Mannen op het viva-forum

29-07-2014 09:30 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het beleid is met betrekking tot mannen en ook niet of er wel eens een topic over dit onderwerp is geweest. Het is, voor de goede orde, ook niet mijn ambitie om het beleid hier te gaan bepalen.



Wel wil ik het debat openen over de rol van mannen op dit forum. Ik vind het persoonlijk erg merkwaardig dat er behoorlijk wat mannen zijn, die uit alle beschikbare fora over alle mogelijke onderwerpen, uitgerekend kiezen voor het forum dat evident niet voor hen bedoeld is. Eerlijk gezegd gaat mijn radar hier al van af.



Want wat motiveert die mannen om hier te komen? Om van gedachten te wisselen met vrouwen? Kan dat niet op een gemengd forum in plaats van op een vrouwenforum?



Hopen sommige mannen hier een relatie of een scharrel op te doen? Misschien ben ik te cynisch, maar ik vermoed dat dat voor heel veel mannen hier geldt.



Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen.



In een ander topic valt het me ook op hoe mannen me negatief bejegenen, en er stilzwijgend van uitgaan dat feministische kritiek in feite niets anders betekent dan de wens om "eens stevig geneukt te worden". Het is erg genoeg dat we dit soort seksistische agressie elders in de maatschappij moeten dulden, maar uitgerekend op een vrouwenforum? Of all places in the world?



Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de mannen hier? En wat is jullie antwoord op de vraag wat die mannen hier in Godsnaam zoeken? Vinden jullie dat niet een beetje raar en dubieus?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigkleintje schreef op 29 juli 2014 @ 11:03:

[...]





[...]





Ja verrek, er zijn er meer. Als TO en schattigheid eens fijn ergens anders een forum opzetten, dan kan cateautje kunnen wij hier weer vrolijk verder flirten forummenWie weet, TO schittert inmiddels door afwezigheid....
Enjoying life
quote:kadanz schreef op 29 juli 2014 @ 11:05:

Het is duidelijk dat feministe haar medevrouwen als een stel domme kippen ziet die van het pad geraakt zijn en door haar persoonlijk geleid moeten worden naar een nieuw kippenhok waar de haan is ontdaan van al zijn veren.Mooie samenvatting. Helaas is deze TO niet de enige met die missie.
quote:kadanz schreef op 29 juli 2014 @ 11:05:

Het is duidelijk dat feministe haar medevrouwen als een stel domme kippen ziet die van het pad geraakt zijn en door haar persoonlijk geleid moeten worden naar een nieuw kippenhok waar de haan is ontdaan van al zijn veren.Wat raar om te lezen dit. Ik zat net te bedenken wat ik ga eten vandaag.
quote:zonnigkleintje schreef op 29 juli 2014 @ 11:03:

[...]





[...]





Ja verrek, er zijn er meer. Als TO en schattigheid eens fijn ergens anders een forum opzetten, dan kan cateautje kunnen wij hier weer vrolijk verder flirten forummenJa hoor, ik voelde me zwaar geprovoceerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 29 juli 2014 @ 11:05:

Het is duidelijk dat feministe haar medevrouwen als een stel domme kippen ziet die van het pad geraakt zijn en door haar persoonlijk geleid moeten worden naar een nieuw kippenhok waar de haan is ontdaan van al zijn veren.



Erger nog: een stelle holle containers om het zaad in te dumpen.



Het allerergste vind ik nog dat een man (to's vader) de zelfbenoemde oorzaak is van dit totalitaire denken. Wat een cliché.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:feministe1995 schreef op 29 juli 2014 @ 10:20:

[...]





Ja toch? Wat beweegt hen?



Maar ik vind het persoonlijk ook erg vervelend dat uitgerekend de enige plek die specifiek voor vrouwen bedoeld is weer gekoloniseerd (en ook gedomineerd!) moet worden door mannen.



Ik zeg gedomineerd, omdat het mijn ervaring is dat procentueel er weliswaar niet zoveel mannen lijken te zijn, maar dat zij wel onevenredig veel impact (proberen te) hebben met schreeuwerige meningen, vrouwonvriendelijke stellingnamen en sowieso met een dominante houding. Datgene juist dat we willen doorbreken.

De enige plek specifiek voor vrouwen???



Volgens mij is het een vrij forum en niet speciaal voor vrouwen. Het boeit mij overigens totaal niet of ik nu een bericht van een man of een vrouw lees. Het gaat om de inhoud. Soms hebben mannen best goede antwoorden waar je iets mee kunt, waar je over nadenkt... En soms vrouwen ook.
quote:lemoos2 schreef op 29 juli 2014 @ 11:12:

[...]





Erger nog: een stelle holle containers om het zaad in te dumpen.



Het allerergste vind ik nog dat een man (to's vader) de zelfbenoemde oorzaak is van dit totalitaire denken. Wat een cliché.Ach, misschien is het wel een schatje, die vader van TO.
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 11:03:

[...]



Hallo Darling (wapperende wimpers)



Hoe is het nou??



*zet brede borst op en lacht charmant*



Heel goed lieverd en met jou?
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 11:10:

[...]



Ja hoor, ik voelde me zwaar geprovoceerd. Ik kon de jaloezie bijna niet meer onderdrukken
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 11:16:

[...]





*zet brede borst op en lacht charmant*



Heel goed lieverd en met jou?

*laat stoel heen en weer draaien*



Goed hoor, zeker nu jij er bent.



quote:zonnigkleintje schreef op 29 juli 2014 @ 11:17:

[...]





Ik kon de jaloezie bijna niet meer onderdrukken

Ja, ik zag het.





Ik krijg de slappe lach.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 11:01:

[...]





Dus het is onze schuld als jullie ander gedrag vertonen? Waauw, wat een invloed hebben wij toch op de vrouwtjes.



Geen wonder dat wij vaker de leiding moeten nemen en jullie de weg moeten wijzen, als je al zo ondersteboven bent van de aanwezigheid van een paar mannen.Oh, wil je me even opvangen in je sterke armen? Mijn knieën knikken bij jouw aanwezigheid...
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 11:03:

[...]



Hallo Darling (wapperende wimpers)



Hoe is het nou?? Wijst cateautje met een gemeen lachje op de broodkruimels tussen haar voortanden en lacht daarna vriendelijk naar Thunderassman
quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 11:19:

[...]



Oh, wil je me even opvangen in je sterke armen? Mijn knieën knikken bij jouw aanwezigheid...Kom maar hier, hulpeloos vrouwmensch. Ik leid je wel veilig door het leven. Vertrouw op mij, want ik ben een man.
Hallo daar, wel achteraan sluiten hè!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:20:

[...]





Wijst cateautje met een gemeen lachje op de broodkruimels tussen haar voortanden en lacht daarna vriendelijk naar Thunderassman [afbeelding]Best gemeen van je dat je dat stukje spinazie dan niet hebt gemeld hoor.. Bitchy...
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 11:14:

[...]



Ach, misschien is het wel een schatje, die vader van TO.Zeg, je bent toch niet aan het hengelen?
Je bent zelf een theepot
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 11:22:

[...]





Kom maar hier, hulpeloos vrouwmensch. Ik leid je wel veilig door het leven. Vertrouw op mij, want ik ben een man.Doet me denken aan die lodderige dove for men reclame, maar dan anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:20:

[...]





Wijst cateautje met een gemeen lachje op de broodkruimels tussen haar voortanden en lacht daarna vriendelijk naar Thunderassman [img]http://smileys.emoticonsonly.com/emotic ... bs-429.gif[/img]

*gooit een bananenschil voor Ephina's voeten en lacht uitdagend naar Thunderassman en gunt hem een goede blik in haar decolleté*



Halloooooo! Jij ook hier?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 29 juli 2014 @ 11:22:

[...]





Kom maar hier, hulpeloos vrouwmensch. Ik leid je wel veilig door het leven. Vertrouw op mij, want ik ben een man.

Dank je wel, oh stoere ridder.

Wat zou ik zonder je sterke leiding toch moeten?
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:20:

[...]





Wijst cateautje met een gemeen lachje op de broodkruimels tussen haar voortanden en lacht daarna vriendelijk naar Thunderassman [afbeelding]
quote:Yraatje schreef op 29 juli 2014 @ 11:22:

[...]



Best gemeen van je dat je dat stukje spinazie dan niet hebt gemeld hoor.. Bitchy...Duh, een beetje foulplay is mij niet te min hoor . Er zijn hier mánnen om te veroveren!
quote:Ephina schreef op 29 juli 2014 @ 11:20:

[...]





Wijst cateautje met een gemeen lachje op de broodkruimels tussen haar voortanden en lacht daarna vriendelijk naar Thunderassman [img]http://smileys.emoticonsonly.com/emotic ... bs-429.gif[/img]







Dames toch!
Gezien de reacties weet ik opeens weer waarom ik op VF vertoef.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 juli 2014 @ 11:22:

Hallo daar, wel achteraan sluiten hè!!!

Niks ervan... Ik heb mijn tactieken om eerder aandacht te krijgen...

Mijn hulpeloze "ik ben zo'n zwak wezentje en ik zak bijna door mijn benen als ik een man zie" tactiek werkt heel erg goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven