpt je als en koude drol. Maar ik ben niet koud te krijgen... (nou ja... een manier, maar zover ga je toch niet???????????????) ik heb ergens Spaans bloed.... en dat merk je
TO heeft gelijk natuurlijk
quote:Maleficent schreef op 29 juli 2014 @ 10:01:

Ik vind het een beetje lullig omdat haar naam feministe is meteen haar te zien als een wantrouwend figuur. Wat betreft de sexpijler zit het gros van de mannen natuurlijk wel enigszins te hengelen of om spannende verhaaltjes uit te lokken.Loep even Male.
Alle reacties Link kopieren
Leuke mannen zijn wat mij betreft gewoon welkom op het forum. Die hengelaars en fapperts die hoef ik hier ook niet, maar die worden meestal snel genoeg geband of verjaagd.



Waarom haal je trouwens overal Freud bij? Je komt er niet slimmer door over en ik zou niet alles wat Freud heeft geschreven te letterlijk nemen,



Tot slot heb ik een flauwe grap voor je: Een Freudiaanse verspreking is dat je het een zegt, maar eigenlijk je moeder bedoelt.
quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 11:39:

[...]



Maar ik ben niet koud te krijgen... (nou ja... een manier, maar zover ga je toch niet???????????????) ik heb ergens Spaans bloed.... en dat merk je

*Hm, ze vergeet te ontkennen dat ze een drol is*



Ja hoor meid, je helemaal gelijk.





quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 11:37:

[...]



Heeft TAM goed werk verricht met dat naaien??



Oh, die pyjamabroek? Ik dacht meer aan die coupe de troep op haar hoofd..Ha, tsjah, ik dacht ik spaar haar nog een beetje . En oh guttegut, madame snapt het weer niet hoor. Alsof we dáár in trappen. Denk je dat Thunder met haar mee wil shoppen? Wij zijn echt veel leuker! En daarnaast, heb IK een nieuwe rok nodig.
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:45:

[...]





Ha, tsjah, ik dacht ik spaar haar nog een beetje . En oh guttegut, madame snapt het weer niet hoor. Alsof we dáár in trappen. Denk je dat Thunder met haar mee wil shoppen? Wij zijn echt veel leuker! En daarnaast, heb IK een nieuwe rok nodig.Ik snap het nog steeds niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven